Gå til innhold



Foto

Går 33X12.50 hjul på L200?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
65 replies to this topic

#21 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 26 December 2006 - 00:00

kjøpte noen 33x12,5x 15 i sta.skal bli stas å se hva som må til..noen her som pratet om torsjons fjøring forran... hvor mye kan jeg heise den på det?

#22 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

titta litt på det i dag. det var 6 klosser på selve hytta i vertfall. så det stemmer sikkert med 12 stk.
har noen av dere løftet karosseriet før på en slik? vor mye løftet dere?
er det torsjons fjærer på den forran som det går og justere opp litt på?
Noen som har prøvd og flytte bakakselen fra over bla fjørene til under?

#23 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

hvor mye kan jeg heise den på torsjons fjøringen forran? noen som veit det? tenker da på drivknutene hvor mye vinkel de tåler uten og ryke med en gang

#24 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

Den jeg hadde ble skrudd opp ca 5cm og noe mer er ikke å anbefale. Det blir jævlig stivt! Du må også gnage av en del på de gummiputene som ligger mellom bærebruene, to på hver side.
Til slutt må du ta en forstillingskontroll fordi spissinga blir feil.

Cherokee XJ 4,0 HO -94.

#25 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

Du må ikke lage klossene lengre enn 3 tommer. 12 klosser kommer på under 1000,- spenn inkl. frakt... er vel ingen grunn til å lage slike klosser selv vel?



Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, youŽre still retarded.


http://www.offroad.n...ed/henning/logo henning.bmp

#26 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

hvorfor kan dem ikke være lenger?
det tar med 10 min ca da og lage dem selv og er gratis. hat alu og dreierbenk på jobben.

Drivakslene på bilen står rett ut nå, gjore dem det på bilen din også?

Har noen her bilder av en L200 som er heisa og heva kaross 3"? er det noen flere måter og heve bilen på?
hvordan er det og flytte bakakselen fra over til under blafjørene bak?

#27 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

Spar deg sjøl for mye plunder og kjøp en gammel stivaksla Hilux :-))

Cherokee XJ 4,0 HO -94.

#28 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

det var det da... men nå har jeg en l200 så da må man vel gjøre det beste ut av det smile.gif

#29 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

Skjønner det men disse bilene er ikke noe godt utgangspunkt for mye heving. Glem det med å bygge om til SPOA, du får ikke heva tilsvarende foran. Det greieste er å sette på Toyotasjakler bak, stramme torsjon 4-5 cm og å skjære ut maks i blekk og plast foran. Da får du på 32-11,5-15 på 8" felg uten subbing. Du vil trenge breddere!
Skal du ha på 33" uten subbing og drit tror jeg det holder med et 2" bodyløft i tillegg. Ikke noe av dette blir godkjent!

Cherokee XJ 4,0 HO -94.

#30 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

den er ganske mye høyere bak enn forran. men om jeg heiser den forran så må jeg vel heise den bak også. blir vel litt rart uten heising bak.
så om jeg heiser 3" så skulle det holde + 5cm forran på torsjons fjøringa..?
det er bare sanne spor (splains) på torsjons fjørene eller??
Takker for svar!

#31 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

Hvis den er ganske mye høyere bak kan du jo prøve å skru opp torsjon til bilen er i vater, ser bra ut da. Oppskrifta på skruinga finner du på "søk".
Det er foran skjermbuene blir trange, bak er det romsligere.
Ikke bodyløft mer enn du må, skjær heller inn til beinet.

Cherokee XJ 4,0 HO -94.

#32 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

kan du skrive linken til søket her? er ikke så flink til dette enda...

#33 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Jeg husker ikke akkurat hva du må søke på. Du får lete litt :-)
Det var vel Henning eller Hardkåre som la ut dette her? De finner det nok til deg hvis du spør pent :-))

Cherokee XJ 4,0 HO -94.

#34 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Skjønner det men disse bilene er ikke noe godt utgangspunkt for mye heving. Glem det med å bygge om til SPOA, du får ikke heva tilsvarende foran. Det greieste er å sette på Toyotasjakler bak, stramme torsjon 4-5 cm og å skjære ut maks i blekk og plast foran. Da får du på 32-11,5-15 på 8" felg uten subbing. Du vil trenge breddere!
Skal du ha på 33" uten subbing og drit tror jeg det holder med et 2" bodyløft i tillegg. Ikke noe av dette blir godkjent!

Cherokee XJ 4,0 HO -94.


Opprinnelig postet av Buhund



Dette er sannheter med moderasjoner.... Se på Reveænka sin, godkjent med 35" , hvis jeg ikke tar helt feil. Går det på en går det på alle. Men skal det gå på alle bør nok alle oppføre seg bra, og ta en tur eller 40 til BT....

L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......

#35 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 30 December 2006 - 00:00

tekte ikke og godkjenne den.
tenkte bare og ha den frem til våren eller noe..
skal jeg heve den så den er i vater på torsjonen så må jeg heise mere enn 5cm. og det var vel ikke anbefalt?
når dere sier 5 cm menert dere da fra hjulbuen og ned til hjulet eller måler dere ett annet sted?

#36 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

ja det har a,den bilen pluss et par biler til er godkjennte..men de er bygd og godkjente av fjallasport .

-----------------------------------------------
_LA1FPA_

#37 Buhund

Buhund

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

Bare for ordens skyld :-) Modellen jeg tenker på er den til og med -96.
Har aldri hørt at Fjällasport bygger om eller får godkjent 35" på disse.

Cherokee XJ 4,0 HO -94.

#38 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

hvordan er det og lage en brakett til og sette mellom ramma og forstillinga da? eller blir det mye tull med bremserør og div?
Er det noen som har ett mål fra bakken og opp til traversjen på en l200 som er hevet på torsjon fjøringa?
å si att jeg kan heve den ca 5cm blir litt uklart når dere ikke veit hvor høy den er fra før av..
Om noen kan gi meg det målet, så skriv hvordan hjul som står på..

#39 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

Ikke noe er umulig bare det blir gjort ordentlig;)
Men dette var ikke tanken bak dette prosjektet, så da er det da vel bare å kjøre på.
Skal du bare ha den frem til våren er det da ikke noe problem, Skru til den er i vater. Hvorfor tenke på om det holder eller går i stykker hvis det bare skal være et midlertidlig leketøy?

L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......

#40 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 31 December 2006 - 00:00

må jo holde til jeg skal selge den. gidder ikke bytte drivknuter hver dag wink.gif
men om jeg heiser mye på torsjon fjøringa, er det sånn att det ryker med en gang eller er det bare att slitasen øker. har holdt en del på med drivknuter på fwd bilem men der har man ikke det problemet med heving. mest senking der smile.gif