Gå til innhold



Foto

Garasje og OBS/FAQ


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
113 replies to this topic

#61 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Aaaarg...you sold me weird garages! (fritt etter "gladiator") mad.gif

Vil ha gammelgarasjen aktiv, og kan gjerne betale for det.
Opprinnelig postet av Zuki



Må si meg enig med Zuki der ja.

________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565 Cab

#62 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Aaaarg...you sold me weird garages! (fritt etter "gladiator") mad.gif

Vil ha gammelgarasjen aktiv, og kan gjerne betale for det.

#63 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
det er ikke noe kjøpe plikt her.
Opprinnelig postet av anders



Nei, for all del. Det er nok mer det at jeg så for meg et annet produkt enn det som kom. Jeg så for meg noe som lignet mer på de gamle garasjene. Bygd opp som forumet forøvrig kan du si, men at en styrte tråden selv.

Vi får se...

#64 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Hvordan blir bildene sortert på de nye sidene ?

Etter dato når de ble lastet opp slik at gamle bilder kommer på side 1 og nyere bilder i sidene bakover, eller sorteres de etter filnavn ?

På basis garasjer var det jo slik at de 9 siste bildene vises, ikke sant ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#65 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Har nettopp hatt en liten passiar med PerF om det samme som Wa-Sho tok opp her og må si meg enig om at jeg likte bedre formen på "den gamle" garasjen. Såfremt man ikke kan få en lang side hvor man kan scrolle opp og ned mellom bildene og tekst til hvert enkelt bilde, kontra at man må klikke seg inn på hvert enkelt bilde så er jeg ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre.
Opprinnelig postet av Blom



Dette har litt å si på bånd bredde også. Da vi betaler for overforbruk. Og slik som det har vært nå så ligger vi på 40-60gb for mye hver enkelt mnd. Det er jo litt fordi at når man følger med på et emne med masse bilder så lastes alle bildene hver gang man refresher siden.

Istede for slik det er nå på de nye garasje sidene hvor man får opp bare en thumnail av bildet for så å måtte laste opp de man ønsker selv å se på.

Det er mange forum der uite i cyber space som tilbyr brukerne muligheten til å laste opp bilder men det er et fåtall som lar bildene komme direkte i innleggene uten å måtte laste de opp selv.

Kopi av melding:
Jeg er ikke imponert av bildestørrelse/oppløsning. Det bør bli mye bedre hvis det skal bli aktuelt å bruke penger på dette.

Opprinnelig postet av Øystein



Da dette er en garasje side og ikke et bilde forum for trykk bruk så er jeg ikke helt enig. Og det at det koster penger er jo bare en liten ting. 200kr er ikke mye for 1 år.

Kopi av melding:
Tror jeg heller lager min egen garasje på hjemmesiden min. Det ser så tungvint ut med det nye opplegget. Mister liksom oversikten.
Sikkert et bra tiltak, men jeg liker de gamle garasjesidene mye bedre enn de nye.

Opprinnelig postet av jma



Det er opp til hver enkelt om de ønsker å benytte seg av dette, men dere kan jo lage en garasje uansett da det ikke koster noe for å ha den profilen der. Da kan dere bruke hjemmeside delen til å linke til deres egene hjemmeside. Hvor nå det enn er.

Husk alle sammen det er ikke noe kjøpe plikt her. Hvis du ønsker å ha en utvidet garasje og de funksjonen som er der da koster det litt.

Kopi av melding:
høres nesten 100% ut som autofil's sitt pitstop...

de er jo fine(trur det er tatt opp før, men hva med gjenger/vennegrupper som på pistop?)

Opprinnelig postet av Go-carter



Autofil's pitstop har jeg ikke hørt om, men det med gjenger og venner kommer. Har lagt det til på lista mi. For jeg ser at det er noe som er ønsket. Da det er flere som bruker samme garasje.

Kopi av melding:
Når det gjelder opplastede bilder, så er et forslag fra meg at dere legger til en funksjon under brukerprofilene. Den vil rett og slett være at brukerens opplastede bilder kan vises der som et bildegalleri. Akkurat på samme måte som at en kan se alle brukern's innlegg. Brukern kan legge til/fjerne bilder, alle andre kan se dem. Gjør gjerne bildenavnene søkbare. Om en i tillegg kunne se en liste med innlegg der disse bildene var brukt....
En burde da kunne bruke disse bildene overalt på offroad.no, forumet, garasjen, rigs...

Dette forumet har denne funksjonaliteten: http://www.benzworld.org/forums/

Opprinnelig postet av Tom A-G



Skal tenke litt på dette. Hvis det blir en funksjon her så blir det at man har mulighet å linke garasje bildene opp mot forumet. Enklere måte å gjøre det på. Skal se på det med å flytte bildene som man har i forumet til garasje sidene.
Bilde navnene kommmer nok ikke til å bli søkbare, men man har mulighet i garasjen å legge til navn/info om bildet og det er et felt jeg kan søke i.




.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#66 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det jeg skulle ønske var mulig, er å linke allerede nedlastede bilder opp i den nye garasjesiden med å f.eks merke "properties" for bildet, og sette [img)..bilde..[/img) foran og bak bildet.
Opprinnelig postet av Chevy-Sheriff

Jess! Absolutt! Blir mye dobbeltarbeid å måtte laste opp filene på nytt. Evt, så tar det kanskje opp dobbelt så mye serverplass???

Ellers skulle jeg gjerne hatt en funksjon for å få mail når andre poster i garasjen min, slik jeg hadde på den gamle...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#67 jma

jma

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 04 December 2004 - 00:00

Tror jeg heller lager min egen garasje på hjemmesiden min. Det ser så tungvint ut med det nye opplegget. Mister liksom oversikten.
Sikkert et bra tiltak, men jeg liker de gamle garasjesidene mye bedre enn de nye.

98 XJ

#68 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Skjønte hva du mente jeg.. biggrin.gif

Skal tenke litt på hvordan jeg kan løse dette.. Det jeg tenker på er å lage en liten greie hvor man kan importere bildene sine..

Men har noen andre små ting jeg må lage først... Slik som det å endre tekst på et bilde.. Det er nok savnet allerede...


.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#69 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Hei Morten

Har du problemer med bilen, er merkeforumet det beste stedet å poste innlegget.
Det er hvertfall min erfaring fra chevrolet&gmc forumet.
Hvis det kommer mange fine tips, gjerne supplert med bilder, er det nyttig og legge denne til i "nyttige linker" emnet på merkeforumet.

Dere har jo ett opplegg for nyttige linker på Jeep foumet, men det er kanskje litt "kaotisk" ?
Hvis det hadde vært katalogisert i litt mer strømlinjeform, er det lettere å finne tilbake til ett emne.
Da er det også lettere for andre og nye brukere å finne frem til samme problem/løsning.


-----------

Den gamle og nye garasjen ER to forskjellige konsept.

Det beste med de nye garasjene er at man kan redigere der selv.
Dermed slipper man å ha en masse "unyttige" innlegg og komentarer i garasjen, hvis man ikke vil.
Endel garasjer har jo en del nyttige innlegg, men hvem gidder å sitte en hel kveld med å lete gjennom 40-50 sider for å finne nettop det innelgget.
Noen garasjer er rene "skravle-forum", og dette er fortsatt mulig på den nye garasjen.

---------------------------

Det jeg skulle ønske var mulig, er å linke allerede nedlastede bilder opp i den nye garasjesiden med å f.eks merke "properties" for bildet, og sette [img)..bilde..[/img) foran og bak bildet.

Siden jeg er temmelig håpeløs når det gjelder "dataspråk":blush:, håper jeg dere skjønner hva jeg mener.....smile.gif

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........

#70 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
vil det bli noen sånn funksjon som det er nå, at de sisste aktive garasjene blir flyttet på toppen av lissta?
Opprinnelig postet av wa-sho



Dette er en av funksjonene som vil komme.

Kopi av melding:
Har du muligheten til å få bilder der? Jeg tenkte mer på How To's alla "Hvordan skifte toppakkning på 6,2D" eller "Skifte av frihjulsnav", da med tekst og bilder. Dette krever selvfølgelig at det er bra skrevet, men om man leter rundt på offroad.no finner du mye som er skrevet slik. Ta en titt på hvordan de har byggd supporten på phpbb.com. Tanken der er bra.

Opprinnelig postet av harry_Sub



Det er fult mulighet å lage med bilder og alt. Hvis det er noen som har lyst til å samle informasjonen og lage et emne med all tekst og bilder så kan vi lett få lagt de inn.

Noen som har noen ideer på hvordan man burde sortere de forskjellige tingene?

Kopi av melding:
Med de nye garasjesidene, går det ikke ann å diskutere her sånn som før ? Hvis jeg har et problem med min Jeep som jeg ønsker å få litt hjelp til og at andre kan dele sine erfaringer må jeg da opprette et nytt emne under Jeep forumet ?
En annen ting, mister man alt fra den gamle garasjen ? Det står jo masse tips og andre ting i de mange garasjer som ihvertfall jeg gjerne ville hatt med over i de nye..
Det virker på meg som 2 helt forskjellige konsept, mulig jeg har misforstått..

Opprinnelig postet av sivrt



Garasje sidene er vel egentlig ikke egnet for å diskutere... De er der for å vise hva man har i garasjen sin. En egen hjemme side på offroad.no, hvor man kan legge opp bilder, skrive en logg på hva man har gjort eller skal gjøre og en gjeste bok hvor folk kan legge inn hilsener og andre ting.

Når det gjelder tekniske spørsmål og erfaringer så er det nok best å bruke de respektive forumene. Da det ikke er alle som går inn på de enkeltes presantasjonene for å lese om hva man har problem med.

Ellers så har vi en bra søke funksjon som fungere nå i forumet.

Kopi av melding:
Jeg har greid og lage TO garasjer med samme innholdet !? Aner ikke hvordan det gikk seg til, men hvordan sletter jeg den ene ?

Opprinnelig postet av bareare



Dette er nå retta.



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#71 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

Heilt Gull !!!!


Simon
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 33x12.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE, Sub til bagasjen

#72 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

Har nå lagt inn mulighet å bytte tekst på bildene sine. Man finner en link under bilder med en notatblokk. For endre bilde tekst. Ved siden av søplebøtta.



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#73 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Med de nye garasjesidene, går det ikke ann å diskutere her sånn som før ? Hvis jeg har et problem med min Jeep som jeg ønsker å få litt hjelp til og at andre kan dele sine erfaringer må jeg da opprette et nytt emne under Jeep forumet ?
En annen ting, mister man alt fra den gamle garasjen ? Det står jo masse tips og andre ting i de mange garasjer som ihvertfall jeg gjerne ville hatt med over i de nye..
Det virker på meg som 2 helt forskjellige konsept, mulig jeg har misforstått..

Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler

#74 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 02 December 2004 - 00:00

Har du muligheten til å få bilder der? Jeg tenkte mer på How To's alla "Hvordan skifte toppakkning på 6,2D" eller "Skifte av frihjulsnav", da med tekst og bilder. Dette krever selvfølgelig at det er bra skrevet, men om man leter rundt på offroad.no finner du mye som er skrevet slik. Ta en titt på hvordan de har byggd supporten på phpbb.com. Tanken der er bra.

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#75 wa-sho

wa-sho

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 694 Innlegg:

Posted 02 December 2004 - 00:00

vil det bli noen sånn funksjon som det er nå, at de sisste aktive garasjene blir flyttet på toppen av lissta?

~A€C€A€B~


#76 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 02 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Fine garasje sider, men en ting savner jeg på forumet og det er ett "How to" forum. Benytter en del andre forum, og der er det mange som har en egen How To kategori, disse er låst. Det ligger utrolig mye bra i de gammle garasjene og rundt omkring i de forskjellige fora som burde sammles ett sted slik at man lett finner fram. Nå som søkefunksjonen fungerer er det jo bare å søke, men det er jo ikke altid man vet hva man skal søke etter....


Dette er litt hva jeg tenkte at OBS/FAQ sidene skulle inneholde...

Men det tar tid å samle all informasjonen.... Så vi får se hvordan vi skal få til dette...



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#77 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 02 December 2004 - 00:00

Fine garasje sider, men en ting savner jeg på forumet og det er ett "How to" forum. Benytter en del andre forum, og der er det mange som har en egen How To kategori, disse er låst. Det ligger utrolig mye bra i de gammle garasjene og rundt omkring i de forskjellige fora som burde sammles ett sted slik at man lett finner fram. Nå som søkefunksjonen fungerer er det jo bare å søke, men det er jo ikke altid man vet hva man skal søke etter....

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#78 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Den nye garasjen vil sikkert gå seg til, og vil sikkert fungere veldig greit på et rent overfladisk presentasjonsnivå på hva man har og hvordan bil er bygget opp, men vil kanskje ikke fungere like godt på rene, lengre tekniske oppbygninger slik som før. Eller tar jeg feil ?


Ett godt teknisk innlegg bør, etter min mening, ligge enten under bilmerke-forumet, eller teknisk /mekking.
Det bør deretter legges en link med kort beskrivelse om temaet, i "nyttige linker" til respektivt bilmerke.
På denne måten slipper man å lete (vel , nå har vi jo søkefunksjon:)) rundt i garasjene. Selvsagt kan det linkes fra en garsasjeside også.
Vi vil finne nye gode løsninger når de gamle garasjesidene stenges.

De nye garasjene er med på å fremheve garasjen til de som kanskje ikke er så aktive å poste innlegg i den gamle garasjen. Det skal ikke så mange dagene til uten posting, før du er langt bak på lista.

Nå er det bare å klikke på garasjeikonet til vedkommende så ser du hvem han/hun er, hva biler vedkommende har, ect.

Som sagt tror jeg går greit etter en tilvenningsfase, og jeg ser frem til de nye garasjesidene.
Jeg håper så mange som mulig benytter seg av dem.

Mvh. Trond


Jeg tror det hele dreier seg om tilvenning.

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........

#79 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Har nettopp hatt en liten passiar med PerF om det samme som Wa-Sho tok opp her og må si meg enig om at jeg likte bedre formen på "den gamle" garasjen. Såfremt man ikke kan få en lang side hvor man kan scrolle opp og ned mellom bildene og tekst til hvert enkelt bilde, kontra at man må klikke seg inn på hvert enkelt bilde så er jeg ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre.

I mange tilfeller, som f.eks. HH sin garasje, driver jeg og skcroller opp og ned på siden for å ta med meg detaljer på hva som er gjort tidligere, nettopp fordi scrollingen gjøres raskt og enkelt med scrollehjulet på musen. Såvidt jeg kan se nå, får man opp en side, eller mange, med thumbnails der man må klikke seg inn på hvert enkelt bilde for å se dette i stor størrelse.

Den nye garasjen vil sikkert gå seg til, og vil sikkert fungere veldig greit på et rent overfladisk presentasjonsnivå på hva man har og hvordan bil er bygget opp, men vil kanskje ikke fungere like godt på rene, lengre tekniske oppbygninger slik som før. Eller tar jeg feil ?

Hvordan vil Offroad.no se på det å lage sin egen "nye" garasje innunder hvert enkelt del av forumet (i mitt tilfelle : LJ80 stoff under Suzuki og Hilux stoff under Toyota) og bruke dette emnet på samme måte som jeg hittil har brukt min gamle garasje til ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

Opprinnelig postet av Blom



Som jeg sa Blom, tror dette blir bra jeg når vi bare blir vant til det, dessuten kommer det flere ting/ muligheter etterhvert.
La oss nå gi dette en sjanse, blir det ikke bra så kan de gamle garasjene låses opp igjen, de skal jo ligge der så lenge!

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no


#80 Go-carter

Go-carter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 03 December 2004 - 00:00

høres nesten 100% ut som autofil's sitt pitstop...

de er jo fine(trur det er tatt opp før, men hva med gjenger/vennegrupper som på pistop?)

Land Rover 109" Ex-mil