Standjos Pajero
#21
Posted 16 October 2006 - 23:00
#22
Posted 16 October 2006 - 23:00
Er bare å kjøre til du blir stoppet, så er det bare å skru den av for å vise for BT. Så kan du evt skru den på igjen etterpå... Problemet er selvfølgelig hva som skjer den dagen det skulle smelle, eller du kjører på en fotgjenger... Det har jeg valgt å ikke tenke på...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#23
Posted 16 October 2006 - 23:00
Koster for en kufanger til Pajero da? Er vel vanskelig å få slikt til en 86 modell nå til dags? :S
#24
Posted 16 October 2006 - 23:00
Jeg vil også ha kufanger. En måte å få disse gokjente på er å montere vinsjen i den, og evt ekstralys... da kan det med skjønn annses som et arbeidsredskap, vel og merke hvis en treffer den rette BT guruen.
L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......
#25
Posted 16 October 2006 - 23:00
Men seriøst, om man er uheldig meier ned en flokk skolebarn en dag så vil samvittigheten bli bedre uten kufanger? [
Og hva er hensikten med en kufanger som gir etter? Den skal jo være der så en eventuell elg eller annet storvilt ikke karnøfler fronten på bilen og da må den jo være robust.
#26
Posted 16 October 2006 - 23:00
Mange lover og forskrifter som ikke har noe med virkligheten og opprinnelsen til et produkt å gjøre. I dag er vel mange kufangere mest for syns skyld, men noen prosent av dem har også helt klart en funksjon. Det er vel der det skjønnsmessige fra en BT guru kommer inn. Men sjekk forskriften og hør med BT hvis du vil være på den sikre siden. Det er mitt råd.
Håper du får dette godkjent, da er det håp for oss andre også
L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......
#27
Posted 17 October 2006 - 23:00
Prøvde kufangeren, fant ut at passformen er litt dårlig med det nederste røret.
Hva tror dere?
Stikker for langt ut pga. nederste del. Vurderer å kappe delen slik at jeg har ca. 5-8 cm rør nederst, der sveiser jeg på noen solide braketter som skrues fast i støtfangeren med bolt og mutter. Hva tror dere?
#28
Posted 17 October 2006 - 23:00
- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -
#29
Posted 17 October 2006 - 23:00
En annen ting: Hva er N på girkassen? Jeg har 4L, 4H og 2H, og N... Vet hva alt det andre er, bare ikke N. Har det noe med frihjulsnav å gjøre, og hva er frihjulsnav? [
#30
Posted 17 October 2006 - 23:00
N er vel om jeg ikke tar helt feil nøytral, eller da fri. Rett på dette om det er feil....
L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......
#31
Posted 17 October 2006 - 23:00
L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......
#32
Posted 17 October 2006 - 23:00
Hvis du ikke hadde frihjulsnav så ville forhjulene når de roterte dra med seg drivverket fremme helt bak til transfer-kassa. Ekstra motstand, ekstra slitasje, ekstra drivstofforbruk. Når du kobler fra frihjulsnavene så kobler du hjulene fra drivverket. Dermed kan mellomakslene og framakslingene stå i ro selv om bilen kjører. Men dette resulterer selvfølgelig i at dersom du har manuelle nav og glemmer å koble de til når du kobler inn 4wd, så vil drivverket følge med helt frem til hjulnavet. Men siden hjulet ikke er "koblet på" stikkakslingen foran, vil du fortsatt bare ha 2wd...
Har forresten ingenting å si hvor langt frem kufangeren kommer, den blir neppe godkjent likevel...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#33
Posted 17 October 2006 - 23:00
Den skal en anelse opp jah. Bøyen på rørene er bra og lyktene går mellom de to øverste rørene...
På døra mi står det at N er for tilkopling av kranuttak... WTF?
#34
Posted 17 October 2006 - 23:00
Vurderer å selge sommerdekka med alufelgene (nye) og kjøpe gromdekk istedet.
#35
Posted 17 October 2006 - 23:00
Men lykke til
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
www.bruktbildeler.com
#36
Posted 17 October 2006 - 23:00
"Ridin' Dirrty"
#37
Posted 17 October 2006 - 23:00
Lang runde på BT? Hvorfor det?
#38
Posted 17 October 2006 - 23:00
Kopi av melding:
Som kufangern står nå så sitter den ikke fast en gang. [ ] Ligger oppå støtfangeren og er hengt med hyssing på toppen. hehe
Den skal en anelse opp jah. Bøyen på rørene er bra og lyktene går mellom de to øverste rørene...
På døra mi står det at N er for tilkopling av kranuttak... WTF?
Opprinnelig postet av standjo
Er nok kraftuttak. Du setter transfer kassa i fri (N), kobler inn kraftuttaket og girer kraftuttaket med girkasse....
#39
Posted 17 October 2006 - 23:00
Hva er kraftuttaket til? [
#40
Posted 17 October 2006 - 23:00
Da det gjelder kraftuttaket, så kan jo det brukes til f.eks. vinsj osv.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
www.bruktbildeler.com









