Gå til innhold



Foto

Regelendringer "Standard"


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#21 Miss Suzuki

Miss Suzuki

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Finnes det en tolk her på Forumet-_-sleep.gif

TEAM PIPPI
Hva er begrensninger??

#22 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

4.8.10
Prikkbelatstning for revers, gjelder kun klassene Original, Standard og Modifisert

6 prikker
Jeep: CJ Willys
Suzuki: L50 #150; L80 #150; SJ410 #150; SJ413 #150; Samurai
Steyer Puch: Haflinger
Mahindra CJ 340 SWB

5 Prikker
Daihatsu: TAFT F10 #150; F20 #150; F50
Suzuki: Jimny
Jeep: CJ5
Lada: Niva


4 Prikker
Rover: Land Rover 88
Daihatsu: Feroza
Suzuki: Vitara SWB
Mahindra 540 LWB
Toyota 40 serien
Kia: Sportage
Toyota: RAV SWB

3 prikker
Amc: Mutt M 151 A1 / A2
Jeep: CJ7 #150; Wrangler #150; TJ- YJ
Daihatsu: Rocky
Rover: Landrover 90
Suzuki: SJ 410 LWB - SJ 413 LWB
Toyota 90 SWB
Mercedes - Benz G SWB
Toyota: RAV LWB
Honda: HRV


2 prikker
Auto Union: Munga
Suzuki: Vitara LWB
Hyundai: Gallopper SWB
Toyota: Land Cruiser SWB
Pinzgauer
Opel: Frontera SWB
Nissan: Terrano #150; GR SWB #150; Patrol SWB

1 prikk
Jeep: CJ6 #150; CJ8 - Cherokee
Chevrolet: Blazer
Ford: Bronco
Isuzu: Trooper LWB
Rover: Landrover 109 #150; 110 #150; 130 - Range Rover #150; Discovery
Mercedes Benz: G LWB
Mitsubishi: Pajero LWB
Nissan: Patrol LWB #150; Terrano GR LWB
Opel: Frontera LWB #150; Monterry LWB
Toyota: 4 Runner #150; Hilux - 90 LWB - Land Cruiser LWB
Dodge: Ramcharger
Kia: Sorento
Hyundai: Gallopper LWB

Biler som ikke står på listen, vil få avgjort sin prikkbelastning på start, Eurotrial komiteen er ansvarlig for dette.



Tommy Olsen

Tommy Olsen

#23 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

Skal hilse fra Trond Heistad. han synes det er OK å adoptere Eurotrialreglementet. Greit for Sveinung også.

Sven Arne

#24 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

Tatt med noen sammenligninger i denne klassen også.

Dekk
Eurotrial: Max bredde 300mm, max statisk diameter 900mm. Dekkene kan ikke stikke på utsiden av skjermene. Om så er tilfelle, må skjermen bygges ut med for eksempel gummilapper. Bruk av konkurransedekk som alligator o.l. er ikke tillatt
Norge: Godkjent for bruk på vei

Felg:
Eurotrial: Fritt, men max 18 tommer (diameter, bredde og innpress). Spacere tillatt
Norge: Fritt

Bremser:
Eurotrial: Tillatt å bygge om fra trommel til skive foran.
Norge: Valgfritt

Fjærer
Eurotrial: Fritt, men originalt fjærsystem må beholdes. Lengre sjakler tillatt.
Norge: Originalfjærer

Frontruteramme:
Eurotrial: Ramme må være på plass. (+ targa)
Norge: Begge deler kan fjernes

Motor:
Eurotrial: Ettermontering av turbo, kompressor og lignende ikke tillatt.
Norge: Ettermontering av turbo tillatt

Batteri:
Eurotrial: Kan ikke flyttes
Norge: Kan flyttes

Radiator:
Er litt usikker her, siden det er to paragrafer som omhandler dette. Disse synes jeg virker tvetydige.

Hilsen Sven Arne

#25 vaktmester

vaktmester

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 704 Innlegg:

Posted 17 August 2005 - 23:00

Differensiert prikksystem?
Det er greit å tenke : DET ENKLE ER OFTE DET BESTE!!!!!!!!!

Kjørt mye og lenge
TEAM ANTISTRESS.
Vi tar det med ro....44" er fete dekk, en meter er for lite!!!!!
Ikke lenger ett av de dårligste trialteamene i verden på grunn av Åge
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig

#26 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

diff.prikksystem er veien å gå , som i eurotrial reglementet .
Dette vil resultere i flere biltyper/merker i de små klassene.
Det var veldig morsomt å se andre biler enn suzukier i orginal og standard klasse i Ungarn.
Slik løypene blir laget i dag , virker de kanskje myntet på kun små biler ...
Se hvor kjekt det er å se den ENE pajeroen i standard klasse ...stemmer for mer av dem !

Geir Solli-
NMK Egersund, D.O.R.K
geirso@online.no , 92424955

#27 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Jeg synes et slikt prikkesystem absolutt vil være med på å gjøre de lavere klassene til meget interessante for mange forskjellige biler, så dette ønsker jeg velkommen !

Det burde ikke være det store problemet å definere om et rygg er et rygg og i etterkant, eller med en gang, sette opp antall prikker den og den bilen får. Blir dette innarbeidet, vil dette gå rimelig raskt.

Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80 - www.hilux4x4.no

#28 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 18 August 2005 - 23:00

Dette vil stå på lappen hver bil har med seg i seksjonene.. der dommeren skriver prikkene...

Tommy Olsen

#29 Grethe

Grethe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

Jeg er positiv til at vi skal ha det likt som eurotrail.. Mye greiere å venne seg til et sett med regler, og da ha bilen lik som det å. Sånn som meg som måtte sette på ekstra deler til Ungarn, og lære meg nye regler..

Og så ønsker jeg at vi skal kunne få lov å bruke
støpt front ol. Det begynner å bli
lite med karroseri deler.
Dette gjelder for orginal,standard og modifisert.

Grethe:hug:hug.gif

100% MAMMA

#30 GeSolli

GeSolli

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 714 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Bare en liten fotnote....i 2008 er det et arrangement i Norge som skal kjøres etter Eurotrialreglene..... Kanskje noe å tenke på for de som ha størst motforestillinger til at vi skal gå over til internasjonale regler.

Sven Arne

Opprinnelig postet av Sven Arne



Eurotrial i Norge 2008 skal kjøres etter Nordisk reglement etter det jeg forstår...... mener det ble gjort sist ,2002 Arendal.
Tommy er vel den rette til å svare på dette

Geir Solli-
NMK Egersund, D.O.R.K
geirso@online.no , 92424955

#31 slaanonsen

slaanonsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 21 August 2005 - 23:00

Har sagt det før med er det ikke en fordel at det gjøres et forsøk på å få til et felles regelverk i europa.Ihvertfall eurotrail og norden..Norge stiller vel nå sterkt siden Tommy(korekt meg hvis feil)BÅde sitter i eurotrailkomiteen og er runnerup etter arne iforhold til NBF.Fordelene med dette er jo mange. Uansett hvilke konkuranse du stiller til stert i klasser bilen inn og du kjenner kjøreregelene.Alså ingen ommbygging av bilen for å være med i nordisk eller eurotrail og du slipper å sette deg inn i nye regler for de forsjellige stevnene.Sier ikke at vi skal legge oss flate å følge etter de andre for vi er jo en betydelig narsjon innen biltrail så vi tår ta litt og gi litt.Bare noen tanker fra min side.


:DStein
83 G-wagen

#32 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 22 August 2005 - 23:00

Det tekniske regelverket i biltrial er satt, her vil det ikke bli noen regelendringer, foruten muligens noen klarere formuleringer slik at det ikke blir rom for egne tolkninger.

Dette gjelder for alle klasser utenom Promodified, her skal det diskuteres noen endringer på vintermøtet i Eurotrial komiteen.

Norge har allerede hatt en stor innflytelse på regelverket, og det framstår i dag som en mellomting mellom det tidligere europeiske regelverket og det nordiske, regelverket er etter min mening meget bra.

Fordelen med et felles europeisk regelverk er å slippe at regelene forandres hele tiden, regelverket for eurotrial er satt, det er opp til oss hvor mye vi vil tilnærme oss det.

Vil også si en liten ting, det norske regeleverket har forandret seg svært lite de siste 3 år, heldigvis, klassene er satt, det er nå bare snakk om korigernger.

Tommy Olsen

#33 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 22 August 2005 - 23:00

Så da er det bare å forberede seg til neste sesong...cool.gif

#34 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 22 August 2005 - 23:00

Som jeg har snakket med deg om på MSN, Tommy, så tror jeg spesielt Standardklassen vil nyte svært godt av handikap reglene. Vi vil nok få et større utvalg biler i standard da og det blir litt enklere å ha en standardbil når man kan bruke forskjellige typer.

Er litt mer skeptisk til bodylift og eventuelt fjærløft i standard men dette vil eventuelt gå seg til.

Er det nå slik at eurotrail reglene er adoptert full og helt fra og med 1/1-2006 eller kjører vi med de nåværende norske regler også neste år ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80 - www.hilux4x4.no