Gå til innhold



Foto

slik ser´n ut nå ..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
68 replies to this topic

#21 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 22 March 2007 - 14:43

he he, ikke bland Magne opp idette da Ingar:)smile.gif

men du har helt rett, ikke snakk for høyt om dette, pass på så ingen tar den rett foran nesa på deg:)

lykke til
Mvh Øyvind

#22 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 22 March 2007 - 16:03

blink.gif ph34r.gif blink.gif
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#23 origo

origo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 222 Innlegg:

Posted 22 March 2007 - 18:02

QUOTE(ingos @ 22 Mar 2007, 13:20) <{POST_SNAPBACK}>
Zellus. Hold kortene for deg selv, for Niva diesel er det ikke magne av.



Ikke for å stjele tråden, men hvor mange dieselnivaer finnes det i Norge?
Har hørt tallet 70-80, men hakke peil.
Slapp av Zellus, har allerede en selv... tongue.gif

#24 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 10 April 2007 - 07:07

En liten oppdattering er vel ålreit:

går sakte, men funnet igjen formen litt nå ..

tatt resten av rusta i gulvet, fått på rustprimer innvendig. skal ta ut tanken i dag ,,få på primer under den å ..pluss tectyl , men ser noen har skrevet en tråd innpå her om "lydisolering" innvendig ..tanken har slått med å bruke tectyl inni også, men tectylen blir vel bare klissete, det er ikke noe trivlig inni. så skal se hva jeg får tak i av tilsvarende "masse" å ha på. deretter gummi gulvet og matter. Burde blir ok i en niva .







Fått lånt meg en slik en, kanskje litt sent,men ... godt med 25+ i garasjen!! hehe .men fyrte med diesel i går, blir nok parafin i dag, blir så surrete i hue av eksosen ..



Bestemors gulvteppe er flott å ha i garasjen :) :P

Skimter såvidt en lada vindu i bakgrunnen der med ny list som er et helvete å få på ..men fint blir det.

Edited by zellus, 10 April 2007 - 07:44.


#25 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 10 April 2007 - 09:20

Er dette noe å putte i ladan? usikker på motorkoden . kommer fra Peugeot 406

http://cgi.ebay.co.u...e...p;rd=1&rd=1

#26 origo

origo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 222 Innlegg:

Posted 10 April 2007 - 17:52

Dette ser bra ut Zellus! dribble.gif

www.maritim.no har "Noxudol 3100 lyddempermasse" 219,- for 1 kg, 995,- for 4.5kg.
varenummer 13480-60 el. 13480-65. Denne er beregnet for båt, men bør funke greit i bil også.

#27 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 10 April 2007 - 19:07

Imponert over arbeidet du legger ned og nå er det ikke noen vei tilbake:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#28 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 11 April 2007 - 11:25

Noxudolen var grei den ..bare synd den ikke er svart.

#29 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 15:43

Litt fremgang igjen .. gikk tom for tectyl så jeg har igjen venstre sia ,, men fikk tak i mercasol lyddempermasse til en ok pris. guffa er drug,,1 liters boks laget for spraying med luftpistol. fargen er helt jævlig men det er da i gulvet så syns ikke uansett.... SÅ slå den dere .LYD ISOLERT LADA NIVA !!







Må ha mere tectyl til å ha rett på primer ,,,vil ha rust/fuktsperren der før jeg har på dempinga ..og lyd guffa ville ikke sitte noe godt på kun primer så det var bra jeg testa litt først..

By the way: jeg trenger følgende:

Komplett plastikk innvendig på kanaler + kick panelene , samt org gummi matte sak som ligger over midten/tunnellen. + gummi gulv saken som skal væra baki på gulvet for baksete passasjerene ...

#30 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 15:44

Dette er noe annet en den røde Nivaen jeg kjøpte av deg:-) Egen patent på vindusvisker, var med på kjøpet, hehe
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#31 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 13 April 2007 - 19:24

hm.. du har faktisk brukt meire tektyl en æ har gjort i min:P æ la asfaltplata oppå btw:) bi fine greier d dær:)
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#32 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 08:04

ingos: jaja .ikke heng det opp i detaljene ..bedre med manuelle pussere enn ingen i pøsende regnvær:P hehe ..jeg savner den røde iblandt . hadde vært kjekk som delebil ..hvertfall vedr interiøret jeg trenger!!! så da lister jeg det opp på nytt:

By the way: jeg trenger følgende:

Komplett plastikk innvendig på kanaler + kick panelene , samt org gummi matte sak som ligger over midten/tunnellen. + gummi gulv saken som skal væra baki på gulvet for baksete passasjerene ...


Aman: ja vurderte asfalt plater. men dem er tunge, må varmes for å få lagt dem skikkelig. samt ikke får med alle hjørner og slikt uten at den blir "lommer" innunder ..guffa kan has på overalt ... og prismessig får jeg lydisolert mere bil for kr 169 pr liter ,,,enn tilsvarende pris i matter.

#33 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 08:08

Du kan komme å plukke gratis på bilen min, mye av dette er der enda:-) Før den hugges:-()

Edited by ingos, 14 April 2007 - 08:09.

Billøs, men ikke hjelpeløs!


#34 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 08:31

har nok ikke mulighet å komme til drammen serru .. men hva om jeg betaler frakt og lommepenger for jobben til deg? en snau halvtime og det er ute ..

forresten fikk en sånt superdekk blad i posten i dag ..

Aurora RT02 10x9,50R15 til 1095,-kr ... åsså har jeg dem evt på suzuki felga ..går dette bra på 2.5cm heisa lada uten for mye subbing?

hvertfall sånn offroad mønster ..vet ikke hva dem kalles jeg.

slik ser dekka ut i mønsteret.

Attached Thumbnails

  • auroraRT02.jpg


#35 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 08:36

Hva er det nøyaktig du trenger? Håper det er ikke noe som haster?
Mt mønster:-)
Sats heller på noen bedre dekk som f.eks GY MTR eller Yokohama Geolander.
http://ssl.delti.com...l...925&dsco=29

Geolandar M/T+ G001-D 31x10.50 R15 109Q OWL, tilsvarer, LT255/75 R15, 10.5 R15, 10 R15,, M+S Kennung

Sommerdekk
Vi levererer bare dekket. Dersom det finnes en felg på bildet, er det bare for å illustrere.
Søk dekkmonteringsverksted
Angitt pris*: 1408,33 NOK!
Via oss Kun 1211,70 NOK
Det er altså 14 prosent mindre!
Inklusiv mva og transport innen Norge!

Edited by ingos, 14 April 2007 - 08:37.

Billøs, men ikke hjelpeløs!


#36 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 08:43

Det jeg trenger er følgende:

Plast kanal lister innvendig venstre/høyre
Plast kickpanel/plate saken som ligger bak pedala /eller der beina treffer mot torpedoen, samt gummi saken som ligger over hele tunnellen i midten ,pluss gummi matte saken som er på det bakre gulvet(fra venstre over tunnellen og høyre). + alle skruer/klips som holder plastikk/div på plass. gummi matter kjøper jeg nye selv på kjøkkentema.

er du med nå? er det noe jeg ikke har listet opp som hører til innvendig på gulvet så sleng det med.

haster ikke direkte nei. men bare det ikke tar mere enn 1mnd. bare finn ut hva du vil ha for jobben du . + frakt da ...går vel som norgespakke vil jeg tro. (maks 35kg) .

Den linken til de dekka. ...virka som ok dekk .men bilen skal gå på vei også ...mye støy? eller er det dumt å tenke på støy siden det er snakk om en niva ...?? .. og 31" går fint på uten subbing?

#37 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 12:08

De er ikke noe problem med å kjøre disse etter vei, jeg tror det ikke er noe mere støy enn de du har av bildet:-) Seip dem og bruk de som helårsdekk. De går ikke på uten heving eller abnormt kapping. 215x75x15 er å anbefale hvis det ikke er hevet/kappet noe:-)

http://ssl.delti.com...l...384&dsco=29 forslag til 215x75-15 til en svært gunstig pris.

Edited by ingos, 14 April 2007 - 12:09.

Billøs, men ikke hjelpeløs!


#38 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 15:31

ja de siste der så greie ut .. så 215x75R15 tilsvarer 30" elns?

men seiping ..hva vil det si? at man skjærer ut mere i rillene slik at knastene blir høyere , som igjen gir mykere dekk som egner seg bedre på vinter eller er jeg helt på jordet?

Edited by zellus, 14 April 2007 - 15:32.


#39 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 14 April 2007 - 19:15

Seiping er skjært mønster i dekket og da blir det bedre på vinterføre:-) 235x75-15 er nesten det samme som 30". Jeg kan ta bildet a mine MTR dekk med seiping, så blir det enklere å forstå.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#40 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 April 2007 - 00:45

Ikke bare på vinterføre. Seiping gir også bedre feste på våt asfalt. Som ekstra bonus: Mindre støy.

DSCN0017_001.jpg