Gå til innhold



Foto

Søringa å bilkjøring...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
61 replies to this topic

#41 CHEVVYAZER

CHEVVYAZER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Husk på en ting alle dere ifra nord,enten det er hammerfest, tromsø, bodø eller kirkenes!
Klokken 16.00 er det i Oslo 200 000 bilister som skal hjem fra jobb! Her står det utenlandske trailere og folk som ikke har lagt om på sommerdekk og spinner i hver en bakke! Våre nye landsmenn har heller ikke helt draget på dette med kjøring på glatt underlag! Da blir det kaos,og denne spesifikke dagen var det jævli glatt! Jeg kommer fra vesterålen i nord-norge og har da kjørt min del på glatte vinterveier! Ikke vær så fryktelig kjepphøye,forholdene er litt anderledes her enn i nord!

Rune --MEMBER OF TEAM BLIKKHALLEN OSLO--

#42 KatManDu

KatManDu

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Jeg er også fra Hammerfest og har bl.a. bodd tre år i Oslo og pendlet til Sørumsand (mot de fleste køer smile.gif.
I begynnelsen var det som å kaste seg foran et tog når jeg skulle ut i trafikken (vanvittig sammenligning siden jeg bare har reist en gang med tog i mitt liv) - men så gikk det bedre.
Finnmarkinga sørpå står kanskje like mye fast som alle andre - bare enda bedre. Vi har jo ikke vett til å stoppe i tide vi heller, men stoler på 'arktisk kjøre-erfaring' og velvalgte ord til alle som går/står i veien.
Det kan i alle fall være gøy å kjøre bil når det er glatt/snø(sne?)!

U-rygg e tøffere for nakken enn u-sving
1986 Blazer K5
1985 Harley WideGlide

#43 hvymøk

hvymøk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 249 Innlegg:

Posted 23 November 2004 - 00:00

Eg tvila på eg kjem under kategorien "søring" når eg bur heilt nord i sognogfjordane.. =)
Men her e jaggu mange gaplesta so streva om vinteren her og..

#44 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 24 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Jeg er også fra Hammerfest og har bl.a. bodd tre år i Oslo og pendlet til Sørumsand (mot de fleste køer smile.gif.
I begynnelsen var det som å kaste seg foran et tog når jeg skulle ut i trafikken (vanvittig sammenligning siden jeg bare har reist en gang med tog i mitt liv) - men så gikk det bedre.
Finnmarkinga sørpå står kanskje like mye fast som alle andre - bare enda bedre. Vi har jo ikke vett til å stoppe i tide vi heller, men stoler på 'arktisk kjøre-erfaring' og velvalgte ord til alle som går/står i veien.
Det kan i alle fall være gøy å kjøre bil når det er glatt/snø(sne?)!

U-rygg e tøffere for nakken enn u-sving
1986 Blazer K5
1985 Harley WideGlide

Opprinnelig postet av KatManDu



My point x-actly!!smile.gif

Alt går med fart!

#45 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

http://www.nordlys.n...icle1346682.ece
Men likefult så vil jeg påstå at vi nordpå er mye kjappere til å legge på vinterdekk enn søringene... Kommer det 10cm med nysne nordpå så lar vi bilen STÅ hvis vi ikke får lagt om! Ligger det 10cm med nysne sørpå så virker det nesten som at halvparten absolutt MÅ ut å prøve om det fortsatt går å kjøre på sommerdekk... Rart det blir kaos???

Men selvfølgelig, det er jo bare noen få som skaper kaos for alle de andre!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#46 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Sikkert mistanke om at de hadde lastet over max-vekta på bilene... wink.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#47 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 25 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Husk på en ting alle dere ifra nord,enten det er hammerfest, tromsø, bodø eller kirkenes!
Klokken 16.00 er det i Oslo 200 000 bilister som skal hjem fra jobb! Her står det utenlandske trailere og folk som ikke har lagt om på sommerdekk og spinner i hver en bakke! Våre nye landsmenn har heller ikke helt draget på dette med kjøring på glatt underlag! Da blir det kaos,og denne spesifikke dagen var det jævli glatt! Jeg kommer fra vesterålen i nord-norge og har da kjørt min del på glatte vinterveier! Ikke vær så fryktelig kjepphøye,forholdene er litt anderledes her enn i nord!

Rune --MEMBER OF TEAM BLIKKHALLEN OSLO--

Opprinnelig postet av CHEVVYAZER





Veldig godt innlegg;)

Member of russerbanden from Lier
And
member of lortligaen from Oppdal.

#48 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

Mitt bidrag til saken

http://www.dn.no/bor...ticle382201.ece

http://nitteberg.com


#49 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

Ganske godt bidrag spør du meg.
Facts, klask rett i fleisen på de som skulle mene noe annet.mellow.gif

Kenneth
--Member of Team Blikkhallen Oslo--

Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod

#50 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D
biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D
biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D

Member of russerbanden from Lier
And
member of lortligaen from Oppdal.

#51 KatManDu

KatManDu

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

"Før Oslo-folk blir alt for kjepphøye av Gjensidige Nors analyse, viser tall dn.no har fått fra forsikringsselskapet If at når det gjelder hvem som bulker mest - uansett vær og føreforhold - er Oslo-folk i særklasse verst. Oslo topper ulykkestatistikken over påkjøringer bakfra, ryggeulykker og ulykker i kryss."
Det har blitt meg fortalt at det finnes tre typer løgn: Hvit løgn, svart løgn og statistikk. Sånn sett kan man finne dokumentasjon for alle syn. Med det arbeidsmarkedet vi har, skulle det ikke forundre meg om at de fleste som kolliderer i nord-norge er søringer. Og nordlendingene i sør har a) ikke bil eller cool.gif har privat (søring)sjåfør:D
Hele tråden ligner forøvrig mer og mer på 'hovedlyspæretråden' - og det er jo bare fint:)smile.gif




U-rygg e tøffere for nakken enn u-sving
1986 Blazer K5
1985 Harley WideGlide

#52 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

Det jeg lurer på er hvorfor "nordingan" skryter så fælt. Hvordan i helsike skal nordingan klare å lage kaos? Jeg mener... Dersom Ante har snurra og står på tverke i veien, kan jo det gå år og dag før nestemann kommer kjørende....smile.gifsmile.gif

En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee

#53 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

Hvis det er kun statistikk du ser på så blir jo din mening helt feil opp i hele diskusjoonen.
Er det noen som kan si hvor mange biler det er totalt i nordnorge???
Forskjellen er jo at det er jo nesten like mange biler bare i oslo og omeng som det er i hele nordnorge.Det er jo like mange biler på vei ut av oslo på en fredag ettermidag som det er der oppe i nord wink.gif.
Er jo ikke rart at statistisk sett så blir (søringa) virkende som noen NAUT i trafikken.

Nei det er nok ikke noe værre her nede i sør enn det er der oppe i nord,
Det er bare det at det er noen som drar alle under samme kam.

Mvh Frank





"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#54 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hele tråden ligner forøvrig mer og mer på 'hovedlyspæretråden' - og det er jo bare fint:)smile.gif
Opprinnelig postet av KatManDu

Beste innlegget så langt... cool.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#55 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 26 November 2004 - 00:00

Jeg veit ikke helt hva jeg skal tru jeg:D


http://www.vg.no/pub...bs?artid=256212







#56 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 28 November 2004 - 00:00

Egentlig en ganske teit diskusjon, er vel ikke sånn at hvor i landet man kommer i fra som avgjør hvor god man er til å kjøre bil. Er vel heller det man har mella ørene som avgjør det.
Nordlenninger er ikke noen bedre, de er like ille de som alle andre! (jeg er forrestn nordlenning sjøl!)
Et eksempel på at nordlenninger er like ille hadde vi jo på tirsdag 23 nov. Kom en del snø i Tromsø, å hva skjedde? Jo, TOTALT kaos! En kompis av meg har en politiradio å hørte at en politibil som var i kongsbakken sa til stasjonen: "Nei, no kjører vi her i fra, det her går bare ikke, en gang blir bilistene nødt til å tenke sjøl!"
Så vi fra nord skal ikke være så kjepphøye, husk, det er STOR fallhøyde! Plutselig står dere der selv i en ulykke, er dere så kjepphøye da? wink.gif

Fra en ikke så kjepphøy nordlenning wink.gif hehe

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#57 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 28 November 2004 - 00:00

HAHAHAAHAHAHAHA bra noclass Ikke bare en liten pekepinn.
Kopi av melding:
Jeg veit ikke helt hva jeg skal tru jeg:D


http://www.vg.no/pub...bs?artid=256212







Opprinnelig postet av noclass





"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#58 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 28 November 2004 - 00:00

Jeg synes hele diskusjonen er tåpelig, til opplysning så svarte 90% i en spørreundersøkelse at de mente de var bedre sjåfører enn gjennomsnittet. Det er mange forskjeller på sørnorge og nordnorge, ikke bare mtp snø, men klima, trafikkbilde osv. er totalt forskjellig. Diskusjonen blir derfor helt meningsløs.

#59 Herman

Herman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 840 Innlegg:

Posted 28 November 2004 - 00:00

En analyse Gjensidige Nor hargjnomført sier at Nordlendingene bulker mest. Men diskusjonen er ikke noe anet en ren under holdnig:D Jeg er siker på at Vestlendingene er de beste sjaføra

HJL
user posted image

#60 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 28 November 2004 - 00:00

Her på vestlandet krasjer vi ikke så mye pga glatt føre for vi har nå bare snø 4 dager av vinteren.



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117