Gå til innhold



Foto

Off-topic på offroad.no


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#41 Opelmannen

Opelmannen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Innlegg:

Posted 11 January 2007 - 00:00

Jeg er vel kanskje en av de "dårlige" Brukerne her på forumet, som ikke er innom merke sidene så ofte. Har fått mye hjelp på diverse merkesider tidligere, og har hjulpet til med svar tidligere (når jeg vet svaret). Men i det siste så har ikke jeg giddet å svare på spørsmål på f.eks TEKNISK/MEKKING sidene, for uansett, så er det noen andre som "vet" at du skal ikke gjøre sånn, men du skal gjøre det på en helt annen måte... Eller på BTsiden, der alle sammen tror di vet hvordan reglene for tilhenger eller ekstralys er, men se på på inleggene, så er det bare noen få som sier akkurat det samme... Derfor har ikke jeg spesiellt lyst å svare på slike ting, for di blir bare druknet i svada... fjern diverse off-topic, så forsvinner mange, kanskje. Men er det slik at de man mister fordi at svada og dritprat siden er borte, er di som kan bidra mest på di tingene som vi intresserer oss for, eventuellt, kommer man til å savne disse medlemmene?

Mykje fræs i feskoteket!

#42 generalen

generalen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 11 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Trur også dette "off topic" miljøet trekker til seg en del brukere som stort sett bare skriver drit, og som ikke har videre stor interesse for 4x4 eller offroad. Det er ganske mange av disse nå, og det gjør ingenting om disse mister interessen for forumet og finner seg andre fora og poste drit på. Det er ikke om å gjøre å ha flest mulig registrerte brukere, dersom 50% av disse er proformabrukere eller hva man skal kalle det.


må si jeg blir liit provosert av noe av det zuki sier her. virker som om han vil at noen skal komme å bestemme graden av interesse for offroad er gjeldende for om man er velkommen til å skrive her eller delta i diskusjoner. er nok mange me meg her inne som ikke har master grad i hobbymekking. men jeg vil si at de brukerne må da ha like mye rett til å poste som, de virkelig hardcore gutta som veit hvor mange skruer og bolter som sitter i bilen sin, og har kjære gode minner med alle sammen av dem.

på omtrent alle forum jeg er på daglig, noe som etterhvert begjynner å bli en del. så er det GPP tråder(generelt piss preik) og jeg vil si at disse trådene har en ganske stor nytte. fordi disse trådene er med på å samle alle på forumet. foreksempel så har jeg som lada eier ingen stor interesse for diverse amrikanske biler, og er sjelden eller aldri inne på de forumene og leser tråder. men i en offtopic tråd så møtes alle brukerne på en eller annen måte positivt eller negativt. det er opp til den enkelte.

Kopi av melding:
Man er ikke nødt til å lese div off-topic, det er enkelt å scrolle forbi...


syntes det er veldig viktig at de som syntes at offtopic forumet er en pest og en plage får me seg det som ble sagt der. for dere trenger jo faktisk ikke å lese det eller delta der, vis det er så forferdelig.

så i mine øyne er de 2 offtopic trådene noe av de mest verdifulle trådene når man kommer til at det faktisk er sammlende for alle brukerne. ikke at russer rånere og amrikanske rånere holder seg i hver sin del og omtrent ikke har peiling på hvem som er her og der.




lada power is back

#43 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 11 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:

må si jeg blir liit provosert av noe av det zuki sier her. virker som om han vil at noen skal komme å bestemme graden av interesse for offroad er gjeldende for om man er velkommen til å skrive her eller delta i diskusjoner.


Eh...ja? Forumet heter offroad.no, slik at da er det vel ment at de som ferdes her bør ha en interesse for offroad eller 4x4? Så det er da ingenting å være provosert over? Noen er dyktige og kjenner hver bolt som du sier, mens andre (som meg) har nok mer å lære enn å bidra med. Det er varierende grad av dyktighet og erfaring, og det er jo hele vitsen med et forum, men uten noen grad av INTERESSE for forumets egentlige innhold, har man jo ikke så mye her å gjøre.

Er klar over at off-topic også har en samlende effekt, så det har du nok helt rett i. Men er det verdt det i forhold til all driten som samles her, og som både direkte og indirekte fører til at forumet vannes ut med folk som har MER interesse av å ha en plass å poste drit og diskutere andre ting enn folk som har interesse for 4x4? Det er det jeg lurer på. Og som sagt, det er som se og hør: Jeg både leser og skriver på off-topic...

Ser du har vært medlem siden sommeren 2005, og da tror jeg du ikke har rukket å få med deg den gode stemningen i de gamle garasjene vi hadde, De virka mye mer samlende enn off-topic, og folk leste og flirte godt innimellom. De mista vi på grunn av at de brukte mye båndbredde, så det er litt pussig for meg at så mye båndbredde kan brukes på drittprat som ikke har NOE med offroad å gjøre. Deretter ble det forbudt med prosjektliknende tråder, noe som også virket MEGET samlende og trakk til seg beundrende øyne på tvers av merkene. Her kan det være forskjellige meninger ute å går, men i mine øyne er prosjektliknende tråder selve kjernen i et offroadfoum... Så vi har i mine øyne mista de to tingene som var mest samlende, og som samtidig var relevant for forumet, og fått igjen noe som ikke har relevans i det hele tatt.

Fjernet av Anders

#44 generalen

generalen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 11 January 2007 - 00:00

jaja hørt den før om at alt var så mye bedre før i tia ja.
ja jeg blei medlem i 05. var da jeg fikk min første bil som kunne kjøre utenom veien uten å bli totalvrak.

om man kanskje ikke poster så mya andre steder enn på offtopic så er det ikke dermed sagt at man ikke har interessen. kan rett og slett være at man ikke føler at man har så mye å komme med. er ikke dermed sagt at man ikke leser de trådene og faktisk lærer en del. for min egen del så må jeg si at jeg lærer utrolig mye mer om bilen min av å lese rundt på forumet her enn å sitte å stirre på en del jeg omtrent ikke aner hvordan fungerer.

lada power is back

#45 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Det jeg temker på når jeg hører Offroad.no så er det biler, byyging, teknisk, treff, kjøps/salg som har med OFFROAD eller offroadrelaterte ting å gjøre. Det har blitt veldig utvannet her de siste årene, med en drøss med usaklige og totalt uintresange innlegg, filmer, nyheter og annet svada.
(jada) Jeg har lagt inn og svart selv) MEN... det har blitt så lite offroad relaterte ting egentlig, (når man ser på de fleste trådene) at man nå kan døpe om forumet til å hete. Divdrittoglittbil.no. Det er så utvannet at man må lete lenge for å finne noe Offroad relatert om dagen.
dette er jo blitt ett forum som omhandler nesten alt annet enn Offroad. og det blir veldig feil når Offroaden faktisk blir i ett sterkt mindretall. det finnes utallige forum ute som har med stereo, spill, senking, nyheter, piss m,m. Det som har en sykelig trang til å poste ørtenhundre innlegg med svada kan jo henvises til de forumene istedenfor.
Skremmende er det jo også at enhver tråd som kan "minne" om en garasje blir slått ned på. fordi vi henvises til bloggen. (Som jeg FORTSATT ikke får til å fungere, så nå har hjeg gitt faen i heile bloggen)
Bli kvitt Offtopic tråden.
Og på det nye forumet bør admin og redaktører være strenge med å få slettet og kvitt ting som ikke har noe der å gjøre.

Skal bli spennende å se hvordan det nye forumet blir.

Kjersti


Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them.

#46 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Jeg har også lagt inn og svart selv på Off-Topic tråden, men ville overhodet ikke savne den hvis den blir borte.

Så slett hele emnet for min del.

Eller hvis den blir stående må Red gjengen være flinkere til å rydde.



#47 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

1. Ser at noen av de som skriver påstår at off-topic står for mesteparten av trafikken her på forumet.

-Nei.... Off-topic er like stor som Jeep, færre tråder, noen flere svar.
Dvs at om vi legger sammen alle merketrådene er 80% av trafikken offroad/bil-relatert.

2.Bloggen er ingen flopp, den fungerer, og den blir enda mere integrert i forumet ved ny layout.

3. Vi sletter ikke alle tråder med tekniske innlegg, men tråder med oppbygging av hel bil blir slettet. En tråd om akselskifte eller motorskifte eller montering av ARB er ok. Men tråder som tar fra seg restaurering fra A-Å ønsker vi skal ligge under bloggen eller i de "gamle" garasjene.


-Konklusjonen på denne tråden blir med stor sansynlighet at div off-topic forsvinner og forumet beholder en off-topic mappe som skal inneholde bil-relaterte emner. Retningslinjer kommer senere


-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com

#48 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Blir spennende å se det nye forumet som helhet, jeg er ikke så pessimistisk som det kanskje høres ut... jeg mener enda at blog'en er en flopp hittil, sett i lys av det som finnes der og trafikken der, men kanskje blog-funksjonen tar seg opp når det blir bedre integrert. Jeg håper at offroad.no klarer å klatre tilbake til litt av det gamle mht kvalitet og stemning, og samtidig utvikle seg, for det er fremdeles et fint forum som ligger til grunn. Håper ikke på større antall brukere, men snarere på en liten utskifting av de som ikke er så veldig offroadinteressert. Det er litt synd at denne (uvanlig) konstruktive debatten og de andre endringene kom så seint at det rakk å bli dannet enda flere forum. Det beste er å være samlet, det er jo ikke SÅ stort miljø i norge. På den annen side er vel konkurranse litt sunt, for da blir alle tvunget til å yte litt mer og lytte litt mer på de som skal bruke dette. Med de gamle garasjene som alternativ igjen, vil jo prosjekttråder kunne havne der, og da er ikke konsekvensene så store av at det ikke er tillatt i resten av forumet. Både jeg og andre har hatt mye moro med off topic også, men er glad for at det ser ut som om den forsvinner. Nå gjør dere mye riktig, blant annet lytter litt mer til folket, det skal dere ha! smile.gif Jeg skulle bare ønske det ble gjort litt tidligere...

#49 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Ikke det at det betyr noe Ståle, men dette med garasjene ble faktisk bestemt i fjor, ikke pga konkurranse... Fint å høre at du er positiv.smile.gif

Det blir jo også ryddet opp i brukerlisten i og med at alle må sende en sms for å bekrefte brukernavnet.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com

#50 Ursula

Ursula

    Offtopic Queen

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1142 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Ang brukerlisten og SMS..

Vil dette gjelde absolutt alle brukere? både nye og gamle?
For etter som jeg har sett, så er det jo mange medlemmer inne her, som kanskje blei med i 2005, aldri er innom og aldri har skrevet noe..
Vil de da bli fjernet?
Og hvor lang frist blir det for å bekrefte brukernavnet med sms?





#51 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Ang brukerlisten og SMS..

Vil dette gjelde absolutt alle brukere? både nye og gamle?
For etter som jeg har sett, så er det jo mange medlemmer inne her, som kanskje blei med i 2005, aldri er innom og aldri har skrevet noe..
Vil de da bli fjernet?
Og hvor lang frist blir det for å bekrefte brukernavnet med sms?



Opprinnelig postet av Ursula



Både nye og gamle må bekrefte, ja.. Tror ikke de som ikke sender inn sms blir slettet, men de får jo ikke skrevet noe i forumet uten å sende den sms'en...

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com

#52 Garmel

Garmel

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1031 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Det blir en viss takst, bl.a. for å dekke direkte kostnader. Prisen er ikke satt enda. Blir ikke avskrekkende.

Anders

garmel@offroad.no

#53 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 January 2007 - 00:00

Det blir helt sikkert opprettet en egen tråd for spørsmål om det nye forumet. Ikke bruk denne tråden. SMS innmeldingen er jo bare engangs, så det kan vel ikke spille noen rolle om det koster 40 øre eller 10kr? Men jeg har ikke anelse om hva det koster. Admin gir nok beskjed om dette.

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Nå skjer det snart!

www.terrengbil.com

#54 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Paranoide aministratorer!

Denne fikk jeg på PM når jeg nevnte piratene i min begrunnelse for hvorfor gamlegarasjene ble åpnet, ikke noen form for reklame men en ren begrunnelse i ei bisetning:

Kopi av melding:

Hei.

vi godtar ikke noen info om et konkurerende nettsted. Og dette er et nettsted som ikke har åpnet heller så dette ser vi på som direkte reklame.

mvh

Anders Venaas
Offroad.no


At de ikke godtar reklame for produkter (ettersom de har sponsorer) eller direkte reklame for andre konkurrerende nettsteder, har jeg forståelse for. Men i denne sammenhengen er det patetisk! At dere er så sensitive på at noe nevnes, tyder på at dere i alle fall har skjønt at dassen er overtent og vel så det. Men det passer jo godt inn i den nye diktaturstilen som dere har opprettet, trur til og med Kina har mildere sensur på slikt...makan til tøv...

Ikke lett å prøve å holde en konstruktiv debatt med gode begrunnelser, når folk holder på slik!

#55 Guest_Ural 375D_*

Guest_Ural 375D_*
  • Guests

Posted 14 January 2007 - 00:00

blink.gif

Edited by Ural 375D, 04 February 2007 - 22:29.


#56 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Zuki: Jeg ser det litt som at hvis du ønsker å selge noe på forumet. Så kommer en annen inn å sier at hei.. Dette har jeg også. Hvorfor ikke kjøpe av meg?

Og nå om dagen så ser vi på dette som ren reklame for en side som ikke eksisterer ennå...

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#57 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 12 February 2007 - 23:13

Hyva skjer a!?

#58 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 09:56

Vi har ikke noe sensur nå. Hvis det var det du tenkte på?
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#59 Skywalker

Skywalker

    Rocket Scientist

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 760 Innlegg:

Posted 23 February 2007 - 22:40

QUOTE(FrankWS @ 10 Jan 2007, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
...Jeg tror at hvis Div Off topic forsvinner helt, så vil det bli offtopic over hele forumet. Da er det tross alt greiest at det er samlet på et sted...


Denne oppfatningen deler jeg også. "Diverse (Off-Topic)" er en sikkerhetsventil som gjør at Off-Topic ikke spres der det ikke hører hjemme. Dvs., så lenge nettvett følges med anstendighet og respekt for hverandre. De som søker til forumet er en ganske inhomogen masse med mange interesser og behov ut over 4x4 alene, noe som også skaper behov for tråder med "Diverse (Off-Topic)". Det er så mye teknisk kunnskap blant 4x4'ere om andre temaer enn 4x4 alene at det er direkte sørgelig om man ikke kan få gå off-topic. Riktignok hagler det med underholdning av variert kvalitet i "Diverse (Off-Topic)" der jeg også har bidratt - er dette noe vi virkelig ikke kan tåle?

Forøvrig siterer jeg fritt og sier:
"..Arguing on the internet is like participating in the special Olympics. Even if you win, you're still retarded..".