Gå til innhold



Foto

Kn filter og IC


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
94 replies to this topic

#61 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 15 February 2005 - 00:00

Det der er skikkelig skummelt på dieselmotorer ja...kan fort bli dyrt...
Nei kjør det ut i det fri å lag heller til så det går an å kjøre oljedampen i filterret eller noe når bilen skar vises...

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#62 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 15 February 2005 - 00:00

e vel nå drit å ha den der ja.
en kompis ha en land cruser som han tok live tå ein stæmpel ring å fekk over trøkk å olje der va en smule turtal å blå røyk ja,
før han fekk kvælt den

#63 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 15 February 2005 - 00:00

Egentlig like greit med oljedampen rett ut på en måte så slipper'n å få full ic å rør med olje for litt vil det komme uansett..
Eneste er kanskje at det muligens vil bli bemerket på evt EU kontroll ell.. vet ikke men...


Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#64 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 15 February 2005 - 00:00

stussa bildet med olje dampen jeg å når jeg såg det.
vill tro det blir ett kraftig vakum, men det skall vel ikke bli andeledes det gamle filtreer.
men si fra hvist dere finner att det er best å ha luftinga i rett i motor rom, skal til med tilsvarende prosjekt ettervert

#65 58 Hansen

58 Hansen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

Det blir nok rett i ozonen ja.......

#66 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

Monter det rett ut eller før turbon.

#67 58 Hansen

58 Hansen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

Mens jeg satt og slukte kveldsmaten kom jeg plutselig på det!!
Jeg har jo ikke montert icèn enda og veivhusventilasjonen går
rett på innsugsrøret,bare at nå er det jo ikke så rent lite sug der lenger
med turbo montert,Kan det kanskje ha seg slik at trykket er så stort at det blåser veivhusventilasjonen rett tilbake hvor den kom fra og det som verre er.Rett og slett olje ut av peilerøret???
Skal prøve og la den gå i friluft i morgen.Blir nok ikke noe søvn i natt nei,gruble,gruble.......

#68 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

Veivhusventilasjon går jo inn på orginale luftfilteret også.Kan jo gjøre som på eldre motorer kjør det ut i fri luft. Jeg har også puttet den på samme sted som norwayr6.Skal sjekke i morgen om jeg har fått olje i coolern.Venter spent på resultatet på neste benkjøring til norwayr6.

#69 58 Hansen

58 Hansen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

Med oljedampslangen rett etter innsuget,vil man ikke da få oljedamp i icèn?
Holder på med samme ic selv til en TD25 KC.
Har problemer med oljelekk. turboen er ny,så den kan det ikke være,klarer ikke lokalisere lekken.Kan det være dårlig veivhusvent./
feil plassering?
Kopi av melding:
Har vært mye snakk om dette i det siste så jeg fant ut at jeg ville prøve
Kjøpte Ic fra Iveco kr 1900 og kn filter kr 500. Slanger og rør til IC kom
seg på 600kr. Turbo og diesel pumpe er nå justert. Kn filter er satt på,
men jeg har ikke satt på slangene til IC enda (det blir i morgen)
For de som lurer : 108.7 hk er hva patrolen min hadde (i benk)
Skal bli inntr å se hvor mange det blir etterpå



Staget til turboen er kortet inn og sveist

Av stiving til filter mangler ( mye fint i strips:D ) og ventilen til turboen er plugget igjen

Iveco IC passer nesten perfekt





Oljedamp slangen går der den skal ( tror jeg)

Opprinnelig postet av norwayr6



#70 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Det blir spennede å høre hva resultatet blir..
Morro å mobbe gatebilgutta ja,hehe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#71 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

Hehehe..den var slett ikke dum gitt....det må jo væra den smarteste løsnigen av alle for oljesprøyting innvendig i ramme er jo noe som absolut er nødvendig,hehe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#72 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 15 March 2005 - 00:00

ja norwayr6 har gjort en glimrende jobb er dypt imponert.
når jeg skall til med noe har det en tendens til å skli ut på det ene å andre veien

#73 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 15 March 2005 - 00:00

hehe...har problemer med å starte jeg...vet ikke hvilken ende jeg skal begynne...og før jeg kommer
til starten er som regel lommeboka tom...ahhh....nei...når kommer feriepengene da??? =)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#74 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 15 March 2005 - 00:00

skulle kåmmet ferie penger oftere.
men vist man tar litt no å litt da. så merkes det ikke så godt. men skall alt skje på en gang blir det dyrt ja.
men når jeg ser bildene her ser jeg det er motor vask som trengs mest, å det er en billig start

#75 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 20 February 2005 - 00:00

Det jeg har funnet ut når det gjelder justering av pumpa er at den skruen som går mot en halv måne skal HELT ut, mens den skruen som er inni en hylse i bak kant av pumpa skal 2 runder inn. gjør man dette pluss å ta av vakum slangen på turboen så har man 1,2 bars trykk.
Blir vel litt prøv og feil for alle regner jag meg


#76 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Det høres flott ut..er veldig spent på resultatet her..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#77 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Skiftet styre lager, simmer ringer og hjul lager + ny styredemper i dag
Det ble jo nesten ny bil! IC`n og turbo trykks måler blir ferdig montert i løpet av kvelden:Di

#78 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 23 April 2006 - 23:00

Jeg kjøpte til eksos byggingen 2 rør på 1 meter, ei potte (liten) 0,5m fleksibelrør. 2,5" 90 grader og overgang til 3" fra bendet. Videre en stk kardang bøy.

Noen som har bilde fra kardangen og bakover? Hvordan har dere gjort det?



______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.

Tor J. Jacobsen
90159317



http://www.offroad.n...e=View&RID=1644

#79 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 23 April 2006 - 23:00

Har begynt på denne jobben selv nå... Lurer litt på om dere har brukt den orginale slangen ut fra turboen til ic en? Synes det ser litt trangt ut.



______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.

Tor J. Jacobsen
90159317



http://www.offroad.n...e=View&RID=1644

#80 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 09 February 2005 - 00:00

der var det bilder av eksosen ja ble litt klokere.
kan vel være like greit å ha potta der ja.
ser du har ett bend foreløpig var usikker om det gjikk men ser det gjør det. er to orginalt på min.
håper du følger opp med bilder på koblinga på intercooleren å insug å turbo. å mål på rør å grader.
takker for du vill dele erfaringer med oss