Oookey da har æ misforstådt
Slutt på heving
Started by
knaillhard
, Sep 27 2005 23:00
43 replies to this topic
#41
Posted 23 October 2005 - 23:00
#42
Posted 06 November 2005 - 00:00
Synes dette er rart, for er det ikke slik at om du har importert en bil som er godkjent i et annet land (selvfølgelig med slike ombygginger vi her snakker om, heving, større hjul osv.), så skal den også godkjennes i Norge?
Revers er for feiginger:D
-KC D21 89modell
Turbo og Intercooler
9*15 act aluf.
32*11,5*15 BFG AT
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT
Revers er for feiginger:D
-KC D21 89modell
Turbo og Intercooler
9*15 act aluf.
32*11,5*15 BFG AT
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT
#43
Posted 11 December 2005 - 00:00
jeg synes det er rart at det er slutt på heving.
Politiet de fer og puttrer runt i USA Fordan som er hevet.
De sier at det er det beste bilene å kjøre i:D:D
Det må da si litt det da.
GF
Skal det være kaffe? "JEEP"
Politiet de fer og puttrer runt i USA Fordan som er hevet.
De sier at det er det beste bilene å kjøre i:D:D
Det må da si litt det da.
GF
Skal det være kaffe? "JEEP"
#44
Posted 11 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Synes dette er rart, for er det ikke slik at om du har importert en bil som er godkjent i et annet land (selvfølgelig med slike ombygginger vi her snakker om, heving, større hjul osv.), så skal den også godkjennes i Norge?
Revers er for feiginger:D
-KC D21 89modell
Turbo og Intercooler
9*15 act aluf.
32*11,5*15 BFG AT
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT
Opprinnelig postet av pat33int
Ikke helt riktig dette her. Biler, eller kjøretøy generelt, som er godkjent i et EU-land, et medlemsland av EØS eller er med i EFTA, KAN, og jeg understreker KAN, godkjennes i Norge.
Det vil si at her kan den enkelte BT-mann selv vurdere hvorvidt dette er trafikksikkert og/eller hensiktsmessig.
Desverre har Norge anledning til å overprøve alt av EU-regulativer, handelsavtaler med EØS-land og EFTA-regulativer.
Dette gjør at den enkelte BT-mann vil kunne "få så hatten passer" dersom noe mot formodning skulle gå galt med det aktuelle kjøretøy, og denne "feilen", som forårsaket hendelsen, kan sannsynliggjøres gjennom det/de inngrep som er gjort i kjøretøyet.
Dette tør selvfølgelig ikke den enkelte BT-mann, da alle i norsk forvaltning som kjent lider av akutt beslutningsvegring.
Det er m.a.o. muligheter i regelverket, men regelverket styres av mennesker som igjen, delvis blir låst av andre nasjonale regelverk på samme området, eller blir totalt handlinglammet fordi han/hun må ta en beslutning, som i verste fall betyr at han i et tenkt scenario må "stå skolerett" for en av sine overordnede i opptil flere minutter.
Dette gjelder ikke minst våre politikere...
Mvh
Roy I. Hernes
________________________________________________________________________________
____
Treffes på tlf.: 90628821 ved behov.
Bor pt i Tønsberg, engentlig UFB...
MB-Vito, Suburban, Pajero, RamCharger, VanCharger, Range Rover.