Da må bremsen din være slapp i fisken ihvertfall. For den skal ihvertfall ikke være sånn.
lugging ved kjøring
Started by
seahunter
, Dec 04 2006 00:00
45 replies to this topic
#41
Posted 04 March 2007 - 22:03
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#42
Posted 05 March 2007 - 10:33
QUOTE(Kenneth32 @ 4 Mar 2007, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
Da må bremsen din være slapp i fisken ihvertfall. For den skal ihvertfall ikke være sånn.
ja lurer litt på om diffbremsen ikke er utslitt på min
#43
Posted 06 April 2007 - 22:58
QUOTE(erikhjermstad @ 5 Mar 2007, 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
ja lurer litt på om diffbremsen ikke er utslitt på min
løfter denne opp i dagen igjen.
jeg nappet av slangen fra luftfiltret for å fingre litt med akslingen i turbon, noe fortalte at slakk aksel kunne føre til lekkasje her- men nei ingenting her heller
så tok jeg tilbakekoblingen fra turbon til dieselpumpa og målte trykket her, hvilket viser seg å være samme som på ladetrykk målern.
skrudde så opp "puta" i dieselpumpa for å sjekke om denne var busted, hvilket den ikke var.
resyme
testet og tunet opp dysene
renset motor med noe tyske greier, dratt rett gjennom pumpa
lekmannssjekket turbon
lekkasje / innsugstestet alle slanger i motor
!!
#44
Posted 03 June 2007 - 22:44
ja,har du fått fiksa problemet?
#45
Posted 06 June 2007 - 22:38
Har skrevet om dette i ein tidlegare tråd. Min forrige bil var ein 95-mod y60 (Har 2001 Y61 som skal bygges om til stasjonsvogn ein av dei første dagane.) Hadde problem med lugging i tilleg til tregstarta motor. Mitt problem var ørsmå hol i tankarmaturen som gjorde att motoren saug falsk luft av og til. Under teppet i lasterommet er det ei luke som kan skrus av. Då kjem du til toppen på tanken der slangane var kobla til. Hos meg var det mykje drit og tæring på røyra som kjem ut av armaturet. Løysinga var og dra slangane heilt inn på røyra og stramme godt til klemmene. Vips problemet løyst. Har gitt dette tipset til fleire med samme problem og det har vist seg at det har vært dette som har vært problemet. Samlar seg mykje dritt oppå tanken over tid. Kan jo være ein ide og kontrolere dette.
Eg hatar folk som ikkje kan inrømme sine feil. Det ville eg gjort dersom eg hadde nokon...
#46
Posted 19 September 2007 - 08:45
Det skal jammen sjekkes for min del =)
QUOTE(Dawn @ 6 Jun 2007, 22:38) <{POST_SNAPBACK}>
Har skrevet om dette i ein tidlegare tråd. Min forrige bil var ein 95-mod y60 (Har 2001 Y61 som skal bygges om til stasjonsvogn ein av dei første dagane.) Hadde problem med lugging i tilleg til tregstarta motor. Mitt problem var ørsmå hol i tankarmaturen som gjorde att motoren saug falsk luft av og til. Under teppet i lasterommet er det ei luke som kan skrus av. Då kjem du til toppen på tanken der slangane var kobla til. Hos meg var det mykje drit og tæring på røyra som kjem ut av armaturet. Løysinga var og dra slangane heilt inn på røyra og stramme godt til klemmene. Vips problemet løyst. Har gitt dette tipset til fleire med samme problem og det har vist seg at det har vært dette som har vært problemet. Samlar seg mykje dritt oppå tanken over tid. Kan jo være ein ide og kontrolere dette.
Patrol GR Y60 GQ, LWB Goodyear MT/R 33x12,5-15 på 10" Dick Cepec DC1 http://guttulsrud.no/