Navara01`s utendørsgarasje
#21
Posted 25 February 2007 - 12:09
#22
Posted 25 February 2007 - 14:02
#23
Posted 25 February 2007 - 14:54
Jeg tror prisen på disse dekkene er så ille, sendte deg forresten en pm på link til dekk.
#24
Posted 26 February 2007 - 17:54
#25
Posted 26 February 2007 - 20:41
Den PM `en med linken har blitt borte.. Sikkert blitt slettetb ved en feil, men Ingos har den nok.
I dag fikk jeg tatt noen bilder av vinsjfestet.
Det er som sagt ikke pent å se på.
Men etter en del testing viser det seg ta det er holdbart. Har ikke klart å bøye eller vri noe enda.
Relèboksen skal bli plassert under panseret.
Edited by Navara01, 26 February 2007 - 20:44.
#27
Posted 26 February 2007 - 20:59
Lada org dekket:
http://www.cf-offroa...oltyre_lada.htm
#28
Posted 26 February 2007 - 21:15
Lada org dekket:
http://www.cf-offroa...oltyre_lada.htm
hehe.. Med en snødybde som rakk meg til låret (er 185cm høy) så kom den seg frem "over alt" selv på de dekka du ser bilde av! Men nå som det det har kommet 30cm med ekstra snø så ble det for mye. Er overrasket over fremkommeligheten, og med nye dekk blir dette ett "villdyr"
Regner med din hjelp fremover ang valg av dekk Ingos!
#29
Posted 26 February 2007 - 21:20
#30
Posted 27 February 2007 - 21:49
#31
Posted 27 February 2007 - 22:32
#32
Posted 28 February 2007 - 08:27
#33
Posted 04 March 2007 - 01:00
Skjøta 40cm på ledningene så jeg fikk plassert relèboksen under panseret. Langt mere praktisk å ha den der, ser litt bedre ut også syns jeg! Men gjemme unna relèboksen hjelper kanskje ikke så mye på helhetsinntrykket av nivan. Pen blir den aldri!
Syns jeg fikk plassert relèet ganske fornuftig.
"Og ja.. Ett rotete motorrom, litt for mange røde ledninger og en del bondemekk trenger ingen kommentarer"
Etter utallige dager med flatt batteri har jeg også montert hovedstrømbryter. Skal bli godt å slippe å dra fram startkablene hver gang jeg skal fyre opp børsa!
Har også montert en liten godsak inni kupeèn så jeg alltid har oversikt over batteriet. Ikke ett voltmeter, men ett multimeter.
Lurer også litt på hva som må gjøres for å bade med børsa. Det jeg vet må beskyttes mot vann er luftinntak, fordeler og kanskje coilen?? Snorkel vil bli laget! Da er problemet med luftinntaket løst, men hva skal jeg gjøre med fordeleren? Noen gode ideèr der ute?
Kjenner forøvrig suget etter en svarstad tur blir større etterhvert som Nivan tar form!
Edited by Navara01, 04 March 2007 - 01:04.
#35
Posted 04 March 2007 - 08:50
#36
Posted 04 March 2007 - 22:35
Hmm.. Men hva er optimalt for vinsjing?
#37
Posted 05 March 2007 - 19:04
Jeg brukte et til vinsjing og et til start, dette ble koblet til via en batteriskiller.
Jeg har et som er beregnet for vinsjing om det er av int, samt en holder for exstra batteri?
#38
Posted 05 March 2007 - 21:49
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#39
Posted 16 March 2007 - 19:57
#40
Posted 07 May 2007 - 23:40
Etter Svarstadturen 8/4 var det noen reparasjoner som måtte til. Ene stikkakselen tok kvelden så den måtte byttes, og diffen bak måtte åpnes og totalrenoveres
Sveiset sperre gir rå fremkommelighet, men det er ikke så holdbart merket jeg.
Nå er det heving som står for tur. Bilen er satt på bukker og europaller og fjærene er tatt av. Siden dette er ett low budget prosjekt skal jeg bruke det jeg har liggende av deler. I og med at jeg har en delebil stående/liggende, så har jeg også fire ekstra fjærer.
Planen er å kappe de fjærene jeg har liggende i den lengden jeg skal heve bilen og sveise de på de andre fjærene. Bak er dette allerede gjort og montert. (Gikk faktisk veldig fint)
De er ikke så fryktelig mye lengre, men det er heller ikke så fryktelig mye den skal heves.
Jeg skal nå begynne på arbeidet foran, og jeg gruer meg. Planen var å sveise sammen to fjærer der også, samt legge inn en spacer på rundt 3cm på de øvre bærekulene.
Men etter en nærmere titt ser jeg at det vil bli vanskelig å få inn lengre fjærer der.
Så til 1000kroners spørsmålet! Hvis jeg legger inn en spacer på 3cm på øvre bærekule, og bruker de orginale fjærene, vil bilen bli høyere da?
Min tankegang er som følger: Ved å montere lengre fjærer vil den kun bli stivere, ikke høyere. Det eneste som forandrer høyden er de spacerne. Så ved å bruke de orginale fjærene vil den likevell bli høyere, og beholde samme stivhet som orginalt? Stemmer dette? Eller må lengre fjærer monteres?
Håper på svar fra noen av de mange Niva guru`ene her!