HJELP!!! TOYOTA! HJELP!!!!
#1
Posted 01 December 2004 - 00:00
Jeg finner dieselpumpa, men finer F: ikke skruen til å justere opp dieseltrykket med. HVOR LIGGER DEN!!! Og hvor mye må jeg vri på skruen?..
MVH Robert.!
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#2
Posted 03 December 2004 - 00:00
Get it?....
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#3
Posted 02 December 2004 - 00:00
men jeg sliter med at han soter sinnsykt mye...! Og hvis den skal sote mindre må jeg ned på diesel trykk. da er jeg redd for at jeg kommeer til å få for lite... Kjører nå underkant av 1bar.
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#4
Posted 04 December 2004 - 00:00
Koster jo mere at dem skla justere enn at jeg kunne kjøpt en ferdig diesel computer
www.rdlx3m.com
LOVEN GJELDER IKKE FOR SÅNNE SOM OSS!!!
#5
Posted 01 December 2004 - 00:00
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#6
Posted 01 December 2004 - 00:00
Men det kommer jo an på om kjørestil, og om motoren skal vare bilens levetid eller ikke
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#7
Posted 04 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Det Cruser'n mener, er at du vil ikke får en optimal forbrenning uten å kjøre den inn i benk... Har selv overhalt og benkkjørt endel dieselpumper i læretiden, og vet hva som skjer når man fikler med disse "skruene" som dere kaller det... For det første så er det ikke trykket man justerer på en pumpe men mengden... trykket bestemmes hovedsakelig av dysene. som er faste og må ut for å endres... Hvis man skrur for mye opp vil effekten få en noe negativ virkningsgrad pga uforbrendt diesel samt større fare for skjæring pga at man vasker rent sylinderveggene for smørefilm med dieselen. samt at man vil få mere sot/avleiring i motorolja fortere som vil gi økt slitasje. enn annen ting som en annen var inne på her er avgasstemperaturen som vil bli alt for høy. Det mest effektive er en kombinasjon av og endre tenning/dieselmengde på visse turtall, noe som er lagt inn optimalt i en trimmingsboks. eller som kan gjøres med pumpa i benk. Vil derfor anbefale og kjøpe en boks med en gang hvis det er mulig.... i dette tilfellet må han gjøre begge deler. For å få det optimalt da pumpa er utenfor de angitte spek. og boksen vil arbeide feil i forhold til pumpa... snakk om å kaste penger ut av vinduet.... Mvh Eyvind
Opprinnelig postet av EKJ
Dette er bra skrevet...
rdl, finn tlf nr til kløfta elektro diesel og få HJELP, du er helt på villspor.
Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c
#8
Posted 01 December 2004 - 00:00
men skal tongangen gå opp altså?... Trodde jeg kun skulle justere slik at det kom til mere drivstoff med maxx pådrag av turbotrykk jeg?
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#9
Posted 03 December 2004 - 00:00
Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!
#10
Posted 03 December 2004 - 00:00
rævnætting ståltrå og tape yyyyyhaaaaaaaaaa
#11
Posted 03 December 2004 - 00:00
rævnætting ståltrå og tape yyyyyhaaaaaaaaaa
#12
Posted 04 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
innlegget begynnte egentlig ikke HELT seriøst, men innleggene dine Cruser`n er virkelig SMAKLØSE! han var interresert i hvordan han kunne stille inn pumpa noenlunde optimalt selv, ikke hva du slenger ut uten begrunnelse, og hvis han tar ut pumpa for å justere den i benk, hvordan kan den da justeres i forhold til turbo/innsug/eksosanlegg? på feeling?
Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!
Opprinnelig postet av VCE
hva mener du med SMAKLØSE hvis du hadde tatt deg tid til å lese alle innlegg så har du muligens forstått at det ikke bare kan "skrues "på ei diselpumpe for å øke mengden etter du har økt trykket på turbo`n dette må gjøres i BENK for å få det bra, der øker de mengden diesel som motoren skal ha "ps jeg er maskin mekaniker og du skjønner sikkert hvorfor det er plombering på pumpene på maskinene du kjører også det er kun for små små justeringer ikke for å øke 20-30 % effekt
Og de justerer ikke etter fealing de tar utgangspungt i mengden som er orginal og justerer i henhold til det trykk som er økt samt volum eksetra FORNØYD !!!!!!!!!!!!!!
rævnætting ståltrå og tape yyyyyhaaaaaaaaaa
Opprinnelig postet av Cruser`n
Det kom ikke ut så ille som det var ment! eller? hovedpåenget mitt er vel at når man gir råd, så kan man godt gjøre det på en saklig måte, og begrunne meningene/påstandene sine. dermed kan den som i utgangspunktet spurte spørsmålet lære litt, og ikke bare få 100 meninger slengt i tryne, uten å vite hvem som refererer noe som han overhørte kompisen til nabo'n hadde trimma motoren over 3-400 %, eller om det er en mekaniker som snakker - en som faktisk vet hva han snakker om, og greier å utdype svaret sitt. beklager hvis jeg tråkka på tærne dine!
Det er ikke fart som dreper, det er smellen.
It's not the fart who kills, it's the smell!
#13
Posted 04 December 2004 - 00:00
Jeg justerte opp fra 0.8 til 1.0bar. Spm er da HVOR mye egentlig dysa skal skrus. Jeg skal i tilegg bygge om eksosen i løpet av uka. Åpent konfilter har jeg satt på for lenge siden.
EVOMAN, det jeg har bygd av rally og bilcross biler har vært til eget bruk. Escorten min og Fiat uno turboen jeg hadde for 6 år siden var 2 av de mest seriøse prosjektene jeg har hatt.
NÅ snakker ikke jeg om WRC bygg da mann..
www.rdlx3m.com
LOVEN GJELDER IKKE FOR SÅNNE SOM OSS!!!
#14
Posted 04 December 2004 - 00:00
#15
Posted 04 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
eh?. har trosalt bygd en del rally biler de siste 7 åra.
Get it?....
Opprinnelig postet av rdlx3m
lurer litt på hvem sine rallybiler du har bygd jeg da? jeg har fulgt med såpass de siste 15 årene i rally at jeg stort sett vet hvem som kjører hva.... vet at du aldri har kjørt rally selv men hvilke biler og til hvem har DU bygd?
håper du ikke mener fiaten og hiacen og eskroten og alle volvo240`ne du har kjørt filler av?
og en siste gang... Kløfta elektro diesel er norges beste, nest etter han duden i n-trøndelag på diesel pumper og dyser... finn nr hans og ring du..
Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c
#16
Posted 04 December 2004 - 00:00
De dei gjor var å justere den ca 1/2 omdr..dei skrudde ut heile skruen, å sjekket for sikkerhetsskyld med skyvelær, så eg kan gjerne skaffe deg dei måla som dei fann ut på mengdeskruen. Enklare og å fjerne plomben;)
Shimset opp på wastegaten med to stykk 10 mm muttrer.
Den ladder no 0,9 Bar;)
Men kansje de ikkje er so dumt å bygge seg 2,5" anlegg å sette i eit beitre luftfilter i tillegg.. då får du ein heil masse gamp:D
PS: Dette skulle du tenkt på før du Bodylifta den, for da er det mykje greiare å komme til nedi det trange motorrommet:D
Jon Svår, 97 15 49 87
Sammen er eg og Kjøsen Dynamitt!!!
http://rokkjen.kkonsult.net/
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
#17
Posted 04 December 2004 - 00:00
JEG har størst penis av alle oss i posten her:) så absolutt ingen grunn til å krangle:) eller hva?
www.rdlx3m.com
LOVEN GJELDER IKKE FOR SÅNNE SOM OSS!!!
#18
Posted 04 December 2004 - 00:00
YOU WANT A PISS OFF ME!??!!?!?.....
å¨åååh...... helsikke.. er det ingen som kjenner de motorene inn å ut som kunne tenke seg å ta seg av å justere.... Jeg betaler for at denne møkka blir tuna properly. heller det enn korner til havari kommisjonen:)
www.rdlx3m.com
LOVEN GJELDER IKKE FOR SÅNNE SOM OSS!!!
#19
Posted 04 December 2004 - 00:00
www.rdlx3m.com
LOVEN GJELDER IKKE FOR SÅNNE SOM OSS!!!
#20
Posted 04 December 2004 - 00:00
Når noen prøver å hjelpe deg så kan du vell for faan svare ordtelig?????
Makan til arrogant holdning skal du faan i meg leite lenge etter...
www.bilbygging.no