Gå til innhold



Foto
- - - - -

Lompe's K5 under oppbygging


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
149 replies to this topic

#61 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 04 April 2007 - 14:48

Her ser det jo bra ut Lompe.De vise sier at det er allddrig så galt at det ikke er godt for noe.Og det viser jo du her.Det nye gulvet som du fikk,passa det rett inn,eller er det mye kappen og faenskap?? Men den farten som du har,så blir vel sveisinga ferdig i Påsken? dribble.gif dribble.gif Mye dritt og lort nå i denna fasen sikkert,men når du er ferdig med sveis og sliping og alt det der,da ........ beer.gif beer.gif beer.gif
.......får prøve litt til.

#62 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 04 April 2007 - 16:54

Lompe: Hvordan gjør du det med avstivera som sitter på det orginale gulvet under da? Satt de på platene du kjøpte eller må det lages nye?
Hva med brønnene til å feste ned baksetet, er det bare ett hull der, eller er det ferdig med fester og brønn?

#63 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 04 April 2007 - 17:13

Jeg bruker de avstiverne fra det gammle gulvet, de så ut til å være i fin stand.
Ang. festene til baksetet er det bare hull i det nye gulvet. Så jeg har borra ut de pungtsveisene fra det gammle gulvet og fester de på nytt.

Blir noe kapping og mye sveising. Håper på å få på mye i påska. VIL KJØRE K5 en varm sommerdag!!
Tusen takk for tilbakemeldinger. Artig å bli oppmuntra til å fortsette.

#64 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 05 April 2007 - 09:04

Kjøre K-5 en varm sommer dag?????mener du i år??? Skulle ikke forundre meg med det pågangsmotet ditt.Jeg stakkar,har "100" ting på gang,er maler skjønner du.Og da er sommeren høytid.blir veeeeeldig liten tid til bil,men satser på en laaaaang og varm høst med mye kvalitetstid:dribble: dribble.gif
.......får prøve litt til.

#65 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 11 April 2007 - 19:50

Ble det nytt gulv i påsken Lompe? Fikk du tatt noen bilder?

#66 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 00:15

Det er gjort i påska:
Tatt av kanal, sveist på nytt stål bak kanal+rette opp noe halvferdig sveise-jobb forige eier har drivi med. Tatt små hull i gulv fremme og grunna alt.
Han som sveiser dette for meg har ikke hatt så mye tid som jeg hadde håpet på, men alt går jo fremmover. Jeg gjør det jeg kan og sveisern får sveise når han har tid.



Fått framskjermen min til å passe 99% nå=) Venter bare på andre framskjerm....


Trener et svar fra dere som har fiksa ræva på en K5 før!!
Trenger jeg å kjøpe nye til å ha i disse hulla? De piggene på en måte.


Edited by Lompe, 13 April 2007 - 00:13.


#67 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 06:47

QUOTE(Lompe @ 13 Apr 2007, 00:15) <{POST_SNAPBACK}>
Trener et svar fra dere som har fiksa ræva på en K5 før!!
Trenger jeg å kjøpe nye til å ha i disse hulla? De piggene på en måte.


Det er ingen poeng i å bytte ut klinkene. De er jo massive, men om du vil kan du jo bytte de ut med bolter av skikkelig kvalitet, men ser somsagt ikke poenget med det.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#68 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 09:20

skjønner. Det holder med å ha de "putene" som bjelken skal ligge på?

#69 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 17 April 2007 - 13:40

Lompe: Hvor og når kom MVA inn i bilde på din bestilling?
Den større bestillingen med deler jeg gjorde tidligere har kommet for en tid siden, men har ikke sett en døyt til noe krav på MVA ennå.

#70 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 17 April 2007 - 14:54

QUOTE(Lompe @ 13 Apr 2007, 09:20) <{POST_SNAPBACK}>
skjønner. Det holder med å ha de "putene" som bjelken skal ligge på?


Ja, eller karrosseriforinger som de kalles smile.gif De gamle orginale foringene har mest sannsynlig ikke hele hylser/skiver så nye er ikke dumt.

Da vil også karrosseriet få rett høyde i forhold til ramma og bilen vil ikke se "segen" ut smile.gif

Edited by aeomholt, 17 April 2007 - 14:55.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#71 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 08:30

Kjøpe nye org. karrosseriforinger? Eller sånne poly.foringer eller hva det kalles? Kan bytte de bakerste og de som er under gulvet bak. SÅ 4 foringer tilsammen da.

"Det er ingen poeng i å bytte ut klinkene. De er jo massive, men om du vil kan du jo bytte de ut med bolter av skikkelig kvalitet, men ser somsagt ikke poenget med det."

Klinkene er de som skal ned i de hullene? Hva er jobben til de egentli?

#72 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 09:30

QUOTE(Lompe @ 20 Apr 2007, 08:30) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøpe nye org. karrosseriforinger? Eller sånne poly.foringer eller hva det kalles? Kan bytte de bakerste og de som er under gulvet bak. SÅ 4 foringer tilsammen da.

"Det er ingen poeng i å bytte ut klinkene. De er jo massive, men om du vil kan du jo bytte de ut med bolter av skikkelig kvalitet, men ser somsagt ikke poenget med det."

Klinkene er de som skal ned i de hullene? Hva er jobben til de egentli?


Med klinker mente jeg de "glatte hodene" som holder ramma sammen.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#73 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 16:35

skjønner..tror jeg da. Men de piggene jeg prater om holder ikke ramma sammen. Den går opp i 2spor som er i bjelken som tailgaten henger i.

#74 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 22 April 2007 - 11:45

Dette blir bra biggrin.gif .Ser du tar det på alvor med rustsveisinga.Holder på med 2 blazere selv.En er nesten ferdig rustsveist og den andre må tas..
mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team



#75 jimmy 1985

jimmy 1985

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 22 April 2007 - 14:24

Hei der !!! Spennende å følge med på prosjektet ditt biggrin.gif
Har akkurat vært igjennom den samme prossesen med min, og i morra er dommens dag med vising å greier... dribble.gif


Jimmy

Attached Thumbnails

  • Bilde_017.jpg

Jimmy

#76 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 08:23

åj.. Den så klar ut for lakering. Vil få min slik en dag jeg også. Har du flere bilder av prosessen?

#77 jimmy 1985

jimmy 1985

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 13:59

Hei ,
Har desverre lite med bilder, bilen er nå helsvart med interiør fra en tahoe (el skinnseter osv)
Var på EU kontroll i går og det gikk bedre enn forventet biggrin.gif
Må skifte et hjul lager og sjekke bremsene (var litt skjeve ) ellers ok

Jeg måtte pusse ned hele bilen siden det var begynt å komme masse rust blærer under lakken og rusta hull på to av skjermen, skifta begge kanaler og ei dør, resten sveisa jeg. Nytt feste til belte på V side og noe sveising i dørk + +++

REIN TERAPI biggrin.gif

Så stå på du kommer i mål til slutt du også dribble.gif

MVH Jimmy
Jimmy

#78 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 16:39

Åj, det høres bra ut! Nytt feste til setebelte på V side må jeg også fikse på nytt. Borra du bare hull og stappa i en bolt eller hvordan gjorde du det?

#79 jimmy 1985

jimmy 1985

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 17:02

Hos meg så var det det nederste feste som var omtrent helt borte, tok bare vekk det som var igjen av plata, pussa godt ned, tok en ganske tykk stålplate (ca 6mm) og tilpassa den, borra et litt større hull enn den originale bolten og sveisa på original feste på baksiden, sveisa dereter plata på plass . kan ikke se det engang.

MVH Jimmy
Jimmy

#80 Lompe

Lompe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 247 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 17:10

ahh... det som sitter på min er bare en mutter som er sveisa fast på forsiden av plata. Holder det å borre en hull som er stort nok til å få en passe tjukk bolt igjenom og sveise fast en mutter på baksiden? Har ikke noe org. fester til belte nederst.