De aller fleste endringer for 2006 er varslet i vårt reglementet for 2005, men vi oppdaget som sagt at Bilsportboka §304 er uklar og må tydeligjøres.
Her er ordlyden i reglementet for 2005:
Hjelm og kjøredress i henhold til Bilsportbokas §304 anbefales og blir obligatorisk fra 2006.
Arne, Lightfoot Racing

Rekruttering til Norgescupen
Started by
Tommy
, Aug 05 2005 23:00
70 replies to this topic
#61
Posted 22 September 2005 - 23:00
#62
Posted 22 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
De aller fleste endringer for 2006 er varslet i vårt reglementet for 2005
Opprinnelig postet av Arne
Gjelder det også det tekniske reglementet?
Om det er tilfellet må jo regelendringene som har vært diskutert her tidligere gjelde fra 2007, om de blir vedtatt.
Og da er vi jo kommet dit jeg så det naturlig å være, allerede..
#63
Posted 22 September 2005 - 23:00
http://www.gundersen...esser/rooki.htm
denna kjypte me her i DORK, 1340 penga...ikje så altfor dyre å heilt greie dress....
alle regla så diskuteres f.ex denna vintaren bør ikje gjelda før i 2007....evt så må d varslas kå så blir endringa...eindel tekniske ting e dyrt å jønomføra, f.ex styrebrems i pro-mod(mye diskutert tiliare)...blir detta varsla et år i føreveien blir d ikje nødvendivis et problem...
denna kjypte me her i DORK, 1340 penga...ikje så altfor dyre å heilt greie dress....
alle regla så diskuteres f.ex denna vintaren bør ikje gjelda før i 2007....evt så må d varslas kå så blir endringa...eindel tekniske ting e dyrt å jønomføra, f.ex styrebrems i pro-mod(mye diskutert tiliare)...blir detta varsla et år i føreveien blir d ikje nødvendivis et problem...

#64
Posted 22 September 2005 - 23:00
Vi er vel litt off topic nå, men alle vesentlige forandringer vil først bli innført i 2007 og varslet i år, men justeringer og små forandringer kan bli tatt med allerede fra 2006 selv om det ikke er varslet i årets reglement...
Tommy Olsen
Tommy Olsen
#65
Posted 26 September 2005 - 23:00
dere kunne byne å dra på vanlige tref ikke bare komkurranser
#66
Posted 27 September 2005 - 23:00
Skulle gjerne dratt på vanlige treff også, men har inntrykk av at det for det meste er for biler med skilter. Fint om det defineres i innbydelsene om alle kjøretøy er tillatt. Det er vel kanskje ting med forsikringen som kommer inn i bildet? Kanskje det kan defineres som biler med skilter eller gyldig vognlisens fra NBF?
Hadde forøvrig tenkt meg til Evje 22. oktober, men nå ser det ut som det ryker dessverre.
Sven Arne
Hadde forøvrig tenkt meg til Evje 22. oktober, men nå ser det ut som det ryker dessverre.
Sven Arne
#67
Posted 27 September 2005 - 23:00
Hva er det som skjer på Evje 22 Oktober? Hvor kan jeg finne ut hva som skjer rundt forbi? Fins det "et sted" hvor alt som skjer innenfor "Offroad" er listet opp? En Kalender??
Tore J.
Tore J.
#68
Posted 27 September 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hva er det som skjer på Evje 22 Oktober? Hvor kan jeg finne ut hva som skjer rundt forbi? Fins det "et sted" hvor alt som skjer innenfor "Offroad" er listet opp? En Kalender??
Tore J.Opprinnelig postet av Toresailor
Det eksisterer en kalenderfunksjon på dette nettstedet, men det har vist seg at denne ikke er enkel å holde oppdatert.
Jeg er forøvrig enig med Sven Arne. På samme måte som som innbydelser tilbiltrial-arrangement spesifiserer krav til deltakere (lisenser osv.), burde også andre innbydelser også fortelle mer om hvem som "inviteres."
Mange førere med lisenser ønsker både å kjøre/trene mye og gjerne vise/fortelle om våre aktiviteter, men må vite at treff/kjøringen er i tråd med retningslinjer fra NBF for ikke å risikere utestengelser.
Kanskje alle slike formaliteter i de fleste tilfeller er ok, men at informasjonen er manglende.
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
#69
Posted 27 September 2005 - 23:00
I svarstad kan alle komme med og uten skilt
#70
Posted 28 October 2005 - 23:00
Leste om utfordringen de har i Sverige med å få flere biler til å melde seg på trail løp. Her i Norge har vi flere gode løsninger som trekker masse biler og sjåfører. Slik som Gjerstadsladden.
Vi i miljøet må utfordre oss selv på hva vi kan gjøre med å rekruttere flere til Norgescupen og Offroadmiljøet.
Idèer er viktig for å skape en sport med action og underholdning. Publikum er med på å spre interessen. Hvordan kan vi få flere til å komme å se på - Få lyst til å starte opp?
- markedsføring i avisomtaler, plakater og annonsering. Få en sponspor som dekker dette mot de får ha utstilling, stand i løpsområdet.
Lage et STORT veiskilt som vi kan ta med rundt fra løp til løp.
"Opplev Offroad i dag - kom å se! " med bilde og logoer.
Ha en konkurranse i lokalavisen om å vinne en dag som trialkjører.
Opprette kontakt med yrkesskoler, bilklubber og ungdomsklubber.
Vi ser at de gangene vi har speaker, lyd og underholdning får vi en god stemning blant tilskuerene. Resultat service på boards med løpende oppdateringer. Løpsfolder med de som starter og resultater. reklameplass. Legge løpsdagene opptil øvrige markedsdager i området. Slik det har vært gjort ved Brokeland, og tidligere i O dalen.
De finnes mange flere idèer - du sitter sikkert på flere !
Vi i miljøet må utfordre oss selv på hva vi kan gjøre med å rekruttere flere til Norgescupen og Offroadmiljøet.
Idèer er viktig for å skape en sport med action og underholdning. Publikum er med på å spre interessen. Hvordan kan vi få flere til å komme å se på - Få lyst til å starte opp?
- markedsføring i avisomtaler, plakater og annonsering. Få en sponspor som dekker dette mot de får ha utstilling, stand i løpsområdet.
Lage et STORT veiskilt som vi kan ta med rundt fra løp til løp.
"Opplev Offroad i dag - kom å se! " med bilde og logoer.
Ha en konkurranse i lokalavisen om å vinne en dag som trialkjører.
Opprette kontakt med yrkesskoler, bilklubber og ungdomsklubber.
Vi ser at de gangene vi har speaker, lyd og underholdning får vi en god stemning blant tilskuerene. Resultat service på boards med løpende oppdateringer. Løpsfolder med de som starter og resultater. reklameplass. Legge løpsdagene opptil øvrige markedsdager i området. Slik det har vært gjort ved Brokeland, og tidligere i O dalen.
De finnes mange flere idèer - du sitter sikkert på flere !
#71
Posted 28 October 2005 - 23:00
Tror dette med å gjøre løpene mer showpreget skaper mer blest om biltrialen.
Vi i Dalane sliter med rekrutteringen , og tror grunnen er at vi har "skremt" bort potensielle førere med å hoppe rett oppi biltrial og heller lite fokus på frikjøring.
Dette håper jeg vi kan gjøre noe med ,og fortsette det fine samarbeidet med West Coast O C - vi vet det er flere som har lyst å prøve seg.
Finnes det noen mulighet for å lage til en "debutant" greie ?
- med lånt bil ? utstyr?
- orginal/standard bil ?
- slikt fungerer jo i bilcross o.l .
Med snille seksjoner der man lett forstår opplegget ?
Geir Solli-
NMK Egersund, D.O.R.K
geirso@online.no , 92424955
Vi i Dalane sliter med rekrutteringen , og tror grunnen er at vi har "skremt" bort potensielle førere med å hoppe rett oppi biltrial og heller lite fokus på frikjøring.
Dette håper jeg vi kan gjøre noe med ,og fortsette det fine samarbeidet med West Coast O C - vi vet det er flere som har lyst å prøve seg.
Finnes det noen mulighet for å lage til en "debutant" greie ?
- med lånt bil ? utstyr?
- orginal/standard bil ?
- slikt fungerer jo i bilcross o.l .
Med snille seksjoner der man lett forstår opplegget ?
Geir Solli-
NMK Egersund, D.O.R.K
geirso@online.no , 92424955