Gå til innhold



Foto

Signaturer - tar det litt av ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#1 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 16 January 2005 - 00:00

Vi har vært innpå dette før, men synes at dette med lange og store signaturer tar litt vel av for tiden. Bilder, en drøss med blinkende smilies, logoer og greier og greier.

Overskygger omtrent totalt innholdet i innleggene som (ofte) bare er på en enslig linje.

Jeg vet at A&A har tillatt bilder i signaturer og hadde dette selv en stund før jeg tok det vekk, men synes det tar litt av for tiden...

Det er sikkert bare meg, men tar det nå likevel opp nå når det er så mye diskusjoner om forumets innhold og utseende.

Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80

#2 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Godt du kom innom her, Sortland, da det nettopp var din signatur som fikk meg til å reagere... Men dette gjelder også flere som har lengre signaturer enn innlegg (spesielt de med bevegelige smilies i signaturene)

Dette er ikke et angrep på deg som person, men jeg skjønner ikke helt vitsen med roterende duppeditter og konvolutter og greier og greier. Kommer det en masse uønskede emails i mailboksen min, kalles dette spam. Kommer det en fullstendig overdimmensjonert og irriterende signatur vil jeg også kalle dette spam og forsøpling av mitt skjermbilde. Det er fryktelig irriterende å se på og det medfører at jeg IKKE leser innleggene du lager, uansett hva du måtte komme med.
På meg virker dette umodent og fjortisaktig, desverre. Det er ikke en konkurranse om ha mest mulig gimmicks i signaturen din, men det er mulig du synes det både er tøft og artig, men jeg tror nok flere er enig at det bare virker forstyrrende.

PM er det en egen knapp over hvert eneste innlegg du har laget som man kan trykke på for å sende deg en PM.
Garasjen er det en egen link til øverst i hjørnet, der man også kommer inn til de andre garasjene, og under garasjene ligger ditt bildegalleri


For lenge siden var det et innlegg fra administratorene angående dette med unødvendig bruk av smilies, dette med at man burde begrense seg og ikke poste 10-15 smilies etter hverandre for å liksom understreke dobbelt så mye det man ville. Jeg søkte på smilies, men fant ikke innlegget tilbake, men dette har vært tatt opp tidligere. Dette går endel på det samme. Mulig andre kan finne tilbake til dette, men det er nok sikkert 1-1,5 år siden dette var tatt opp. Samtidig tar dette opp båndbredde hver gang det lastes ned, det samme momentet som ble brukt bla. når garasjene ble forandret.




Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80

#3 nielsen

nielsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 16 January 2005 - 00:00

Veldig enig med deg Blom, derfor fjerna jeg min for en stund siden, dekker jo halve innlegget til visse personer her inne...

#4 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 16 January 2005 - 00:00

Det går an å huke vekk signaturen, og noen burde gjøre det av og til. Det er vel ikke nødvendig å vise den i alle innleggene?... Det var det med måtehold.

#5 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 16 January 2005 - 00:00

med erfaring fra andre fora, har jeg laget meg en passe liten og diskrè...


1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#6 Muzaki

Muzaki

    Skeptisk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Er min for stor synest dere? Er den det, så reduserer jeg den...

Mvh
Muzaki


Member of: Valdres Tå Vegen
Garasje
Ny Garasje
Rigs
Homepage
Mail


#7 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

det med den serveren er ordna ja. Jeg syntes det blei litt mye med det siste så det har jeg endra, jeg endrer signaturen min hele tiden, jeg får veldig mange henvendelser om jeg ikke kan være med å hjelpe å lage signaturer til andre. Det gjør jeg med glede.
Jeg forstå ikke at folk ser på dette som et stort problem og de som gjør det tror jeg ikke er mange. Jeg synes det er utrolig mye suttring på forumet for tia......

#8 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Er det et problem med signaturen min? Er det sårt ønsket av noen at jeg redigerer eller fjerner den?

Opprinnelig postet av sortland



For å være helt ærlig JA! Den signaturen din har jo linket opp mot en server ett annet sted, vet du har endret det, men i dine gammle innlegg er det fortsatt feil. Utrolig irriterende. Er også enig med Blom om at innlegget drukner i signaturen dersom denne tar for stor plass. Men, er vel egentlig imot regler på dette, folk får bruke sunn fornuft.


-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#9 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Er det et problem med signaturen min? Er det sårt ønsket av noen at jeg redigerer eller fjerner den?

#10 Zuki 410

Zuki 410

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 18 January 2005 - 00:00

Det finnes vel en viss takhøyde for hvor stor signtur man kan ha, synes det har gått helt fint til nå, helt til jeg var inne på jepp forumet nå nettopp. Unner en av trådene er den en som bruker et STORT bilde av en gammel motorsykkel som signatur, dette dekker jo over halvparten av skjemen min. Synes dette er vel voldsomt å til stor forstyrrelse når man leser innleggene. Jeg synes signatur er greit, men alt med måte.

#11 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

har dere sett garasjen min? der er det like mye animasjoner, skal jeg ta bort det? hva med brukernavnet mitt? mange misforstår og tror jeg er fra langt oppe i nord....

#12 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 January 2005 - 00:00

må si at denne diskusjonen minner om hva gamlingene har på galehuset.. har dere tenkt på at d er kansje akkurat slike diskusjoner som har "jaget" bort de gode gamle offroderne???? dere går til angrep på Sortland med hannes logo.. syns d er rett å slett domt.. ganske patetisk å råtte sæi samme slik.. klarer man ikke å lese inleggene hannes uten at man blir distrahert av signaturen hannes så har man jo en liten grad av konsentrasjons vansker... å d er noen personer som er gjenngangere med å starte like "teite" diskusjoner her på forumet som lager kvalme.. d fører jo ingenting godt med d.. kan dere ikke bare bite tennerne sammen å overse litt..

Kjell Ivar Knutsen
Alta
Min garage: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=1553

#13 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Enig med deg at det er mye suttring. Men det er jo januar da;)
Men, det er vel andre problemer å ta tak i her en signaturer, bare ikke la den også ta overhånd, sånn som din er nå fyller den ikke hele skjermen, og, det som er bra er at du har en skillelinje som sier hvor din signatur begynner, gjør det hele litt lettere å lese.

Og, nei har ikke sett garasjen din før nå. Og den var jo fin da, blir jo noe annet i garasjen, der har man vel fritt spillerom.
Har skjønnt at du er fra The West Coast, ikke så vanskelig å få med seg, så brukernavnet har vel ikke så mye å si, mitt er vel like misvisende, jeg heter jo ikke Harry:blink:



-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#14 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Det er andre ting enn signaturer å henge seg opp i ja, jeg synes at det ikke er et problem og at det er helt unødvendig å lage en diskusjon utav det (er jo med å diskuterer selv da...). Jeg har faktisk fått en del klager på at jeg har testet så mye på testforumet....folk har tidligere diskutert at det er et problem at folk bare prøver å stige i "gradene" ved å skrive mest mulig innlegg....Det er nok desverre tilfelle, men ikke i så høy grad at det er merkbart... Jeg synes det blir startet for mye suttre diskusjoner som forumet hadde klart seg uten. Det er min mening, andre har et annet syn på ting...... og sånn vil det alltid være.

#15 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 18 January 2005 - 00:00

Slik?? er den godkjent? Dette er hva jeg villig til å gjøre og håper jeg kan bidra til at slike diskusjoner kan unngås i fremtiden.
Hvis noen lurer på om deres signatur er god nok så legg inn et innlegg her slik at vi kan bedømme den. TAKK!

--------------


#16 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

det er MANGE fora som ikke liker bilder i signatur - og slett ikke animasjoner - og max 4 linjer med tekst - i størrelse 1! vi kunne jo tilpasse oss LITT, for å hindre flere klager...


1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#17 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

som eg har nevnt tidlegare, om det ikkje har interresse for andre enn deg sjøl skal en ikkje poste det..

Samme gjeld signaturar. Eg er kun interresert i biltype, kort om modding, og gjerne stad brukaren bur, men det står no til venstre i margen..
Syns ikkje det er rett av meg å presse på lesarar bilder av bilen min eller andre ting om dei ikkje er interresert i det.
Om folk blir interreserte kan dei klikke seg inn på profilen min, eller ta kontakt med meg direkte.



Suzuki SJ413JX 31"x10.5"
garasje: http://www.offroad.n...=ShowID&id=1554

#18 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Jeg synes disse store signaturene er "plagsomme", dvs hvis jeg klikker inn på et tilfeldig emne som er full av slike bruker jeg vanligvis back-knappen uten å lese noe. De støyer på samme måte som pop-up annonser. Folk må gjøre som de vil for min del, men siden du spør så er det best med små sig.



Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 33x12.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#19 Per Yngve Berg

Per Yngve Berg

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1662 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

Helt enig med Simon. Jeg har også tatt opp i et tidligere innlegg at signaturen bør være i en annen skrifttype enn resten av innlegget. Dette bør gjøres av systemet slik at alle får samme skriftype. Den kan også godt være mindre enn brødteksen. Det er også flere andre eksempler på innlegg hvor det både er et stort sitat og en stor signatur, hvor jeg har problemer med å finne svaret som er skrevet. Enten fordi man har skrevet svaret inne i sitatet, eller forumkoden er blitt ødelagt og allt blir i en skrift med kodene skrevet i klartekst. I disse tilfellene kan man bruke "edit"-knappen og rette innlegget.

--
97 TJ 2,5L, Warn 8000i

#20 neowulf

neowulf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 774 Innlegg:

Posted 17 January 2005 - 00:00

signaturer er det mulig å lage å så lenge det er mulig er det kommet for å bli .
dessvere for enkelte å til glede for andre som synes det er kjekt med signatur .
en annen ting er at enkelte bruker syv tusen smilys å andre animasjoner inne i inleggene, er det kansje like ille eler er det helt greit for dere ?
jeg bare spør siden det er tatt opp nå.
ps.synes vi skal ha en kåring av beste signatur snart .