Gå til innhold



Foto

Trekkvogn til Rally-Cosworth


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
48 replies to this topic

#21 KLAA

KLAA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 591 Innlegg:

Posted 18 January 2005 - 00:00

Hei igjen Nils.

Opplevde nylig toppaknings havari på min patrol. Merket det fort når all varmen forsvant fra varmeapparatet og motortempen steg til værs. pakningen min hadde vel etter det jeg kan tippe, vært litt dårlig lenge. Det som får meg til å tro det er rett og slett at den hadde lett for å bli veldig varm ved belastning. Etter at jeg fikk byttet pakningen, har den blitt mye mer stabil og tåler hardere påkjenninger bedre.

Ang.pris på hjul så har jeg gitt ca 17000 for mine.. (5 stk!.....Ja... måtte jo ha reservehjul ogsåsmile.gif) Men dette er med forholdsvis bra med rabatter gjennom jobben

Vi gærne har det godt! *Kenneth*

#22 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 18 January 2005 - 00:00

Du har PM

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#23 antev

antev

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Hei Nils

Først vil jeg takke for dine fantatiske TV program og dine morsomme reportasjer i bladet AUTOFIL ohmy.gif) Og skal du på en tur tilsvarende da du var i Danmark og hentet Imprezaen, og vil ha co-pilot med deg så ta kontakt...........Hehe..............

Så et tips ang utstyr til Patrolen, hvis du tør kjøre gjennom Danmark når du henter bilen , kan du ta en titt hos :
http://www.nordkyste...hop/default.asp

Kan anbefale de IPF lyktene de selger parvis for ca. samme pris som ei lykt koster her i landet ohmy.gif(

#24 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Ta en tlf til Dekkteam på Kløfta og snakk med Per Egil, så gir han deg garantert et knalltilbud. 63980098, det er butikken til importøren av BF. Kjører selv All Terrain på pick up`n og det funker supert.

Lykke til

Tore

Duramax, Itte member ta noe som helst....

Opprinnelig postet av Duramax


Hei Tore,

Jeg skal ta kontakt med gutta på Kløfta, så får vi se hva det blir til!

Nils


#25 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Hei igjen Nils.

Opplevde nylig toppaknings havari på min patrol. Merket det fort når all varmen forsvant fra varmeapparatet og motortempen steg til værs. pakningen min hadde vel etter det jeg kan tippe, vært litt dårlig lenge. Det som får meg til å tro det er rett og slett at den hadde lett for å bli veldig varm ved belastning. Etter at jeg fikk byttet pakningen, har den blitt mye mer stabil og tåler hardere påkjenninger bedre.

Ang.pris på hjul så har jeg gitt ca 17000 for mine.. (5 stk!.....Ja... måtte jo ha reservehjul ogsåsmile.gif) Men dette er med forholdsvis bra med rabatter gjennom jobben

Vi gærne har det godt! *Kenneth*

Opprinnelig postet av KLAA



Har du noen bilder av hjula dine på bilen, Kenneth?

#26 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Har sendt deg PM


OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#27 hall

hall

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:


Som sagt, er det noen som kan antyde pris på hjul/felg? Bør jeg plukke opp hjul i Pølsetysker-land tro?

OG - er det noen som har tips for å sjekke om toppen på vogna er i ferd med å takke for seg? Har skjønt at Patronen ikke er overvettes begeistret for endeløs kjøring på Autobahn...

Opprinnelig postet av AutofilRallyTeam



Skal du betale dekk og felga sjøl e det billigare i utlandet men med lit kjendis profil klare du vel å få det ganske billig i Norge med tenke ei:D

Topp pakning e vanskelig å sjekke uten å demontere toppen men ei hadde sjekka om der va bytta radiator, vasspompe, slurevifte, vasslanger det er ting som kan gjere at bilen har hat ei varm kjøring eller fleire

#28 dr.mud

dr.mud

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 71 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Men er det noe grunn til å mistenke at det er noe galt med toppakningen da? Selv om noen har opplevd at toppakningen har røket (ja det har jeg TILOGMED opplevd på min trofaste HILUX, tro det eller ei..) så skal vel en motor selv laget av Nissan kunne gå over 120000 uten at toppakningen ryker? Og toppen kan vel sprekke om det er alu, men det skal vel også merkes sat er vel sjelden om ikke pakningen har røket eller om den av andre grunner har blitt overopphetet?
Eller er jeg helt på jordet her? '

Syns det høres ut som et fint kjøp, jeg Nils. Og når det gjelder dekk, så kjøpte jeg mine 33" på CIservice. Anbefales på det varmeste!!! Betalte under 5000 for fire. (halv pris- sjekk tilbudet på siden deres!)

http://www.ciservice..._id=20&forh=cio

BH
Ingen luxus som Hiluxus!


#29 buckley

buckley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Hei igjen Nils,
33" dekk på 8" felg er maks som passer på GR-patrol. Felgen må da ha 0 i innpress. For å få dette til må du akseptere at du må fjerne skvett-lappene forran og muligens løsse støtfangeren og dra denne litt frem (justeringsmuligheter i hullene).

Når det kommer til dekk: Goodyear MT/R 33x12,5-15 tror jeg du må regne med å betale ca 2700kr/dekket. Seiper du disse dekkene har du kanon dekk sommer som vinter, samt at dem holder 60000++km.

Har selv vært med å kjørt Sweden offroad Tour og det er helt utrolig hvor mye juling disse dekkene tåler.

Marius



-93 Patrol GR

#30 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Dekkonline.com har veldig rimelige Goodyear MT/R ihvertfall. E har disse dekkene på min Jeep og er så fornøyd med de både med grep, støy og levetid at jeg tror ikke jeg kommer til å ha noen andre dekk på en 4x4 i fremtiden.

Lykke til med bil og dekkkjøp ihvertfall, hilsen medAutofil.

Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler

#31 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

Kom hjem fra Pølse-Tyskland på søndag, etter å ha sett på en jævlig dårlig Patrol og en jævli bra Patrol.. Den dårlige var med breddere og fete 33", men det viste seg at kjeltringfaen som pushet vogna hadde GLEMT å skru tilbake kilometer'n!! Den stod på nettet oppgitt til 150.000, men når jeg kom ned var meteret på 230.000.. Når jeg påpekte det lille spriket, ble han heøt perpleks, han hadde jo sikker som faen gitt beskjed til en av kuliene sine om at de måtte huske å skru tilbake kjærra, men det hadde kulien glemt. Umulig å få ordentlige folk i arbeid nå til dags....

Den andre var strøken, 1992-mod med 119.000 på klokka, ikke tegn til rust
, Nissan-boka med alle servicer etc, etc. Men, den skulle jeg dessverre kjøpe for en kompis..

Så jeg venter fortsatt på den rette vogna...

Ellers er vi på utkikk etter en Rally-mekaniker! Har du attpåtil ei vogn å dra med, er jo alt bare julaften. Du behøver ikke ha erfaring fra rally, bare du KAN mekke..

mvh Nils

#32 KLAA

KLAA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 591 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Hei Nils. Her er bilder av hjulene mine
[/img][img]http://www.offroad.no/snitz/uploaded/KLAA/Patrol-10.jpg
[/img][img]http://www.offroad.no/snitz/uploaded/KLAA/patrol-hjul.jpg
[/img][img]http://www.offroad.no/snitz/uploaded/KLAA/Patrol-hjul2.jpg
Har desverre ikke bilde forfra, men de stikker kanskje et par cm utafor de orginale bredderene jeg har.

Vi gærne har det godt! *Kenneth*

#33 buckley

buckley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Nå er det like før Goodyear bør sende meg lønnsslipp her, men det får bare være: her er link til bilde av Goodyear MT/R
http://www.sleeoffro...tz_goodyear.htm



-93 Patrol GR

#34 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Hepp Nils!

Kjempevalg av bil, MEN Y60 patrol fra midten av 90tallet i tyskland med
120k på tellern??? Det må jeg si at jeg ikke har mye tro på at stemmer!

Har en import derifra selv, 92 mod og den hadde 110 på klokka når
jeg kjøpte'n, og det stemmer ganske så dårlig, 210 hadde vært
mer riktig, så jeg tror nok du må legge moms på km standen...

Når det gjelder dekk, så er 32x11,5R15 det største som utenvidere er
lovlig innenfor 5% regelen. Også det største som går på uten noen
form for endring av noe, da på 8x15felg med 0 til -20 i innpress.

33x12,5R15 går på med 8x15felg og 0 i innpress, men du må enten
rive av skvettlappene (og få bilsida full av dritt og steinsprut) eller
lage nye. Og enten flytte fram støtfangern litt eller la vinkelslipern
ta et aldri så lite jafs av støtfangerhjørna.

Med 33" så kommern nok ikke ned i litern på mila, heller 1,2 - 1,3.
aldri fått min ned i mindre enn det hverken med 32" eller 35"..



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

#35 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Men er det noe grunn til å mistenke at det er noe galt med toppakningen da? Selv om noen har opplevd at toppakningen har røket (ja det har jeg TILOGMED opplevd på min trofaste HILUX, tro det eller ei..) så skal vel en motor selv laget av Nissan kunne gå over 120000 uten at toppakningen ryker? Og toppen kan vel sprekke om det er alu, men det skal vel også merkes sat er vel sjelden om ikke pakningen har røket eller om den av andre grunner har blitt overopphetet?
Eller er jeg helt på jordet her? '

Syns det høres ut som et fint kjøp, jeg Nils. Og når det gjelder dekk, så kjøpte jeg mine 33" på CIservice. Anbefales på det varmeste!!! Betalte under 5000 for fire. (halv pris- sjekk tilbudet på siden deres!)


http://www.ciservice..._id=20&forh=cio

BH
Ingen luxus som Hiluxus!


Opprinnelig postet av dr.mud



5 laken for 4 hjul er jo mindre enn jeg betaler for nye lisser på A2'n! Det høres unektelig ut som et real tilbud! Jeg har litt "toppskrekk" etter å ha eid en serie med Pajeroer for noen år siden, både bensin og 2,3 TD. ALLE sprakk toppen....

Mvh Nils

#36 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Hei igjen Nils,
33" dekk på 8" felg er maks som passer på GR-patrol. Felgen må da ha 0 i innpress. For å få dette til må du akseptere at du må fjerne skvett-lappene forran og muligens løsse støtfangeren og dra denne litt frem (justeringsmuligheter i hullene).

Når det kommer til dekk: Goodyear MT/R 33x12,5-15 tror jeg du må regne med å betale ca 2700kr/dekket. Seiper du disse dekkene har du kanon dekk sommer som vinter, samt at dem holder 60000++km.

Har selv vært med å kjørt Sweden offroad Tour og det er helt utrolig hvor mye juling disse dekkene tåler.

Marius



-93 Patrol GR

Opprinnelig postet av buckley




Marius, jeg er grønn som en nyspydd 15-åring på Offroad-hjul. Er seiping det samme som skjæringa på Rallyslicks, eller er det noe annet i offroad-terminologi?

Mvh Nils

#37 liaru

liaru

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 336 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Seiping er de tynne "snittene" som går på tvers i hver knast. Og det er ikke noe som tilhører bare offroadhjul, men noe som er gjort i de fleste. Spesielt vinterhjul.

#38 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:

Hepp Nils!

Kjempevalg av bil, MEN Y60 patrol fra midten av 90tallet i tyskland med
120k på tellern??? Det må jeg si at jeg ikke har mye tro på at stemmer!

Har en import derifra selv, 92 mod og den hadde 110 på klokka når
jeg kjøpte'n, og det stemmer ganske så dårlig, 210 hadde vært
mer riktig, så jeg tror nok du må legge moms på km standen...

Når det gjelder dekk, så er 32x11,5R15 det største som utenvidere er
lovlig innenfor 5% regelen. Også det største som går på uten noen
form for endring av noe, da på 8x15felg med 0 til -20 i innpress.

33x12,5R15 går på med 8x15felg og 0 i innpress, men du må enten
rive av skvettlappene (og få bilsida full av dritt og steinsprut) eller
lage nye. Og enten flytte fram støtfangern litt eller la vinkelslipern
ta et aldri så lite jafs av støtfangerhjørna.

Med 33" så kommern nok ikke ned i litern på mila, heller 1,2 - 1,3.
aldri fått min ned i mindre enn det hverken med 32" eller 35"..



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Opprinnelig postet av Y60-Hans



Vel, du har et poeng. MEN det KAN være at noen av de gutta IKKE velger Patrol når de skal ut på A-bahn. Jeg tenker som så: Hvis jeg var PølseTysker og trengte ei tralle for utflukter mellom pølsebyer via De Endeløse Autobahner, velger jeg meg noe lavt og bredt. Skal jeg tusle rundt i bøgda på leit etter tyskersauer og sjøger, DA kjører jeg Patron. Sådann kan det i heldigste fall bli mindre på klokka.

Nå har jeg også forklart selgeren hos "Ærlige Alis Auto" at han risikerer å ende opp med både telleverk, giver & speedometerwire i avføringa hvis jeg oppdager at jeg er blitt snytt. Det KAN jo hjelpe?

Apropos dekk.. Er det noen andre som har pint seg ned mot liter'n med 33-hjul?

Mvh Nils

#39 AutofilRallyTeam

AutofilRallyTeam

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Men er det noe grunn til å mistenke at det er noe galt med toppakningen da? Selv om noen har opplevd at toppakningen har røket (ja det har jeg TILOGMED opplevd på min trofaste HILUX, tro det eller ei..) så skal vel en motor selv laget av Nissan kunne gå over 120000 uten at toppakningen ryker? Og toppen kan vel sprekke om det er alu, men det skal vel også merkes sat er vel sjelden om ikke pakningen har røket eller om den av andre grunner har blitt overopphetet?
Eller er jeg helt på jordet her? '

Syns det høres ut som et fint kjøp, jeg Nils. Og når det gjelder dekk, så kjøpte jeg mine 33" på CIservice. Anbefales på det varmeste!!! Betalte under 5000 for fire. (halv pris- sjekk tilbudet på siden deres!)


http://www.ciservice..._id=20&forh=cio

BH
Ingen luxus som Hiluxus!


Opprinnelig postet av dr.mud



5 laken for 4 hjul er jo mindre enn jeg betaler for nye lisser på A2'n! Det høres unektelig ut som et real tilbud! Jeg har litt "toppskrekk" etter å ha eid en serie med Pajeroer for noen år siden, både bensin og 2,3 TD. ALLE sprakk toppen....

Mvh Nils

#40 RKR

RKR

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 905 Innlegg:

Posted 19 January 2005 - 00:00

Måtte bare si HEI til Nils!!!
p.s det er på Chevy forumet en stor mann som deg hører hjemme!!!

RKR



ingen vits å ta livet alvorlig, ingen overlever uansett!!