Blom'en sin Hilux & LJ80 garasje
#221
Posted 15 August 2004 - 23:00
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no
#222
Posted 15 August 2004 - 23:00
Denne må være delvis bygd av OffroadGuruen !!
Se bare på bakre mellomaksel !!!
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#223
Posted 15 August 2004 - 23:00
blom få med bilde av offroad bilen du kjøpte da vi hvar på bensinstasjoen
Crazy Teddy Webmaster
Suzuki 4X4 Club Norway.
Bur 2min gåing fra Valen Kjørefelt YEAH
*************************
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13901
rogererens@hotmail.com
#224
Posted 14 August 2004 - 23:00
hvorfor henger? du får sikkert plass til den på lasteplanet hehe
#225
Posted 14 August 2004 - 23:00
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#226
Posted 03 April 2004 - 23:00
Men han kom ikke, så da ble det LJ80 jobbing istedet :
Er nok ikke helt samme krav til styrke her som på Luxen som er nesten 2/3 tyngre, men greit å vite at dimmensjonene er riktige likevel.
Mangler ett par øyer i hver ende på firkantrøret for å feste Tow-Bar...
(sånn når jeg først er igang)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#227
Posted 03 April 2004 - 23:00
Time will show, som dem sier i amerika...
#228
Posted 11 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
og puttet et sveiseapparat inni bakakselen...
Blir ikke det jækla trangt da???
BobbysocksJeep - There's only one
#229
Posted 06 April 2004 - 23:00
Men, artig med nye bokser i garasjen også !!
- 1 stk Aussie Locker til 8" Toyota
- 1 stk No-Slip Locker til 8" Toyota
- 2 stk value gear 5,29 giringer til 8" Toyota
- 1 stk Yukon 5,29 giring til 7,5" Toyota med mont. sett
- 1 stk Yukon 5,29 giring til 8" Toyota med mont. sett
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#230
Posted 06 April 2004 - 23:00
Mvh
Stian F
#231
Posted 10 August 2004 - 23:00
Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no
#232
Posted 10 August 2004 - 23:00
Så et bittrelite flexebilde...
Må ha alt iorden til Valen i helgen...
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#233
Posted 06 April 2004 - 23:00
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#234
Posted 07 April 2004 - 23:00
www.mb.no/p4090913.mov
(filmsnutt på 2,9 Mb)
Denne bakken kom vi ikke opp når PerF var på besøk tidligere i år.
Et par til :
www.mb.no/p4090916.mov
www.mb.no/p4090918.mov
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#235
Posted 07 April 2004 - 23:00
____
.ida.
#236
Posted 07 August 2004 - 23:00
Crazy Teddy Webmaster
Suzuki 4X4 Club Norway.
Bur 2min gåing fra Valen Kjørefelt YEAH
*************************
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13901
#237
Posted 07 August 2004 - 23:00
Har tatt av de 2" forlengede sjaklene bak, ellers ville jeg ikke fått startet i originalklassen på Valen, byttet litt foringer, litt framfjærer og puttet et sveiseapparat inni bakakselen...
Vet at Miss Suzuki er misunnelig på denne her, hun hadde nok hatt lyst på den, ja
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#238
Posted 03 August 2004 - 23:00
Skal prøve meg i biltrail om en drøy uke, da må bedre sete på på plass. For å holde stilen, er det nye setet selvfølgelig i skinn. Har hatt dette i en tidligere bil også, men den var høyre rattet, derfor er setet fra høyre siden og burde kanskje vært hevet 20 mm for å passe helt perfekt...
Noen som vet hvilken bil setet er tatt fra ??
Så var strømledninger til vinsjen framme på plass. Legg merke til stikkontakten i grillen, jordingspunktet på innerskjermen og selvfølgelig isolasjonstape på kontaktene under hovedstrømsbryteren
Jeg har brukt 50 mm2 kabel til vinsjen, kanskje noe overkill, men men... Tror nok at det er batteriet som er det svake ledd i denne kjeden, men bilen er jo ikke så tung heller
Har litt jobb i bakakselen foran meg, muligens et framfjærbytte og legge opp strømkabel til vinsjen bak før jeg kan si meg klar til en tur på Valen neste helg.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#239
Posted 20 April 2004 - 23:00
Så begynte jeg å putte inni deler :
Går fort, de siste store delene venter på å komme inni, totalt 4 store deler, 2 ringer og 8 smådeler i hele lockeren.
Legg merke til noen små tapper som sitter inne i sporene på de 2 drevene i midten, se også de 4 fjærene som ligger nede til høyre. Det var lettere å montere når carrieren ble satt i skrustikka.
Så var det putle-arbeidet. De 4 små tappene ble skjøvet over i den andre drev-delen som vist på bildet. Viktig at disse blir satt rett vei så den holder fjæren på plass.
Så var det å sette fjærene på plass, disse er visst veldig viktige for funksjonen, både i hardhet og lengde, så ikke mist dem
Side de 2 midterste drevene skal kunne bevege seg inn mot midten og frigjøre hjulene i sving mm. skal det være god plass rundt kryssbolten.
Ferdig !!
På 8" toyota må kronhjulet av carrier, siden man ikke får ut kryssbolten ellers. Ellers er det grei skuring ! Måtte dog slipe av litt støpeskjegg inni selve carrier for å få delene inn i midten på carrier, men det var fort gjort. var bare en liten mm eller to som måtte bort.
Selve monterigen var jo gjort på en liten halvtime... Lunch Box locker, javisst !!
(men demontering og montering på bil tar nok noe mer, ja!)
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#240
Posted 25 April 2004 - 23:00
Ble visst litt tomt nå :
Oi. er visst bare 2x4 nå.
Ser kanskje værre ut enn det er med rust, men det er klart, å kjøre i skogen sliter litt på lakk mm. Godt at jeg oljer jevnlig.
Så ble det plutselig bare 0x4
Trøsten er at når ting kommer sammen igjen, blir det ekte 4x4 !
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80