Monteringstips for Olje temp og turbotrykk måler
#1
Posted 27 January 2007 - 17:50
Har idag på cd cardic handlet turbotrykk måler, denne er basert på en slange og ett t stykke som skal tilkobles turbo`n, mitt store spørsmål er bare hvor ?
T stykket er jo veldig lite, har kikket rundt på turbon etter passende slanger, og den eneste jeg kan finne er den som går fra diesel pumpa og over til turbo`n
Er det noen som tar jobben med å forklare hvor t stykket skal tilkobles, eller enda bedre tar et bilde .
Så var det oljetemp målern, hvor bør den optimale plassering av giveren være, også her tar jeg veldig gjerne imot en illustrasjon eller lignende.
Har gjort meg en tanke om å kanskje plassere den i nærheten av bunnpanna eller lignende.
Takker for all hjelp
#2
Posted 27 January 2007 - 22:14
Har idag på cd cardic handlet turbotrykk måler, denne er basert på en slange og ett t stykke som skal tilkobles turbo`n, mitt store spørsmål er bare hvor ?
T stykket er jo veldig lite, har kikket rundt på turbon etter passende slanger, og den eneste jeg kan finne er den som går fra diesel pumpa og over til turbo`n
Er det noen som tar jobben med å forklare hvor t stykket skal tilkobles, eller enda bedre tar et bilde .
Så var det oljetemp målern, hvor bør den optimale plassering av giveren være, også her tar jeg veldig gjerne imot en illustrasjon eller lignende.
Har gjort meg en tanke om å kanskje plassere den i nærheten av bunnpanna eller lignende.
Takker for all hjelp
Monterte turbotrykksmåleren fra innsuget der sikkerhetsventilen var, måtte til noen overganger for å komme ned i rett dim.
Edited by Turbotrøkk, 27 January 2007 - 22:16.
#3
Posted 27 January 2007 - 22:18
Betyr det at jeg egentlig kan bare borre inn en slangekobling i selve turbo blokka ?
#4
Posted 27 January 2007 - 22:41
Du kan helt sikkert finne en ledig nippel på selve innsuget på motoren. hvis ikke er det nok enklest å kappe slangen fra turbo til pumpa og montere inn "T" stykket der.
Oljetemp måleren må du nokk få sveiset inn en nippel i bunnpanna for å få montert. holder på med det samme selv.
#5
Posted 27 January 2007 - 22:42
Noen bilder
#6
Posted 27 January 2007 - 22:45
[/quote]
Har hørt om bunnplugg med oljetrykksnippel. Fåes på bilrekvisita sjapper
IKKE båring i turboen(er du gal mann!!!!!)
#7
Posted 27 January 2007 - 23:11
helt nederst... og hva skjer om du subber nedi i terenget og den brekker?
=fri for olje midt i skauen.. ikke så kult!
[quote name='gass' date='27 Jan 2007, 22:45' post='1308859']
Oljetemp måleren må du nokk få sveiset inn en nippel i bunnpanna for å få montert. holder på med det samme selv.
Har hørt om bunnplugg med oljetrykksnippel. Fåes på bilrekvisita sjapper
#8
Posted 27 January 2007 - 23:46
Du kan helt sikkert finne en ledig nippel på selve innsuget på motoren. hvis ikke er det nok enklest å kappe slangen fra turbo til pumpa og montere inn "T" stykket der.
Oljetemp måleren må du nokk få sveiset inn en nippel i bunnpanna for å få montert. holder på med det samme selv.
Så slangen fra tur til pumpa er brukbar for måling av turbotrykket ?
#9
Posted 28 January 2007 - 00:07
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#11
Posted 28 January 2007 - 00:37
#12
Posted 28 January 2007 - 00:42
Jeg prøvde det først, men da skjedde ingenting , nåla beveget seg bittelitt negativt.
meteret går fra -0,5 - 2 bar
#13
Posted 28 January 2007 - 01:51
#14
Posted 28 January 2007 - 10:53
helt nederst... og hva skjer om du subber nedi i terenget og den brekker?
=fri for olje midt i skauen.. ikke så kult!
Ø.Haraune
Men herregud da mann, alle bunnpugger sitter nederst,hehe,
du tror vel ikke at nippelen sitter UNDER bunnpluggen
den sitter på siden, og tåler like mye som bunnpluggen selv.
#15
Posted 28 January 2007 - 11:15
Har vedlagt et nytt bilde, og jeg mener bestemt å ha forsøkt å koble på denne slangen, for dette er vel samme slangen som strekke seg over til pumpa ?
Vet det blir mye smør på flesk for dere erfarne gutta her
helt nederst... og hva skjer om du subber nedi i terenget og den brekker?
=fri for olje midt i skauen.. ikke så kult!
Ø.Haraune
Men herregud da mann, alle bunnpugger sitter nederst,hehe,
du tror vel ikke at nippelen sitter UNDER bunnpluggen
den sitter på siden, og tåler like mye som bunnpluggen selv.
Har du peiling på hvor disse plugger selges ?
#16
Posted 28 January 2007 - 11:20
#17
Posted 28 January 2007 - 17:44
Bedre å være på den sikre siden. enn å stå der som en idiot uten olje...
#18
Posted 28 January 2007 - 18:17
Hva gjør jeg med tilkobling til ladetrykkmåler !!
#19
Posted 28 January 2007 - 19:13
rigs http://offroad.no/?P...e=View&RID=1062
nofear http://www.2adept.co...p;thread_id=114
bilbygging http://www.bilbyggin...opic.php?t=1045
#20
Posted 28 January 2007 - 21:50
Jeg vedlegger et bilde, vil dette funke ?, og er det enkleste mulighet
Hva er grunnen til at man ikke bør borre i innsugsblokka ?, er det grunnet spon inn i sylindre, eller vil det svekke konstruksjonen `?
Jeg tar sjangsen på å gjenge inn en liten bolt, og borrer hull i bolten, gjør dette i sikkerhetsventilen , da denne lar seg demontere.
Det har egentlig vært få innspill fra 2,8 folket her