Gå til innhold



Foto

Hvilke deler passer fra andre merker?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
43 replies to this topic

#1 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 16 November 2004 - 00:00

Suzuki forumet har en genial oversikt over hva deler fra andre merker/modeller som passer på deres sukier.
Skulle ikke vi lagd en tilsvarende her?

Feks vet vi at Hyundai lager kliss make motordeler, glødeplugger, osv bare betydelig rimeligere.

Er dette en bra ide, eller bare tull?
Kom med innspill da!!!

Edited by Duramax, 18 October 2010 - 20:28.


#2 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 13 April 2005 - 23:00

Har sjekket litt mer rundt glødeplugger, på 2,5 motorene finnes det 3 typer, (2,8 har to typer), men har ikke funnet systemet i hvilke typer som er brukt

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 13 April 2005 - 23:00

Motorer som kan brukes i Pajero Gen1 i allefall:
Hyundai H1 2,5TD, Galloper Exceed 2,5TD, Galloper Innovation 2,5TD, Mazda B2600 2,5TD(B2500?), Bishi L200 2,5TD, L300 2,5TD, Pajero 2,5TD... Du KAN også gå for en 2,5D fra en av disse, og ettermontere turbo... wink.gif

Bishi L2-300 og Pajero har også en 2,3TD.
Ellers er det vel bare Mazda B2600 med 2,6bensiner (Tror den også fås med injection??) i tillegg til Bishi 2-300 og Pajero.

L200 og L300 2x4 har forresten bunnpanna på feil side av akslingen, så den må evt byttes. I tillegg er tykkelsen på svinghjulet endret på motorer etter -92, i allefall på Mitsubishi.



If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#4 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 27 January 2005 - 00:00

Lurer på om ikke grensen går på 96 modeller eller noe sånt og oppover på like glødeplugger, på MMC Og Hyundai, 87 tror jeg er for gammelt,,,men er ikke sikker, jeg har hvertfall MMC plugger på Hyundai motoren min.

Kan jo nevne at Milner offroad i England tar rett over hundringsen for en. http://www.milneroffroad.com/
De har foresten mye originaldeler rimelig.

#5 pedergodvik

pedergodvik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 27 January 2005 - 00:00

Hei!

Her om dagen var jeg innom Nygård Bil i Lillestrøm, som driver med hyundai og har delelager. De mente det var samme (evt. kompatible) glødeplugger til H1 og H100. -Jeg sammenlignet med den originale jeg tok ut fra min Pajero (2.5TD, 87-mod), og de så ikke like ut, og motstanden på Hyundai-varianten tror jeg var på 1OHM, mens de som stod igjen i bilen alle sammen viste 0,2-0,4OHM.. Ergo turte jeg ikke å kjøpe én... ringte så en annen Hyundai forhandler som trodde at Pajero og Hyundai hadde kompatible deler...

Uansett, jeg tok ikke sjansen, og dro heller til Motor Forum i Lillestrøm. De selger Mitsubishi, og ba om å få se en glødeplugg der. -Den var helt lik den jeg hadde tatt ut (det står både 11V og 6.2V på den, og jeg tror det står 853 som delenummer?) .. Jeg sa jeg skulle ha én, og ble bedt om å betale 344 kr. Fyren kunne opplyse om at de nettopp hadde nærmest halvert prisen på disse !!

Da lønte det seg å vente litt da.. selv om jeg har gått strømtom ved kaldstart en rekke ganger, og har måttet bruke motorvarmer om morran om det har vært minusgrader... -Nå ser det ut som om den starter som en drøm, kald ved -5...


-Allikevel, jeg savner en oversikt over hva man kunne benyttet fra Hyundai.

#6 v.off.pajero

v.off.pajero

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 442 Innlegg:

Posted 27 January 2005 - 00:00

hei takk for svaret.. lurer på om gear fra en l200 passa i pajero gen1

Vesterålen offroaders..
Bare d e høyt nokk så går alt!!!!

#7 mr xxx

mr xxx

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

Motor passer, men ikke gir. L300 har wire-overføring, mens pajero har direkte... De har heller ikke lik utveksling..

Noen som vet om dør fra Hyundai H100 passer til L 300? Ser veldig like ut, men har ikke fått sjekket det ordentlig...

#8 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Jeg bruker turbo fra H1 i min 2,3tdi. Den er litt større innvendig (gjør jo absolutt ingenting biggrin.gif), men helt lik ellers.

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#9 v.off.pajero

v.off.pajero

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 442 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

E det noen som veit om motor og gear fra en L300 passer i min pajero kort gen1??????????

Vesterålen offroaders..
Bare d e høyt nokk så går alt!!!!

#10 Huleste

Huleste

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

jeg har 99 mod. Hyundai H1 2,5 td motor i min pajero gen 1

gikk rett inn

#11 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

Kan jo hverfall legge til det jeg har funnet ut da, Dette er til Gen2:

Glødeplugger: Hyundai kr270,- ink mva.

Hengerfeste inkludert kule: Chevrolet Silverado 4x4 kr900,. ink mva. Dette er en TYKK plate som monteres på de fire hullene som kroken er originalt på, med kulen.

Bremseklosser foran: Biltema delenr 65033 kr169,-ink mva for et par. OBS på min 92m passet ikke monteringsettet som de selger. Ellers kliss make.

Ellers er det nok mye som passer fra Hyundai, enten fra Galloperen, eller motordeler fra varebilene til Hyundai. Stikkordet er 2.5td.

#12 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 15 April 2006 - 23:00

Joda, det skal gå helt fint... Du må bare bytte svinghjul...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#13 JorgeWalRos

JorgeWalRos

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 14 April 2006 - 23:00

Noen her som har peiling på om d går an å sette inn en 2,5tdi motor fra 94mod pajero i en 86mod pajero (kort 2,3td)? Må man da også skifte girkasse? Evt noe mer som må skiftes?

#14 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 06 April 2006 - 23:00

Dodge Raider er samme bilen som gen1, dersom det er penger på å spare på deler fra USA

#15 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 21 January 2006 - 00:00

Skiftet motor i min pajero '85.tok en stykk motor fra gammel l200,stappa den i pajen,å fant ut at bunnpanna måtte skiftes...sumpen på L200 er framme,å da tok den i kardangen sad.gif ble litt ekstra arbeid å timer ut i natten...sad.gif

#16 bams

bams

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 25 January 2006 - 00:00

Har satt en Galantmotor 2,3td 81 mod. i min pajero 86 mod.Bytta over svinghjul,motorfester,dynamo,startmotor,servopumpe og bunnpanne.Vet ikke om det er mer som ikke er det samme som på pajeroen,men går like bra.

#17 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 11 January 2007 - 00:00

Svinghjul fra hyundai H100 passer på 4D55 og 4D56 motoren. Også starter.
Topp om det borres og gjenges til oljerøret til turbo.
Kam, og ventilløftere påsser også.
Samme med vifte, vannpumpe, regreimer og strammehjul.

Lykteinnsatser til gammel golf I og II passer gen 1 pajero(bosh). Fåes også med større tall for lysstyrke!

Hjemmeside: http://home.online.no/~mkje/index.cfm

#18 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 29 January 2007 - 20:14

QUOTE(dibben @ 21 Jan 2006, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Skiftet motor i min pajero '85.tok en stykk motor fra gammel l200,stappa den i pajen,å fant ut at bunnpanna måtte skiftes...sumpen på L200 er framme,å da tok den i kardangen sad.gif ble litt ekstra arbeid å timer ut i natten...sad.gif

Samme gjelder Hyundai-motorer, og L300 2x4. L300 4x4 er plug'n play... Gjelder bunnpanne og oljepickup. Kan selvføølgelig hentes over fra din gamle 2,3 eller 2,5-motor...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#19 arnkar91

arnkar91

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 05 March 2007 - 20:25

hei på dere..
Jeg var litt plaget med startmotoren min..
Har en pajero 2.5 td.. lang type (87)

Fikk en startmotor fra en L 300.. Den så veldig lik ut.. Men etter en liten sjekk fant jeg ut at jeg måtte bruke selve girhuset som er på startmotoren.. Det var ikke samme gjengene i selve girhuset som sitter på startmotoren.. Man skal jo plasere to bolter gjennom girkassen så i startmotoren.. Disse gjengene er ikke samme som var på en L 300.. Så bare husk dette vis dere skal se etter ny starter..
Da sliper dere å plages slik som jeg tongue.gif

#20 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 14 March 2007 - 14:26

Er ikke det bare å bytte boltene også da??
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere