Gå til innhold



Foto

Jakten på de gylne hestekreftene...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
118 replies to this topic

#81 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

Skal prøve å komme meg på Rena i sommer ja:)smile.gif

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#82 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

Innsug lages på bestilling og mål:)smile.gif

Jeg skal lade 1,5bar, men turboen lader gjerne over 2bar, men det vil neppe resten av motoren like over tid... biggrin.gif

Har fler ganger sett måleren rundt 2 bar, så det er på tide å montere wastegaten tror jeg biggrin.gif

Her er bilde av noen av delene som snart skal tilpasses påbiggrin.gif:D





En søt liten dumpventil biggrin.gif (75mm)


http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#83 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 03 March 2005 - 00:00

Skal ha 3500kr for å lage et.

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#84 walker76

walker76

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 03 March 2005 - 00:00

HEi MUD-DRIVER. Ka tar du for å lage eitt sånnt innsug????

GO HIGHER!!!

#85 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

Da er jeg i gang med manifolden. Ble ikke ferdig i dag... Men det er bare en liten time igjen smile.gif

Burde kunne få luft nok med dette:D































#86 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

Har faktisk sett ladetrykket dra seg ned til ca 1,6-1,7bar!!! Men slapp av... Skal ikke kjøre med så mye trykk. Skal legge meg på 1,3-1,4bar, og skru litt mer på pumpa.

Man hører turboen skikkelig godt ut av potta, men ingen bråk, bare sånn god "romling" og "plystring" fra turboen.

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#87 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Da var bilen prøvekjørt:)smile.gifsmile.gif

De som mente de ville bli turbo-lag, har sjeldent tatt så feil:D

Motoren er der med ett man trykker på gassen. Lader maks på 1.giret, og drar løs på våt asfalt med 35/12,5'ene.

Det var godt jeg har Sinter-clutch liggende, for den dra løs clutch'en på 4.giret:D

Intercooler'en er iskald, og har ingen problemer med kjølingen.

Det går nå 50mm ut fra turbo, over til 80mm, 80mm inn på IC, 80mm ut fra IC og 80 inn på manifolden.

Manifolden er nå 4,5 ganger større en tidligere:D

Man hører nå det deilige suget fra turboen grunnet det åpne filteret.

Var overaskende lite "bråk" fra motoren til tross for kun EN liten lyd-demper.


Kommer med bilder i morra:D

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#88 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Stemningsbilde..... Se all snøen!!!! ÅNEI...

Når skal snøen komme her da? (Kr.sand)





http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#89 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Godt å høre at det funker da !!
Gleder meg til å se bildene..!!!
Hvordan har du gjort om manifolden? Den originale er litt rart konstruert ja...

#90 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Har laget helt ny. Brukte kun flensene fra den gamle.

Har til nå gjort følgende med motoren. Laget manifold, montert ic, satt på H1 turbo (portet litt), portet eksosdelen som står mellom turbo og eksosrør, Laget 2,5" eksos og skrudd opp pumpa 1/2 turn.

Nå som motoren puster adskillig lettere, så kan man gi mer på pumpa før den begynner å ryke. Skal nok gi den litt mer ja 1/4 turn til... Den ryker jo ingenting nå så... Og tomgangen gikk opp til 2000rpm når jeg stilte på den.

Er storfornøyd så langt:D:D

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#91 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Her er noen bilder... Nå skal de sies at dette er laget i full fart (dårlig tid og tålmodighet). Skulle egentlig bruke 40mm rør fra flensene, men var tom, så da ble det firkant-profil i stedet. Ser jo ikke like bra ut, men tror det funker helt greit. Venter også på en mer flexibel slange mellom manifold og IC...















http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#92 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

bra du ble fornøyd da smile.gif


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#93 silverbullit

silverbullit

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

handla slanger på TESS?

GUNG-HO

#94 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

så jo bra ut det..leg inn en lyd fil av motoren eller en film med motorlyd så vi kan høre litt lyd

#95 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Kommer du å kjører i risør andre Juledag, da har vi nissetreff


Tommy Olsen

#96 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 22 December 2004 - 00:00

Slangene er handlet på Tess ja. Men venter jo da på en flexy slange som skal erstatte den som sitter mellom IC og manifold.

Skal se om jeg kan få tatt opp noe lyd av den... Høres ut som en sinna lastebil:D:D

Har igjen å fikse/bytte kassa og montere sinter-clutch'en. Må jo få overført alle dreimonentene til drivverket:D Så derfor må jeg stå over nissetreffet. Men si ifra når det er treff igjen, så stiller jeg opp:)

Hva er det med denne Canter-kassa for noe egentlig? Vet ingenting om den, bare at det skal være sterkere. Må kanskje ha ei sånn på sikt...

Motoren lader faktisk bra allerede fra 1200-1300rpm!!

Hvor ligger egentlig turtallsperra på disse motorene??

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#97 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

Dritbra at prosjækte ditt funka! Håpe bare ræstn av redskapen klare sæ... Oppdaga ikke den hærran tråen før idag.
Men te dåkker såm sutre åver monteringa av IC'en: Ladelufta fra turboen havne raskt opp i 200-300 grader, å da betyr de jo ikke så mye om lufta jænnom IC'en e 20 eller 50 grader!



#98 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

Må si jeg er litt spennt på om det holder jeg... Ikke for å være pesimist, men hvordan er tilstanden på motoren din ellers?
Har sjøl prøvd å justere opp en 2.3, og det funka bra, ei stund..
Lader den på 1200rpm??? Det hørtes veldig bra ut..!
Mangler en turbo jeg, min er sliten. Må høre om noen har, eller en bytte turbo.

#99 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

Hvis man bare stiller opp den motoren, så får sylinder nr.2 og 3 mest luft pga utformingen på innsuget. Derfor laget jeg nytt... Den slipper også å presse lufta gjennom nå. Dette gir også lavere temp og mindre påkjenning for motoren. Et slikt innsug kan lages på bestilling altså!!

Ang tempen på IC'en. Det er like kald luft ut av IC som tempen ute (bare en smule varmere). Innsuget er iskaldt å ta på!!

Eksosmanifolden på disse motorene er faktisk veldig bra!! En av de bedre orginalmanifolder jeg har sett:)

Det er også viktig å lage stor nok eksos + slipe opp røret som samler wastegate og turbo-eksosen til maks størrelse. Går nesten å slipe det opp til 2,5":D

Dermed er det enda mindre påkjenning for motor, og ikke minst turbo.
Turboen slites veldig hvis det blir mottrykk i potta. Det blir da veldig aksiale krefter på den.

Jeg har en turbo til deg ZR-900......

Gi bud:)


user posted image


http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#100 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

hvor er den turboen fra? Stand er bra eller slitt???
Jeg vil vel muligens ha meg en ny en, men er den fra 2.5 da? Årsmodell?