
w123 300tdt
#1
Posted 13 December 2005 - 00:00
#2
Posted 14 December 2005 - 00:00
Øyvind
#3
Posted 14 December 2005 - 00:00

http://www.nmk-harst...ult.asp?cmd=105
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#4
Posted 13 December 2005 - 00:00
#5
Posted 13 December 2005 - 00:00
da forventer jeg en forrykende effekt ved å montere en slik en.
mye billig turbo stæsj på denne siden her.
http://kimmit-sport.com/e-shop/
#6
Posted 13 December 2005 - 00:00
Lurer litt på hvor stor cooler du skal ha, og hvor den skal monters?
Ellers finner du mye info i mattis sin trimmetråd som du finner under nyttige linker.
http://www.nmk-harst...ult.asp?cmd=105
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#7
Posted 13 December 2005 - 00:00
slik jeg alltid har forstått det vil en ladeluftkjøler gi deg muligheten til å kjøre opp ladetrykket og justere for mer diesel. og det vil da indirekte gi deg høyere effekt. poenget her er å senke temperaturen i innmatningsluften slik at oksygennivået blir så høyt så mulig slik at mer diesel kan forbrennes
#8
Posted 13 December 2005 - 00:00
ble levert en fra STT på 80 tallet men den er liiiten... skal du trimme bør du ha en stor cooler.
http://www.nmk-harst...ult.asp?cmd=105
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#9
Posted 13 December 2005 - 00:00
#10
Posted 13 December 2005 - 00:00
Øyvind
#11
Posted 14 December 2005 - 00:00
stian
#12
Posted 13 December 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Det er god plass foran radiatoren, utfordringen ligger i å få plass til luftrørene ved siden av radiatoren uten å kappe i karosseriet.
Øyvind
Opprinnelig postet av osterklev
Ikkeno problem det..flytt radiatoren 30mm bakover og kapp det som går på ytterramma på radiatoren..Da går det greitt med 2" rør til cooler`n
Peis på med trykk og diesel kjør som f.... det holder iallefall i fire måneder:D
KJ Tlf 92049666
OPPDAL 4X4
#13
Posted 14 December 2005 - 00:00
#14
Posted 14 December 2005 - 00:00

http://www.nmk-harst...ult.asp?cmd=105
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp
#15
Posted 14 December 2005 - 00:00
#16
Posted 14 December 2005 - 00:00
#17
Posted 14 December 2005 - 00:00
Øyvind
#18
Posted 14 December 2005 - 00:00
#19
Posted 14 December 2005 - 00:00
Om du ikke har satt i motoren ennå så gjør du deg selv en kjempetjeneste om du bytter ut flatskruene på dekselet bak på pumpehuset med umbracoskruer først!
300 GD STT Cab
(280 GE LWB)
#20
Posted 14 December 2005 - 00:00

http://www.nmk-harst...ult.asp?cmd=105
http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp