scania vs. volvo vs. daf vs. man
#61
Posted 10 January 2006 - 00:00
#62
Posted 10 January 2006 - 00:00
Kafè, Røyk & Country, kainn det bli ber?
Bli Småskogen tettar no, så ma vi pinade gir ne!!
#63
Posted 10 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Dette er lastebil: Opprinnelig postet av offroadguru Solli
Dette er en personbil:
#64
Posted 10 January 2006 - 00:00
the gangstacap man
offroader forever
#65
Posted 11 January 2006 - 00:00
#66
Posted 11 January 2006 - 00:00
#67
Posted 11 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Røyksjuk
Såg desse to, og ein del andre, til salgs på AutoDB for ei stund sidan, til rundt 150-200 tusen, om nokon skulle vere interessert .
Kopi av melding:
Veldig trivelig kar, så han tar deg nok imot:)
Jeg har campingvogna mi rett bortafor der han bor, så jeg ser nok bilen en del til sommer`n:)
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
Opprinnelig postet av Duramax
Det høyrest lovande ut . Får håpe på det .
#68
Posted 11 January 2006 - 00:00
kan bestille deg en der også
chevy rules!
95' sub
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar!
#69
Posted 12 January 2006 - 00:00
Har kjørt både Scania, Volvo, DAF og MAN, men får jeg velge blir det en svenske, rett og slett fordi det er de som klarerer å lever det beste produktet.
Volvo har jo helt klart hatt et problem med stabiliteten på sin FH serie i varierende grad, men det sies at Scania har en anelse av det samme på sin R-serie(ikke egen erfaring)
Har selv nettopp tatt i bruk en FH 12 som Volvo ga oss som kompensasjon for en vi hadde tidligere, og som var livsfarlig på veien.
Den vi fikk tilbake er meget bra, pga. kraftigere ramme. Dette er nok noe som flere eiere av Volvo har slitt med, siden det er så mye fokus på vekt. En Volvo er lettere enn en Scania, og har tynnere rammeprofil, som nok er mye av årsaken til problemene med stabiliteten. Volvo er også veldig kresen når det kommer til dekkvalg, noe Scania ikke er i like stor grad.
Dreiemomentet i Volvo er kansje 200 NM mindre enn hos Scania, men du har det tilgjengelig over et mye lengre turtallsområde, noe som gjør motoren mer fleksibel og lettkjørt.
Men jeg savner lyden av V8 når bakkene får 8-10% stigning;)
#70
Posted 12 January 2006 - 00:00
Og det viktigste av alt for vår del er SERVICEN ! Der skal MB ha skryt for maken til service har vi aldri opplevd av dem andre.
Når det gjelder minst feil så skal heller ikke Renaulten glemmes selv om jeg personlig blir dårilig av å se dem
Nå har vi nettopp fått 3 stk Daf xf 95, det vi har merket til nå er et ganske så høyt olje forbruk men det virker som om det er på vei til å gå seg til....
NB, vi har Scania også men dem slipper vi ikke ut på veien:D Ca. 25 stk 142....
#71
Posted 12 January 2006 - 00:00
Vi hadde en MAN som stod på verksted i nesten to uker i påvente av en ny girkasse, og en DAF som stod stille en uke pga. en speilarm på høyre side:fish:
En girkasse til Scania,feks. tar det max et døgn å få tak på, alt etter når på døgnet det ble bestilt.
#72
Posted 12 January 2006 - 00:00
Når det gjelder MAN så kom vi til den konklusjonen at det var billigere for oss ha bilene stående på tomta enn å prøve å få dem til å fullføre en tur... Noe mere håpløse biler har vi aldri hatt !
#73
Posted 12 January 2006 - 00:00
Det er bedre å kødde med grisen enn å grise med kødden
Marcus
#74
Posted 21 January 2006 - 00:00
____________________________
"Når man roper i vasken får man svar."
#75
Posted 15 January 2006 - 00:00
( volvovalpen)
(volvo 903B )
gen 2 intercooler turbo
#76
Posted 16 January 2006 - 00:00
tlf: 99095652
nå Lj-driver
#77
Posted 16 January 2006 - 00:00
Men sku jeg ha kjørt Lastebil hadde det nok blitt en volvo, tror jeg:blush: litt usikker på hvorfor men det bar er sånn...
solbakken
skulle hatt seg...4x4
#78
Posted 17 January 2006 - 00:00
#79
Posted 21 January 2006 - 00:00
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#80
Posted 21 January 2006 - 00:00
Konge-bil. Selges sikkert billig hvis noen er interessert. Mest brukt til å flytte stein rundt på gården,da den mangler noen småting som skilt og bremser...
Bonden