Kn filter og IC
#61
Posted 15 February 2005 - 00:00
Nei kjør det ut i det fri å lag heller til så det går an å kjøre oljedampen i filterret eller noe når bilen skar vises...
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#62
Posted 15 February 2005 - 00:00
en kompis ha en land cruser som han tok live tå ein stæmpel ring å fekk over trøkk å olje der va en smule turtal å blå røyk ja,
før han fekk kvælt den
#63
Posted 15 February 2005 - 00:00
Eneste er kanskje at det muligens vil bli bemerket på evt EU kontroll ell.. vet ikke men...
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#64
Posted 15 February 2005 - 00:00
vill tro det blir ett kraftig vakum, men det skall vel ikke bli andeledes det gamle filtreer.
men si fra hvist dere finner att det er best å ha luftinga i rett i motor rom, skal til med tilsvarende prosjekt ettervert
#65
Posted 14 February 2005 - 00:00
#66
Posted 14 February 2005 - 00:00
#67
Posted 14 February 2005 - 00:00
Jeg har jo ikke montert icèn enda og veivhusventilasjonen går
rett på innsugsrøret,bare at nå er det jo ikke så rent lite sug der lenger
med turbo montert,Kan det kanskje ha seg slik at trykket er så stort at det blåser veivhusventilasjonen rett tilbake hvor den kom fra og det som verre er.Rett og slett olje ut av peilerøret???
Skal prøve og la den gå i friluft i morgen.Blir nok ikke noe søvn i natt nei,gruble,gruble.......
#68
Posted 14 February 2005 - 00:00
#69
Posted 14 February 2005 - 00:00
Holder på med samme ic selv til en TD25 KC.
Har problemer med oljelekk. turboen er ny,så den kan det ikke være,klarer ikke lokalisere lekken.Kan det være dårlig veivhusvent./
feil plassering?
Kopi av melding:
Har vært mye snakk om dette i det siste så jeg fant ut at jeg ville prøve
Kjøpte Ic fra Iveco kr 1900 og kn filter kr 500. Slanger og rør til IC kom
seg på 600kr. Turbo og diesel pumpe er nå justert. Kn filter er satt på,
men jeg har ikke satt på slangene til IC enda (det blir i morgen)
For de som lurer : 108.7 hk er hva patrolen min hadde (i benk)
Skal bli inntr å se hvor mange det blir etterpå
Staget til turboen er kortet inn og sveist
Av stiving til filter mangler ( mye fint i strips:D ) og ventilen til turboen er plugget igjen
Iveco IC passer nesten perfekt
Oljedamp slangen går der den skal ( tror jeg)
Opprinnelig postet av norwayr6
#70
Posted 06 February 2005 - 00:00
Morro å mobbe gatebilgutta ja,hehe..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#71
Posted 16 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#72
Posted 15 March 2005 - 00:00
når jeg skall til med noe har det en tendens til å skli ut på det ene å andre veien
#73
Posted 15 March 2005 - 00:00
til starten er som regel lommeboka tom...ahhh....nei...når kommer feriepengene da??? =)
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
#74
Posted 15 March 2005 - 00:00
men vist man tar litt no å litt da. så merkes det ikke så godt. men skall alt skje på en gang blir det dyrt ja.
men når jeg ser bildene her ser jeg det er motor vask som trengs mest, å det er en billig start
#75
Posted 20 February 2005 - 00:00
Blir vel litt prøv og feil for alle regner jag meg
#76
Posted 10 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#77
Posted 10 February 2005 - 00:00
Det ble jo nesten ny bil! IC`n og turbo trykks måler blir ferdig montert i løpet av kvelden:Di
#78
Posted 23 April 2006 - 23:00
Noen som har bilde fra kardangen og bakover? Hvordan har dere gjort det?
______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.
Tor J. Jacobsen
90159317
http://www.offroad.n...e=View&RID=1644
#79
Posted 23 April 2006 - 23:00
______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.
Tor J. Jacobsen
90159317
http://www.offroad.n...e=View&RID=1644
#80
Posted 09 February 2005 - 00:00
kan vel være like greit å ha potta der ja.
ser du har ett bend foreløpig var usikker om det gjikk men ser det gjør det. er to orginalt på min.
håper du følger opp med bilder på koblinga på intercooleren å insug å turbo. å mål på rør å grader.
takker for du vill dele erfaringer med oss