ja det leste om i går på forumet. takk for tipset. da er vel poenget å øke turbo trykket også kjøre på med diesel til det begynner å ryke sort og skru litt tilbake. eller finnes det noe regel? feks en omdreining 5 hester?
er på motorjakt for øyeblikket.

w123 300tdt
Started by
Tytentai
, Dec 13 2005 00:00
23 replies to this topic
#21
Posted 14 December 2005 - 00:00
#22
Posted 15 December 2005 - 00:00
Forsøk med 1 omdreining ut først, bedøm trekkraft/røyk og finjuster evt med 1/4 omdr. ut eller inn etter behov til du er fornøyd. Mengdeskruen finner du under baklokket der det er en liten "pupp" på lokket. Lim pakningen fast mot lokket med Permatex e.l. og smør fett på den andre flaten, så er det lettere å ta lokket av og på.
Øyvind
Øyvind
#23
Posted 15 December 2005 - 00:00
skal jeg vri en omdreining på pumpa også møte med høyere turbotrykk til det slutter å ryke sort? eller omvendt? jeg er ute etter rekkefølgen. ellers takk for mange gode svar:D
#24
Posted 17 December 2005 - 00:00
Klem slangen til wastegaten, juster pumpa og se hva som skjer...
Øyvind
Øyvind