Gå til innhold



Foto

sørgelige tider i møte


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
62 replies to this topic

#1 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 03 April 2006 - 23:00

var i dag ute å gikk tur med hunden vår som er en blanding av amstaff og ridgeback
har hatt den i to år og han er en super hund.
politiet kjørte forbi og jeg la merke til at den ene konstabelen tittet ekstra. dette er jeg vant med siden jeg har den type hund men etter 5 min kommer bilen forbi på nytt og stopper for å se på dok.
jeg hadde ikke den på meg og han skull ringe meg på torsdag for å få id nummeret.han sa noe om at den måtte være medlem av nkk og hvis ikke ble den avlivet.
problemet er at den er en mix og ikke rein og dermed ikke registrert der men i dyreidentitet as.
når jeg kjøpte hunden så fikk jeg ikke med noe stamtavle fordi oppdretter ikke hadde det men den ble levert ferdig chippet og kontrolert av vet.
det jeg ser nå i ettertid er at de krever dok om stamtavle selv om den er registrert både hos vet og hundeidentitet.
sitter nå å gruer meg til torsdag og hva de sier og jeg får ikke tak i de jeg kjøpte den av.
nå er livet j***i surt

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#2 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

Liten presisering;den listen i mitt forrige innlegg er fra Kennelklubben og handler om de mest populære rasene.

Ellers er det det å si at jeg er ikke redd en eneste hund i verden, være seg puddel eller Pitbull, endel hundeeiere derimot skremmer vettet av meg, det er ikke til å komme fra et "skummle" hunder appelerer til folk av heller tvilsom type!

Beer gives you drain bamage

#3 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 04 April 2006 - 23:00

noen har hund for jakt noen har hund for selskap noen har hund fordi de er avhengig av å fungere med hundens hjelp....
det nyeste er folk med angst og depr som får hund for å få et bedre liv.og dette funker over all forventning
jeg har hund for selskaps skyld og fordi jeg syns det er berikende å ha en hund

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#4 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Detta blei jo egentlig et veldig interessant off-topic emne for en hunde entusiast som jeg er:)
Har hatt noen Rottiser og kan ikke fullrose de bikkjene, men etter at jeg ble stefar for en Amstaff skjønte jeg at det faktisk finnes enda finere hunder. For makan til snill, god og stabil hund har jeg ikke vært borti:)
Dere som ikke selv har hatt noe med amstaffer å gjøre bør virkelig ikke uttale dere. Ihverfall ikke på grunnlag av avisinnlegg og reportasjer på tv. Blir som å ikke kjøpe Kia fordi du har hørt naboen si det er en dårlig bil...
Må legge inn et bilde av klumpen, som forøvrig er helt lovlig registrert i Norge!!



CHEVY - EATING FORDS, ****TING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#5 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Har hatt hund i snart 25 år sjøl-kan ikke tenke meg å være uten!

Problemet med signaturen din er at feks Ben Werner ser bare den og ikke hva du faktisk skriver, jeg ser det humoristiske, men det gjør nok ikke Ben:-)

Beer gives you drain bamage

#6 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:

nordmøringen : Dessuten så ref. alle de nettsidene jeg finner denne listen din til at dette er de hunderasene med alvorligst bitt, ikke de som biter flest ganger.
Har aldri sett denne listen du ref. til i noen sammenheng med mest bitende raser, og jeg har drevet med dette i mange år nå.

Opprinnelig postet av Denominator



Har da aldri hevdet at listen handlet om biting i det hele tatt, den omhandler mest poulære hunder i Norge basert på antall registrerte hunder i NKK, presisert i eger innlegg og i EDIT i det opprinnelige.

Forresten-din signatur bidrar ikke akkurat til å gi inntrykk av en snill og stabil hund....

Beer gives you drain bamage


Opprinnelig postet av nordmøring



Dette er for det første et forsøk på humor.
Men kanskje mine utsagn, holdninger og kjærlighet til dyr gir deg inntrykk av at jeg er seriøs nok. Om min hund er snill og stabil er det vel vanskelig å gi et inntrykk at over nettet. Du får komme å hilse på.
Men pass deg, du kan komme til å drukne i sikkel av en sleikende hund som er helt vill etter å kose smile.gif

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#7 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

leser litt på siden hundebitt.no og tittet litt på alle bite episoder som er registrert og der var det spesielt en hund som går igjen..dette er ikke amstaff men en hund mange har desverre..syns selv hunden er en fin hund men nok en gang ser man at mange kansje kjøper seg en hund og trur den er kommer ferdig som en familiehund og ikke trenger no videre tening dresur osv...tar vel ikke lang tid før herr werner setter sin elsk på denne rasen også...forby eiere og ikke hunder..det er ikke deres skyld at ikke vi klarer å kontrolere dem

DER DU KOMMER FRAM KOMMER DU TILBAKE,,,,TØFF I TRYNE WINCH I RÆVA

#8 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Ben Werner er en ivrig hundemotstander, og har lagt amstaffen for hat. Han bruker metoder som overvåking, spionering, fremprovosering av biteepisoder for å ta eiern, falsk hundeklubb som faktisk fikk vekttall under avgjørelsen i stortinget, eneste kjipe er at det kun er han som står på medlemslista. Han har også en reddningsgruppe for hund, som også har han som eneste medlem, og han eier ikke hund engang smile.gif hehe. Han hadde en rottis, men den fikk han ikke skikk på, og bedrev bitetrening med. Det endte med at bikkja fløg i ansiktet på han.

nordmøringen : du protesterte jo på mitt innlegg om hvilken rase som bet mest i norge, er det vanskelig for meg å anta at det var riktig da?
Jeg går ikke tilbake å sjekker gamle innlegg for å se om det er noe edit der, så jeg beklager at jeg ikke så dette!

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#9 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Hvem i helvete er Ben Werner???

#10 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Jeg har ikke greie på disse hundene jeg heller , men jeg har sett noen dokumentarer på discovery og animal planet.
Jeg må si at jeg ville følt meg litt tryggere ved en golden retriver enn en amstaff eller pitt...
Har sett et par amstaffer på tv som har bitt seg fast i armene på folk og blitt hengende og kaste hodet frem å tilbake til armen var knekt helt av i benet, dette har jeg aldri sett på noen annen hunderase..
andre biter og tygger kanskje men aldri riste hodet slik...
Jeg er ingen motstander av hundene , men synes de er litt skummle.



Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#11 Bjørnar

Bjørnar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 141 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Forresten-din signatur bidrar ikke akkurat til å gi inntrykk av en snill og stabil hund....

Beer gives you drain bamage


Opprinnelig postet av nordmøring



jøss.. du tar da alt alvorlig også du da. må da være lov å ha humor også vel? ;-)

ifølge din signatur skal vi vel ikke ta deg så alvorlig heller??

#12 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:

nordmøringen : Dessuten så ref. alle de nettsidene jeg finner denne listen din til at dette er de hunderasene med alvorligst bitt, ikke de som biter flest ganger.
Har aldri sett denne listen du ref. til i noen sammenheng med mest bitende raser, og jeg har drevet med dette i mange år nå.

Opprinnelig postet av Denominator



Har da aldri hevdet at listen handlet om biting i det hele tatt, den omhandler mest poulære hunder i Norge basert på antall registrerte hunder i NKK, presisert i eger innlegg og i EDIT i det opprinnelige.

Forresten-din signatur bidrar ikke akkurat til å gi inntrykk av en snill og stabil hund....

Beer gives you drain bamage

#13 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Denne tråden er desverre et glimrende eksempel på hvordan en diskusjon starter fint og som utarter seg til det værre.

Noen liker mora, andre liker dattera.
Noen liker hunder andre gjør det ikke.

Folk er forskjellige, vær så snill å respekter det.

Håper saken ordner seg for trådstarter.

Frank

#14 Sheba

Sheba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 611 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00



smile.gif


Tenkte jeg egentlig dkulle holde meg unna denne tråden grunnet motstandere av rasen.. hei ben werner smile.gif

men må si at enkelt og greit fortalt er ikke amstaffen forskelig fra andre hunder.

ja de er muskuløse og kompakte men det er som å sammenligne en godt trent person med gode gener fra en "slask"

under angrepet på twin towers ble det brukt mange amstaffer under redningsarbeidet. også i Norge har vi utdannede amstaffer, men ingen nevner disse i noen sammenheng for den utrolige jobben de gjør..

vil bare si til alle som har en oppfatning av at amstaff er en "farlig" hunderase til å tilbringe tid med meg og "snuppa" smile.gif

som alle de som har hatt omgang med min hund har sagt, du har fått jobben når du kiler henne på magen

#15 T_BG1

T_BG1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 519 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Flotte hunder!!!!!! smile.gif
Har selv lyst på en amstaff, men dette er selfølgelig ikke mulig lenger.. %&%€@
Jeg visste at forbudet skulle komme, og en bekjent av meg skulle holde av en til meg. :en jeg hadde selfølgelig ikke plass på det tidspunktet..

Ser for tiden etter en bull terrier. Flotte hunder de og.. smile.gif

Mvh.

Gøran

#16 neowulf

neowulf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 774 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Du skal få slippe å sleike meg oppetter ryggen, har liten respekt for mennesker som ikke har ryggrad. Men jeg har egentlig ikke noen problemer med å kalle deg løgner heller, og om du liker det eller ikke er uinteressant for meg, og påvirker ikke meg på noen måte. For du er jo full av løgner, og påstander som kun bærer preg av fordommer. Ikke noe fakta, ikke noe førstehånds erfaring, kun meninger du har gjort deg opp selv, gjennom tekst du har lest i aviser.
Du er hjertelig velkommen på besøk hos meg, for å tilbringe en dag sammen med meg og min hund! Først du skal du få lov til å uttale deg om amstaffen, inntill du har gjort det bærer ikke dine utsagn noe tyngde!!


Oioioi denominator hva vet du egentlig om meg? du har akkurat gjordt deg selv til det du kaller meg.

Jeg har da ingen erfaring om hva aviser og media sier om amstaf eller andre raser for den saks skyld jeg har utalt meg på et generelt grunnlag, hvist du har lest/forstått noe jeg ikke har skrevet får du vise/si meg det , det jeg har derimot, er førstehåndserfaring fra folk som ikke klarer og ta vare på dyrene sine å det er vel disse erfaringene som har gjordt meg til den jeg er. (jeg har foresten hatt endel dyr oppgjennom årene)

jeg kommer gjærne på besøk å hilser på kjøter'n din men ikke før du har trukket tilbake din påstand om at jeg er en løgner, den påstanden er direkte feil medmindre du legger fram bevis på at jeg har løyet da...............


garasjer:
Offroad.no garagen
NLCK Garagen
IH8MUD.COM ROTW
http://www.frappr.com/offroadnorge

#17 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
denominator du bør absolut lese alle innleggene mine før du svarer , jeg har da for ett par poster siden lagt til selskap som et bruksområde (under de rette forutsettninger)

Jeg sier ikke at det er galt å være gla i et dyr (faktisk tror jeg du kan gifte deg med dyret ditt i enkelte stater i usa)

jeg har da mange bra erfaringer med dyr selv(sist i dag da minstingen hang i øran på gammelbikja(bruksområde-gåstol). det at andre ødelegger for dere som er seriøse eiere er jo synd men sånn er det i alle miljøer, dere får ta afære da og rydde opp i det

tror jeg avstår fra dagen med deg å din hund , kjøring hadde vært hyggeligere da(tror jeg).

hvist jeg er fordomsfull fordi fordi jeg ønsker og øke kompetansen på dyrehold så er jeg vel d da , men det gjør meg ikke til en løgner.

ps. med dyr mener jeg dyr, ikke hund.




garasjer:
Offroad.no garagen
NLCK Garagen
IH8MUD.COM ROTW
http://www.frappr.com/offroadnorge

Opprinnelig postet av neowulf



Det er så lite vi får gjort med idioter som skal bruke hunden som en penisforlenger i en torpedosak, forsvarshund for en narkoman eller kamphund for pengenes skyld. Vi som enkeltmennesker eller gruppe får ikke gjort noe uten hjelp fra myndighetene. I stede for å gi oss den hjelpen, tok de heller å forbø hunderasen som en rask løsning på problemet. Så ja, jeg er veldig for en hundelisens og en prøve for å få eie hund, hvis det kan hjelpe oss seriøse med å få hunden tilbake.

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#18 neowulf

neowulf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 774 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

denominator du bør absolut lese alle innleggene mine før du svarer , jeg har da for ett par poster siden lagt til selskap som et bruksområde (under de rette forutsettninger)

Jeg sier ikke at det er galt å være gla i et dyr (faktisk tror jeg du kan gifte deg med dyret ditt i enkelte stater i usa)

jeg har da mange bra erfaringer med dyr selv(sist i dag da minstingen hang i øran på gammelbikja(bruksområde-gåstol). det at andre ødelegger for dere som er seriøse eiere er jo synd men sånn er det i alle miljøer, dere får ta afære da og rydde opp i det

tror jeg avstår fra dagen med deg å din hund , kjøring hadde vært hyggeligere da(tror jeg).

hvist jeg er fordomsfull fordi fordi jeg ønsker og øke kompetansen på dyrehold så er jeg vel d da , men det gjør meg ikke til en løgner.

ps. med dyr mener jeg dyr, ikke hund.




garasjer:
Offroad.no garagen
NLCK Garagen
IH8MUD.COM ROTW
http://www.frappr.com/offroadnorge

#19 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg hadde vel ikke forventet noe annet av denne diskusjonen, så enkelte her mener at alle ansvarlige myndigheter tar feil, ikke bare i Norge og dere har rett?

Men når det gjelder dette med kjeven beklager jeg, det er feil, men vedkommende som blir skambitt pga "hundens viljestyrke til ikke å slippe taket" merker nok ingen forskjell.

Og det er jo ikke så lenge siden to stykker på Østlandet ble skambitt, og disse eide visst hundene i tillegg. (!)
http://www.dagbladet.../08/439610.html

Men uansett tror jeg at en ansvarlig oppdretter hadde klart hoste opp de nødvendige papirer, for å unngå en avliving.
Det er nå min mening, og det er vel det hele denne diskusjonen begynte med, manglende papirer.

Men når det er sagt håper jeg det ordner seg for deg DECEPTICON, for du virker jo saklig.

I motsetning til Denominator, som klarer skrible ned noe sånt:
"Men her gir jeg meg i denne tråden, noen mennesker mangler helt enkelt ting som andre fikk utdelt, og jeg har erfart at disse menneskene ofte er så fulle av sine egne løgner at det ikke er sjans å få de til å se andre rettninger.vel vel, det sier vel mere om nivået på vedkommende."

Og du er jo så veldig oppegående?? Du burde ha gitt deg ja, for etter dette klarer du jo kvalme enda mere dritt her.

Så får dere hisse dere opp så mye dere vil, egentlig bryr jeg meg ikke, men ikke kom å syt når dere ikke har papirene i orden, dere kjenner loven, dere vet hva som skjer når dere har hunder som ikke kan dokumenteres for.








Opprinnelig postet av roxxx



Jeg snakket her om empati og sympati!
Saken du klipper inn i fra media skjedde 08.08.2005!!

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!

#20 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 05 April 2006 - 23:00

En liten ting til! Jeg vil påstå at bare det å ha hund i en familie med barn er en bruksoppgave i seg selv. Det lærer barn en form for kjærlighet og ansvar som andre barn går glipp av. Det lærer ydmyket og forsiktighet på en helt annen måte, det gjør barn komplett å vokse opp med dyr. Og alt dette kommer av ren kjærlighet til dyr, ikke spor, ikke søk, ikke jakt, ikke vakt!

Støtt opp om vår favoritt hobby,GI DIN SIGNATUR!!


*1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

If a pit bull humps your leg you'd better fake an orgasm!