Hvilke 2.5TD Hyundai motor passer rett i Pajero?
#1
Posted 20 November 2006 - 00:00
halla
#2
Posted 20 November 2006 - 00:00
Je har tre jobber.. En i fabrikk og to pajeroer....
#3
Posted 20 November 2006 - 00:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#4
Posted 27 January 2007 - 12:07
<hr noshade size="1"><font size="1">If it ain't broken, you haven't been looking good enough!</font id="size1">
det du nevner som må gjøres , kan man ta de delene fra 2.3 dieseln eller må det være en 2.5 paj motor?
og passe manifold / turbo fra 2.3'n?
Edited by Hummer, 27 January 2007 - 12:08.
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#5
Posted 27 January 2007 - 20:50
og passe manifold / turbo fra 2.3'n?
Delene jeg byttet direkte over fra 2,3td var:
Clutch, bunnpanne, oljepickup m sil, turbo m eksos og innsugsmanefoil og servopumpe.
Siden min motor var en H100 uten turbo måtte jeg få maskinert oljeuttak til turbo i toppen og da måtte jeg ta av den for å vaske ut spon og for selve maskineringen. Dette ble gjort lik orginal 2,3/2,5 topp med gjengenippel. Jeg måtte da også flytte over hele oljefilterholder for å få oljeretur og riktig kobling til oljekjøler.
#6
Posted 19 March 2007 - 15:07
#7
Posted 24 April 2007 - 15:12
#8
Posted 26 April 2007 - 21:27
#9
Posted 30 August 2007 - 12:14
Motor diesel - HYUNDAI - H-100 95-> - 2,5 DISEL - Årsmod. 95
- Kvalitet: B- DeleNr: 158081- Karosseri: VARE- ChassisNr: KMFFD27APRU124625- Farge: RØD MET- Motor: 4 CYL DIES- MotorStorrelse: 2500- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 111000- Opplysninger: GÅTT 111TUSEN
Så passer den rimelig greit inn i min 88 pajero... Med ledningsnett fra feks en 2,3td
#10
Posted 01 September 2007 - 17:47
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#11
Posted 21 November 2008 - 02:22
Motor diesel - HYUNDAI - H-100 95-> - 2,5 DISEL - Årsmod. 95
- Kvalitet: B- DeleNr: 158081- Karosseri: VARE- ChassisNr: KMFFD27APRU124625- Farge: RØD MET- Motor: 4 CYL DIES- MotorStorrelse: 2500- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 111000- Opplysninger: GÅTT 111TUSEN
Så passer den rimelig greit inn i min 88 pajero... Med ledningsnett fra feks en 2,3td
Er Det så my bedre med den motoren da?
hva er forskjellen?
Er det verdt å ta bryet med å bytte?
#12
Posted 21 November 2008 - 11:34
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#13
Posted 05 March 2009 - 21:50
Mitsubishimotorer altså?
Ooops,havna feil denna
Edited by Lars Gunnar, 05 March 2009 - 22:26.
#14
Posted 05 May 2009 - 17:18
Clutch, bunnpanne, oljepickup m sil, turbo m eksos og innsugsmanefoil og servopumpe.
Siden min motor var en H100 uten turbo måtte jeg få maskinert oljeuttak til turbo i toppen og da måtte jeg ta av den for å vaske ut spon og for selve maskineringen. Dette ble gjort lik orginal 2,3/2,5 topp med gjengenippel. Jeg måtte da også flytte over hele oljefilterholder for å få oljeretur og riktig kobling til oljekjøler.
er det ikke andre plasser man kan hente oljetrykkk fra? noen som vet?????
Man slutter ikke å leke på grunn av at man blir gammel, man blir gammel på grunn av at man slutter å leke
#15
Posted 13 June 2009 - 12:04
halla
hundai H1 e den samma motorn.
#16
Posted 13 June 2009 - 19:49
OBS, OBS! Når det gjelder H1 og H100-motoren så tror jeg at sumpen i bunnpanna sitter i feil ende. Men da henter du bare bunnpanna og oljepickup'en fra 2,3-motoren, og flytter peilepinnen så det blir riktig. Plug'n play.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#17
Posted 13 June 2009 - 20:00
Borer et hull og gjenger det opp
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#18
Posted 06 December 2010 - 13:04
OBS, OBS! Når det gjelder H1 og H100-motoren så tror jeg at sumpen i bunnpanna sitter i feil ende. Men da henter du bare bunnpanna og oljepickup'en fra 2,3-motoren, og flytter peilepinnen så det blir riktig. Plug'n play.
Du virker til å være en som har litt peiling på ting. (kansje du bare later som :-) , men det holder for meg...)
Jeg har kjøpt en 90mod 2,5 (94mod motor i) og har fått tak i en 86 girkasse. (orgialkassen knela)
Er det uproblematisk å sette inn 86 modellen? Eller er det noe jeg må passe på her?
Edited by kleppen, 06 December 2010 - 13:11.
2,5 TDi Pajero 91 Lang
2,5 TDi Pajero 90 Lang (og tøff)
#19
Posted 06 December 2010 - 15:30
#20
Posted 06 December 2010 - 19:25
Grei nok men den står i er uansett ødelagt og denen er det jeg har...
Kan holde like lenge som resten eller kan knele om en uke.
Who knows?
Livet er hardt og brutalt.
2,5 TDi Pajero 91 Lang
2,5 TDi Pajero 90 Lang (og tøff)