Problemer med varme i FSD / PMD?
#41
Posted 12 October 2006 - 23:00
Stå på.
Skulle til Bergen i kveld, men det blir ikke før i morgen.
Du får gi meg en liten rapport på SMS
Ny type Cooler er bestilt, så nå tar det form her.
Må bare kjøpe inn litt Alu plater, knekke litt i profil,så kommer den.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
Og så litt for smilebåndet
http://www.v8dieselt...Sint_fisker.jpg
God helg alla Dere.
#42
Posted 15 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hvilke signaler sender da den optiske sensoren.
Blir dieselen for kald?
Så summen er, tror jeg.
Det er bare å teste å se.
Opprinnelig postet av GMC 2500
Kan dieselen bli for kald, så lenge bilen går greit i -30c?
Tror det som disse bilene skulle hatt, er et stort "scoop", eller utlufting i panseret, for å slippe ut all denne varmen som en stor V-8'er med lite space under panseret gir... Eller et EGET luftinntak - (ikke bak radiatoren) - med f.eks ei vifte inni en 3-4" luftekanal, som retningsstyrer dette mot dieselpumpe/originalplassert FSD. --Well, det høres ikke pent ut, men kanskje det hadde funka?
Tahoe -94
Opprinnelig postet av yankee-fan
Har ikke glømt ditt spørsmål.
Her er en liten forklaring.
ECM sammenligner de forskjellige temperaturene i motoren.
Hva som hender når dieselen inn til pumpa blir kaldere, må vi teste.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#43
Posted 16 October 2006 - 23:00
Håper på tilbake meldinger , da det kan være andre som har bedre forslag så man får dette idiot sikkert ved tomgang og kø kjøring.
http://v8dieseltech....gm65td/main.htm
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#44
Posted 16 October 2006 - 23:00
Selv har jeg min FSD på manifoilen, liker det ikke!, måtte bytte FSD her om dagen og fikk et par interssante opplevelser. Tidligere har bilen blitt meget tung på styringa når man har tatt foten av gassen, det ble det slutt på, nå styrer den normalt, det virker som om turtallet ikke synker så lavt som med dårlig/defekt FSD, har også hatt problemer med selvopprettingen, denne ble betraktelig bedre. Er dette tilfeldig eller har FSD så stor innvirkning på dataene?
Lykke til videre med testingen.
trond
#45
Posted 16 October 2006 - 23:00
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#46
Posted 16 October 2006 - 23:00
Som dere ser på den luft slangen, er den litt for kort,skal bytte den ut med 2 stk fleksi slanger som kommer nærmere vifta og får den mere retnings styrt under "kappen"i andre enden.
Bra dere liker dette,har dere ande forslag så send dem inn så vi får se.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#47
Posted 21 November 2006 - 00:00
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#48
Posted 20 October 2006 - 23:00
Nå er han i 100
Torfinn Tha Ski-doo Man
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
Edited by GMC 2500, 04 June 2007 - 11:26.
#49
Posted 20 October 2006 - 23:00
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#50
Posted 25 October 2006 - 23:00
Har god tid for nu sner vi ned!!!! Så når vi er tint fram igjen ,så er det nok godt å varmt igjen til mere testing.
Håper det er flere kloke filosofer her som kan komme med noen innspill på dette.
Nei nu skal æ ut å kjøre scooter, å få litt parfyme lukt i klærne. Begynner å bli noen måneder siden sist.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#51
Posted 22 October 2006 - 23:00
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#52
Posted 23 October 2006 - 23:00
Det er jo litt kjølig ute, så nå må du vel klare å holde den nede?
Fikk en ny rapport fra Ski-doo i dag.
Det ser ikke ut som om dette stopper, før det er montert en bedre føde pumpe.
Mulig det er kulda som spiller han et puss.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#53
Posted 24 October 2006 - 23:00
Skulle gjerne sett hvordan tempen til ski-doo hadde vært hvis han hadde tatt en tur til oslo når det var varmere.
Ny downpipe ble montert i natt. Har ikke starta den ennå, men skjer vel i dag. sveis innpå resten av systemet skjer i morra, så da er bilen snart klar igjen. kan ta en lengre tur da og sjekke.
Denne uka er jeg standby på snøbrøyting fordi fatter er på ferie. litt usikkert med den snøen, men håper på regn!!
Hvis alt går etter planen skal bilen få en skikkelig polering på lørdag. det trenger den stakkar..
Hittil denne uka har jeg pussa lakkskader og rust. egen tråd kommer vel..
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#54
Posted 24 October 2006 - 23:00
Selvfølgelig skulle æ ha vært dær,men de e så satans langt å kjøre.
Blir artig å se på FSD tempen din Kai nu når du har fått ny down pipe,min gikk litt opp når jeg bygde om på diesel systemet.
Er nok det at trykket ble lavere, den temp økningen er ikke fare truende , skal ikke klage når man ligger på 2-25 gr alt etter ute temp.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#55
Posted 25 October 2006 - 23:00
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#56
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#57
Posted 16 November 2006 - 00:00
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
#58
Posted 20 November 2006 - 00:00
Forbruk: 2,53 liter/mil!! haha
Tror "noen" har vært litt hissigere på gassen etter at eksosen ble åpna..
Låst den mye i 2. gir for å høre lyden osv.
Skal legges til at mesteparten er småkjøring og bykjøring. Men herlig å være SÅ maskulin
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!
#59
Posted 22 November 2006 - 00:00
Nå er det like før de nye kjølerene er ferdig.
Bare å gjenge litt, nye skruer, så er det klart.
Det ble bare 22 hull pr. enhet
Er ferdig med all borring nå i kveld.
Slange får jeg nå i de mermeste dager.
Kjør Diesel...Bensin lukter python
www.v8dieseltech.net
#60
Posted 22 November 2006 - 00:00
Kai
Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!