Gå til innhold



Foto

en klubb for korando


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#21 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 05 January 2007 - 00:00

er det så varmt og godt som det ser ut som der nå så kommer jeg i morra hehe

Chris

#22 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 05 January 2007 - 00:00

Velkommen. Det er nesten sånn. ( ser du noen sol på bildet ... he he ... )
I går kveld var det nesten havblikk og fullmåne. Finnes ikke snø her. +8 °C.
Du har jo vært her før du og kjent på varmegradene - her er flott.
Det er på tide å slå planen nå tror jeg. Jeg ville ikke bråke med gressklipperen i rom jula. . .


st-lybe@online.no

#23 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Klubb er jeg veldig gira på,men å kjøre Tromsø-Risør med Korandoen,kone og Barn mjaaa.biggrin.gif

Jon

#24 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 24 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Klubb er jeg veldig gira på,men å kjøre Tromsø-Risør med Korandoen,kone og Barn mjaaa.biggrin.gif

Jon


Opprinnelig postet av Scuba



Eheiiii !
Du skal få låne bilen min litt da ser'u. Trenger ikke kjøre den lange veien med Korandoen. Ta flyet, så treffes vi til sommer'n.
biggrin.gif:)biggrin.gif:lol:

st-lybe@online.no

#25 jeep1975

jeep1975

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

Et forum/klubb for for Korando er en kjempe ide.Det å få med Dong A i et slagord er topp. Har en 1989 mod. med 2,8l td . dekk for vinteren er 36x15x15 fungerer konge.

#26 eggedal

eggedal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

En kammerat av meg kom med en ufin kommentar "Hva er vel verre enn en vellbrukt DONG" sleep.gif

Hvorfor rakke ned på noe du ikke har prøvd

#27 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

Du får si at du har lite erfaring med brukt DONG. Du spanderer en ny HVER GANG !!! HE hehehehe .....

Steinar Lyberg
st-lybe@online.no

#28 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 27 May 2007 - 06:16

bedre å si som Bjørn Bergskaug sier da den fineste doen er en laredo og den styggeste er en korando biggrin.gif
Chris
Support http://kccd.no

#29 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 14:55

Hva driver vi med?

Siden Korando alltid bruker Dong er vel knoppskyting løsningen her.

Korando med spiralfjærer : Fronten av en Korando, understelle fra en LC 70, balja fra en Cj5 og motoren fra en chevorlet astro (v6 auto - dana 300) - fungerer meget bra.

Koarando cj 7: En ramme og akslinger fra en K med Trooper TD og 5 tr, samt cj 7 balje - fungerer bra.

og til høsten

Koranda ww II - motor gir og aksler fra K, med ramme og balje fra en cj 3 (Islands bil)

Og voalà. En dong blir til tre.
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#30 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 25 August 2007 - 20:58

E det plass te mæ å

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#31 Ronny G

Ronny G

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 10:10

Hei jeg kunne tenke meg og bli medlem . Har en 88 korando som jeg kjøpte for 2 måneder siden. Det er en tøff og morsom bil. Det hadde hvert ok og treffe andre som er korando entusiaster!
skrubb

#32 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 18:08

Velkommen inn i varmen.
Grattis med bil forresten.
Har du bilde så send meg gjerne det på e-post st-lybe@online.no så kanskje jeg kan fortelle deg et og annet om bilen din. Jeg har et lite register med bilder og navn vedrørende Korando fra ca -90.
Kikk innom http://www.Korando.no og se litt av hva som finnes av deler også.

Edited by Newton, 23 November 2007 - 18:09.


#33 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 18:10

Ja, ja kara blir det noe klubb eller.
Ja jeg vet at det er ofte bare noen få som drer lasset og andre bare sitter å venter til klubben er startet. blink.gif

En dårlig unskuldning men dog, men der det er flest biler kan starte i forkant og vi kommer etter og vips så har vi en klubb. biggrin.gif

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#34 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 19:02

En slik klubb må nok drives på nett og ikke ved treff.
Vi er spredd over hele landet og Korando er ikke akkurat noe langtransportkjøretøy ....
Jeg har nappet Korando.no og har muligheten til å lage en Blogg som alle eiere kan benytte. Er det en ide med noe slikt- og flytte det fra offroad ?
Det er vel ikke riktig å gjøre i og med at offroad.no tross alt har gitt oss muligheten til å chatte, kjøpe og selge her. De driftes av annonseinntekter og litt for garasje-inntekter.

Selv synes jeg det er klubb godt nok med forumet her. Jeg forsøkte med et treff i fjord sommer- på gården, men en annen som skulle samle folket. Det ble ikke noe av i det heletatt.
Chatting, bilder og delehandel er vel det mest aktuelle for de fleste tror jeg.

Kjør debatt :

Edited by Newton, 23 November 2007 - 19:03.


#35 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 00:30

QUOTE(Newton @ 23 Nov 2007, 19:02) <{POST_SNAPBACK}>
En slik klubb må nok drives på nett og ikke ved treff.
Vi er spredd over hele landet og Korando er ikke akkurat noe langtransportkjøretøy ....
Jeg har nappet Korando.no og har muligheten til å lage en Blogg som alle eiere kan benytte. Er det en ide med noe slikt- og flytte det fra offroad ?
Det er vel ikke riktig å gjøre i og med at offroad.no tross alt har gitt oss muligheten til å chatte, kjøpe og selge her. De driftes av annonseinntekter og litt for garasje-inntekter.

Selv synes jeg det er klubb godt nok med forumet her. Jeg forsøkte med et treff i fjord sommer- på gården, men en annen som skulle samle folket. Det ble ikke noe av i det heletatt.
Chatting, bilder og delehandel er vel det mest aktuelle for de fleste tror jeg.

Kjør debatt :



Hei Newton:

Enten er det feil på min bil, eller på deres.
Da jeg kjøpte bilen i Rakkestad, da kjørte jeg til Bodø.
Det var da ikke noe problem og så flytter jeg til Halden og det gikk fint jeg koset meg
Jeg synes ikke den var vond å kjøre.
Vel litt bråk var det i kupèn, men det har man jo sterioanlegg som har demper den slags lyd.

Edited by tutti, 24 November 2007 - 00:51.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#36 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 09:36

QUOTE(tutti @ 24 Nov 2007, 00:30) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Newton:

Enten er det feil på min bil, eller på deres.
Da jeg kjøpte bilen i Rakkestad, da kjørte jeg til Bodø.
Det var da ikke noe problem og så flytter jeg til Halden og det gikk fint jeg koset meg
Jeg synes ikke den var vond å kjøre.
Vel litt bråk var det i kupèn, men det har man jo sterioanlegg som har demper den slags lyd.


For entusiaster er vel en klubb en fin ting. Det er imidlertid mye "administrasjon" og virelige entusiaster er det få av.


Erfaringer tilsier at det er under 10%. aktive medlemmer i slike klubber. Dersom vi får 20 medlemmer vil det være 2 som kommer på treff? De to som startet klubben?

En klubb som har 2-3 aktive blir jo ikke så veldig spennende, men holder vel for de det gjelder. På "enmannstreff" blir i alle fall enigheten stor, og "beste bil" troffeet blir innen rekkevidde. Selv "lengs kjørte deltager" blir lett å regne ut.
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#37 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 19:54

1. For de som mener at det er OK å kjøre langt er hjertelig velkommen hit ! Selv har jeg småbarn og kona som elsker å være med på tur i jeepen, men vil hjem hver kveld.Selv ønsker jeg ikke å reise langt for å komme på treff. Jeg har alt jeg kan drømme om her, med offroadbaner og turstier for bilen.
2. De som kjører langt med Korando er tøffiner ( positivt ment) Det er litt av en utfordring hvis noe går galt med bilen på tur. Det kryr jo ikke akurat av merkeverksteder for denne bilen. Og delene, ja de er jo her ...
3. Jeg har innbydd til treff her. Jeg har en gård hvor alle mann kan campe, nær havet, offroadløyper og turterreng. I tillegg er det bygg som man kan mekke i og overnatte i hvis det skulle bli dårlig vær.

Og i samme bygget, ja der ligger alle delene for de som måtte trenge.
Campingplass er det også like i nærheten her.
Men har det kommet noen?

Med dette som bakgrunn er det neppe noe grunnlag for klubb her??
Totalt finnes kanskje 60 skiltede kjøretøy. Max 30 kan vurdere å bli medlem.
Av disse bor 5 nord for trondheim og 10 på vestlandet.
5 på sørlandet og 10 på østlandet.

Spørsmål 1: Hva skal en klubb gjøre for nytte for Korandofolket ?

Edited by Newton, 24 November 2007 - 19:59.


#38 Mute 180

Mute 180

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 25 November 2007 - 01:40

heja, østlending her.
Jeg er iogforseg enig med tidligere nevnte punkter her, at offroad.no holder som klubb, og at man ikke trenger en egen en. Men treff kan alltid være hyggelig og lærerikt. Pluss at øl kan lett nytes i all slag miljø.
Problemet er stort sett alltid mangel på primus motorer og prioritert tid. Jeg stiller nok ihvertfall hvis det er arrangeres noe innen 50 mils avstanden. Astander med Korando er jo bare kos sålenge været og temperaturen er på riktig side. Var på en 200 mils tur i sommer med Korandoen, og det var supersuksess. Selv med samboer. (Det er jo genialt med Korando hvis de lange turene sliter på konversasjonsevnen, da man ikke har noen sjanse til å prate uansett grunnet støy)
Bilen min ble forresten eu-godkjent i forrige uke, så nå kan den settes bort for vinter'n med god samvittighet. La nå snøen falle på østlandet, slik at pudderjakten kan starte.

Edited by Mute 180, 25 November 2007 - 01:42.

Gatas Kong Rando