Suburban elektronisk dieselpumpe
#121
Posted 18 September 2007 - 23:49
Det er lissom bare dine meninger og dine erfaringer som gjelder.
Alt annet er enten løgn, slurv eller i beste fall sprøyt...
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#122
Posted 19 September 2007 - 10:14
Det er lissom bare dine meninger og dine erfaringer som gjelder.
Alt annet er enten løgn, slurv eller i beste fall sprøyt...
Takk i lige måde. Du er nok litt av en sværing! I hvert fall er det noe som er stort på deg.
Og så kan du jo forklare hvorfor målingen til V8 viser omtrent 50 % økning av av lydtrykket når dekslet settes på. Er det kanskje dekslet som støyer, og hvor kommer denne energien fra? Det er mye som tyder på at din forklaring blir banebrytende for støymålinger, kanskje så banebrytende at du blir kandidat til en eller annen pris!
Er det løgn, slurv eller sprøyt du fører ut av deg denne gang?
#123
Posted 19 September 2007 - 11:32
Hva faen er det du pisser med nå??
Din påstand har alltid vært at det er et støydempende deksel, og nå tråkker du i en salat av selvmotsigelser..
Så lenge FSD ikke står på pumpa tror jeg det ikke er farlig på noen som helst måte å ha dekselet der, og det gjør et stygt motorrom penere.
Men at det er støydempende - det er vel avkrefta..
Over og ut
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#124
Posted 19 September 2007 - 11:52
Din påstand har alltid vært at det er et støydempende deksel, og nå tråkker du i en salat av selvmotsigelser..
Så lenge FSD ikke står på pumpa tror jeg det ikke er farlig på noen som helst måte å ha dekselet der, og det gjør et stygt motorrom penere.
Men at det er støydempende - det er vel avkrefta..
Over og ut
Skjønner at du ikke har noe særlig greie på støymåling.
Og da har du vel heller ikke noe å tilføre i denne debatten enn det du hittil har prestert.
Greit for meg at det er over og ut
#125
Posted 20 September 2007 - 06:34
#126
Posted 20 September 2007 - 08:11
#127
Posted 20 September 2007 - 09:23
ChevyHoe - du og jeg er drittunger. Men siden du er så svær, er du sikkert den største.
Edited by Mekkeren, 20 September 2007 - 09:24.
#128
Posted 20 September 2007 - 09:52
Altså, hva dreier denne tråden seg egentlig om??
Å få prøvd ut best erfaringsutvekslig angående FSD, pumpe,6,5 maskina generelt osv, eller slenge skitt til hverandre??
Om en er såpass "konstruktiv" som noen er i sine personlige svar til hverandre, kan en vel kanskje beregne at vedkommende og like "konstruktiv" når det gjelder det tekniske??
Hold fred og diskuter på skikkelig måte, så folk kan lære noe av det!!
Beklagerminutblåsning.... Reex
Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!
#129
Posted 20 September 2007 - 10:30
Forresten Mekkeren, så deg ikke i sverige,prøvde flere ganger å få fatt i deg via offroad men nei.
Du skulle kanskje ha fyllt ut profilen din bedre,er lettere å få tak i deg da.
#130
Posted 20 September 2007 - 11:26
Så du skjønnte hvem jeg mente ihvertfall, men det var ment litt sarkastisk Men du er flink til å få folk til ikke å like deg da, jeg ser den
#131
Posted 20 September 2007 - 11:28
Forresten Mekkeren, så deg ikke i sverige,prøvde flere ganger å få fatt i deg via offroad men nei.
Du skulle kanskje ha fyllt ut profilen din bedre,er lettere å få tak i deg da.
Hyggelig å høre du ville ha tak i meg og at du ikke skulle skalpere meg med stridsøksa i sommer.
Men når jeg er ute å reiser, blir det lite offroad - med mindre jeg kjører i grøfta.
Fikk du tatt testen vi snakket om i Skellefteå/Umeå?
#132
Posted 20 September 2007 - 11:39
#133
Posted 20 September 2007 - 11:42
Det stemmer, jeg har nok en stor negativ fanklubb på forumet. Og det er lett å få det når man ikke er enig i alle påstander som fremsettes.
Problemet er ikke større enn at jeg av og til morer meg når jeg ser hvor sinna noen blir (meg inkludert som ovenfor - hvor jeg ble litt for personlig).
Forresten skjønte du hvem jeg mente??
Edited by Mekkeren, 20 September 2007 - 11:44.
#134
Posted 20 September 2007 - 11:52
Problemet er ikke større enn at jeg av og til morer meg når jeg ser hvor sinna noen blir (meg inkludert som ovenfor - hvor jeg ble litt for personlig).
Forresten skjønte du hvem jeg mente??
Jaudå, men synes bare det er synd det blir så mye personangrep og drittslenging for det er så unødvendig.
Det burde være stor nok takhøyde her inne til å ha forskjellige meninger og kunne klare å diskutere dem på en sakelig måte
#135
Posted 24 September 2007 - 10:48
http://www.v8dieselt...i...?f=48&t=107
denne slange sokkelen , det er den man skal bytte ut med en som har større innvendig diameter og gjengene på den jeg skal kjøpe er 9/16" = 14.2 mm men hva er innvendig dimmensjon på slange sokkelen?
og på filter huset skal man også bytte slange sokkel , og der må man borre opp hullet fra "gamle" sokkelen man har kappet av , og der skal man bruke gjengetapp "1/8 x 28bspf" , det har vel noe med stigningen på gjengene tenker jeg? .. og sokkelen man skal sette inni det nye hullet , skal den være 9/16 den og?
og det jeg lurer mest på , HVOR får man kjøpt disse slange soklene(her til lands)?
om noen som har bygd om systeme vil svare hadde det vert supert!
JO , og en ting til , har lest meg til at jeg må bytte lift pumpen , og og leste at det var en Holley pumpe , fåes denne hos summitracing.com ?
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#136
Posted 24 September 2007 - 14:30
http://www.v8dieselt...i...?f=48&t=107
denne slange sokkelen , det er den man skal bytte ut med en som har større innvendig diameter og gjengene på den jeg skal kjøpe er 9/16" = 14.2 mm men hva er innvendig dimmensjon på slange sokkelen?
og på filter huset skal man også bytte slange sokkel , og der må man borre opp hullet fra "gamle" sokkelen man har kappet av , og der skal man bruke gjengetapp "1/8 x 28bspf" , det har vel noe med stigningen på gjengene tenker jeg? .. og sokkelen man skal sette inni det nye hullet , skal den være 9/16 den og?
og det jeg lurer mest på , HVOR får man kjøpt disse slange soklene(her til lands)?
om noen som har bygd om systeme vil svare hadde det vert supert!
JO , og en ting til , har lest meg til at jeg må bytte lift pumpen , og og leste at det var en Holley pumpe , fåes denne hos summitracing.com ?
Du trenger ikke å gjøre begge delene. Hvis du skifter til Holley pumpa og setter regulatoren like foran IP pumpa så er det ikke nødvendig å modifisere rør og inntak. Hvis du skal beholde original pumpa eller tilsvarende da har det absolutt noe for seg.
Originalpumpa kan levere ca 1 liter i minuttet ved ca 7-8 psi (kanskje mindre hvis pumpa er slitt), Holley pumpa kan levere 7 liter i minuttet ved 10 psi. Jeg målte alle slanger og innsnevringer og kjørte simulerimg i et program vi bruker til å beregne flow og fant ut at det totale trykkfallet er mindre enn 1 psi når man bruker en pumpe som kan gi mer enn 2 liter/min. Legger man så til at filteret kanskje har et trykkfall på 1 psi så har man totalt 2 psi trykkfall i systemet.
For Holley pumpa så er dette ikke noe å bry seg om.
For ei sliten original pumpe er dette katastrofe da trykket under belastning vil falle betraktelig.
Den pumpa som blir mest brukt er Holley Blue og den selges på Summitracing.
RedWolf
#137
Posted 24 September 2007 - 14:45
Originalpumpa kan levere ca 1 liter i minuttet ved ca 7-8 psi (kanskje mindre hvis pumpa er slitt), Holley pumpa kan levere 7 liter i minuttet ved 10 psi. Jeg målte alle slanger og innsnevringer og kjørte simulerimg i et program vi bruker til å beregne flow og fant ut at det totale trykkfallet er mindre enn 1 psi når man bruker en pumpe som kan gi mer enn 2 liter/min. Legger man så til at filteret kanskje har et trykkfall på 1 psi så har man totalt 2 psi trykkfall i systemet.
For Holley pumpa så er dette ikke noe å bry seg om.
For ei sliten original pumpe er dette katastrofe da trykket under belastning vil falle betraktelig.
Den pumpa som blir mest brukt er Holley Blue og den selges på Summitracing.
takker for svar!
er jo supert om man kan få samme "effekten" ved og bare bytte LP og sette regulatoren mellom filter og IP og slippe og måtte borre og herje!
fant denne på summit , stemmer det at det er den Holley blue du snakker om?
og jeg går ut i fra at regulatoren er den minste delen på bildet , med en liten set skrue?? (er det der man styrer hvor mange psi den skal ha?)...
http://store.summitr...mp;autoview=sku
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#138
Posted 24 September 2007 - 15:37
Regulatoren er den lille saken og den kan justeres med en skrue.
RedWolf
#139
Posted 25 September 2007 - 16:54
#140
Posted 30 October 2007 - 00:07
Alt 1. På injeksjonspumpe.
Bergheim sier at i midtvesten (USA) er det eksempler på at livslengden er flere hundre kkm. Klima: tørt / kaldt / varmt
I Norge (våre klimatiske forhold: høy relativ fuktighet / kaldt / varmt) er livslengden typisk 30-40000km.
Alt 2. På kjøleplate festet over motor. Livslengde typisk 15 - 30000. På kjøleplate måles store temperaturvariasjoner, fra omgivelsestemperatur opp til motortemperatur. Utsettes for høy relativ fuktighet ved omgivelsestemperatur.
Alt 3. På kjøleplate i siden i motorrom med vifter. Livslengde typisk 15 - 30000. På kjøleplate måles temperaturvariasjoner, fra omgivelsestemperatur opp til motorromstemperatur. Utsettes for høy relativ fuktighet ved omgivelsestemperatur.
Alt 4. I grillen. Livslengde ikke nevnt, men den ryker. FSD utsettes for temperaturvariasjoner i takt med omgivelsestemperatur. Utsettes for høy relativ fuktighet ved omgivelsestemperatur.
Alt 5. FSD i motorrom - kjøleplate i skjermen. Relativt ny plassering uten rapporter på livslengde. Antas å ha omtrent samme forhold som plassering i grillen.
Alt 6. På kjøleplate i kupeen i luftstøm fra varmeapparatet. Relativt ny plassering uten rapporter på livslengde. Målinger på kjøleplate viser temperaturforhold konstant i forhold til luftemperatur. Utsettes for høy relativ fuktighet ved omgivelsestemperatur.
Alt 7. I kupeen uten kjøleplate, men i luftstrøm. En reparert FSD har nå gått vel 50000km (totalt). Temperaturen målt direkte på effektransistor er omtrent konstant i forhold til kupetemperaturen (etter en tid). Utsettes for høy relativ fuktighet ved omgivelsestemperatur.
Konklusjoner:
1. Varmeutviklingen i en FSD er uavhengig av belastning - omdreiningstall på motor og effektuttak. Det er ikke grunn til å tro at varmeutviklingen har sammenheng med noen parametre i drivstoffsystemet.
2. I tørt klima har FSD (PMD) lang livslengde når den er montert på injeksjonspumpe.
3. Store temperaturvariasjoner kombinert med høy relativ fuktighet, kan være en "FSD -killer". Disse parametre bør reduseres mest mulig.
4. Beregninger viser det utvikles lite effekt i en FSD. Størrelsesorden er omtrent 25 - 30W.
Edited by Mekkeren, 30 October 2007 - 00:11.