Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal
#21
Posted 04 November 2003 - 00:00
Det kommer til å bli en annen bil med de MTR dekkene
Let`s go Offroading
#22
Posted 03 November 2003 - 00:00
THX...mine dekk er så harde at det ser ut som jeg kjører med 150 pund i hvert dekk....har fakstisk under 10 pund i alle dekkene(nesten o i ventre foran!)
Dette er vel fordi disse dekkene er gamle og harde tenker jeg.
Det blir andre boller når jeg får montert de nyinnkjøpte dekkene fra Pål Blesvik.
Dekkene fungerer veldig bra på hans bil ,og det ser ut som mange har fått det med seg siden flere av hans konkurrenter nå kjører med samme dekkene som han.
#23
Posted 03 November 2003 - 00:00
Sitat:
hadde tatt ut alle pluggene og puttet pluggledningene ned i hullet de hørte hjemme i, så jeg ikke skulle stokke dem rundt ved montering, kjempeide helt til jeg satte en plugg i ledning nr1 og ba offroadguruen om å kjinne litt for å se om det var gnist på pluggen,DET VAR DET, PÅ ALLE FIRE det smalt noe helt grønnjævlig når uforbrent bensin fra sylinderene antente i de løse pluggledningene, ingen skade skjedd, bare noe redusert hørsel og lettere sjokkskade
Det SMALT!!!!!! det kan jeg skrive under på. Vi lærte en del av det der!
Just4Fun
#24
Posted 03 November 2003 - 00:00
chevyen stoppet x-antall ganger på turen, noe som ser ut til å være et kjent fenomen på disse doningene, en styringsenhet for dieselpumpa som kutter i tide og utide.
og rockyen til solli som ikke ville starte på lørdagen, defekte plugger viste det seg å være etter diverse feilsøking, som også resulterte i et kraftig smell,ja det var jeg som forårsaket det
hadde tatt ut alle pluggene og puttet pluggledningene ned i hullet de hørte hjemme i, så jeg ikke skulle stokke dem rundt ved montering, kjempeide helt til jeg satte en plugg i ledning nr1 og ba offroadguruen om å kjinne litt for å se om det var gnist på pluggen,DET VAR DET, PÅ ALLE FIRE det smalt noe helt grønnjævlig når uforbrent bensin fra sylinderene antente i de løse pluggledningene, ingen skade skjedd, bare noe redusert hørsel og lettere sjokkskade solli fikk tak i nye plugger og kom seg tilslutt til start i regnværet.
ellers fungerte bilene greit i sanden og det frister absolutt til gjentakelse, til slutt en stor takk til pål for kost og losji
Tom.
#25
Posted 29 October 2004 - 23:00
Signatur??
#26
Posted 03 November 2003 - 00:00
Gleder meg vilt til å bivåne Offroadguru Solli's neste bygge.
Etter denne helgen må jeg nok se litt nærmere på Rockey'n min,
sprengte alle tennpluggene på den fredagen før løpet.
Veldig mye overslag i tenningsanlegget kan man jo kanskje si var en vesentlig del av dette mysteriet!
Men med god hjelp av mange glupe hoder og nye plugger klarte jeg å komme meg gjennom teknisk kontroll 10 min etter løpet var i gang.
At den bare gikk på 3 sylindre gjorde jo ingenting,da mitt mål var å slå storebror ,og det gjorde jeg med tre prikker mindre en han.
Kanskje brors argeste konkurrenter hadde klødd litt for mye i hans ekstreme racewagon?
Venter på gurus tekniske analyser over helgen,som sikkert vil avdekke alle dirty tricks som ble gjort med bilen hans før start.
#27
Posted 03 November 2003 - 00:00
Jeg har aldri sett en offroadbil med SÅ mye luft i hjulene
Let`s go Offroading
#28
Posted 03 November 2003 - 00:00
Trondhjemmer i eksil.
Team Gnu.
Stabstag er overvurdert.
#29
Posted 20 January 2004 - 00:00
åk
#30
Posted 30 November 2003 - 00:00
Dette med å bygge seg en bil,for ikke å snakke om å bygge seg en extrem racevogn,er vel noe de fleste har en drøm om å gjøre en gang i livet.Noen gjør også noen forsøk.Det som er det største problemet for de fleste,er att de henter inspirasjon fra blader og internett,der mann på bilder kun ser bruddstykker av arbeidet som blir gjennomført,og på den måten ikke får det rette intrykket av hvor mye arbeid og tenking som ligger bak ett serdeles velykket bygg.
I bilhistorien er det millioner som har prøvd,men blant de som har lykkes,er det vel få folk nikker så annerkjennende til som f.x. Henry Ford,Hr.Porshe,Kashaaki Suzuki,Kjell Troll og ikke minst meg selv,offroadguru Solli.Blant de bilbyggere folk gir en oppgitt tanke,tilhører vel Ford Jr. voldsomme prosjekt:Edsel.Det er i denne kategorien de fleste som gir seg i kast med bilbygging havner.
Med den voldsomme interesse min racevogn blir fulgt med verden over,ser det ut for att det er ett voldsomt tomrom i markedet for slike velykkede racevogner.Men å produsere slike biler for salg i norge blir for dyrt,ser heller ikke for meg produksjon der bilene er stemplet "made in Korea" i stussen.Men jeg ser jo att jeg hadde vert en rik mann hvis jeg skulle tatt betalt for alle mine løsninger som er i ferd med å revelusjonere offroaden i hele verden.
Nei,isteden for å drite dere ut for det norske folk,inse att det er få,om noen,forunt å ha talent for bygging av slike extreme biler.
Håper dette var litt oppklarende.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#31
Posted 30 November 2003 - 00:00
Sitat:
Vet du eier av denne gromme bilen om stikkakslingene ble tatt ut når det ble sveiset på denne akselen.. vet at noen ikke gidder å ta dem ut og heller er forsiktig med "for mye varme" når di sveiser.
Plukk ikke under noen omstendighet i fra hverandre ting.Det kan vere utrolig vanskelig å få det i sammen igjen.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#32
Posted 28 December 2003 - 00:00
Man hadde vert spart for mange leielser hvis man heller hadde valgt Orginal.Men bilbyggingen er jo halve morroa.Og så lærer man jo litt etter hvert.Allerede nå ser jeg jo att racevogna mi blir en killer.
Hoved problemet er når bygge budsjettet skal gå i null.Hadde vert mye enklere med ett lite budsjett,men fruen har satt av veldig lite til offroad på husholdningen.
Av deler jeg fortsatt mangler er:støtdempere forran,motor,gir,fordelingskasse,mellomaksler,aluminium til nytt gulv,maling,en stol,++++
Så jeg oppfordrer alle som vil se denne extreme racevogna i aksjon neste sesong til å sjekke godt i garasje og på loft om de har noen overskudsdeler de kan donere eller selge for en billig penge.
Tenk dere selv å bli kompisgjengens midtpunkt når de får vite att du har bidratt til å få europas værste racevogn på hjula!
Det var ikke ment som en spøk.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#33
Posted 28 December 2003 - 00:00
Follow your dreams
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911
#34
Posted 28 December 2003 - 00:00
Sitat:
Pål... du prater om nye regler.. er det de nye trail reglene for 2004 ?? hvor kan en laste ned de...????
Follow your dreams
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911
De er ikke helt klare ennå,de kommer vel like over nyttår.Grunnen til att Pål allerede har lest ett utkast,er att han tilhører eliten.Det gjør også jeg.........
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#35
Posted 28 October 2004 - 23:00
noen som skal opp i morgen???
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
#36
Posted 29 November 2003 - 00:00
Trondhjemmer i eksil.
www.team-gnu.com
Stabstag er overvurdert.
#37
Posted 29 November 2003 - 00:00
Sist Guru'n velta, ble faktisk bilen liggende i over to uker!
Løfteører blir faktisk montert overalt på bilen.
Slik som bilen nå blir bygget, kan jo enhver erfaren offroader se at det blir ikke siste gangen Guru'n kommer til å lande på hue når han løser ut selene...
Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
Were the road ends, life begins!
#38
Posted 27 December 2003 - 00:00
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#39
Posted 27 December 2003 - 00:00
Sleit mye første tiden til jeg bestemte meg for å flytte paralellstaget bak.
Med full sving og full pendling ble det rett og slett ikke plass!
Her er staget flyttet.
Men nå ligger Orbitrolsyringen og venter på å bli montert, så da forsvinner snekka, styrestag og muligens paralellstaget
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#40
Posted 27 December 2003 - 00:00
Sitat:
Men nå ligger Orbitrolsyringen og venter på å bli montert, så da forsvinner snekka, styrestag og muligens paralellstaget