Gå til innhold



Foto

veldig uheldig :S


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
158 replies to this topic

#101 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Tenk om d hadde hvert en super smart løsning på dette, i stedet for og skrive side opp og side ned rundt hvor trist det er og miste det ene kjøre området etter det andre.. ohmy.gif



#102 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
En ting å ødelegge skiløyper,men når man ikke kan kjøre på sin egen private eiendom,pga det er utmark,da er det noe gale med feilen,spør du meg:angry:fish.gifblink.gif

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

Opprinnelig postet av Bøen



Nå vet ikke jeg hvor stor del av ladet som er privateid, men det er vel en stor prosentandel...

tenk deg da at hver av eierene kan kjøre som de vil i utmarka si... Da kan vi jo snakke om effektiv vern av utmark..

nei... det er bra at det er helt ulovlig å kjøre i utmark.. men da burde det og lett å få områder å kjøre på i kontrollerte former. det burde jo være en vinn-vinn situasjon




#103 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 11 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Nikoholio: All ære til deg, ikke nødvendigvis for kjøringa, men for alt annet rundt denne saken:)

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

Opprinnelig postet av Partypatrol




nå ble jeg rørt:blush:

biggrin.gif

gliiset^^

#104 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
En ting å ødelegge skiløyper,men når man ikke kan kjøre på sin egen private eiendom,pga det er utmark,da er det noe gale med feilen,spør du meg:angry:fish.gifblink.gif

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

Opprinnelig postet av Bøen



Nå vet ikke jeg hvor stor del av ladet som er privateid, men det er vel en stor prosentandel...

tenk deg da at hver av eierene kan kjøre som de vil i utmarka si... Da kan vi jo snakke om effektiv vern av utmark..

nei... det er bra at det er helt ulovlig å kjøre i utmark.. men da burde det og lett å få områder å kjøre på i kontrollerte former. det burde jo være en vinn-vinn situasjon




Opprinnelig postet av sven



Tar man seg ein søndagstur oppi beitet,lager bilen mindre spor enn når man gjødsler med traktor.Da hadde det vore surt å fått 15 laken i bot.smile.gif

At det er strengt på verna utmark er nå greit,men bak huset hjemme,bør man kunne bestemme selv.
Og hvis det er bedre med kontrollerte former,hvorfor skal det være så vanskelig å få et område til å kjøre på?
Ser bare i et innlegg tidligere her,da ein kar kjørte på et nedskoget område som skulle graves opp,så fikk han bot:blink:Det er nisseland.

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#105 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Blir en smule oppgitt over enkelte av innleggene her.
At det desverre er ALT for få kjøreområde i Norge er helt sikkert. At vi må verne om utmark og skog er også helt sikkert. Kjøretøyer ødelegger utrolig mye av både natur og dyreriket når det ferdes der det ikke skal.

Men.... Å kjøre gjennom (unngå bom) avsperret vei og med fult viten og vilje kjøre inn i en preparert skiløype er bare så utrolig drøyt og dumt. Å unnskylde seg med ung alder og uvitenhet får meg bare enda mer irritert. vet du ikke bedre burde du ikke hatt førerkort eller bil engang.devil.gif Bærum komune har lagt ned utrolig mye penger på å få ett fantastisk lysløypenett for at skientusiaster kan kose seg på vinterstid og turgåere kan gå fine turer i skogen om sommeren.
Slike mediaoppslag er jo akkurat slik man ikke vil ha. Det jobbes over hele landet fra div Offroadklubber om å få kjøreområder de kan bruke til treff, frikjøring, TT, Biltrial osv. Slike oppslag hjelper ikke akkurat på velviljen og samarbeiod fra komunenes side.

Det yperlige hadde jo vært om vi kunne ha brukt militæret sine kjøreområder (Fex.Trandum, det som er igjen)
Ellers må jeg bare si at jeg håper at alle bruker huet litt og ikke gjør slike stunt som dette.
meld dere inn i Offroadklubben i nærmiljøet og bli med på treff der.
Ellers er det faktisk kjøring på div steder i Norge som er "åpent" for alle som har lyst å prøve seg litt. Og for en som i tilegg bor så sentralt som Bærum bør det ikke være vanskelig å finne en klubb/kjøreområde som passer.

K


Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them.

#106 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Er litt nysgjerrig på hvordan det gikk for deg nikholio?

Jobbes det fortsatt med saken kanskje?

Er uansett spent på utfallet

--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------

#107 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

ja, hadde vært morro å visst om det går den rette vien eller? ÅSSÅ synes eg at vi er litt for store til og krangle / diskutere merepå dette nå. enige eller?

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

#108 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Blir en smule oppgitt over enkelte av innleggene her.
At det desverre er ALT for få kjøreområde i Norge er helt sikkert. At vi må verne om utmark og skog er også helt sikkert. Kjøretøyer ødelegger utrolig mye av både natur og dyreriket når det ferdes der det ikke skal.

Men.... Å kjøre gjennom (unngå bom) avsperret vei og med fult viten og vilje kjøre inn i en preparert skiløype er bare så utrolig drøyt og dumt. Å unnskylde seg med ung alder og uvitenhet får meg bare enda mer irritert. vet du ikke bedre burde du ikke hatt førerkort eller bil engang.devil.gif Bærum komune har lagt ned utrolig mye penger på å få ett fantastisk lysløypenett for at skientusiaster kan kose seg på vinterstid og turgåere kan gå fine turer i skogen om sommeren.
Slike mediaoppslag er jo akkurat slik man ikke vil ha. Det jobbes over hele landet fra div Offroadklubber om å få kjøreområder de kan bruke til treff, frikjøring, TT, Biltrial osv. Slike oppslag hjelper ikke akkurat på velviljen og samarbeiod fra komunenes side.

Det yperlige hadde jo vært om vi kunne ha brukt militæret sine kjøreområder (Fex.Trandum, det som er igjen)
Ellers må jeg bare si at jeg håper at alle bruker huet litt og ikke gjør slike stunt som dette.
meld dere inn i Offroadklubben i nærmiljøet og bli med på treff der.
Ellers er det faktisk kjøring på div steder i Norge som er "åpent" for alle som har lyst å prøve seg litt. Og for en som i tilegg bor så sentralt som Bærum bør det ikke være vanskelig å finne en klubb/kjøreområde som passer.

K


Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them.

Opprinnelig postet av Dools



Vel talt! Det er mer enn nok av "lovlige" steder her på Østlandet. Bare å ta en titt under "Treff/kjøreomeråder" fra tid til annen...

#109 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 28 November 2006 - 00:00

Det er flere som får på pukkelen for kjøring i løypene...:

http://www.budstikka...rticle17703.ece
http://dt.no/apps/pb...=73264328657703

mvh
HC

#110 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 28 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Er litt nysgjerrig på hvordan det gikk for deg nikholio?

Jobbes det fortsatt med saken kanskje?

Er uansett spent på utfallet

--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------

Opprinnelig postet av Navara01



jah.. det jobbes/ etterforskes sies det, jeg har ikke hørt et ord siden jeg ga min avklaring...
den oppblåste artikkelen tok vel nesten kaka, men er vel sikkert kommunal skogsdrift

http://dt.no/apps/pb...=73264328657703

-som har bidratt med noen saftige hjulspor oppi vestmarka også... for luxen min er ikke i stand til å lage de spora som det var bilde av i avisa alene:P får bare vente å se.... oppdatering kommer;)

gliiset^^

#111 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 29 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:

http://dt.no/apps/pb...=73264328657703

-
Opprinnelig postet av nikholio



Begrepet livsfare må tydeligvis ha endret mening siden jeg gikk på skolen... Ikke at jeg forsvarer den omtalte kjøringen her, men disse turgåerne får nå jaggu finne seg i at det ikke er asfalterte tilstander i skævven etter 3 uker med pøsregn:blink:

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

#112 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 29 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:

http://dt.no/apps/pb...=73264328657703

-
Opprinnelig postet av nikholio



Begrepet livsfare må tydeligvis ha endret mening siden jeg gikk på skolen... Ikke at jeg forsvarer den omtalte kjøringen her, men disse turgåerne får nå jaggu finne seg i at det ikke er asfalterte tilstander i skævven etter 3 uker med pøsregn:blink:

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

Opprinnelig postet av Partypatrol



kunne ikke sagt det bedre biggrin.gif hvis de ikke klarer å legge sammen mye regn og gjørme så får de bare risikere livet i de livsfarlige løypene (50 cm) right:D

gliiset^^

#113 JH Racing

JH Racing

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 176 Innlegg:

Posted 29 November 2006 - 00:00

Hallo! Dumt å kjøre i utmark!! :-)

Men, må bare komentere dere i nord som klager på lite kjøreområder.
99% sikkert finnes det bilcross og rallycross baner der oppe! Kontakt en av disse klubbene og legg saken om kjøreområde frem for disse! de har nemmelig områder som er regulert til motorsport. Prøv det!!!!!!!!!!!


X-FILES Racing.

#114 JohanOH

JohanOH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Eeeeeellleeerr.... Så kan du droppe Toyota tullet og kjøpe deg en god Saab... Er myyye freshere=)

http://rosa-elefant.net/annet/900t.jpg

#115 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Saab, hva er det?



#116 holmis

holmis

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Saab, hva er det?



Opprinnelig postet av Geared




Svensk spiker....

#117 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Saab, hva er det?



Opprinnelig postet av Geared

Det er denne bilen som er formet som, og fin til å bruke som flexe-rampe... cool.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#118 ulyd

ulyd

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

såså, jeg har selv hatt en Speedparts 87'mod Saab 900 Turbo med en del hester på hjulene... Hysteriskt morsomt, uten tvil. Kjører i dag en Arctic Trucks Hilux, og det er også hysterisk morsomt smile.gif Alt til sin bruk, enkelt og greit. Har hatt mye morro med Saab'en min, og kommer til å ha mye morro med Hilux'en min. Men dette blir vel rimelig Off-Topic....

- Øyvind

2004 Hilux D-Cab AT 35

#119 Shortlux

Shortlux

    Bygger rc biler,,

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1446 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Neineinei... Tydelig at ingen her har kjørt en god gammal Saab 900 Turbo tongue.gif

Ikke et vondt ord om 4x4 biler. Digger selv og svinekjøre i tereng... =) Men jeg foretrekker Saaben min

Opprinnelig postet av JohanOH



Ok. men hva gjør du inne her da?biggrin.gif
Fins forum for mobile kjøreramper ogsåsmile.gif

Mvh Marius
1980 Hilux
www.ringerikeoffroadklubb.no
www.h4k.no
www.formulaoffroad.no

#120 JohanOH

JohanOH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Olø så tøffe alle folka med biler som er freaks rett fra samlebåndet er. Er her mest fordi jeg kjenner misteren som har starta denne tråden og skulle bare tease han litt wink.gif

Så du kan heller gå og legge deg i det du kallen er bil du.