Gå til innhold

MountainTruck.no

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
383 replies to this topic

#321 Beowulf

Beowulf

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 11 September 2007 - 09:46

QUOTE(Rett til himmels @ 10 Sep 2007, 20:29) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif Svinndal er et veldig, veldig fint kjørefelt! Men - den løypa staker dere ut med en King Cab Mountain Truck 35". Evt også en løype for originalbiler, men den blir snau... I Svinndal skal man holde tunga rett i munnen for å unngå skader.

Ellers: Konkurranser er alltid moro. En annen ting - hva med en presentasjon av ekstrautstyr og "anna kjekt å ha" fra BGnor/BNH? Kjekt med litt treffrabatter, ikke sant?! Er jo snart vinter!

Godt forslag.
Dette vil jeg ta opp med svinndal/BGnor folket. smile.gif

Jeg snakket med Hoelern i forrige uke og han sa at det var fine muligheter for noen originalbil løyper der også, så vi får ta med en original D22 King Cab under oppsett av løypa.

Dette blir morro, og ja.. konkurranser er gøy.
(det synest vel du med 37" og sperre foran og bak "rett til himmels" smile.gifwink.gifwink.gif)

Flott med tilbakemeldinger..

Kom gjerne med flere smile.gif !!!

PS.. det blir trolig flere løyper som settes opp..

Noen for de store og noen for de små smile.gif
Alle må kunne delta med utfordringer for enhver smile.gif

Stian.
Nå har offroad bilparken min ekspandert!!
Ny 2006 Patrol på 35" er ankommet i tillegg til Y "eldre" 60 .. Ta en titt innom garasjen min, "Ulvehiet" :)

Eller i mitt galleri, "link til galleri"

#322 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 12 September 2007 - 06:53

QUOTE(Beowulf @ 11 Sep 2007, 10:46) <{POST_SNAPBACK}>
(det synest vel du med 37" og sperre foran og bak "rett til himmels" smile.gif wink.gif wink.gif )

Rettelse: 35". Kjørte i filler 2 dekk på Islandsturen. Hadde kun ett reservehjul og da dekk nr 2 tok kvelden var det ikke 37" å oppdrive, bare 35". Så nå ruller den på det frem til vinteren kommer

#323 Beowulf

Beowulf

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 15 September 2007 - 08:58

QUOTE(Rett til himmels @ 12 Sep 2007, 06:53) <{POST_SNAPBACK}>
Rettelse: 35". Kjørte i filler 2 dekk på Islandsturen. Hadde kun ett reservehjul og da dekk nr 2 tok kvelden var det ikke 37" å oppdrive, bare 35". Så nå ruller den på det frem til vinteren kommer

ÅÅååå, ... så synd devil.gif devil.gif
Ny 2006 Patrol på 35" er ankommet i tillegg til Y "eldre" 60 .. Ta en titt innom garasjen min, "Ulvehiet" :)

#324 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 September 2007 - 23:02

Var verd det! biggrin.gif

#325 advance

advance

King Kong

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 18 September 2007 - 00:32

Jeg kan skaffe til rundt 3000... (Det er vel et poeng og finne det billigst smile.gif)
Hilsen Anders ;)

#326 Jon-v

Jon-v

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 18 September 2007 - 21:47

QUOTE(Punisher @ 11 Sep 2007, 22:45) <{POST_SNAPBACK}>
Trygve og jeg var på svarstad her forleden, der hadde Christian og gutta dratt i gang Trophy løp og det var sinnsykt morro... Ikke bare kjøring men oppgaver som de forskjellige lag måtte løse sammen, for å skape litt samhold og ikke bare kjøring. Det var bla. bro bygging av stokker som måtte bygges bro av. Blinde kjøring med kartleser. Hver bil hadde to stk. Dette ble virkelig en suksess... Virkelig noe å tenke på for bnh's klubb.

Etterlyser også styremøte i klubben, (LENGE siden nå).....

Hei alle

Ja nytt styremøte må vi få til i løpet av begynnelsen av oktober
Vi planlegger også som Stian sier et treff i løpet av oktober - over 300 medlemmer nå

Gleder meg noe sinssykt - ikke kjørt offroad på lenge :-)

#327 colormax

colormax

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 21:46

QUOTE(advance @ 18 Sep 2007, 00:32) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kan skaffe til rundt 3000... (Det er vel et poeng og finne det billigst smile.gif)

det er 1000 kr mer en han pleier betale.
men forde om prisen er høy , så er nok du den eneste i norden som har de inne på lager, akurat nå. biggrin.gif
det virker litt merkelig kansje whistle.gif

ble vist litt blading av chip og dekk her.

Edited by colormax, 21 September 2007 - 09:33.

#328 Beowulf

Beowulf

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 21 September 2007 - 15:25

Vedlagt følger informasjon til Birger N. Haugs 4x4 Klubb medlemmer.

Last den ned, les den og gled dere !!!!

Dette blir helt klart nye utfordringer for våre medlemmer.
Og vi gleder oss..

Undertegnede og et par andre reiser ned i forkant og staker ut løyper, samt. arrangerer et opplegg som er trygt for alle bilene som blir med enten det er originale eller modifiserte Nissan 4x4.

Ellers så sendes det ut en offentlig invitasjon til klubbens 300 medlemmer i løpet av neste uke.

Uansett !! hold av 14. oktober. det er da det skjer !!

Avreise fra Rud klokken: 09.00 smile.gif

Mvh.

Stian Simonsen

Edited by Beowulf, 10 October 2007 - 08:43.

#329 Kinck

Kinck

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 24 September 2007 - 18:30

NOOOOOO hvorfor 14 oktober??
mitt i jakta. arggg
blir jævli i vælge. men tror desverre at det blir elg jakt isteden for kjøring...
håper det blir flere turer. har snart fått på 33"

#330 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 24 September 2007 - 19:15

Treffer du elgen får du deg vel en tur offroad med King Caben uansett. Du har vel ikke tenkt å slengen over skuldern og bæren ut?

#331 Kinck

Kinck

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 25 September 2007 - 19:33

QUOTE(Rett til himmels @ 24 Sep 2007, 20:15) <{POST_SNAPBACK}>
Treffer du elgen får du deg vel en tur offroad med King Caben uansett. Du har vel ikke tenkt å slengen over skuldern og bæren ut?

hehe
nop
har vært på reinsdyr jakt forige uke da ble det bæring... helt til man kom til bilen... den står selvfølgelig i enden av "veien"
men elg er tonge dyr så blir neppe mye bæring. blir 6 hjuling og traktor wink.gif

#332 Beowulf

Beowulf

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 26 September 2007 - 08:53

Her ligger den offentlige invitasjonen med beskrivelse.

Last den ned og kom..

Vi sees i løypa 14. oktober..

Kinck: synd du ikke kan komme.. gøy å høre at du har fått 33" på pick up`en

Edited by Beowulf, 10 October 2007 - 08:43.

#333 Kinck

Kinck

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 28 September 2007 - 19:00

Kinck: synd du ikke kan komme.. gøy å høre at du har fått 33" på pick up`en

de er ikke helt på enda. holder på å kappe sånn at de passer. tok en side idag etter jobb. tar andre siden imorgen. blir knall. så må jeg bare få det inn i vognkorte...

#334 colormax

colormax

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 05 October 2007 - 13:05

QUOTE(Beowulf @ 21 Sep 2007, 15:25) <{POST_SNAPBACK}>
Vedlagt følger informasjon til Birger N. Haugs 4x4 Klubb medlemmer.

Last den ned, les den og gled dere !!!!

Dette blir helt klart nye utfordringer for våre medlemmer.
Og vi gleder oss..

Undertegnede og et par andre reiser ned i forkant og staker ut løyper, samt. arrangerer et opplegg som er trygt for alle bilene som blir med enten det er originale eller modifiserte Nissan 4x4.

Ellers så sendes det ut en offentlig invitasjon til klubbens 300 medlemmer i løpet av neste uke.

Uansett !! hold av 14. oktober. det er da det skjer !!

Avreise fra Rud klokken: 09.00 smile.gif

Mvh.

Stian Simonsen

Ble det ikke noe endringer her i forhold til treffet rolleyes.gif

#335 Beowulf

Beowulf

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 09 October 2007 - 09:14

Nei,.. det er ikke lagt opp noen endringer foreløpig,.. men det er alltid muligheter for at endringer kan skje.
Da vil i såfall medlemmer som har meldt seg på informeres snarest pr. telefon eller lignende.

Jeg har vært i Svinndal og besiktiget løypene og det ser helt klart spennende ut..

Vi har vært så heldige å få Hoelern til å merke opp løyper til oss i to utgaver.

Rød & Sort. sort har høy vanskelighetsgrad & rød har enklere vanskelighetsgrad.

Det er totalt 15 sett med etapper/løyper

Vi har i tillegg en erfaren sjåfør som tidligere har kjørt løypene med original bil som instruktør og veileder for de som måtte føle at det er ønskelig.

Dette blir nok gøy!!

Stian.

Edited by Beowulf, 09 October 2007 - 09:15.

#336 Hoelern

Hoelern

Veteran

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 15:25

Noen av de røde - lette løypene kan bli noe tøft for originalbiler, men jeg så du hadde kjørt på venstre siden av feltet Stian, dvs når du står nede på parkeringa, der er det mange muligheter. Flere av de sorte løypene er alt for tøff kost for 600.000 kroners biler ;-) Det gjelder både for skjermbreddere og dørsider. Gå med alle deltakere rundt og se etter for knatter og knøs, og legg igjen hengerfeste hjemme.

Jeg får dessverre ikke kommet, men jeg snakket litt med Dag Einar og han så gjennom løypene sist helg.
Never learn ! -
cell: +47 95103322 - 23-7
4x4butikken
TOYLET

#337 advance

advance

King Kong

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 18:22

Nye biler er nok like mye verdt for alle... Kanskje litt røft område?
Hilsen Anders ;)

#338 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 20:59

Veldig tøft område for nye biler. Originalbiler kommer seg frem, men får fort juling. Det samme gjelder for de på 35". Problemet her er ikke å komme seg frem men å komme seg frem med hel bil. Dere skal vite hva dere gjør her. Gå ut av bilen og se hvor dere kjører og om dere i det hele tatt kommer dere tilbake eller rundt når dere først starter på en løype. Det er fort gjort å subbe nedi med ett og annet, legge hele bredsiden inn mot en jordvoll eller ett tre. Det er også fort gjort å rulle dersom dere ikke har full kontroll på hvor dere har alle 4 hjula til enhver tid. Har dere ikke opplevd å kjøre på 3 hjul før opplever dere det garantert her. Hold dere helst unna gjørmehullene. Jeg hadde med meg en god guide sist jeg var der som kunne fortelle meg hvordan bunnforholdene var og hvor det var grunnest. Jeg opplevde likevel gjørme til over panseret under en manøver og takker snorkelen for at alt gikk bra.

Uansett: Dette er et konge kjørefelt, men vit hva dere gjør før dere gjør det. Dette er ikke stedet å leke bajas med så dyre biler. Trekk dere heller viss det blir for tøfft - det er lov!

Lykke til! Junior skal seile regatta i helgen og jeg får derfor heller ikke anledning til å komme. Skulle gjerne - dette er ett topp kjørefelt, men husk hva Hoelern skrev i sitt innlegg.

Medusa tok en haug med fine bilder sist jeg var der. Dere vil der se hvordan min oppførte seg: http://www.nofear.no...p;thread_id=487 (jada - jeg kom fra det helt uten skader, men det kun takket være Dools)

#339 Beowulf

Beowulf

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 10:18

QUOTE(Hoelern @ 10 Oct 2007, 15:25) <{POST_SNAPBACK}>
Noen av de røde - lette løypene kan bli noe tøft for originalbiler, men jeg så du hadde kjørt på venstre siden av feltet Stian, dvs når du står nede på parkeringa, der er det mange muligheter. Flere av de sorte løypene er alt for tøff kost for 600.000 kroners biler ;-) Det gjelder både for skjermbreddere og dørsider. Gå med alle deltakere rundt og se etter for knatter og knøs, og legg igjen hengerfeste hjemme.

Jeg får dessverre ikke kommet, men jeg snakket litt med Dag Einar og han så gjennom løypene sist helg.

Foreløpig ser det ut til at minste bil som blir med er King Cab på 35" og en King Cab med 33" og Ome + ARB,.

Ellers så er det Patrol 35" osv.

Vi kommer til å holde løypa som går til venstre og opp,..
Der kjørte jeg rimelig problemfritt med Patrol 35"

Dette blir nok morro og baserer seg nok på mye teamwork,..
Ut og titte, dirigere hverandre, hjelpe hverandre med mestring av passende hindringer osv.
Vi blir en liten kjerne på omtrent 10 biler foreløpig som kan kose seg her og denne gangen er det relativt "erfarne" sjåfører med, som har deltatt på mange treff tidligere..

Els. vi blir nok å hode oss unna de sorte løypene og velger oss ut utfordringer som passer til bilene vi kjører.

Skal i hvertfall prøve på det smile.gif

Stian.

QUOTE(Rett til himmels @ 10 Oct 2007, 20:59) <{POST_SNAPBACK}>
Uansett: Dette er et konge kjørefelt, men vit hva dere gjør før dere gjør det. Dette er ikke stedet å leke bajas med så dyre biler. Trekk dere heller viss det blir for tøfft - det er lov!

Hmm,. ligger ikke din bil også i dette prisleiet?? laugh.gif

Skal nok se om vi ikke får brukt en smule fornuft her smile.gif

Stian.

Edited by Beowulf, 11 October 2007 - 10:16.

#340 advance

advance

King Kong

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 18:10

Noen som kan låne meg et sett med 37" Jeg vil se om jeg for de på.....
Hilsen Anders ;)