Gå til innhold



Foto

Problemer med varme i FSD / PMD?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
90 replies to this topic

#81 Ski-doo

Ski-doo

    Test driver

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 690 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 08:23

Eller 2. tongue.gif
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!

Mvh The SKI-DOO man

http://www.v8dieseltech.net/forum/

#82 BGK0581

BGK0581

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 20:04

QUOTE(ChevyHoe @ 27 May 2007, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
bra sitat! hehe

Siterte nok feilt innlegg der ja....

#83 Ski-doo

Ski-doo

    Test driver

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 690 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 16:16

Da var ny føde pumpe montert og under testing,har lagt ut en liten rapp på v8 dieseltech.
Følg link i min signatur.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!

Mvh The SKI-DOO man

http://www.v8dieseltech.net/forum/

#84 Ski-doo

Ski-doo

    Test driver

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 690 Innlegg:

Posted 12 June 2007 - 20:54

QUOTE(Ski-doo @ 3 Jun 2007, 16:16) <{POST_SNAPBACK}>
Da var ny føde pumpe montert og under testing,har lagt ut en liten rapp på v8 dieseltech.
Følg link i min signatur.


Da har vi fått kjørt litt og her går det unna.
sjekk rapp.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!

Mvh The SKI-DOO man

http://www.v8dieseltech.net/forum/

#85 Ski-doo

Ski-doo

    Test driver

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 690 Innlegg:

Posted 17 June 2007 - 15:09

Ny rapp lagt ut , nu med trekking av vogn i 60 mil. dribble.gif

Link i signatur.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!

Mvh The SKI-DOO man

http://www.v8dieseltech.net/forum/

#86 Lynol

Lynol

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 10 October 2009 - 14:28

hei allesammen

er veldig imponert over at dere legger så mye arbeid i dette problemet.
har lest veldig mye av rapportene deres men har liksom problemer med å skjønne en del av tingene

det jeg lurer på er:

1. hvor plasserer dere fsd på biln for optimal kjøling? har min oppå innsug
2. hvordan pumper er å anbefale for å få alt til og fungere optimalt?


Har ikke mye peiling på suburban, har hatt en 1990modell tidligere som jeg ble helvettes plaga med d elektriske på.
Nå har jeg en 94mod som jeg er veldig fornøyd med. den har rullet ca.330000.

Takk for svar og takk for at dere har gått så dypt i et problem som mange har biggrin.gif

#87 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 10 October 2009 - 15:33

Første jeg gjorde var å flytte FSD ut på innerskjermern med #9 motstand
så kom det nytt Dieselfilter som ble egentlig alt for stort er jo 20cm bredt og 40cm høyt
det ble bytta fittings og modda bittelitt på intaket til IP
Trykkregulatoren kom også på rett etter Dieselfilteret samtidig
10mm slange fra filter og inn til IP
Da var første del gjort.
Forbruket datt litt, opprettholdt dieselmengden inn ble økt noe selv om trykket falt litt. (hadde original LP den ga 4psi)
Merka litt forskjell i lange bakker, men dog ikke godt nok.
Så kom Holley Blue på. da ble det andre boller ja
Bilen gikk mye bedre i lange bakker, forbruket datt også
Tempen på FSD falt også siden IP ikke nå trenger å jobbe så hardt for å ha nok mat...

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#88 CHEVTOY

CHEVTOY

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 10 October 2009 - 19:54


Hvor bestiller dere FSD fra? wink.gif
Det vanskelige en bagatell, det umulige en utfordring

#89 Lynol

Lynol

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 10 October 2009 - 20:16

QUOTE(Biringen @ 10 Oct 2009, 16:33) <{POST_SNAPBACK}>
Første jeg gjorde var å flytte FSD ut på innerskjermern med #9 motstand
så kom det nytt Dieselfilter som ble egentlig alt for stort er jo 20cm bredt og 40cm høyt
det ble bytta fittings og modda bittelitt på intaket til IP
Trykkregulatoren kom også på rett etter Dieselfilteret samtidig
10mm slange fra filter og inn til IP
Da var første del gjort.
Forbruket datt litt, opprettholdt dieselmengden inn ble økt noe selv om trykket falt litt. (hadde original LP den ga 4psi)
Merka litt forskjell i lange bakker, men dog ikke godt nok.
Så kom Holley Blue på. da ble det andre boller ja
Bilen gikk mye bedre i lange bakker, forbruket datt også
Tempen på FSD falt også siden IP ikke nå trenger å jobbe så hardt for å ha nok mat...



har du bilder av hvor fsd står? hvor mye kosta dët å få disse tingene i orden?


#90 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 10 October 2009 - 22:03

QUOTE(Lynol @ 10 Oct 2009, 21:16) <{POST_SNAPBACK}>
har du bilder av hvor fsd står? hvor mye kosta dët å få disse tingene i orden?


Ingen bilder enda.. mulig det ligger noen i garagjen min
På min så ble bare fsd festa på driver side rett over fremhjulet omtrent

totalt alt i alt ca 6000,- det er da filter filterhus, ny fødepumpe, diverse koplinger, skjøteledning til FSD
skjøteledningen og fødepumpa tok jeg fra USA
filterhus, 10micron filter og fittings tok jeg fra TESS

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#91 Lynol

Lynol

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 11 October 2009 - 12:00

QUOTE(Biringen @ 10 Oct 2009, 23:03) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen bilder enda.. mulig det ligger noen i garagjen min
På min så ble bare fsd festa på driver side rett over fremhjulet omtrent

totalt alt i alt ca 6000,- det er da filter filterhus, ny fødepumpe, diverse koplinger, skjøteledning til FSD
skjøteledningen og fødepumpa tok jeg fra USA
filterhus, 10micron filter og fittings tok jeg fra TESS



Må lære meg å bestille fra USA uten å bruke Ebay.
Merka du go forskjell på biln etter at alt dette var på plass?