Patrol er bedre
#61
Posted 02 March 2006 - 00:00
Når det gjelder plass og terengegenskaper er jeg ikke i tvil. Det MÅ- bli en G
#62
Posted 02 March 2006 - 00:00
#63
Posted 02 March 2006 - 00:00
feltvogn me anlegg er morro
#64
Posted 02 March 2006 - 00:00
-89 300GD SWB
#65
Posted 02 March 2006 - 00:00
Kanskje man bør samles i guds frie natur og ta en duell mellom bilene?
mvh
Jøran
#66
Posted 02 March 2006 - 00:00
Original patrol mot orginal gw i skogen, så tipper jeg g-wogna har stukket av med seiren..
#67
Posted 01 March 2006 - 00:00
Test the limits of Japanese Technology and move on
#68
Posted 01 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Er det sant at en 3,3td patrol med ettermonterte sperrer alt i alt er en mye bedre bil enn gelenderwagen, da den tar seg like godt frem og er mye sprekere å bedre å kjøre enn Gelenderwagen og dessuten er billigere?
Opprinnelig postet av Lobo
js
#69
Posted 01 March 2006 - 00:00
JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039
#70
Posted 01 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hvis du skrur opp dieselpumpa, øker ladetrykket, monterer en skikkelig stor intercooler og et eksosanlegg som tar unna, kan du sikkert bikke 200hk. Om det holder i lengden, kan ikke jeg svare på. Vet det er andre her på forumet som har prøvd dette
Opprinnelig postet av sinkMe
Dette er et interesant tema skulle veldig gjerne hørt om erfaringer når det gjelder trimming av 3 litern,særlig hvor mye man kan ta ut og fortsatt ha litt levetid igjenn på motoren
Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser
#71
Posted 01 March 2006 - 00:00
#72
Posted 01 March 2006 - 00:00
300 GD 5 syl orginal 88 hk
300 GD 5 syl STT u/IC ca. 118 hk
300 GD 5 syl STT m/IC ca. 128 hk
En del mod. 460 er også ombygd med uorginale motorer:
300 GD 5 syl TDT motor fra 123 serien 125 HK
300 GD 6 syl TDT motor fra 124 serien 147 HK
Alle tall er før andre modifiseringer som økt turbotrykk, dieselmengde og evt 3" anlegg er montert. STT modellene har 2,5" anlegg.
Dag-Arne
#73
Posted 01 March 2006 - 00:00
Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser
#74
Posted 01 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Patrol har 147 hp med 1 bar ladetrykk (0,45 org) intercooler og 3" eksos
noen som vet hvor mye en trimmet gw har?
Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser
Opprinnelig postet av Lobo
Fra 72 hk (240 GD) til 250 hk (G400 CDI) orginalt for dieselmodellene, så dette kommer helt an på hvilken årsmodell og hvilket motoralternativ du tenker på
Dag-Arne
#75
Posted 01 March 2006 - 00:00
noen som vet hvor mye en trimmet gw har?
Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser
#76
Posted 01 March 2006 - 00:00
#77
Posted 01 March 2006 - 00:00
#78
Posted 28 February 2006 - 00:00
da får du fordelene med g og slippe det sytet om slapp motor
Det går unna i nedoverbakke med medvind!
#79
Posted 28 February 2006 - 00:00
Jeg har hatt mange av beggedeler, og vil si at det er helt forskjellige biler.
Drivverket på Patrolen er veldig slitesterkt, utslitte girkasser er ikke noe tema, uansett hvor mange tonn man har hatt på kroken, men når det gjelder terreng, så er spesielt framakslingen helt feilkonstruert etter min mening. Både styrestag, hjelpesnekke og paralellstag ligger veldig utsatt til, dessuten er det kun et tynt blikkdeksel på diffen, noe som gjør at det skal veldig lite til før man ødelegger kronhjul/pinion hvis man treffer en stein el.li. Det er ikke noe tema på G-wagen, hvor alle stag o.li. ligger mye bedre beskyttet. Dessuten ligger paralellstaget bak diffen istedetfor foran. Drivknutene og stikkakslingene er spinklere på Patrolen, men begge deler fungerer bra og tåler mye juling.
Patrolen har også mye mere overheng, også er den endel stivere. Akslingene er plassert over bladfjærene, noe som gjør at det skal lite til før det butter . På G-wagen er det spiralfjærer, de er riktignok i mykeste laget på mange biler, men flekser ganske bra, og er behageligere langs veien.
synes drivverket i G-wagen er greit, men spesielt 5-trinnskassa er ikke i nærheten av så solid som på Patrol. Dessuten er lav-serien altfor høy på G. Ellers så savner jeg MYE dreiemoment i mercedesen. Selv med turbo så er den altfor daff, dreiemoment og bunndrag er ikke en gang et tema. Slikt sett er Patrol-motoren etter min mening en MYE bedre motor. Det enste som taler G-motoren sin fordel er at den er litt lettere.
Interiørmessig, så synes jeg mercedesen er bedre. På Patrol går hele interiøret i oppløsning og smuldrer opp, rust er det mye av på begge, men patrolen er også plaget med rammerust. Det er heldigvis ikke tema på g-wagen. Kjøremessig så foretrekker jeg g-wagen til vanlig kjøring, men synes patrolen er bedre når det er mye last, enten i bilen eller også evt. en tung henger (dro drøye 3,5 tonn over fjellet til vestlandet med gamle-patrolen uten problem!)
Det er bra biler begge to, men på to forskjellige måter. Jeg har g-wagen igjen nå, og er stort sett fornøyd med den, men synes disse bilene er ubrukelige når det gjelder motorytelse. Vil nok vurdere å bytte den til en Patrol når sommeren nærmer seg. Da skal det trekkes mye tunge båthengere:D
#80
Posted 28 February 2006 - 00:00
Jeg for min del kjører patrol å er fornøyd med det...har kjørt Gw så vidt å kan ikke si jeg ble noe vidre imponert egentlig....å når det gjelder rust å holdbarhet på ting blir det vel hipp som happ trur je...mulig patrolen ruster mer enn GW'en men det vil ikke jeg uttale meg om...
Men..artig tråd da,hehe...artig å lese forskjellige meninger om detta temaet..
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''