Gå til innhold



Foto

Garasje og OBS/FAQ


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
113 replies to this topic

#21 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Ny funksjon...

Nå lister vi opp de siste 20 gjestebok og loggbok innleggene. Dvs. de 20 siste forskjellige garasjene det har vært en endring i.

Dette kan vi øke hvis det er ønskelig..

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#22 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 13 December 2004 - 00:00

er det mulighet til å få mail-varsling når det er endringer i en garasje?

1988 Chevy Subb

#23 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 13 December 2004 - 00:00

Det vil ikke komme en funksjon for å overføre tekst... Det vil komme en funksjon som gjør at man kan overføre bildene sine fra forumet og over i galleriet.. Og det vil også komme en funksjon som gjør at man kan legge til bilde ifra galleriet uten å måtte laste opp filen på nytt.. Skal prøve å få til disse funksjonene iløpet av denne uka.



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#24 Paja

Paja

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 907 Innlegg:

Posted 13 December 2004 - 00:00

Sånn som det høres ut her så begynner garasjene å bli sånn som vi vil ha de.. Takk.. Men kommer det noen mulighet for å kopiere de gamle innleggene over til de nye sidene? Hadde vært greit å fått samlet alt på en plass... Sikkert mye man kunne slettet, men d kunne da de enkelte ordnet selv??

- Paja -
user posted image

#25 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 12 December 2004 - 00:00

rart for det har funka her hele tiden.....

men jeg syns loggboka funker helt fint nå jeg da, alle bildene er små og de må klikkes på for å bli store, så er det bare å ha dem åpne for å se på de mens en evnt skriver inn svar, i eget vindu, noe som er mye bedre en før...



Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#26 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 12 December 2004 - 00:00

Det funket nå, Evoman, men gjorde det ikke sist gang jeg gjorde akkurat det samme.

Spørsmål videre :
Om man leser i en loggbok og klikker på en thumbnail for å gjøre bildet større, vil det være mulig å få det store bildet opp i det samme bildet/nettleser/loggbok som før, ikke at det åpner et nytt nettleservindu ?

På samme måte dersom man også klikker på neste bilde, eller flere bilder i samme loggbok, at disse da forblir store på samme siden (om man har klikket på flere bilder) ? På denne måten vil man da kunne scrolle seg opp/ned blandt de store bildene og lese teksten til bildene for å få med seg alle detaljene. Da ville dette vært slik som i gamle garasjene og med tekniske ting kunne man scrolle opp/ned for å få med seg detaljene fra flere bilder samtidig.

Hvilken oppløsning har dere optimalisert logg/gjestebøkene for ?
Jeg kjører 1152x864 oppløsning og loggboken dekker omtrent bare halve skjermbildet på midten. I tillegg har jeg ca. 5 cm hvitt felt på hver side.
Vil det kunne komme en funksjon som kan fjerne de forskjellige "boksene" på sidene slik at loggboken kan fylle hele skjermbredden ?
Nå dekker loggboken bare området fra o i "shop" til q i "obs/faq" i meny-linjen på toppen.




Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80

#27 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 12 December 2004 - 00:00

legge ut bilder eller thumbnails i virker, hvis det gjøres riktig da så klart, les hva som står etter opplasting av bilde...før en klikker det bort


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#28 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 12 December 2004 - 00:00

Er det flere forandringer på garasjesidene som kommer relativt raskt ?

Har hørt om ønsker med å legge thumnails bilder ut i logg/gjestebok, men dette har foreløpig ikke virket for meg. Kunne legge til bilder i loggbok, men de vises ikke når jeg leser etterpå.

Kunne dere tatt en oppsummering på hva som dere vet skal forandres fremover ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#29 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 11 December 2004 - 00:00

Rettet noen små feil med sidene.. slik som formatering.. De ble ikke lagret slik som de skulle...



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#30 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Jeg er ikke imponert av bildestørrelse/oppløsning. Det bør bli mye bedre hvis det skal bli aktuelt å bruke penger på dette.





Jeep ZJ

#31 Catosen

Catosen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 02 December 2004 - 00:00

Kjempebra IGJEN Anders, bra opplegg.......Nå venter jeg bare på regninga biggrin.gif

Catosen

#32 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

Stian F: Skal sette det opp på ønske lista...

Det kommer noen lister snart som det står hvilke garasjer som var oppdatert sist.

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#33 Stian F

Stian F

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

Er det mulig å legge til en funksjon der man kan abbonere på en garasje, slik at man får mail hvis det er et nytt bilde, nytt innlegg i loggboken eller i gjesteboken??

På denne måten er det lettere å følge med på de garasjene man er interessert i;-)

Mvh
Stian F


_________________________________________

"TRYING IS THE FIRST STEP TOWARDS FAILURE"

Homer Simpson
_________________________________________


#34 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

Da er det lagt opp at man gullgarasje medlemer kan legge opp bilder i logg/gjesteboka. Bildene blir lagt til i ditt galleri så lagt inn en link i editoren.

Tror ikke jeg har noen feil, men det er sikkert noen der.. Si ifra hvis dere finner dem...

Skal jobbe videre med en forum converter iallefall for bildene. Og mulighet for å endre tekst på bilder.

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#35 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 07 December 2004 - 00:00

Åkei...så da snakke vi altså om at gjesteboka kan brukes som den gamle garasjen...med bilder og alt i den rekkefølge de blir lastet inn. Skal se hvordan det funger, så er det vel mulig det blir gullgarasje på meg og. Da kan det jo bli hjemmekoselig der til slutt...

#36 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 07 December 2004 - 00:00

Både du og andre kan jo skrive i Gjesteboken?

Loggen er vel ment for å beskrive framgangen på prosjektet..

-87 Lada Niva
2" heving/32" BF mud
-90 Jeep XJ 4.0

#37 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 07 December 2004 - 00:00

Vil det være en logg og en gjestebok??? Sånn at jeg skriver et sted, mens andre skriver et annet sted? Ikkeno sammenslåing til en alminnelig garasjefunkson?

#38 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 07 December 2004 - 00:00

Zuki..... Har ikke tilgang til filen før tidligs på tirsdag (idag) eller på onsdag.. Og da vil jeg legge til at som gullgarasje medlem vil man kunne laste opp bilder til logg og gjestebok.. Da vil også bildene bli aktive i galleriet..

Har også tenkt at jeg skal lage en konverterings side som dere kan bruke til å konvertere de bildene dere har under forumet til galleriet. For så å oppdatere databasen slik at linkene blir korrekte... Er litt usikker på dette men det burde være mulig.

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#39 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 07 December 2004 - 00:00

A&A...

Hva blir det til med forslagene? Venter spent på om ikke annet et slags svar, sånn at man kan vite om man fortsatt kan ha en garasje eller ikke...

Please ikke steng de gamle garasjene for oppdateringer før de nye er klare med eventuelle endringer...

#40 bareare

bareare

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 662 Innlegg:

Posted 06 December 2004 - 00:00

Vet ikke om dette er nevnt en annen plass men her kommer det uansett igjen. Når man skal svare til noe i gjesteboka er det jo vanlig at når man trykker på avsender navnet kommer mann inn på dems andresse, men her kommer det bare opp e-posten... fryktelig irriterende, må faktisk helt ut til garasjesidene og gå inn på garasjen dær fra !


Min Suzuki SJ 413 JX