Jakten på de gylne hestekreftene...
#81
Posted 16 February 2005 - 00:00
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#82
Posted 16 February 2005 - 00:00
Jeg skal lade 1,5bar, men turboen lader gjerne over 2bar, men det vil neppe resten av motoren like over tid...
Har fler ganger sett måleren rundt 2 bar, så det er på tide å montere wastegaten tror jeg
Her er bilde av noen av delene som snart skal tilpasses på
En søt liten dumpventil (75mm)
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#83
Posted 03 March 2005 - 00:00
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#84
Posted 03 March 2005 - 00:00
GO HIGHER!!!
#85
Posted 17 December 2004 - 00:00
Burde kunne få luft nok med dette:D
#86
Posted 23 December 2004 - 00:00
Man hører turboen skikkelig godt ut av potta, men ingen bråk, bare sånn god "romling" og "plystring" fra turboen.
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#87
Posted 22 December 2004 - 00:00
De som mente de ville bli turbo-lag, har sjeldent tatt så feil:D
Motoren er der med ett man trykker på gassen. Lader maks på 1.giret, og drar løs på våt asfalt med 35/12,5'ene.
Det var godt jeg har Sinter-clutch liggende, for den dra løs clutch'en på 4.giret:D
Intercooler'en er iskald, og har ingen problemer med kjølingen.
Det går nå 50mm ut fra turbo, over til 80mm, 80mm inn på IC, 80mm ut fra IC og 80 inn på manifolden.
Manifolden er nå 4,5 ganger større en tidligere:D
Man hører nå det deilige suget fra turboen grunnet det åpne filteret.
Var overaskende lite "bråk" fra motoren til tross for kun EN liten lyd-demper.
Kommer med bilder i morra:D
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#88
Posted 22 December 2004 - 00:00
Når skal snøen komme her da? (Kr.sand)
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#89
Posted 22 December 2004 - 00:00
Gleder meg til å se bildene..!!!
Hvordan har du gjort om manifolden? Den originale er litt rart konstruert ja...
#90
Posted 22 December 2004 - 00:00
Har til nå gjort følgende med motoren. Laget manifold, montert ic, satt på H1 turbo (portet litt), portet eksosdelen som står mellom turbo og eksosrør, Laget 2,5" eksos og skrudd opp pumpa 1/2 turn.
Nå som motoren puster adskillig lettere, så kan man gi mer på pumpa før den begynner å ryke. Skal nok gi den litt mer ja 1/4 turn til... Den ryker jo ingenting nå så... Og tomgangen gikk opp til 2000rpm når jeg stilte på den.
Er storfornøyd så langt:D:D
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#91
Posted 22 December 2004 - 00:00
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#92
Posted 22 December 2004 - 00:00
Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c
#93
Posted 22 December 2004 - 00:00
GUNG-HO
#94
Posted 22 December 2004 - 00:00
#95
Posted 22 December 2004 - 00:00
Tommy Olsen
#96
Posted 22 December 2004 - 00:00
Skal se om jeg kan få tatt opp noe lyd av den... Høres ut som en sinna lastebil:D:D
Har igjen å fikse/bytte kassa og montere sinter-clutch'en. Må jo få overført alle dreimonentene til drivverket:D Så derfor må jeg stå over nissetreffet. Men si ifra når det er treff igjen, så stiller jeg opp:)
Hva er det med denne Canter-kassa for noe egentlig? Vet ingenting om den, bare at det skal være sterkere. Må kanskje ha ei sånn på sikt...
Motoren lader faktisk bra allerede fra 1200-1300rpm!!
Hvor ligger egentlig turtallsperra på disse motorene??
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#97
Posted 23 December 2004 - 00:00
Men te dåkker såm sutre åver monteringa av IC'en: Ladelufta fra turboen havne raskt opp i 200-300 grader, å da betyr de jo ikke så mye om lufta jænnom IC'en e 20 eller 50 grader!
#98
Posted 23 December 2004 - 00:00
Har sjøl prøvd å justere opp en 2.3, og det funka bra, ei stund..
Lader den på 1200rpm??? Det hørtes veldig bra ut..!
Mangler en turbo jeg, min er sliten. Må høre om noen har, eller en bytte turbo.
#99
Posted 23 December 2004 - 00:00
Ang tempen på IC'en. Det er like kald luft ut av IC som tempen ute (bare en smule varmere). Innsuget er iskaldt å ta på!!
Eksosmanifolden på disse motorene er faktisk veldig bra!! En av de bedre orginalmanifolder jeg har sett:)
Det er også viktig å lage stor nok eksos + slipe opp røret som samler wastegate og turbo-eksosen til maks størrelse. Går nesten å slipe det opp til 2,5":D
Dermed er det enda mindre påkjenning for motor, og ikke minst turbo.
Turboen slites veldig hvis det blir mottrykk i potta. Det blir da veldig aksiale krefter på den.
Jeg har en turbo til deg ZR-900......
Gi bud:)
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#100
Posted 23 December 2004 - 00:00
Jeg vil vel muligens ha meg en ny en, men er den fra 2.5 da? Årsmodell?