Gå til innhold



Foto
- - - - -

Lompe's K5 under oppbygging


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
149 replies to this topic

#21 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 27 September 2006 - 23:00

Akkurat slik på min også. Har ikke prøvd å smøre den opp, men mulig at det er kun det som skal til. Bruker bryteren inne i bilen i stedet. Det kommer jo ganske mye dritt inn i låsen hvis den lille klaffen som ligger over åpningen ikke lukker helt. Kan være derfor den blir slik.

Raymond

#22 Marra

Marra

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 27 September 2006 - 23:00

Jeg har vurdert å ta ut den låsen og se litt på den, skal uansett bytte skrapelister osv om ikke lenge, få litt skikk på greiene!

Bah.

#23 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 27 September 2006 - 23:00

Genialt. Jeg skal hjem i morgen, så da skal jeg skru av dørtreff å sjekke bryter og smøre opp de gammle motorene. Kansje jeg kan bruke de penga på noe annet. Venter nye skjermer nå på lørdag. Noen som har et eller flere gode tips om hvordan ta av de gammle skjermene.. Jeg lærer underveis, morro.
Men mere om vinduet bak, mitt vindu går ikke helt ned? Det stopper når det kommer litt under halveis ned, og når jeg skal heise det opp blir det kansje 1cm igjen. Motor? Sjekke bryter forran og smøre her å?
Takk for positive tilbakemeldinger, skal nok bli en godbil dette her ja.

#24 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 29 September 2006 - 23:00

Æsj. Det regner hele helga. Siden jeg må stå ute blir det lite jobbing. Får ta dørtrekk og skjermer neste helg da:/ Skulle hatt et sted å stå inne.

#25 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 02 October 2006 - 23:00

Okey... har da skjedd litt. Har fått de nye skjermene. Så da er det demontering (ENDA mer) på gang.

Fått av grill og ser på den nye skjermen hvordan de er festa. Skal vel kjøpe ny grill etterhvert.

Fin gammel skjerm:

På med den nye.. nesten hvertfall:


Er de bare festa i 2 grove skruer? Var det eneste jeg fant.

#26 pajeroturbo

pajeroturbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 02 October 2006 - 23:00

på min stepside pick up, dem er nok helt like i fronten. så satt det mange under i innerskjermen, en eller to i bakant, lukk opp døra så ser du dem, og noen i framkant i motor rommet.

#27 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 02 October 2006 - 23:00

Blir spennende å høre hvordan passformen er... Er innerskjermen din hel altså? Trodde det var den som normalt tok kvelden først. Slik er det i alle fall på min.

Raymond

#28 chevy2500

chevy2500

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 18 October 2006 - 23:00

Alu og stål gå ikke bra sammen du må legge noe i mellom slik at du ikke får reaksjoner snakker av erfaring er alu sveiser

#29 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 20 October 2006 - 23:00

hmm... nei. Kansje vært heldig da? Kommer vel til å legge noe imellom for å dempe støy osv så. Kommer med nye bilder så for det skjer noe mer. Regner og er dritt vær nå. Skal på autofilmessa nå, kansje hente noe inspirasjon.

#30 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 15 October 2006 - 23:00

Fant de andre skruene ja. Til panser, batteri, tanker osv. Men må av med den "bjelken" som går over grillen. Der radiatoren er festa:/ Så må ut med den også? for å få bytta skjermene?
VEl.. tilbake til gulv bak. Her er da lista bak stolene framme:

Når den var tatt av fant jeg mye snadder. Noe som kalles RUST. ikke første gang jeg ser:

De bjelkene under gulvet som stiver opp.. Dette er karoserideler som kan kjøpes inn? Samme med feste til baksetet. Dette må kjøpes inn nytt? Trenger hjelp her asså. Går det ann å få kjøpt et helt nytt gulv som er ferdig kappet med hull der det skal være hull. Eller må jeg bare kjøpe noen plater og kappe til selv?
Mere gulvfjærning:



#31 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 15 October 2006 - 23:00

Kopi av melding:

De bjelkene under gulvet som stiver opp.. Dette er karoserideler som kan kjøpes inn? Samme med feste til baksetet. Dette må kjøpes inn nytt? Trenger hjelp her asså. Går det ann å få kjøpt et helt nytt gulv som er ferdig kappet med hull der det skal være hull. Eller må jeg bare kjøpe noen plater og kappe til selv?
Opprinnelig postet av Lompe


CI Service har en katalog liggende ute på nettet. http://www.ciservice.no/ og så velger du "Deleskjema". Sjekk også http://www.lmctruck.com/ Der får du også tilsendt gratis katalog.

Raymond

#32 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 15 October 2006 - 23:00

Huff, du har funnet litt rust ser jeg. Men trøst deg med det at den K5'n jeg har hugget her nå var MYE værre. Den var faktisk så ille at snøen ble for tung for den i vinteren som var, karossen ga etter og brettet seg ned over rammen.



#33 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Finni litt rust ja. Men får ringe CIService å høre om de har de bjelkene samt nye hengsler til lem bak.
Men et annet spm:
Jeg har lyst på sånne dørkenplater eller hva det nå heter. Sånne alu, saker med riller. Hadde vært tøft å hatt det oppå det nye gulvet samt som trekk på sidene bak. Vil dette reagere med stålet? Noen gode ideer?

#34 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Neida. Alu kan du legge rett oppå.

Et tips for god tillpassing er å lage deg noen maler i papp, og på vanskelige steder kan du sette sammen flere biter hvis det er nødvendig.

Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio

My Other Car is a Piece of s.h.i.t Too

If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.

Caution: I speed up to run over small animals.

#35 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

det får du kjøpt hos en blikkenslager. ikke spesielt billig men.. prisen er ca: grisedyrt pr m2..
hehe

Hvis du tenker på sånne som jeg har i anlegget da?

Kai

Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

#36 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

jess.. akuratt sånn. Hvor mye var det pr m2? Har kontakter som får fine prosenter.. De kapper til hos blikkensageren da?
Fant gulv til blazeren på CIService til 2700,- eller noe. Det er gode ting. Men fant ikke den bjelken som er rusta opp.

#37 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Kopi av melding:
jess.. akuratt sånn. Hvor mye var det pr m2? Har kontakter som får fine prosenter.. De kapper til hos blikkensageren da?
Fant gulv til blazeren på CIService til 2700,- eller noe. Det er gode ting. Men fant ikke den bjelken som er rusta opp.

Opprinnelig postet av Lompe



Kjøp alu hos firmaer som driver med stål, ikke blikenslagere, det blir dritdyrt.

Sjekk klintberg&way, dem skaffer nok den bjelken. Hvis det er den bakerste så er jeg også ute etter en slik.

Eller lag den selv av et eller annet.

Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio

My Other Car is a Piece of s.h.i.t Too

If You're Not A Hemorroid, Get Off My Ass.

Caution: I speed up to run over small animals.

#38 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

Tror jeg ville tatt en ringerunde. Det er litt prisforskjeller her. Og så er det litt forskjell på passformen...

Raymond

#39 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 16 October 2006 - 23:00

¨husker ikke pris, men var masse.. er nok smart å gjøre som chevysub sier.. jeg skulle jo ikke ha så mye

Kai

Tahoe Z-71
Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

#40 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 17 October 2006 - 23:00

Ja. Jeg får bestille gulv først så tar jeg de tøffe platene etterpå. CIService gir meg bare litt god musikk. de vil aldri prate så får ikke bestilt. Prøver igjen i dag.
Ser på bilder av andre som har tatt av skjermene sine. De tar jo ikke av frambumper'n engang. Er det så lettvint?