Gå til innhold



Foto

Hvilke deler passer fra andre merker?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
43 replies to this topic

#21 Mitsu_L300

Mitsu_L300

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 14 March 2007 - 22:56

QUOTE(v.off.pajero @ 24 Jan 2005, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
E det noen som veit om motor og gear fra en L300 passer i min pajero kort gen1??????????
Vesterålen offroaders..
Bare d e høyt nokk så går alt!!!!

Motor Passer nok, mulig du må blende en oljekanal i toppen og kanskje bytte turbo og girkassa ska du bare glemme....
Eivind Nygård

#22 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 21:15

Har en L300-motor i min, funker fint...
MEN! Henter du motoren fra en 2x4wd må du bytte bunnpanne, oljepickup og flytte peilepinnen. Men det henter du bare fra den gamle motoren din. Deler fra 2,3 og 2,5 kan brukes om hverandre.

Gearkassen passer ikke.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#23 gnorken

gnorken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 18:22

Har girkasse fra en pajero i min L200,så det burde vel passe andre veien også.

#24 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 06 June 2007 - 23:28

Toppdekselpakning gen1: Hyundai delenr 22441 42902
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#25 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 22 July 2007 - 18:31

Bryter fra Biltema (nr 43-045) passer i bryterhullene i dashbordet og i konsollen mellom setene på Gen2
Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#26 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 December 2007 - 21:30

Biltema selger fine vinduspussere på 430mm. De har festet litt off senter, som gjør at de passer perfekt på Gen1 hvis de monteres opp/ned... Originalt sitter det viskere på 410mm.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#27 Overland

Overland

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 08 July 2009 - 10:28

Har funnet ut at:

Pajero gen 1 og L200 har samme gearkasser inkl transferkasse. Pajero fikk Canter kasse i en glidende overgang fra 87 til 94, mens L 200 først hadde Canter i '93. Canterkassen er noe lengere og krever bytte av mellomakslinger. L200 fra '93-'96 burde kunne brukes rett i Pajero som forsterket kasse.

Mazda B2600 har også samme gearkasse, men en annen transferkasse

Bensinmotoren i Mazda B2600 er samme som i Pajero gen 1, men det må byttes bunnpanne, sil og litt krimskrams. Det finnes en rekke rare USA biler med navn Dodge (minvans etc) som har samme 2555 ccm motor. Det finnes firma som overhaler og bygger om disse motorene slik at de skal bli bedre. En ganske vanlig motor i USA faktisk. Mitusi brukte også denne motoren i en sportsbil, da med turbo. Kan sikkert tilpasses Pajero


Felgene til de fleste 4 x 4 biler fra USA og østen (Japan, Korea osv) har den samme boltsirkelen på felgene. Hullet i midten kan variere noe. Det betyr at det er veeeeldig mange 6 hulls felger som kan brukes (evnt med litt mod av hull i midten)

Det ser ut til å være en god del teknisk fra Galloper som kan brukes på gen 1 Pajero, inkl. hjuloppheng, akslinger, gearkasser, motor osv.


#28 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 12 February 2010 - 20:10

Lenge siden det var postet her, så det hadde jeg tengt å gjøre nå med.. laugh.gif

Har fått førr meg at en dynamo fra huyndai H1 passer på min 2,5 td, har ringt rundt overalt, men ingen som er kontaktet av såkalte dynamoforhandlere i dette landet og for den sak skyld i sverige hadde noen muligheter å svare meg om den passa.

Så da tok jeg skjeia i egen hand å dro til en bildelebutikk i nærområdet og fikk låne datamaskinen å sjekke i bildeleregisteret samt i noen papirkataloger.
Fant da ut at en dynamo på 110 Amp til Huyndai H1 kan passe rimelig bra på pajeroen min..

Så da bestilte jeg en, får den på mandag / tirsdag.. så får vi se. kommer tilbake med resultatet..

Vist ikke noen andre her sitter med et svar om de vet..




#29 peri_lund

peri_lund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 12 February 2010 - 23:50

Heisann. Hvis du skriver årsmodell din motor er så er det enklere. Jobber på Mekonomen og har samme dataprogram hjemme.
Men jeg ser at alle pajero med 2,5 TD fra 91 og oppover bruker samme dynamo som står i H1 fra 2000 og oppover til vertfall 2008 med 2,5 TCi motor. 74KW
Volvo V70 2,4 TURBO :-)
Per I. Lund.

#30 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 13 February 2010 - 00:59

QUOTE(KORTPAJERO @ 12 Feb 2010, 23:50) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann. Hvis du skriver årsmodell din motor er så er det enklere. Jobber på Mekonomen og har samme dataprogram hjemme.
Men jeg ser at alle pajero med 2,5 TD fra 91 og oppover bruker samme dynamo som står i H1 fra 2000 og oppover til vertfall 2008 med 2,5 TCi motor. 74KW


Ja jeg var å sjekka på mekonomen og.
Det var etter en telefonsamtale med en kompis så har en H1 som trudde den passet, så brukte hannes bilnr å sjekka.
Men ville være helt sikker på at jeg ikke får feil..

Fikk epost på spørsmålet mitt jeg sendte til sverige. Her er svaret fra en Godt etablert dynamoforhandler:
Spørsmålet mitt:

Ämne: Generator spørsmål.

Hei.
Jeg har en mitsubishi pajero 2,5 turbodiesel 1988 modell som jeg trenger en dynamo (generator) til.
Registrerings nummeret på bilen er ** *****
Den må ikke være under 90 Ampere, kan dere ordne en?
Hvist dere har med mere ampere, kan jeg få et prisoverslag hva de forskjellige generatorne koster?
Jeg har søkt i flere dager nå, å det ser ikke ut at det går å få tak i her i norge.

Om dere trenger mere informasjon om bilen min så er det bare å skrive til meg.

Generatoren jeg trenger har 1 viftereimhjul spor (kilreim), olje/ vakumpumpe bak.

Med venligst hilsen

Tedd Eirik Jakobsen




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVARET JEG FIKK:

Skickat: den 12 februari 2010 08:56
Till: 'Helpdesk Yourex'
Ämne: SV: Generator spørsmål.

Nej tyvärr, generatorerna över 90A ser in te likadana ut i fästena, kan bli problem + också med anslutningarna till pumpen.

Med vänlig hälsning

Gunilla
Yourex AB

#31 0le

0le

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 11 November 2010 - 09:52

QUOTE(mr xxx @ 25 Jan 2005, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Motor passer, men ikke gir. L300 har wire-overføring, mens pajero har direkte... De har heller ikke lik utveksling..

Noen som vet om dør fra Hyundai H100 passer til L 300? Ser veldig like ut, men har ikke fått sjekket det ordentlig...




Er du sikker at det ikke går an å ta bort wireoverføringa å sette vanli girspake på L300 kassa? Den er jo ellers veldig lik Pajerokassa. Har en 89 2,5td

#32 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 21 November 2010 - 23:22

QUOTE(0le @ 11 Nov 2010, 09:52) <{POST_SNAPBACK}>
Er du sikker at det ikke går an å ta bort wireoverføringa å sette vanli girspake på L300 kassa? Den er jo ellers veldig lik Pajerokassa. Har en 89 2,5td

Er visst noen her som har kjøpt en Pajero med L300-kasse i. Da byttet de bare transferkasse for å få spakene inn i bilen....
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#33 kleppen

kleppen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 06 December 2010 - 21:59

QUOTE(gnorken @ 25 Mar 2007, 18:22) <{POST_SNAPBACK}>
Har girkasse fra en pajero i min L200,så det burde vel passe andre veien også.


Åssen får du det til?
På Pajoen står girspaken på toppen men på L300en hvertfall kommer de ut på v side..
Enhver uskyldig er bare en skyldig som ennå ikke er blitt avslørt og tatt.

2,5 TDi Pajero 91 Lang
2,5 TDi Pajero 90 Lang (og tøff)

#34 fievvrut

fievvrut

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 07 December 2010 - 16:43

QUOTE(kleppen @ 6 Dec 2010, 21:59) <{POST_SNAPBACK}>
Åssen får du det til?
På Pajoen står girspaken på toppen men på L300en hvertfall kommer de ut på v side..


Les engang til så ser du hvilken L det er snakk om wink.gif

#35 Aleks S

Aleks S

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 13:52

Ny Mitsu L200 eier her, gammeltypen l200 med 2 firkanta lykter på hver side foran, lurer på om det er noe fra andre modeller til Mitsu som passer i forstilling? Har en drivknute og stikkaksling foran (kanskje begge sider foran...) som må byttes, og har litt problemer med å finne deler.... Passer deler fra L300 på L200?

#36 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 16:33

QUOTE(HardKåre @ 21 Nov 2010, 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
Er visst noen her som har kjøpt en Pajero med L300-kasse i. Da byttet de bare transferkasse for å få spakene inn i bilen....

min gen2 pajero 3000 (ombygd til 2,5td) skal det være en -96 L300 kasse i med den orginale 3000 v6 transferkassa, ifølge tidligere eier av bilen.
noen måte å sjekke det opp på? kjekt og vist sikkert hva som er montert på bilen.

#37 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 13 June 2011 - 23:06

QUOTE(teddjak @ 12 Feb 2010, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
Lenge siden det var postet her, så det hadde jeg tengt å gjøre nå med.. laugh.gif

Har fått førr meg at en dynamo fra huyndai H1 passer på min 2,5 td, har ringt rundt overalt, men ingen som er kontaktet av såkalte dynamoforhandlere i dette landet og for den sak skyld i sverige hadde noen muligheter å svare meg om den passa.

Så da tok jeg skjeia i egen hand å dro til en bildelebutikk i nærområdet og fikk låne datamaskinen å sjekke i bildeleregisteret samt i noen papirkataloger.
Fant da ut at en dynamo på 110 Amp til Huyndai H1 kan passe rimelig bra på pajeroen min..

Så da bestilte jeg en, får den på mandag / tirsdag.. så får vi se. kommer tilbake med resultatet..

Vist ikke noen andre her sitter med et svar om de vet..



Etter mye nøling å sløving har æ omsider bytta dynamoen på bilen.

Som nevnt i innlegget over har æ kjøpt dynamoen fra Hyundai H1 (110 Ampere) Dette må gjøres for å få den til å passe. (min bil Pajero 2,5 td 1988 mod)
-Bytte reimhjul fra den gamle du tar av, den passer rett på. smile.gif
-uttaket under dynamoen til oljekjøleren er litt større, så her varmet jeg slangen fra den andre dynamoen å satte på med slangeklemme.

Ellers er det plugg and play.. passet rett nedi å funker fin fint.. biggrin.gif

Edited by teddjak, 13 June 2011 - 23:08.


#38 ronvat

ronvat

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 14 October 2011 - 13:07

Har en 90 Mod pajero 2,5td
trenger en ny man. girkasse ( mitt 2 gir raper så f..)
Ka biler bruker dinna kassa ?
Og ka er en fornuftig pris for kassa?


#39 Offroad-karmøy

Offroad-karmøy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 215 Innlegg:

Posted 16 December 2011 - 12:49

Nå blir det en 99 mod 2.5 i mitt nye prosjekt:)smile.gif motor kommer fra en l400 å inn skal det er en D456, som skal i en gen 1 pajero

Edited by Offroad-karmøy, 20 December 2011 - 14:46.


#40 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 27 December 2011 - 21:59

Classic 7" lykteinsats #42720 fra Biltema passer perfekt på Pajero Gen1. Skru løs lykteringen, bytt lampa. Ferdig arbeid.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere