Gå til innhold



Foto
* * * - - 2 votes

Frode`s 2007 AT 37" Lux & 87 V8 Allpro lux


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
168 replies to this topic

#81 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 21 August 2007 - 07:28

Har ikke skjedd så allverdens mye her i det siste, men som dere kansje ser ligger den røde hiluxen for salg. Vurderer iallefall og selge den, men har ikke vært så alltfor stor interesse for den. men men. Blir vel bare og beholde den da.

86 modellen har fått nytt liv. Har fått ny motor som er kun gått 160.00 ca. Så den er jo nesten like så god som når den kom ut fra fabrikken. Blir nok ikkje og holde den orginal som først planlagt. Er nå på jakt etter Hoel Breddere til og ha bak., og ett eller anna som eg kan ha framme. Blir nok og sette 37" Goodyear på den. Det mener iallefall RonnyB og da får vi kansje gjøre det. Blir og en Ronmaster teknikk på den tenker eg, Bredde mest, heve minst. Skal ha tak i nye godkjennte OME eller dobbinson fjærer som hever ca 1,5"
Så for vi legge planene etter det! Men nå står den bare i garasjen og koser seg, skal fikse noe rust i kanalene først. Ellers ser det veldig bra ut smile.gif

Ellers har det blitt gjort veldig lite. Men har nå iallefall fått rydda garasjen, og det syntes eg nå sjøl var ett godt tak. Kom frem litt a kvert som eg trudde eg hadde kasta smile.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#82 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 23 August 2007 - 19:19

Følger spent med, men nå må du snart konsentrere deg om en bil. Går jo helt i surr her blink.gif

#83 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 23 August 2007 - 19:32

Jamen Jamen, de e ikje så lett å bare ha ein bil tongue.gif

Men Rolig, eg skal konsentrere meg om deia 2 nå, e de greit? tongue.gif

Så litt kosebilda a den røde da tongue.gif

Sjekk den deilige Eksosen min tongue.gif 2,5" Rakarør

Naboen var på tur uten å ta med seg bilen sin, sa da måtte eg bare benytte sjangsen til å ha de litt gøy..

Attached Thumbnails

  • 22082007_005_.jpg
  • 22082007.jpg
  • 22082007_014_.jpg
  • 22082007_011_.jpg
  • 22082007_010_.jpg
  • yeeess.jpg

Edited by offroad king, 23 August 2007 - 19:33.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#84 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 August 2007 - 11:11

Den røde luxen har blitt fin, men dårlig gjort av deg å selge Orionen til naboen for så å vræke over'n... (Dårlig betaler, naboen din?!)

#85 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 August 2007 - 11:21

hehe, takk for det!

Han fikk han for 1500, så når eg hadde fått penga i hånda å han hadde fått nøkla, så sier han: Haha, du er mongo du frode, vrakpanten er nå 2200.. faen tenker eg... jaja, ikke no å gjøre med det.

Han hopper i bilen, starter å kjører.. Åsså er det en lang bakke fra meg opp til han, å dær trør han bilen allt den kan så kommer det bare ett smell. whoops, ett par gode hull i blokka..

Hører smellene helt ned til meg, jett om gliset mitt var slik da biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#86 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 August 2007 - 11:24

Konge! 1500,- til deg og 1500,- til bilbergingsselskapet for å få stakkar'n til vrakgutta = 800,- i minus. Kult!!!

#87 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 August 2007 - 11:37

Yeeeesss!! men nå skal eg ut å kosekjøre Hilux XD
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#88 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 00:30

Rødluxen ble flott! Hva lagde du snorkelen av ? blir ikke litt problemer å montere konfilter rett på røret der ? tenker på vann som renner inn via filteret ?

#89 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 23 September 2007 - 22:37

Turbolux blink.gif Har kongen blitt degradert?!

#90 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 23 September 2007 - 22:57

Kansje det ja tongue.gif skal bygge meg ny garasje på pirate4x4 smile.gif

Har handla ett par hiluxer til, så føll med på pirate 4x4 smile.gif

her er forresten ny bilen på 33"..

Attached Thumbnails

  • IMG_0005.JPG
  • IMG_0008.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#91 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 15:40

pirate har så elendig ordning på bildeopplasting, så fortsetter her.

Har fått solgt unna mye lux nå. Har bare 3 igjenn nå. og den røde skal selges nå. Har plukka den helt rein for ekstra utstyr, Stålormen har tatt over.

Så det meste av utstyr skal på den nye Hiluxen, denne skal eg HA, den skal aldrig selges. Det lille som er av rust på den skal taes på lørdag forhåpentligvis. Får hjelp av Ronny B til det smile.gif

Har også montert Warn winch\ kufanger på den smile.gif Men den skal av igjen straks, har bestilt time til eu den 2 novenber. ( jævla lang ventetid).

Har ei uke ferie nå, så da skal eg bruke tid på inni hytta, men litt sterio å slikt smile.gif

Attached Thumbnails

  • IMG_0234.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#92 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 18:14

QUOTE(SkogsBjønn @ 20 Sep 2007, 00:30) <{POST_SNAPBACK}>
Rødluxen ble flott! Hva lagde du snorkelen av ? blir ikke litt problemer å montere konfilter rett på røret der ? tenker på vann som renner inn via filteret ?


Laga snorkelen i (2,5? tror eg det var) rustfritt stål. til og feste K&N filteret fant eg ett platrør som hadde en vinkel som passa greit, og som også passa nedi snorkelen. Den henger ganske godt nedi der, så eg ville ikje lime den, for vist filteret donker borti ett tre eller noe, så knekker den plast saken ikke, men hele filteret detter av smile.gif Når eg kjøpte filteret så var det med flere "spacere" til filteret, så eg tok den som passa best på den plast stussen og putta det på og stramma slangeklemma godt til smile.gif

Neida, det tar ikke inn noe vann ved kjøring iallefall. men i tilfelle så har eg laga en tappeskrue i bunnen, det er derfor snorkelen ikkje går direkte inn i skjermen med en 90 graders bøy. Men har liksom bare skråkappa røret, og sveist på ei plate, og latt røret gå 5 cm lengre fram en hullet i skjermen, så borra eg hull i snorkelen, og setta inn et litt minder rør som går inn i skjermen. Og det røret går ikke til bunnen av selve snorkelen, så da renner vannet ned i bunnen av snorkelen, og dermed kan eg tappe det ut vist nødvendig smile.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#93 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 21 October 2007 - 13:44

Jada, nå har vel Rett Til Himmels fått viljen sin, Det meste av Hilux er borte, kun den siste eg kjøpte som er igjen. Den skal få lov til og være her lenge, er gått lei av kjøp og salg nå egentlig, fikk en liten smell etter en handel, så blir å ta det lit rolig innen handel nå. Men det betyr bare mere tid til En bil, og ikke 5.

Driver og steller litt med bilen før Eu-kontroll. Håndbrekket satt fast, og det har eg nå fått løsna, men må legge ut bandet litt på høyre sida. Kjøpte begge framskjermene + ny eksos på meca på onsdag, og har til nå bare fått montert eksosen. Driver også å lager til turteller og voltmeter på dashbordet så eg kan følge med litt.

Har også kjøpt en ny Cobra kufanger som ikke er så volsom som den Warn kufangern, så vi for se om eg setter den på.

Her er iallefall et bilde av den

Attached Thumbnails

  • 1629435_bilde2_photo_0200.jpg

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#94 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 25 October 2007 - 16:00

QUOTE(-Turbolux- @ 21 Oct 2007, 13:44) <{POST_SNAPBACK}>
Jada, nå har vel Rett Til Himmels fått viljen sin, Det meste av Hilux er borte, kun den siste eg kjøpte som er igjen. Den skal få lov til og være her lenge, er gått lei av kjøp og salg nå egentlig, fikk en liten smell etter en handel, så blir å ta det lit rolig innen handel nå. Men det betyr bare mere tid til En bil, og ikke 5.

Driver og steller litt med bilen før Eu-kontroll. Håndbrekket satt fast, og det har eg nå fått løsna, men må legge ut bandet litt på høyre sida. Kjøpte begge framskjermene + ny eksos på meca på onsdag, og har til nå bare fått montert eksosen. Driver også å lager til turteller og voltmeter på dashbordet så eg kan følge med litt.

Har også kjøpt en ny Cobra kufanger som ikke er så volsom som den Warn kufangern, så vi for se om eg setter den på.

Her er iallefall et bilde av den


Hey, det der er bilen min jo tongue.gif
Men kos deg med cobra'n, på min sitter det nå smitty foran biggrin.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#95 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 26 October 2007 - 21:41

Cobra er bedre en smitty XD
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#96 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 07 November 2007 - 23:52

QUOTE(-Turbolux- @ 21 Oct 2007, 13:44) <{POST_SNAPBACK}>
Jada, nå har vel Rett Til Himmels fått viljen sin, Det meste av Hilux er borte, kun den siste eg kjøpte som er igjen. Den skal få lov til og være her lenge, er gått lei av kjøp og salg nå egentlig, fikk en liten smell etter en handel, så blir å ta det lit rolig innen handel nå. Men det betyr bare mere tid til En bil, og ikke 5.




biggrin.gif Alt hva jeg får skylda for!!!

#97 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 08 November 2007 - 00:10

QUOTE(Rett til himmels @ 7 Nov 2007, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif Alt hva jeg får skylda for!!!


biggrin.gif Jeg følger dine råd


Kommer med en update i løpet av dagene dribble.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#98 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 08 November 2007 - 12:27

QUOTE(-Turbolux- @ 8 Nov 2007, 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
Kommer med en update i løpet av dagene dribble.gif


Få rævva i gir å gjør noe med den bilen din tongue.gif Også kan du sjekke noen av kjørebildene jeg la i garasjen min dribble.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#99 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 09 November 2007 - 03:07

Ja, okei da Kristian! tongue.gif Såg bildene i garasjen din, brodern på 10 kan jo leke bedre med bilen min en du kan med din biggrin.gif

Så hva som har skjedd!

Det var tid for litt rustsveising. Det var ikke mye rust på denne luxen, så vi bestemte oss for og ta det før det ble værre. Seøvfølgelig den vanlige plassen rundt hjulkassene i planet, litt i skjørta og førerdøra i bunnen.. Men hva gjør vel litt rust når man har en Blørstad som kan allt biggrin.gif
lørda kappet vi bort det meste med feil farge og fikk en oversikt, såg ikke så verst ut biggrin.gif
Siden vi ikke kom igang før utpå kvellen, så tok fikk vi ikke gjort noe serlig den dagen, men det var ikke planen heller. Så på søndag kom Blørstad opp igjen, og det var tid for ny økt. MASSE ble gjort.
vi ble nesten ferdige, men noe plukk gjensto. Det tok eg på mandag og tirsdag.
Etterbehandlinga etter sveisinga ble: Slipe ned der det trengtes. på med rustkiller, etter det rustgrunning, etter det maling, å til slutt teckyl. Det såg ut til og bli knallbra biggrin.gif

Noen bilder under jobbinga, flere bilder kommer smile.gif

Ja, okei da Kristian! tongue.gif Såg bildene i garasjen din, brodern på 10 kan jo leke bedre med bilen min en du kan med din biggrin.gif

Så hva som har skjedd!

Det var tid for litt rustsveising. Det var ikke mye rust på denne luxen, så vi bestemte oss for og ta det før det ble værre. Seøvfølgelig den vanlige plassen rundt hjulkassene i planet, litt i skjørta og førerdøra i bunnen.. Men hva gjør vel litt rust når man har en Blørstad som kan allt biggrin.gif
lørda kappet vi bort det meste med feil farge og fikk en oversikt, såg ikke så verst ut biggrin.gif
Siden vi ikke kom igang før utpå kvellen, så tok fikk vi ikke gjort noe serlig den dagen, men det var ikke planen heller. Så på søndag kom Blørstad opp igjen, og det var tid for ny økt. MASSE ble gjort.
vi ble nesten ferdige, men noe plukk gjensto. Det tok eg på mandag og tirsdag.
Etterbehandlinga etter sveisinga ble: Slipe ned der det trengtes. på med rustkiller, etter det rustgrunning, etter det maling, å til slutt teckyl. Det såg ut til og bli knallbra biggrin.gif

Noen bilder under jobbinga, flere bilder kommer smile.gif

Attached Thumbnails

  • hilux_rep.jpg
  • hilux_rep_2.jpg
  • hilux_rep_1.jpg

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#100 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 12:57

Ikke lenge til min blir rustfri heller nå biggrin.gif

Kunne ikke kjøre så fælt, dama var med tongue.gif hehe.. Venter på snøen nå, så skal det lekes skikkelig smile.gif Vi prøvde elva like ved siden av å, og ble sittende fast på skrå, med vann til litt over midten på frontlyktene tongue.gif:P Da måtte det enda en lux til for å komme opp igjen wink.gif

Venter på feriepenger, Bushwackere og 2,5" OME blir bestilt over nyttår biggrin.gif dribble.gif dribble.gif
Rustsveising og hellakkering blir påbegynt i januar.. men militæret ødelegger tidsplanen min litt, så tar litt tid før alt er klart wink.gif Skal iallfall røske ut alt interiør og pusse over wink.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -