Gå til innhold

Foto
- - - - -

Standjos Pajero

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
81 replies to this topic

#41 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 17 October 2006 - 23:00

Så det er ikke bare å klaske på dekka sette på skjermbreddere å få et godkjent altså? [tongue.gif]

Hvor er dette kraftuttaket da?

#42 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7425 Innlegg:

Posted 17 October 2006 - 23:00

Sitter i framkant av transferkassa. I tillegg skal du ha en 3dje "gearspake" mellom stolene hvis du har kraftuttak.
Og NEI, for å få godkjent 33" må du nok kjøpe hevesett med papirer på, pluss at du bør forsterke bremser. Da KAN du hende du får det godkjent, hvis BT-mannen er helt ny og ikke har lært av de gamle gutta hvordan jobben skal gjøres... wink.gif

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#43 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 18 October 2006 - 23:00

Lukter kostnader... [tongue.gif] Blir vel bare med rusttaking på denne tipper jeg... Og fiksing av lekkasje foran... Er vått på gulvet foran førersetet når bilen står ute i regnet. Tror det kommer fra torpedoveggen.

Og jeg har problemer med at ene lyktene lyser svakt og at andre lyset pluss tusenmetringene lyser på fjernlys hele tiden. Dette er sånn delvis, men jævlig irriterende når jeg kjører...

#44 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 18 October 2006 - 23:00

Høres ut som en jordingsfeil. Sånn feilsøking er alltid så artig sad.gif

Lykke til cool.gif

'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15

www.bruktbildeler.com

#45 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 19 October 2006 - 23:00

Aller først nå jeg få tid til å fikse fester på kufangeren... Det tar tid, noe jeg ikke har alt for mye av i disse dager... tongue.gif Vært på verkstedet siden klokken 6 imårres... biggrin.gif hehe

#46 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Snakka med en kollega idag, kufangee blir ignorert under EU kontroll hvis dette blir utført hos ett bilverksted... [tongue.gif]

#47 L200 man

L200 man

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Da håper vi på det. Men disse reglene er innskjerpet i år, så kan hende de har en annen praksis nå. Men det verste som skjer er da at du må skru den av....

L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......

#48 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

På bilverkstedet har min møøøfanger blitt sjekka ved EU test i ca. 50% av tilfellene. Men den ble ikke sjekka da jeg var der for 14 dager siden.

Er jo uansett ikke store jobben å skru den av før test, og sette den på igjen da den er godkjent. Min sitter i 6 skruer. Tar ca. 15. min., pga. at jeg må ta av ekstralysa også.

www.bruktbildeler.com

#49 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 21 October 2006 - 23:00

Monterte ekstra sett med tusenmetringer i grillen idag. smile.gif Måtte flytte de to gamle litt tettere sammen og bore opp nye fester, samt legge ledninger inn til kupè med bryter. Har plenty med brytere fra min ex-Volvo 240 liggende... tongue.gif hehe Litt tilpassing så sitter det fint. biggrin.gif

Koblet de nye lysene på egen bryter slik av de brukes som "arbeidslys". wink.gif Da blir det ikke noe tull med biltrangsynet skulle jeg tro. Er vel kun to som kan lyse sammen med fjernlysa, men antallet arbeidslys er det vel ingen begrensninger på?

Skal også koble opp noen lyskastere inom bakluka så jeg har ekstra ryggelys/arbeidslys bak.

Skal imorgen ta noen bilder av "lysetaken" som min støtfanger nå har blitt til... wink.gif

#50 L200 man

L200 man

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Bra, det ble sikkert bra... Jeg selv drømmer om 4 på taket fremover, to til hver side fra taket, og 4 bakover(to langs bakken og to fra taket) Akkurat som på bilen til Jeepir...Da skal det lyse godt wink.gif

#51 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Enig der! Blir bra det. smile.gif Justerte mine nye ekstra lys så de lyser ut til hver side av veikanten. Kjekt å se om noe kommer opp. wink.gif

#52 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 22 October 2006 - 23:00

Gjorde en god fotoseanse på søndagen nå. biggrin.gif

Ble ikke så verst med to lykter til på fangeren. biggrin.gif

Bilen min er FOR LAV! mad.gif Bare akkurat så jeg kommer meg fram på de verste stedene her! tongue.gif

PAJERO BY NIGHT...

biggrin.gif Ble noen timer med offroading denne dagen jah! cool.gif

Vurderer å legge inn en egen tråd om mine offroad locations. Hva tror dere?

Tok masse bilder! Har sålangt 4 lange løyper med blandet terreng å kjøre på her hjemme! biggrin.gif

#53 L200 man

L200 man

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Hvor er møfangeren da? Ble forresten bra med de lysa:)

#54 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Har ikke hatt tid til å modde fanger enda... [tongue.gif] Men den kommer seinere! wink.gif

Steike for ett lys det ble! biggrin.gif

#55 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Posted 25 October 2006 - 23:00

Sveise netting på møfanger? Blir det bra tro?

Likte denne! biggrin.gif

http://www.pirate4x4...ck/Dcp_3523.jpg

Er en ørliten mulighet for at jeg får tak på en kufanger slik som den Jeepir har, uten kostnader. Uvisst om jeg skal modde på denne, eller om jeg skal selge den. tongue.gif Står på en 2000 mod Nissan Patrol og skal byttes ut...

Og jeg vurderer om jeg skal bygge meg roofrack. smile.gif Kan man faktisk stå på en slik konstruksjon som Jeepir har på sin? ohmy.gif

Men! Får jeg det til i aluminium tro? tongue.gif Stål blir vel for tungt og ødelegger litt på tyngdepunktet vel?
Denne under her er i stål. smile.gif
http://www.pirate4x4...ck/Dcp_3504.jpg

Og hvordan vil roofrack og gitter foran lyktene oppfattes av Satans Biltrangsyn?

Gitteret er vel samme F, da møfangeren ikke blir godkjent heller... tongue.gif haha

#56 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Roofracken til Jeepir ser bunnsolid ut, så jeg vil anta at du kan hoppe på den (taket tar jeg ikke noe ansvar for) wink.gif

BT kan vel ikke si noe på en roofrack vel. Nettingen foran lysa er jeg usikker på, men det er jo mange kufangere som har det. Kommer nok an på hvilket ****høl du møter på.

Men som du sier at kufangeren er jo heller ikke godkjent, så da får du jo ikke noe mer problemer med gitter enn uten gitter.

Går vel an å lage det i aluminium. Stål blir jo tungt, men det ser ut som Jeepir sin er i stål wtf.gif

De pirate4x4 sidene kommer jeg ikke inn på, så jeg får ikke sjekka det du nevner.

www.bruktbildeler.com

#57 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Rart med de pirate4x4 sidene. :S Fikk ikke vist bildene heller. :S

Tror Jeepir sin er i alu jah. Mye av det solide i den skyldes vel vektfordelingen på de mange skistativ som racken sitter på.

Men egentlig så tror jeg ikke stål utgjør så alt for mye på en nesten 2 tonn tung bil, med mindre jeg tar skammelig feil angående tyngdepunkt... tongue.gif

#58 Kenneth32

Kenneth32

Høvding Glade Vanvidd

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 26 October 2006 - 23:00

Jeg har bare 2 stativ, og skal prøve å få lagd noe ut av det. Da det gjelder tyngdepunkt så er det jo begrensa hvor tung man klarer å få lagd en roofrack også da.

Kan ikke tenke meg at du merker så mye til 50-80 kg.(disse tallene er selvfølgelig ikke roofracken aleine, men med last) på taket til en Pajero. Med mindre det blir bevegelse oppi der, så du får kast på bilen. Da kan man jo få en og annen overraskelse.

www.bruktbildeler.com

#59 standjo

standjo

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 95 Innlegg:

Tenkte ikke på selve roofracken jeg da. Men greit å ha flere stativ å fordele vekta på hvis man skal stå oppå der, eller ha noe tungt oppå, hva nå enn det skulle være... [tongue.gif] hehe. Med to stativ bør man jo ha tykkere bunnplate. Ellers så vil den jo bøye seg ved belastning. Med flere stativ kan man bruke tynnere og dermed lettere plate.

Gjelder å sikre lasten godt ja... kjente det når jeg tok med sommerdekka hjem sist helg. Det ene hjulet falt av stabelen baki lasterommet og trillet fra side til side hele tiden.

#60 SilverFox

SilverFox

Pajero Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Jeepir sin er nok i aluminiuim, siden der er "diamantplater" som er brukt og ikke ikke stål.. anbefaler dere til å bygge i alu, da vekten vil bli for tung å bøye festepunktene på taket.

"Ridin' Dirrty"