Gå til innhold



Foto

Off-topic på offroad.no


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#1 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Siden vi var i fare for å ødelegge tråden om den fantastiske selvrensede trusa med en diskusjon om off-topic har livets rett, oppretter jeg denne tråden og prioriterer den en stund.

Med ny layout er det naturlig at vi diskuterer litt for og i mot dette emnet, som har både tilhengere og motstandere. Vi må evt vurdere om alt evt skal være tillatt, eller om man skal begrense uttryksfriheten.
Til sjuende og sist blir det opp til admin om noe skal endres.



Personlig mener jeg at det sklir for mye ut. Det bør være relatert til bil, på en eller annen måte. Selvrensede truser, youtube-filmer om alt mellom himmel og jord, og annet som er helt fjernt fra bil tar for mye plass og presser ut det som burde være meningen med tråder her på forumet. Helt greit med saker som transporteren til Partypatrol, agregat, bygging av garasjer, str på luft-kompressor osv.. Det kan tross alt relateres til bil og offroad.

Kan ikke VG, Youtube, startsiden osv få styre med det de kan, så holder vi oss til det offroad.no er ment for?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com

#2 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

I forbindelse med andre emner som har vært hett diskutert de siste par årene, har det blitt hylt ganske høyt angående serverplass og trafikk og kostnader på datamengdene. Sett i lys av at dette er et offroadforum, bør off-topic være første post for sparekniven. Jeg både leser og skriver på off topic av og til, fordi det "er der", men kunne fint vært uten.

Trur også dette "off topic" miljøet trekker til seg en del brukere som stort sett bare skriver drit, og som ikke har videre stor interesse for 4x4 eller offroad. Det er ganske mange av disse nå, og det gjør ingenting om disse mister interessen for forumet og finner seg andre fora og poste drit på. Det er ikke om å gjøre å ha flest mulig registrerte brukere, dersom 50% av disse er proformabrukere eller hva man skal kalle det.

Hele forumet er utvannet etter min mening, og det skyldes mange ting, men off-topic tror jeg har en del av skylda av overnevnte årsak, det fører til at mange generelt "off topic-personer" beholder interessen av å farte rundt her. Mange av de erfarne offroaderne har flagga ut, og gidder ikke være her. Det er nettopp de ressurspersonene som sitter med kunnskap, erfaring og kompetanse man trenger på et forum. Det er som sagt mange årsaker tror jeg, men off topic er svært medskyldig indirekte.

Det finnes en del nyttig og en del unyttig men artig på off-topic, og det blir litt som Se og Hør: Alle, jeg også, leser det når man først har det i hendene. Klikker man på nicket mitt akkurat nå og ser på siste innlegg, er det tydelig at jeg også bidrar med mye drit når muligheten ligger her... Men trur offroad.no og alle de her med genuin interesse for 4x4 eller offroad er bedre tjent uten i lengden selv om det med det samme føles litt "kjedeligere".

Nå blir jo ikke akkurat konkurransen for offroad.no mindre den kommende tiden, jeg tror dere har en ganske massiv flukt av erfarne offroadere å se frem til, så det er virkelig på høy tid for offroad.no å sette i verk tiltak i form av å definere seg selv og bestemme hva det skal være. På forsiden sees en ganske stor redningsaksjon hvor admin springer rundt med brannslokkerne for å prøve å berge restene. Bygget er ganske overtent, spør du meg, og jeg TROR det er for seint. Men KANSKJE klarer offroad.no å berge rompa si litt mer dersom det satses litt hardere og mer definert, selv om det går på bekosning av mer uinteressante brukere.



www.bilbygging.no
Mitt prosjekt: http://www.bilbyggin...er=asc&start=30


#3 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Vi trenger en diverse avdeling. Dette fordi her kan folk tulle og dille, mens dem samtidig blir bedre kjent med hverandre, som igjen fører til at folk knytter kontakter, som igjen medfører et bedre forum.

Jeg kan ikke tenke meg at det skal være så vanskelig å la være å klikke på disse sidene hvis man ikke har interesse for det.

Hallo!! Alle underavdelingene er godt merket med merkenavn, eller interessefelt, så folk kan ikke ta feil.

Det har vært noen drøye innlegg og tråder ja, men igjen, da ser man hvordan folk er,,,

Skrekkeksemplet på et overseriøst forum må jo være Hardware.no, der drittungene (brukerne) nærmest konkurrerer for å rapportere brukere som ikke overholder forumreglene, og der er det masse rigide regler gitt,,,

#4 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:



Da har jo heller ikke "ISKALD" tråden noe her å gjøre, der var det jo en såkalt "seriøs" person som fort kom med innlegg.



Opprinnelig postet av esol



Det er helt riktig , der har jeg hatt ETT innlegg...

Å bli eldre er obligatorisk, å bli voksen er valgfritt...
http://video.google....045&q=motorhead
Garasje sider ja hmmm var det noen som sa www.bilbygging.no mon tro???

#5 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

En ennen ting med OT er at da kan en stille spørsmålet som en ikke vet hvor en kan stille ellers.

For ex, hvordan bli kvitt melissa viruset.....
Behold OT, og slett inlegg etter 1mnd....

__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748

#6 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Jeg ønsker et mere seriøst offroad forum, hvor det meste er offroad relatert.......

__________________________
Ante leiter videre......

#7 TheChieF

TheChieF

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 716 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:


Både nye og gamle må bekrefte, ja.. Tror ikke de som ikke sender inn sms blir slettet, men de får jo ikke skrevet noe i forumet uten å sende den sms'en...

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com



Opprinnelig postet av Frode



I og med at det må sendes en sms for å bekrefte brukernavn, så regner jeg med at dette koster penger. Hvor mye vil det koste hver bruker her på forumet å sende denne sms'en? koster den kun vanlig sms pris som å sende til en hvilken som helst mobil, eller er dette en tjenste levert av en tjensteleverandør, eks 1999. slik at det blir en viss kostnad med å bruke dette systemet, noe som igjen fører til at vi som må bekrefte med sms, blir belastet f.eks 10.- wtf.gif

vet jeg sporer litt av nå, men synes dette var riktig sted å poste dette da det ble nevnt her.

********TheChieF********

************************
Medlem nr. 393 CCON
Chevrolet Club Of Norway
http://www.chevyclub.no/

Er det noen som vil ha @gmail.com addresse? ta kontakt med meg på pm, jeg har ca. 50 stk addresser å gi bort.

#8 hlangmo

hlangmo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 165 Innlegg:

Posted 19 January 2007 - 00:00

E jo ganske tåpelig å sensurere pm.....D bli litt vel mye diktatur.

Husk at d ikkje e så mye offroad.no vest det ikkje e brukera her.

Det e tross alt de som hold liv i forumet og de dåkker burde høre på.



It`s a Jeep thing. You wouldn`t understand

#9 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 19 January 2007 - 00:00

Alle nettadresser blir ikke sensurert, kun den nye sabeltann4x4 siden.

#10 Garmel

Garmel

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1031 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Dette er jeg enig i, Offroad.no er ment for offroad.
Om man fortsetter med div off-topic vil det lett skli ut, det er ikke lett å sette en grense og overholde denne.

Kopi av melding:

Helt greit med saker som transporteren til Partypatrol, agregat, bygging av garasjer, str på luft-kompressor osv.. Det kan tross alt relateres til bil og offroad.

Synes dette er en riktig vinkling, og da kan vi greie oss med div off-topic.

Kopi av melding:
Hmm. bare en ting.. Dersom det fortsatt vil bli en off-topic tråd.. Hadde det da ikke vært mulig å gjort så de trådene ikke vil havne på forsiden..?


Alle slike tilpasninger av forumet bør ungås. Det er mye arbeid å lage istand i utgangspunktet, og ved oppdateringer fra produsenten av programvaren må vi ofte tilpasse hele systemet på nytt.



garmel@offroad.no

#11 Bernt S

Bernt S

    Direktør

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Må si meg enig her ja.
Er glad suzuki forumet er så ryddigt som det er.
Men det bør være plass for litt galskap også...
Blir ting for strengt så blir ting fort kjedeligt og det er vel ikke meningen.
Men når noen går hardt ut så må man forvente å få litt igjenn også...
Saddam og resten av politikere får vel nokk oppmerksomhet andre steder så det mener eg

Men ellers så trives eg veldig godt her inne :-)

Ut på tur aldri sur.
Offroaders Hordaland
Støttemedlem Kvinnherad Offroadklubb
Suzuki 413 Hardtop
Jeep Grand Cheroke

#12 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
I forbindelse med andre emner som har vært hett diskutert de siste par årene, har det blitt hylt ganske høyt angående serverplass og trafikk og kostnader på datamengdene. Sett i lys av at dette er et offroadforum, bør off-topic være første post for sparekniven. Jeg både leser og skriver på off topic av og til, fordi det "er der", men kunne fint vært uten.

Trur også dette "off topic" miljøet trekker til seg en del brukere som stort sett bare skriver drit, og som ikke har videre stor interesse for 4x4 eller offroad. Det er ganske mange av disse nå, og det gjør ingenting om disse mister interessen for forumet og finner seg andre fora og poste drit på. Det er ikke om å gjøre å ha flest mulig registrerte brukere, dersom 50% av disse er proformabrukere eller hva man skal kalle det.

Hele forumet er utvannet etter min mening, og det skyldes mange ting, men off-topic tror jeg har en del av skylda av overnevnte årsak, det fører til at mange generelt "off topic-personer" beholder interessen av å farte rundt her. Mange av de erfarne offroaderne har flagga ut, og gidder ikke være her. Det er nettopp de ressurspersonene som sitter med kunnskap, erfaring og kompetanse man trenger på et forum. Det er som sagt mange årsaker tror jeg, men off topic er svært medskyldig indirekte.

Det finnes en del nyttig og en del unyttig men artig på off-topic, og det blir litt som Se og Hør: Alle, jeg også, leser det når man først har det i hendene. Klikker man på nicket mitt akkurat nå og ser på siste innlegg, er det tydelig at jeg også bidrar med mye drit når muligheten ligger her... Men trur offroad.no og alle de her med genuin interesse for 4x4 eller offroad er bedre tjent uten i lengden selv om det med det samme føles litt "kjedeligere".

Nå blir jo ikke akkurat konkurransen for offroad.no mindre den kommende tiden, jeg tror dere har en ganske massiv flukt av erfarne offroadere å se frem til, så det er virkelig på høy tid for offroad.no å sette i verk tiltak i form av å definere seg selv og bestemme hva det skal være. På forsiden sees en ganske stor redningsaksjon hvor admin springer rundt med brannslokkerne for å prøve å berge restene. Bygget er ganske overtent, spør du meg, og jeg TROR det er for seint. Men KANSKJE klarer offroad.no å berge rompa si litt mer dersom det satses litt hardere og mer definert, selv om det går på bekosning av mer uinteressante brukere.



www.bilbygging.no
Mitt prosjekt: http://www.bilbyggin...er=asc&start=30


Opprinnelig postet av Zuki



Kjempebra innlegg. Der traff du spikeren på hode.

K

Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them.

#13 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Fårstår ikke helt hva du mener, Kenneth..
Er vi for lite strenge ang rasehets eller bør vi slakke av..
Fremmedfrykt er vel et ikke uvanlig Norsk "trekk", men offroad.no har valgt en linje som ikke tillater slikt. Innen offroad er det plass til alle..

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com

#14 esol

esol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 709 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Synes også det kan skli litt ut av og til. Men tror de som roper høyest(tror de er så voksne og oppdradd), skal feie for egen dør først.

Da har jo heller ikke "ISKALD" tråden noe her å gjøre, der var det jo en såkalt "seriøs" person som fort kom med innlegg.

#15 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Hmm. bare en ting.. Dersom det fortsatt vil bli en off-topic tråd.. Hadde det da ikke vært mulig å gjort så de trådene ikke vil havne på forsiden..? For da hadde folk sluppet å bumpe frem sine egne tråder.. Liksom, sånn at dersom en var interessert i å lese off topic, så får en heller finne fram til den, istedet for å klikke seg fram via forsiden?





#16 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Thanx...

Jeg reagerte på at hengingen av Saddam var ute her i 4-5 tiden på morgenen, akkurat som at Offroad.no er verdens nyhetssentrum ? Hva pokker har alt dette, unnskyld utrykket, pisset, noe å gjøre her inne ?

Tror det er endel som er mer en skravlesjuk og legger ut mer eller mindre alt de finner. Det er dermed ikke sagt at verden er enig...

Blom :
33" Tacoma, 35" 87Lux og LJ80

#17 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Takk Frode...

Å bli eldre er obligatorisk, å bli voksen er valgfritt...
http://video.google....045&q=motorhead
Garasje sider ja hmmm var det noen som sa www.bilbygging.no mon tro???

#18 Guest_Ural 375D_*

Guest_Ural 375D_*
  • Guests

Posted 09 January 2007 - 00:00

blink.gif

Edited by Ural 375D, 04 February 2007 - 22:28.


#19 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

Jeg trur også at vi klarer oss fint uten noen off topic tråd. Det er jo et offroad forum.

-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no

#20 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 10 January 2007 - 00:00

Hva skjedde med trusetåden? Grunnen til at jeg spør er at deler av denne diskusjonen foregikk der også!

Eller tok det av mellom Ursula og MadMax i løpet av natten så du måtte fjærne "slagmarken", Frode? wink.gif

www.partyfabrikken.no
Kristian W. Johnsen