Gå til innhold



Foto

Patrol er bedre


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
102 replies to this topic

#61 alfa

alfa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 02 March 2006 - 00:00

Lånte bort jaktradioen min til en kompis med tidlig Patrol for noen år tilbake. Jøken putta,n på lading i sitt 24W-annlegg, den gikk til helvete med blårøyk og et dundrende smell.

Når det gjelder plass og terengegenskaper er jeg ikke i tvil. Det MÅ- bli en G

#62 GD240

GD240

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 02 March 2006 - 00:00

flott svar! skulle nesten hatt en duell mellom disse bilene..! sikkert noen her på forumet som tar den utfordringen?

#63 generalen

generalen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 02 March 2006 - 00:00

jeg har kjørt 2 patrol 3.3 var en kamerat som hadde dem. morsome biler og alt det der men jeg syns at feltvogna mi tar seg bedre fram. kjørte i et grustak, kjørte meg nesten fast med ene patrolen. hadde ikke noen problemer på samme sted med feltvogna. men men, likte motor låta på patrolen bedre enn den på feltvogna

feltvogn me anlegg er morro

#64 Fjærhaug

Fjærhaug

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 546 Innlegg:

Posted 02 March 2006 - 00:00

duell og duell.....når det kommer til stykke så har sjåføren mye av grunnlaget.... kan man ikke kjøre offroad så hjelper det lite hvilken bil du har... denne diskusjonen tror jeg vi like godt kan legge død.... Denne kommer bare til å utvikle seg til det usaklige lik diskusjonen under temaet "Arctic Sucks"

-89 300GD SWB

#65 joran

joran

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 02 March 2006 - 00:00

Ivrig diskusjon ja:D
Kanskje man bør samles i guds frie natur og ta en duell mellom bilene?smile.gif

mvh
Jøran

#66 GD240

GD240

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 02 March 2006 - 00:00

myye enklere å lese bokmål..... bare for å nevne det. men, dette er vel en diskusjonstråd, jeg for min del er mere "glad i gw'ns utseende".
Original patrol mot orginal gw i skogen, så tipper jeg g-wogna har stukket av med seiren..

#67 hall

hall

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

De som magler på gd e turbo og 5 trins. Ellers he ikkje patrol mykkje å by på. Turbo gjere dag og natt. He aldri hatt so mykkje full gass som då ei hadde en uten turbo men hadde ei vist ka forskjell det va med turbo hadde ei hatt bilen enda

Test the limits of Japanese Technology and move on

#68 ståle

ståle

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Patrol har kun EN fordel......den ruster fort opp!!!

Kopi av melding:
Er det sant at en 3,3td patrol med ettermonterte sperrer alt i alt er en mye bedre bil enn gelenderwagen, da den tar seg like godt frem og er mye sprekere å bedre å kjøre enn Gelenderwagen og dessuten er billigere?

Opprinnelig postet av Lobo



js

#69 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=26237

JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#70 Lobo

Lobo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Hvis du skrur opp dieselpumpa, øker ladetrykket, monterer en skikkelig stor intercooler og et eksosanlegg som tar unna, kan du sikkert bikke 200hk. Om det holder i lengden, kan ikke jeg svare på. Vet det er andre her på forumet som har prøvd dette

Opprinnelig postet av sinkMe


Dette er et interesant tema skulle veldig gjerne hørt om erfaringer når det gjelder trimming av 3 litern,særlig hvor mye man kan ta ut og fortsatt ha litt levetid igjenn på motoren

Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser

#71 sinkMe

sinkMe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 301 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Hvis du skrur opp dieselpumpa, øker ladetrykket, monterer en skikkelig stor intercooler og et eksosanlegg som tar unna, kan du sikkert bikke 200hk. Om det holder i lengden, kan ikke jeg svare på. Vet det er andre her på forumet som har prøvd dette

#72 85 STT

85 STT

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Kanskje dette svarer på det du lurer på?

300 GD 5 syl orginal 88 hk
300 GD 5 syl STT u/IC ca. 118 hk
300 GD 5 syl STT m/IC ca. 128 hk

En del mod. 460 er også ombygd med uorginale motorer:
300 GD 5 syl TDT motor fra 123 serien 125 HK
300 GD 6 syl TDT motor fra 124 serien 147 HK

Alle tall er før andre modifiseringer som økt turbotrykk, dieselmengde og evt 3" anlegg er montert. STT modellene har 2,5" anlegg.

Dag-Arne

#73 Lobo

Lobo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Det er 300td jeg er interessert i


Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser

#74 85 STT

85 STT

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Patrol har 147 hp med 1 bar ladetrykk (0,45 org) intercooler og 3" eksos
noen som vet hvor mye en trimmet gw har?

Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser

Opprinnelig postet av Lobo



Fra 72 hk (240 GD) til 250 hk (G400 CDI) orginalt for dieselmodellene, så dette kommer helt an på hvilken årsmodell og hvilket motoralternativ du tenker påwink.gif

Dag-Arne

#75 Lobo

Lobo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Patrol har 147 hp med 1 bar ladetrykk (0,45 org) intercooler og 3" eksos
noen som vet hvor mye en trimmet gw har?

Livet er ikke bare en lek men også en dans på roser

#76 larsern

larsern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Kjøp Jeep:D:D:D

#77 alfa

alfa

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 01 March 2006 - 00:00

Kan ikke dere Patrol-eiere gå over til G-bil da? Så blir vi ihvertfall enig om hvilken bil som er best........eller?

#78 kenth

kenth

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

du får slå til med en g-wagen 400 cdi.
da får du fordelene med g og slippe det sytet om slapp motor wink.gif

Det går unna i nedoverbakke med medvind!

#79 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Patrolen er en MYE bedre trekkvogn og har en brutal motor sammenlignet med de fantastisk svake mercedesmotorene, men utover det er det ingenting som taler til patrol sin fordel i terrenget.

Jeg har hatt mange av beggedeler, og vil si at det er helt forskjellige biler.

Drivverket på Patrolen er veldig slitesterkt, utslitte girkasser er ikke noe tema, uansett hvor mange tonn man har hatt på kroken, men når det gjelder terreng, så er spesielt framakslingen helt feilkonstruert etter min mening. Både styrestag, hjelpesnekke og paralellstag ligger veldig utsatt til, dessuten er det kun et tynt blikkdeksel på diffen, noe som gjør at det skal veldig lite til før man ødelegger kronhjul/pinion hvis man treffer en stein el.li. Det er ikke noe tema på G-wagen, hvor alle stag o.li. ligger mye bedre beskyttet. Dessuten ligger paralellstaget bak diffen istedetfor foran. Drivknutene og stikkakslingene er spinklere på Patrolen, men begge deler fungerer bra og tåler mye juling.

Patrolen har også mye mere overheng, også er den endel stivere. Akslingene er plassert over bladfjærene, noe som gjør at det skal lite til før det butter . På G-wagen er det spiralfjærer, de er riktignok i mykeste laget på mange biler, men flekser ganske bra, og er behageligere langs veien.

synes drivverket i G-wagen er greit, men spesielt 5-trinnskassa er ikke i nærheten av så solid som på Patrol. Dessuten er lav-serien altfor høy på G. Ellers så savner jeg MYE dreiemoment i mercedesen. Selv med turbo så er den altfor daff, dreiemoment og bunndrag er ikke en gang et tema. Slikt sett er Patrol-motoren etter min mening en MYE bedre motor. Det enste som taler G-motoren sin fordel er at den er litt lettere.

Interiørmessig, så synes jeg mercedesen er bedre. På Patrol går hele interiøret i oppløsning og smuldrer opp, rust er det mye av på begge, men patrolen er også plaget med rammerust. Det er heldigvis ikke tema på g-wagen. Kjøremessig så foretrekker jeg g-wagen til vanlig kjøring, men synes patrolen er bedre når det er mye last, enten i bilen eller også evt. en tung henger (dro drøye 3,5 tonn over fjellet til vestlandet med gamle-patrolen uten problem!)

Det er bra biler begge to, men på to forskjellige måter. Jeg har g-wagen igjen nå, og er stort sett fornøyd med den, men synes disse bilene er ubrukelige når det gjelder motorytelse. Vil nok vurdere å bytte den til en Patrol når sommeren nærmer seg. Da skal det trekkes mye tunge båthengere:D

#80 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 28 February 2006 - 00:00

Smaken er som baken heter det....Kommer helt an på hvem en spør når det gjelder detta... De som har feks GW mener de er de beste bila mens en som har feks Patrol mener de er best...
Jeg for min del kjører patrol å er fornøyd med det...har kjørt Gw så vidt å kan ikke si jeg ble noe vidre imponert egentlig....å når det gjelder rust å holdbarhet på ting blir det vel hipp som happ trur je...mulig patrolen ruster mer enn GW'en men det vil ikke jeg uttale meg om...
Men..artig tråd da,hehe...artig å lese forskjellige meninger om detta temaet..

''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''