Håndbrekk/ Park / Styrebrems.
#21
Posted 23 March 2005 - 00:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
When I'm feeling down, I like to whistle. It makes the neighbor's dog run to the end of his chain and gag himself.
#22
Posted 10 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Noen spesiell type bil den sylinderen har tihørlighet til, ble litt fasinert over løsningen der.
Den er som Tommy sier laget for rally av Wilwood, den kan også kjøpes komplett med spak og fester for ca 1800kr.
Les mer om min sylinder her:
http://store.summitr...a...IL-260-6089
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
#23
Posted 10 February 2005 - 00:00
Tommy Olsen
#24
Posted 10 February 2005 - 00:00
bgnerl@online.no
KA FAEN E DET SOM E GALT NO DA!!!!!
#25
Posted 10 February 2005 - 00:00
Poenget er at det må være gjennomstrømming i den når høndbrekket ikke er i bruk.
Når man trekker i brekket, stenges inngående og volumet i sylinderen presses inn i bremsene.
Min sylinder ble kjøpt hos Kollevoll rally i Asker for ca 700kr.
Summit racing har den også.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
#26
Posted 10 February 2005 - 00:00
#27
Posted 09 February 2005 - 00:00
Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80
#28
Posted 09 February 2005 - 00:00
Tommy Olsen
#29
Posted 09 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Pål bruker samme kalipre på alt.... bare så det er sagt slik at det ikke blir noen missforståelser, så er ikke styrebrems tillatt i ProModified i Norge, det er derimot tillatt i Eurotrial, Pål må derfor på en eller annen måte koble ut systemet på en sikker måte før løp i Norge...
Og i Nordisk..
Jeg trenger ikke koble noe ut, jeg har bare ikke lov å bruke det.
Etter Nordisk i Finland i fjor bestemte jeg meg for å ikke gå på en slik smell igjen...
Kopi av melding:
Pål
Bruker du egne Calyppere på håndbrekket eller kobler du deg inn på det eksisterende?
PS: har du en bryter då slår på for å kunne bruke håndbrekket å eller?
Hånbrekket er koblet inn på kretsen til framhjulene.
Med 4trekken inne låser alle hjul.
Kan ikke låse bremsene med bryter fordi ventilene er koblet motsatt og da vil trykket gå tilbake når jeg slipper pedalen.
Kopi av melding:
de i hvert hjørne stenger av bare hjulet i det hjørne, den rett opp stenger av foraksel, den rett ned stenger av bakaksel, dan rett ut til høyre stenger av bremsene på høyre side og den rett ut til venstre stenger av bremsene på venstre side... smart rett og slett...
Ikke helt riktig Tommy, fx. bryter i hjørnet stenger for de 3 andre hjulene.
Bryteren oppe i midten stenger for bakhjulene osv.
Da er det bare det hjulet jeg vil bremse som har åpen ventil;)
Poenget er at jeg trenger aldri å bruke mer enn en bryter om gangen.
For å få dette til må hver ventil kobles til 5 brytere...
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
#30
Posted 09 February 2005 - 00:00
#31
Posted 09 February 2005 - 00:00
Tommy Olsen
#32
Posted 09 February 2005 - 00:00
Kanskje jeg må vurdere å bytte klasse. Jeg har også lyst på flere brytere, ikke så mange flere muligheter i standard - som jeg har lov til å bruke ihvertfall.
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
"kjeeempe kjekt det altså!"
#33
Posted 09 February 2005 - 00:00
Bruker du egne Calyppere på håndbrekket eller kobler du deg inn på det eksisterende?
PS: har du en bryter då slår på for å kunne bruke håndbrekket å eller?
HE HE, kansje du kunne hjelpt han her også ?
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=26497
abotte@frisurf.no
"Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt mere tid og koster mye mere penger"
#34
Posted 09 February 2005 - 00:00
Takk for forklaringen, dere er dyktige karer!
Tror vi må åpne for styrebrems i Light Truck.....jeg vil også ha masse brytere...om fungerer...
Må studere det opplegget ditt Pål !!!
Ta noen bilder og legg det under Hardcore, da vel...:P
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........
NY GARASJE Gammel Garasje
#35
Posted 09 February 2005 - 00:00
Pål er uten tvil den med mest brytere i bilen...
Tommy Olsen
#36
Posted 09 February 2005 - 00:00
Når jeg slipper den er alt normalt igjen, uansett hvordan bryterene stårB)
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
#37
Posted 09 February 2005 - 00:00
Tommy Olsen
#38
Posted 09 February 2005 - 00:00
Bjornar@henriksen.cc
Tlf: 98441263
#39
Posted 09 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Men med en NC ventil vil jo bremsene bli borte hvis strømmen blir borte..
Noe annet enn NO bør ikke brukes i bil.Opprinnelig postet av Pål
Er ikke heilt enig da for du vil fremdeles ha bremser på frem hjula vist du montere solenoid bare på bakhjula!
Men selvsagt så er det enkleste mest praktisk og den parken din ser i grunnen genial ut:D
Bjornar@henriksen.cc
Tlf: 98441263
#40
Posted 09 February 2005 - 00:00