Uber hompf und knøl -- trail team Sokndal
Posted 12 January 2004 - 00:00
Han går grundig til verks med sin nye konstruksjon av hjulopphenget foran og bak.Dette blir bra!
Jeg for min del venter enda på gelenderwagn opphenget mitt som skal tilpasses Rocky'n etterhvert + jeg har LITT arbeid igjen med chassiet....
Offroadguru Solli har tatt malingsprøyta fatt og dette må sies å bli imponerende bra!
En potent motor til hans ekstreme racevogn er like rundt hjørnet også(her er det bare små justeringer som må til før bilen er på hjul)
"Grunnarbeid er alfa omega" ,sitat Offroadguru Solli.
Ellers går vi vel rundt og drømmer oss bort og tenker på neste frikjøring.(som jeg tror blir en stund til)
Ekeberg setter inn bilder løpende av våre prosjekter...
UBER HOMPF UND KNØL
Trial Team Sokndal
Geir Solli
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Posted 05 January 2004 - 00:00
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
Posted 27 January 2004 - 00:00
Sitat:
vakker fører??????
åk
og dette var, slik jeg har forstått det, etter en extrem forvandling i åges bjutysalong
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
Posted 24 November 2003 - 00:00
Jamen,hva i all verden,kan noe forbedres på den???Tja,selv europas beste trailbil kan forbedres.Nå er det frihåndsbygging av nytt hjuloppheng som står for tur.Har montert GelenderWagen stag forran,og Volvo 240 fjærer.Når biler bygges uten mål og mening,oppstår det raskt komplikasjoner.Noen av problemene jeg har støtt på i kveld er;styring?panhardstag?Hvilken idiot kom på att alt dette må være framme?
Også festene jeg sveiste på ramma for spiralfjærene datt av under en tidlig test.(Vi tok i bilen.)Disse ble så sveist på under mere kyndig hjelp av min bror.Når vi så nok en gang satte rammen ned på fjærene,oppdaget jeg att festene nok burde flyttes 3-4cm. lengre bak...Blir nok bra til slutt.Også akselavstanden er forlenget noe.Mild sagt.Dette vil nok bidra til att bilen får større svingradius,noe som kan gi meg litt utfordringer i Trail traseene.De pleier å være så enkle,att jeg får prøve å bygge bilen dårligere slik att også jeg får noe å bryne meg på.
SISTE:
Alt arbeid på bilen blir overført via nettet til værkstedet til den kjænte tyske trail føreren,Claus Diise.Han gjør jo som kjænt comback neste år i den lokale cupen i Yberstrasse.Han og teamet hans bygger en tro kopi av min bil,og skal kjøre i Modifisurungh (Modifisert).
Det er knyttet stor spenning til dette teamet,som fouten Diise,består av den hollandske stjærne co-piloten:Klaas Rumpferklaser.
Kommer IKKE til å skrive så mye på nettet om dette meget intresange teamet,men oppfordrer dere alle til å gå mann av huse og kontakte Arendal Offroadklubb og bestille dere ett nummer av det eminente bladet;"Gjørmeblekka".Her følges Diise og Rumpferklaser opp på min side,"Selveste Offroadguru Solli's side".
Løp og kjøp.
Bilder av prosjektet?Hmmmm,spørs hva dere betaler.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 13 December 2003 - 00:00
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Posted 13 December 2003 - 00:00
Hadde nok ikke fått sove!
Suzuki LJ80
Mercedes Unimog s404 1960
Chevrolet Blazer K-5 1984
Chevrolet Blazer K-5 1988
Posted 16 October 2004 - 23:00
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Posted 14 November 2003 - 00:00
åk
Posted 11 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Jeg lurer på hvor langt Ekeberg har kommet på prosjektet sitt? Noen som vet? bilder?
MAGIRIUS MAN OF THE YEAR 2004
Uber Hompf Und Knøl
-Trial Team Sokndal
Var innom verkstedet i dag, og skal jeg være ærlig syntes jeg unge Ekeberg har gått litt amok med rørbøyeren...
Men hjulopphenget var artig!
Pål Blesvik
Xtremist
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
PUT UP or SHUT UP!
Posted 15 October 2004 - 23:00
Idag kommer "Nordlendingen uten navn" og henter hele pajero-skrotet jeg hadde liggende......jeg for ikke tid til å skru på den uansett.
Beholder bensinmotoren og turbosettet fra dieselen selv.
Og så må jeg kanskje snart gjøre ferdig Magiriusen ?
Låner en ferdigsveiset diff av Ekeberg så jeg kan bli klar fortest mulig.
Skulle få ett TIG sveiseapparat fra jobben senere uti prosjektet vi jobber på nå ,må skaffe pistol og slangepakken ,men tror det skulle la seg ordne.
Dette er ett vannavkjølt apparat med ekstern strømkilde (denne kan brukes til pinnesveis)......
Så da gjenstår det bare å lære seg å sveise TIG da.....
UBER HOMPF UND KNØL
-Trial Team Sokndal
Geir Solli mail:ubersolli@spray.no
mob.92424955
-også kjent fra TV-norge
Posted 05 January 2004 - 00:00
Pirelli er bare et dekknavn.....
Posted 16 January 2004 - 00:00
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
også kjent fra TV-Norge
Posted 30 December 2003 - 00:00
Sitat:
Hvordan vil denne akslen flexe sideveis??
Har den noen fester helt inne med akslen som ikke er synlig?
Ser jo ut som om den vil bare flexe opp og ned!
Stagene er festet med en kule / foring på hver side, men i stedet for ett tredje stag fra midten av akselen og opp i ramma, står støttestaget fra toppen av akselens venstre side og ned på staget.
Uten for mye motor funker dette også!
Personlig ville jeg ha forlenget stagene 30-40 cm.
Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
Posted 30 December 2003 - 00:00
Sitat:
Hvordan vil denne akslen flexe sideveis??![]()
Har den noen fester helt inne med akslen som ikke er synlig?
Ser jo ut som om den vil bare flexe opp og ned!
Suzuki LJ80
Mercedes Unimog s404 1960
Chevrolet Blazer K-5 1984
Chevrolet Blazer K-5 1988![]()
![]()
den flexer da litt. men nå blir andre fjærer og lengre dempere montert samt at foringene som stod i festet mot ramma er blitt byttet ut med kuler som brukes på trekkstengene på traktorer, har slike framme og det har fungert utmerket,spør meg ikke hvordan, det er bare slik
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
Posted 14 November 2003 - 00:00
Posted 17 February 2004 - 00:00
Kjørt mye og lenge
Posted 10 December 2003 - 00:00
Bært bært!
Posted 09 December 2003 - 00:00
.ida.
Posted 09 December 2003 - 00:00
Siden pressen til stadighet vil skrive om oss,har det medført en del nye ting på mekkekveldene.Bla. att vi starter med litt bøy og tøy.En ting er å være skapt med vakre kropper,den må vedlikeholdes også.
Onsdagene er det satt av tid til negle garnityr.Og fotpleie.
Vi har også felles innkjøp av div. hudkremer og godlukt.Dette gjør att vi får gode tilbud på det det går mest av.
Posted 10 November 2003 - 00:00
Sitat:
Er SÅ bekvemt å kunne skru uten å måtte ligge på rygg i gjørma under bilen...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!