Posted 05 December 2006 - 00:00
hei
jeg har en y61 som også har/hadde luggeproblemer. jukset litt ved gasspådrag, og da kom det en røyksky av blå/grå røyk,men kun i det den lugger ikke ellers i hele tatt ikke bruker den olje heller....
dette kom ETTER jeg byttet diesel og luftfilter, jeg importerte bilen fra Sverige i juni, og kjørte den av ot til på prøveskilt ville ha alt klart til regging av bilen, den sto jo i garasjen i vel en måned startet den opp av og til da :Dmen den dagen jeg fikk skilter og kjørte ut av gården så merket jeg nykkingen/luggingen med en gang
vet ikke om det er forskjell på dieselkvaliteten i Sverige og Norge men det gjelder nå ikke din bil da, først bare forklare litt
jeg har gått over alt som heter slanger til diesel også returen, den går inn på filteret igjen hos meg,hvordan er det med din??
den kan suge falsk luft der sett på en klar slange fra filteret TIL pumpa og se om det ikke kommer noen luftbobler!! kom det hos meg jeg byttet hele filterholderen men HUSK det skal være en liten pakning i senter på filteret Ble en smule bedre... EGR ventilen kan med fordel kobles ut også, fant ikke ut av dette selv,av irritasjon og søvnløse netter satte jeg den inn til nissan de sjekket diverse byttet filter som jeg nettop hadde byttet:devil: 400.- der også.. renset i innløpslanger til Turboen + ic men ble ikke bedre..........3330 kr takk.. for ingenting
kan det være dysene da spurte jeg... nja... tviler på det kanskje pumpa er gåen/slitt la de til men den kan bare testes når den er av sier de UAKTUELT å gjøre det nå iallefall. jeg snakket med et dyseverksted og de mente det var dysene som var slitte,får nye spisser for ca 4000.- Fikk tips om rens av dyser, heiv på tanken en TUNAP dieselsystemrens,etter en tank med det så er DET MESTE av juksinga/lugginga borte:) men skal ta og skifte dysene før jul nå.
er nok det som gjør det hos meg iallefall,håper jeg da!!!
så prøv en hestekur med rens,kan nok hjelpe deg det jeg tok en flaske nok til 80 liter på 60 liter diesel på tanken har hatt topic om mitt problem oppe her tidligere,men heller dårlig med svar, det er ikke så mange y 60/61 eiere ENNÅ her innpå med erfaringer om denne motoren. mest gamlepattien men er sikker på at hvis noen vet så svarer de så godt de kan "knallbra forum her"
har også en gammel 3.3 og den har aldri hatt et feilslag,makalause biler det der:) har kanskje "glemt noe i farten"her så bare spør
mvh Patrolman;)
Konditordiesel e best,det vett jo alle