Hvilke 2.5TD Hyundai motor passer rett i Pajero?
#21
Posted 06 December 2010 - 21:51
Men de gamle kassene ER svake, hvis du monterer den vil jeg anbefale å "skjemme den bort" med kvalitets helsynt av rette spec. Min kasse får BARE Castrol helsynt etter at jeg brukte billig olje (mineralsk) i 14dager og ødela den forige kassa mi... I tillegg må man fylle opp kassa til det renner ut av påfyllingshullet, så flytter man bilen til en skråning og "topper opp" med 0,5l ekstra...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#22
Posted 05 August 2012 - 10:00
(skjøtte sammen ned orginalt hyundainett på pumpa) Fjerna startsperre og elektronikk så det ble en rein gamledags dieselmotor, og ellers skrudde jeg pumpa og turbotrykket og fyra opp. Eneste jeg klundra med var clutch, brukte hyundai svinghjul, men måtte bytte til mitsubishi svinghjul. Bilen gikk som en drøm, faktisk feilfritt, med unntak av 2 girkassebytter. Ble litt for mye power for en stakkars aluminiumskasse. Piruetter på tørr asfalt med 32x11,5/15 på 2,gir var ikke noe probliem. hehe
#23
Posted 27 August 2012 - 21:31
#24
Posted 27 August 2012 - 21:46
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#25
Posted 01 October 2012 - 01:43
#26
Posted 11 July 2015 - 12:32
Vil motor fra en Hyundai H1 2001 passe greit inn i en 97 Pajero? Har 4D56TD som evt skal ut og slaktes for nødvendige deler.
Motorkode i Koreaneren er D4BH.
#27
Posted 20 July 2015 - 18:31
Det kan være båndpanna som står feil vei/må byttes og litt andre saker men blokka er den samme så har du en dele motor så er det tut og kjør...
#28
Posted 22 July 2015 - 08:25
Akkurat; er det noen elektriske ting som må gjøres? Styring av dieselpumpe osv?
En OK skrotmotor koster jo mindre enn noen få av delene som skal til for å overhale, og det er grenser for hvor mye en skal koste på en gammel drittbil:-)