Blom'en sin Hilux & LJ80 garasje
#121
Posted 30 December 2003 - 00:00
Hmm, skal ikke sånne rom se sånn ut'a?
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#122
Posted 30 December 2003 - 00:00
Ble jo bra det, synes nå jeg selv ! (hvis ingen andre vil skryte, får jeg gjøre det selv )
Blom - 1990 Hilux X-cab
- 4" hevesett fra BG Nor, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere, Warn X8000i på egenprod. multi mounts
- Seipet og piggede 33x9,5 BGF MT på vinteren
- Suki LJ80 med 29" Super Swamper TSL/SX, ureg skogsbil
#123
Posted 30 July 2003 - 23:00
Barfot
1990 Hilux X-cab
#124
Posted 30 July 2003 - 23:00
#125
Posted 30 July 2003 - 23:00
Jeepir vurderer om han kommer også!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Endret av - Per F on 31 jul 2003 23:10:05
#126
Posted 31 July 2003 - 23:00
#127
Posted 01 August 2003 - 23:00
Nå er det grilletid her!
Noen bilder til dere imens vi koser oss!
Øystein og hans sønn Leo!
Barfot's Toyota med camper!
Relativt høy farkost!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#128
Posted 01 August 2003 - 23:00
tipper denna campern blir fin over brua i god vind.
blei bilen bedre å kjøre etter at du la inn igjen det
fjærbladet du fjernet??
#129
Posted 01 August 2003 - 23:00
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#130
Posted 03 August 2003 - 23:00
#131
Posted 03 August 2003 - 23:00
nå er det ved-utkjøring for fullt når jeg kommer hjem.
hvis man legger ned baklemmen får man plass til 40 vedsekker
da er bilen fin og stabil.....?????
er campern lett å ta av/på, kjekk hvis du skal på tur
men ikke serlig praktisk sånn til dagligdags.
blir trangt i skogen med den oppå.
det klør som bare f... i fingrene, må få på de nye fjærene med en gang jeg kommer hjem.
har bare allt for mange jern i ilden.
men bilen har første pri. når jeg kommer hjem
#132
Posted 04 August 2003 - 23:00
Den synker fort ca. 6 cm bak med camper på 750 kilo på planet, så den blir nok for myk uten alle fjærbladene med maks last. men den var fin tom med - 1 blad...
Vanskelig både å laste mye og få fin, myk bil !
Fordelen med luft, er om jeg kjøper kopressor og styrer dette fra førerplass, er jo at pressa kan ta seg av ARB også da.
Men huff, begynner å bli mye ønske ønske nå.
Kikker på Turboen nå, mangler noen nipler og greier før jeg kan begynne...
Barfot
1990 Hilux X-cab
#133
Posted 05 April 2004 - 23:00
Blir gøy i Svindal...!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#134
Posted 07 December 2003 - 00:00
Vidar, 48041562
bli medlem i Suzuki 4x4 Norge: http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=4823
#135
Posted 07 December 2003 - 00:00
Trondhjemmer i eksil.
www.team-gnu.com
Stabstag er overvurdert.
#136
Posted 07 August 2003 - 23:00
Synes bilen din er kjempetøff!!! Leste gjennom sidene dine er nå MEGET oppmuntret til å gjøre noe lignende med min hilux fra ´94. Frykter litt fastgrodde skruer og bolter her og der, men tror jeg går for dette senere i høst (når pengene er der...).
Du vil skaffe deg et turbo sett. Nytt eller brukt? Kanskje vi kunne få rabatt hvis vi kjøpte sammen....?? Tja, jeg bare spør.
Har du hevet karroseri? Kunne tenke meg gjøre det også.
Skjermbreddere: De leveres vel svart. Kunne tenkt meg å lakkert de i bilens farge a la artic trucks. Vil det vært tøft tror du?
#137
Posted 10 August 2003 - 23:00
Det viser seg at den vekker litt oppsikt, men ikke sånn at folk kjører av veien... he he he.
Når det gjelder montering av dette settet, så var det kun 2 bolter som måtte kappes, den ene var på stabstag foran og den andre på fremre fjærfeste bak.
Har du skrudd litt selv, så er ikke dette noen heksekunst. Alt passer rimelig godt og er kun Bolt-On, som nevnt tidligere.
Når jeg nå ser på bilen i etterkant, kunne kanskje hjulene hatt noe større diameter, så jeg ville kanskje sett meg rundt etter noe i rundt 34" (dvs 35x12,5 som det står på dekka)
MEN, dette medfører mere jobb med utvekslinger.
Allerede nå synes jeg at bilen er såpass vanskeligere å kjøre med tanke på større hjul, at den tidvis er en plage å kjøre (slapp). Får du på lass, savner du lavere giring og/eller høyere effekt rimelig fort. Selv bare en tom henger på 250 kilo bakpå merkes meget godt.
Jeg har et turbosett liggende nå, men det passer ikke, så jeg vurderer hva som kan gjøres. Eventuelt er nok neste steg et kjøpesett, ja.
Avhengig av farge på bilen så må du nesten se hva du gjør meg farge på ekstrautstyr... Noen passer dette med sort, noen passer i same farge som bilen.
Nei, bilen har ikke body-lift, kun 4" settet fra BG Nor AS. Med hjulene nå, så er den ca. 63 cm fra bakken og opp til underkant av fals på kanalene under hytta. Opp til underkant av hjulbuer er det ca. 105-106 cm.
Men, det er jo ingen som har sagt at man ikke kan sette på body-lift senere (da bør man ha vesentlig større hjul...)
Barfot
1990 Hilux X-cab
#138
Posted 11 August 2003 - 23:00
Har akkurat skaffa meg 33 12,5 som jeg skal ha på min hilux og lurer på hva slags felger jeg skal bruke så de ikke subber
Endret av - massey on 12 aug 2003 16:16:44
#139
Posted 07 December 2003 - 00:00
Blom
1990 Hilux X-cab
- 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere, Warn X8000i på egenprod. multi mounts
- Locker på vei...
#140
Posted 07 December 2003 - 00:00