Hi-Lux Evo II
#1
Posted 27 February 2006 - 00:00
Inn i løvens hule!!!!!!!!!!
I korte trekk så er dette en 82 Hi-Lux med kortet akselavstand, Cabriolet og stepside ombygging, Chevy 350 med TH350 automat og NP203 kasse, Land Cruiser LJ70 aksler, skrufjærer tilpasset 37"x12,50"x15" på 10" felg. (I tillegg så er det noen små-modifiseringer.)
Alt er dokumentert og godkjent av Biltilsynet.
Resultatet!!!
Når alt er greit så er det rett ut å leke i snøen!!!
Ut å leke i snøen!!
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#2
Posted 29 March 2006 - 23:00
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#3
Posted 29 March 2006 - 23:00
Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!
*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!
#4
Posted 29 March 2006 - 23:00
Ser kanskje bra ut men er av ingen praktiskt betydning. Jeg hadde nok ikke montert noe slikt idag altså.........
#5
Posted 06 June 2006 - 23:00
1992:
Da var motorombygging på gang. Det satt en 2,2L diesel der i utgangspunktet. Denne ble overhalt og satt inn igjen. Så dukket det opp en 2,4L diesel fra en vrakbil som ble satt inn. Denne 2,4L er her på vei ut for å bli erstattet med en "hel" motor.
1992:
Her er den overhalte Chevy 350 med tilhørende TH350 automatkasse og dertil tilhørende NP203 fordelingskassa plassert i ramma. Det var tidkrevende å bestemme seg for hvor den skulle stå da det er plassproblemer i lengderetningnen.
1992:
Tilpassning mellom Toyota mellomaksler og NP203 fordelingskassa ble gjort på yokene. Foran ble det laget en adapter, bak så ble de to yokene tilpasset hverandre.
1992:
Her er det testkjøring med ny motorpakkke. Det var morro men det var også noe varmeproblemer som måtte løses. Jeg regner med at dette ikke er unormalt ved en slik konvertering. Det er de siste, små tilpassningnene som både er tidkrevende og nødvendig for at dette skal fungere. Det har blitt mye prøving av forskjellige løsninger etter dette. Men det var moro at det brummet skikkelig under panseret!
1993:
Her er jobben kronet med godkjennelse fra biltilsynet. Som første Hilux i Norge!!Med masse gode argumentasjoner, dokumentasjon fra diverse steder som grunnlag for argumentasjon, over 1 år med søknader og klage på forvaltningsvedtak, ble selve godkjenningen av denne ombyggingen gjort i en fei.
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#6
Posted 18 May 2006 - 23:00
Glad gutt med helt nye skilter. Bilen var sponset av Toyota Hønefoss og hadde fått Marlborofarger inspirert av Toyota sine rallybiler. Hiluxen var selfølgelig ikke godkjent med 38,5" dekk. Den ble vist på 205-16" med 2 gråe felger og 2 svarte......
Hiluxen hadde en nyoverhalt 2,2L diesel. Med 38,5" dekk var det ikke ofte at fente giret ble brukt........
1990:
Påsken ble tilbrakt på Bilsport Cutom show. Hiluxen hadde VELDIG nyvaskede dekk og planet var vippet opp. Fikk mye skrut og endte opp med en pokal.......
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#7
Posted 04 June 2006 - 23:00
Shortlux: det er jo ikke galskap å låne ut bil til en som nesten ikke tør å trykke på gasspedalen da...........
#8
Posted 04 June 2006 - 23:00
Mvh Marius
1980 Hilux
www.ringerikeoffroadklubb.no
#9
Posted 03 June 2006 - 23:00
_____________________
Trondhjemmer i eksil.
Medlem nr 2 Suzuki 4x4 Club Norway.
#10
Posted 03 June 2006 - 23:00
HILUX 86mod. 2,4D
#11
Posted 02 June 2006 - 23:00
Det ble en tur til Rena idag allikevel, sammen med denne gjengen,
På Rena traff jeg en kjenning fra Trønderlag. Morten og jeg har hatt bilene våre i mange år og vi har dratt nytte av våre erfaringer innen bilombygging. Vi måtte jo bare få tatt bilde av våre nyrestaurerte biler.
Flott bil Morten og takk for praten!
Det ble litt kjøring i de lette løypene...
......litt fleks testing..........
.....og litt i de litt mer tøffere løypene!
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#12
Posted 31 May 2006 - 23:00
1990:
Etter kjøringen hele året 1990 var det på tide med å oppjustere fjærene foran. De var blitt litt lave og ble banket opp slik at de ble ett par tommer høyere.
1991:
Reportasje i 4Wheel Drive kom ut på vårparten. Bildene ble tatt ved Steinsfjorden. Her dukker Grawn Hawg dekkene opp igjen fordi bildene ble tatt året før.
1991:
Pinse treffet på Trandum. Mange vil vel kjenne igjen Bananhullet og dens flotte gjørmekonsistens.
1991:
Skyttergravene på Sessvollsida måtte jo også prøves, og jeg var ganske fornøyd med fleks'en på bilen.
1991:
Før monsterrace på Elverum så ble det montert oppstrammede lamelldiffer i begge akslene. Dette medførte at dieselmotoren fikk noe mer traction å jobbe med og bilen opplevdes mye slappere ut i terrenget, selv om den tok seg bedre fram.
1991:
Etter "litt" papirarbeid så fikk jeg klarsignal til å sette inn 350-350-203 I bilen fra Biltilsynet. Ei motorpakke ble handlet inn fra Halden og donorbilen var en '79 Chevy Blazer. Overhaling av motor ble satt igang utover vinteren.
1991:
Stor Trandum var jo blitt en tradisjon og dette året var ikke noe unntak. Her hjelper vi Ulf Solum i sin flotte Hilux med litt strøm så han kom seg videre.
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#13
Posted 29 March 2006 - 23:00
Er jo tøff da, men har dårlige bruksforhold ser jeg. De er rent mekaniske, og bilen må stå stille for riktig avlesing.
Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!
*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat
If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!
#14
Posted 30 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kanskje jeg kan låne den videokassetten? Opprinnelig postet av hph
hehe.. glemte vist å svare deg på det
ja.. er bare å komme innom så kan du låne den..
btw.. gratulerer med pokal..
man kommer langt med bra verktøy men lengere med bil
#15
Posted 19 May 2006 - 23:00
man kommer langt med bra verktøy men lengere med bil
#16
Posted 28 May 2006 - 23:00
Her ett bilde fra Right-On utstilling i Skien.
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#17
Posted 28 May 2006 - 23:00
Her ett bilde fra Right-On utstilling i Skien.
Petter'n
82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
76 Volvo C303 - 36".
01 Land Cruiser 90.
www.ringerikeoffroadklubb.no
#18
Posted 28 May 2006 - 23:00
den fortjener både du å bilen.
Mvh Marius
1980 Hilux
www.ringerikeoffroadklubb.no
#19
Posted 28 May 2006 - 23:00
Mini_88:Det som sitter oppe i lasteplanet er ett OMP lokk som du kan få på Kollevold Rallyimport, men det er ikke billig akkurat.
Kanskje Gundersen Motorsport, Torshov eller Mekkonomen har noe som er billigere.
Kanskje jeg kan låne den videokassetten?
#20
Posted 28 May 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Mini_88: Har to bensin lokk ja; ett gammelt som ikke er i bruk og ett nytt oppi lastekassa. Er det video fra Trandum faren din har? Tror Marius/tom pratet om den engang. Hadde vært moro å lånt!! Opprinnelig postet av hph
vet du om et billig sted å få tak i sån bensinlokk som du har oppi plan? pappa har lyst på sånt på hiluxen seru:) det er nok den filmen ja.. er bare et lite klipp trur jeg men det er nok derifra ja..
man kommer langt med bra verktøy men lengere med bil