Blom'en sin Hilux & LJ80 garasje
#261
Posted 24 May 2004 - 23:00
Bilen din er skikkelig tøff....skulle ønske jeg hadde råd til slike lockers også....men kanskje en dag...
Får jeg spørre om hvilket mønster i malingen her som er det riktige mønsteret....??...og...hva slags maling bruker du her?
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#262
Posted 25 May 2004 - 23:00
det var med en hel liten bok som viste forskjellige mønstre, og siden du ser at mønsteret ligger inn mot innerkanten av tennene på kronhjulet, ville boken at pinjongen da skal langre vekk fra kronhjulet.
På skipsverftet der jeg tidligere jobbet, så brukte vi blå kunstnerfarge til slike jobber, fåes vel bla. hos Claes Ohlson og i småtuber. Skjønte ikke helt hva gutta skulle ha blå kunstnerfarge til da de kom og skulle ha :-)
Du Christian...
Det er nok ikke nok med mine breddere om du skal ha på 10" felger. De kommer til å stikke på utsiden
Blir ikke godkjent, jeg har prøvd !
Gi meg heller 10" felgene dine, så kan du få 8" av meg og breddere...
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#263
Posted 26 May 2004 - 23:00
-Magnar Tharaldsen
http://www.offroad.n...de=View&RID=197
#264
Posted 10 December 2004 - 00:00
Har vært ute å prøvekjørt Hiluxen med nymontert turbo nå. Merker GODT forskjell :DB)
Er jo ikke så godt forspent med erfaringer fra 4løpere med turbo osv osv. så jeg vet ikke hvordan denne er sammenlignet med andre biler. Merker iallefall rimelig stor forskjell.
Dog drar bilen så godt nå at den har begynt å slure på clutchen Aldri så bra at det ikke er galt for noe annet. PerF har dog sagt clutchen har vært på vei til de evige jaktmarker en god stund nå.
Turboen er, for de som ikke vet det, tatt fra en Landcruiser LJ73 med 2LT motor på. Den er shimset ut med 3 stoppskiver og justert ca. 1/2 - 3/4 omdreining på dieselpumpen. Tomgang er nå på ca. 1150 rpm.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#265
Posted 09 December 2004 - 00:00
Ble rammet av et akutt anfall av giddalaushet nå i kveld, så spørsmålet er om det blir sengen eller litt Ringenes Herre kontra garasjen. Regner dog med at bilen er på veien i morgen. Er det like ille opp bakkene til kjørefeltet nå som i vinter/vår, så blir det vinsj oppover...
Mulig det er depresjon pga at garasjene stenges ?
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#266
Posted 09 December 2004 - 00:00
Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw
#267
Posted 19 June 2004 - 23:00
Lurer fælt på hva jeg skal gjøre med den. Ønsker lavere giring Og større dekk, men de 2 tingene der går ikke alltid ihop på litt "rare" biler.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#268
Posted 19 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Ønsker lavere giring Og større dekk,
Opprinnelig postet av Blom
Sjekk resultatlistene fra norgescupen i helga, så kanskje du ikke trenger... (En LJ80 som egentlig kjører original var så lei av å vinne hele tida, så han stilte i Modifisert (dvs. to klasser opp) - og vant den og (om jeg ikke husker helt feil her nå). Var hvertfall imponerende å se den lille loppa frese over gjørmehull andre druknet 38-tommere i, og fise opp skråninger der andre rullet bakover.)
#269
Posted 21 June 2004 - 23:00
Det var lite vann i elven idag, tørt og fint. Sist gang var det 5 cm til vannet kom inn på gulvet på Luxen på samme sted...
En ting er nå sikkert, sperre og diffbrems virker !!
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#270
Posted 21 June 2004 - 23:00
#271
Posted 22 June 2004 - 23:00
Det hender at en og annen LR må vinsjes også...
Den korte, lette 80" er langt fra ille med 30x9,5 MT dekker, men av og til blir gjørmen for dyp.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#272
Posted 05 December 2004 - 00:00
#273
Posted 04 December 2004 - 00:00
Leon Enge
Rana Offroad Team
#274
Posted 04 December 2004 - 00:00
I motsetning til min andre LJ80, så har dette chassiet norsk ID på seg, men har vært avregistrert de siste 6 årene. Karosseriet dukker vel opp på en Pro-Modified biltrail bil basert på innkortet Suki 413 rammetil neste år, så det fikk jeg desverre ikke med meg. Meningen er å få dette opp å gå som en veibil, men er nok endel jobb å gjøre først.
Om du ser en Cherry i bakgrunnen, så er det den daglige bruksbilen for tiden. Hiluxen står i garasjen for litt frontdiff-justering, turbomontering, nye høyttalere, rustpussing og generell oppussing.
Har bestilt 10x15 Rockcrawler felger med påsveist Bead-lock yttering for å unngå flere skader på felghornet, så de gamle 8x15" Crome spokene står nå på vinterhjulene.
Fikk dog en litt uheldig opplevelse da jeg skulle justere frontdiffen, da det viste seg å være umulig å få ut den ene stikkakselen fra Truetrac diffbremsen foran. Innerst på stikkakselen er det en bitteliten låsering og det er meningen at splinsen i den delen i Truetrac'en skal ha en 45º grader slik at når stikkakselen terses ut, så klemmes låseringen inn og man får ut akselen. På min del var det en 90º kant, så det var ikke mye sammenklemming av låseringen, nei
Det endte faktisk at jeg måtte kappe av stikkakselen, slipe ned både lagre på carrier og faktisk slipe ned kronhjul for å få vridd hele Truetrac'en ut av diffhuset, kutte ned stikkakselen enda mer, demontere hele Truetrac'en og slå stikkaksel stussen ut innover for at den i det hele tatt skulle komme ut. Ser du nøye, og om bildet er noenlunde klart, klaret du å se sporene på låseringen etter splinsen på tannhjulet i Truetrac'en.
Dette tannhjulet ble etterpå, selvfølgelig, levert inn på et maskineringsverksted for å lage den 45º graden på splinsen, slik at dette ikke skjer en gang til.
Slik ser iallefall en Detroit Truetrac ut innvendig...
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#275
Posted 05 December 2004 - 00:00
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no
#276
Posted 09 December 2004 - 00:00
Den blå har vært avregistrert i rundt 6 år nå og det må foretaes en god del sveisearbeid på karosseri for at dette skal bli bra. Som på Vidars bil blir dette levert uten gulv
Vil med dette siste innlegget på garasjensidene mine her, få takke for hyggelige innspill i tiden som har vært. Nye garasjesider er på gang på bilbygging.no og der har allerede bilder fra monteringen av turboen på Hiluxen blitt lagt ut.
I går kveld startet jeg opp Hiluxen for første gang med turbo på. Det skal bli veldig spennende å få prøvekjørt bilen for å se hvordan dette virker !
Som dere ser på bildet er det en del ting jeg har vært nødt å lage selv og kjøpe inn, så fargene er ikke alltid avstemt mot de andre fargene på bilen. Dog har ikke Tess flere farger på slangene sine
I kveld og i morgen kommer de siste detaljene på plass, som flytting av veivhusventilasjon fra trykk til sugeside (før turboen) og ikke minst å lage nytt eksosanlegg. Lager 2,5" rør helt fra flensen på turboen og ned, så da håper jeg det blir bra.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#277
Posted 06 February 2007 - 21:30
#278
Posted 08 February 2007 - 20:20
Lykke til med prosjektet!!!
Eg betalar kun på bilen, men den reiser jo med alt eg har..
http://s127.photobuc...s/p149/Rikkien/
#279
Posted 08 January 2009 - 21:56
Privat: 91791531
Per@offroad.no
#280
Posted 24 June 2012 - 08:48