Gå til innhold



Foto
* * * - - 2 votes

Frode`s 2007 AT 37" Lux & 87 V8 Allpro lux


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
168 replies to this topic

#61 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 21 April 2007 - 00:44

må kansje ha en bilderunde i morgen kansje. Har tatt en liten/ stor avgjørelse. nå blir det å hugge opp dei 2 hiluxene vi handla nå sist. den ene eer jo allerede delt opp pga "blålux" skulle overta div deler. men så er det den svarte som egentlig er for god til og hugges, men alikavvell formye dill å få den på vegen igjenn. så da blir det å dele opp begge 2, å selge det er ikkje trenger til di 2 luxene mine. så da blir eg jo kvitt 2 luxer nesten, så kansje en king cab må hanles eller noe sånnt.. kansje patrol, eller å mener du kåre?

Edited by offroad king, 21 April 2007 - 00:45.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#62 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 21 April 2007 - 09:14

At du skal kjøpe bil etter hjertet. For meg er det Patrolen. Mangfold er viktig og ingen bil er best til alt smile.gif

#63 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 07:22

QUOTE(offroad king @ 19 Apr 2007, 21:52) <{POST_SNAPBACK}>
i dag ettermiddag fikk den røde luxen litt kjærlighet. laga en ordentlig bra midtkonsoll med koppholder, osv. ble knall. bytta også panser til ett som var "motivlakkert". smile.gif



Bildet av det nye panseret!

QUOTE(Rett til himmels @ 21 Apr 2007, 09:14) <{POST_SNAPBACK}>
At du skal kjøpe bil etter hjertet. For meg er det Patrolen. Mangfold er viktig og ingen bil er best til alt smile.gif



Inner tier uttalese:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#64 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 29 April 2007 - 22:46

Da var det på tide med en oppdatering her!

Har faktisk fått gjort en del med bilen i det siste.

Har laget meg en midtkonsoll med koppeholdere og rom til fjernkontrollene til cd spiller og portåpner.
Har også fått laga meg ei plate bak setene til og ha litt anlegg på.
har også spandert ny Pioneer mp3 spiller og 1000 wats forsterker til luxen.
Tankene om nye dekk har svevet rundt litt, da 31" er ganske slicks nå, og etter det siste offroadtreffet her i helga, så fant eg ut at bilen funker veldig bra i sken, hadde det ikkje vært for di eledige dekka som er allt for stive.

Siden tanken på nye dekk var i hodet, så tenker og og i steden for å ha 31.10,5 R15 å gå opp til 33.12,5 R15.
og da måtte bilen opp i høyden for og få plass til dekk. 2" Bodylift ble montert. Har også 50% avslag på alle BFG dekka på den lokale dekkforhandleren her, så må gi ca 5.000 for 4 nye mud-terrain dekk ferdig montert, så det blir nok til det.

Bilen var egentlig litt kjedelig, så fikk klistra på noen 4x4butikken.no klister på begge sidene på bilen, noe som eg er veldig fornøyd med.

Vinsjfeste skal eg begynne å lage i morgen.

Powerfilter har eg også kjøpt og montert, noe som ga ett vanvttig utslag. bilen går MYE bedre, mye bere drag i den, bakkene går mye lettere nå.

Panseret med mine søte små troll er også montert, det var litt fargeforskjell på panserene, men det ble bare kult.

Støytfangeren var også stygg i lakken, bøyd å fæl, så den er nå bytta ut med en ganske strøken en.

Men så begynner også tankene om å kjøpe en nyere bil, selvfølgelig en nyere Hilux. Og dermed kansje selge Gliset mitt. det er selvfølgelig bare en tanke foreløbig, men har veldig lysst. men dette må eg spekulere mere på.

legger ved noen bilder av bilen som den er nå.

Attached Thumbnails

  • IMG_0041.JPG
  • IMG_0042.JPG
  • IMG_0038.JPG
  • IMG_0037.JPG
  • IMG_0035.JPG
  • IMG_0034.JPG
  • IMG_0033.JPG
  • IMG_0004.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#65 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 29 April 2007 - 22:53

Dette var noe annet enn de siste ukenes Ford stoff wink.gif

Ser ut som noe nå, men de 2 søkelysa for luftvernsartelleriet i midten på bøyla. Den var ny!

#66 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 29 April 2007 - 23:04

ja, huff. di har stått sånn helt siden eg monterte bodylift, skulle parkere bilen i garasjen etter at eg hadde vært borte hos en kompiss å montert bodyliften, kom halveis inn i garasjen så sa det PANG.. vetebøylen smallt i porten, og de 2 midterste lysene smallt rett i utelampa over garasjeporten..
hadde glømt at bilen hadde blitt høyere.. blink.gif biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#67 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 29 April 2007 - 23:08

Sjefs thumbsup.gif

#68 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 29 April 2007 - 23:15

biggrin.gif gjort noe mere med bilen din da kåre?
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#69 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 05:51

Nice, nå begynner den å komme seg og det skulle være god plass til 33" nå? Vet du om det er noen forskjell på powerfilter og knfilter?
Venter på bilder av bilen med 33":-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#70 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 07:48

QUOTE(offroad king @ 30 Apr 2007, 00:15) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif gjort noe mere med bilen din da kåre?


Har vaska'n ett par ganger. Utover det; fint lite. Venter på skidplate til front. Regner med å få den rundt mai/juni. Venter også på en større kompressor. Kommer forhåpentlig snart på plass. Når dette er på plass er den i grunnen i mål. Da må jeg finne meg et nytt prosjekt. Kort Y61, fulrigga for Trophy... drømme, drømme, spare, spare... smile.gif

#71 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 11:20

QUOTE(ingos @ 30 Apr 2007, 05:51) <{POST_SNAPBACK}>
Nice, nå begynner den å komme seg og det skulle være god plass til 33" nå? Vet du om det er noen forskjell på powerfilter og knfilter?
Venter på bilder av bilen med 33":-)

Det veit eg faktisk ikkje, men kan tenke meg at K&N filter gjerne er enda tettere en et vanlig powerfilter. Ja, ser fram til og få på noen 33", men fikk akkurat regning på servicen på ATV en. skulle bare ha en enkel servic + at dei skulle fikse det som var galt. jadda fikk atv en igjenn og var storfornøyd, men ett par dager seinere kom regninga, holdt på å falle i gølvet. 10.145 kr... sattan då blei han hissige noexpression.gif

QUOTE(Rett til himmels @ 30 Apr 2007, 07:48) <{POST_SNAPBACK}>
Har vaska'n ett par ganger. Utover det; fint lite. Venter på skidplate til front. Regner med å få den rundt mai/juni. Venter også på en større kompressor. Kommer forhåpentlig snart på plass. Når dette er på plass er den i grunnen i mål. Da må jeg finne meg et nytt prosjekt. Kort Y61, fulrigga for Trophy... drømme, drømme, spare, spare... smile.gif


Bilen din er jo så rå nå at den fortjener å bli vaska ett par ganger selv om en offroader skal ha mere søyle over seg en den skal være rein. whistle.gif
Ja, begynn et prosjekt du også.. må ikkje tenke spare spare spare, men du må kjøpe først å tenke etterpå dribble.gif

Edited by offroad king, 30 April 2007 - 11:21.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#72 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 22:06

QUOTE(offroad king @ 30 Apr 2007, 12:20) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, begynn et prosjekt du også.. må ikkje tenke spare spare spare, men du må kjøpe først å tenke etterpå dribble.gif


...som om det ikke er det jeg har gjort hele veien tongue.gif . Jeg foretrekker å komme i mål med ett og ett prosjekt av gangen. Nå er dette snart i mål og da kan jeg miste hodet på ett nytt prosjekt smile.gif

#73 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 22:49

QUOTE(Rett til himmels @ 30 Apr 2007, 22:06) <{POST_SNAPBACK}>
...som om det ikke er det jeg har gjort hele veien tongue.gif . Jeg foretrekker å komme i mål med ett og ett prosjekt av gangen. Nå er dette snart i mål og da kan jeg miste hodet på ett nytt prosjekt smile.gif


HeHe.. Det er slik det skal være. Eg er faktisk ganske glad eg ikkje har noe kvinnfolk som setter stopper for pengebruken ennå, men det kommer vell ohmy.gif whistle.gif

Har vært ute å ratta litt Hilux i dag også, er ganske fornøyd med den nå. Mangler bare noen gode såler.
Måtte nesten kjøre litt 4 hjuler også i dag, den hadde nesten stivna i garasjen. tongue.gif

Tror snart eg må til og rydde litt rundt huset, å hos an onkel har fått noen komentarer at det flyter av halve hiluxer over allt.. rofl.gif whistle.gif

Attached Thumbnails

  • IMG_0050.JPG
  • IMG_0064.JPG
  • IMG_0065.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#74 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 30 April 2007 - 23:57

å litt formye dekk..

Attached Thumbnails

  • IMG_0038.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#75 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 14 May 2007 - 21:07

Nå syns eg at eg har vært veldig flink i det siste faktisk.

Har kommet langt på offluxen. fjernet bakre færfeste på fjærene bak. Har også fjerna Fremmre fjærfestenepå frammjærene.

Har kappet til stålet som eg skal bruke for og senke fjærfrstene, så det ligger klart.
Har også fjernet tank og masse dritt som bare er i veien.
Byttet olje på motoren + alle filter.
Bytta olje på girkassen.
Har også skaffa noen greie 7x15 felger.
Fjernet gamle rusta dempere, skal bestille nye.
Ellers har eg gjort masse småing.
Lortet inn ramme 10 cm dribble.gif

Her er ett bilde av demperene også, rusta i filler blink.gif tongue.gif

Nye dekk håper g at kommer i løpet av neste uke.


komentarer folks.

Attached Thumbnails

  • 14052007_015_.jpg
  • 14052007_016_.jpg
  • 14052007_017_.jpg
  • 14052007_018_.jpg
  • 14052007_019_.jpg

Edited by offroad king, 14 May 2007 - 21:08.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#76 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 29 May 2007 - 21:49

Då vart det på tide med utdate her. Har fått gjort ein del med begge Gromluxene nå. Vi begynner med Prosjektet i garasjen.

- Har fått Heisa bilen på fjærene med 3".
- Bygd ned fjærfestene med firkantstål.
- bak har eg Laget en tverrbjelke bak med gfeser til sjakler og sjekler + Hurtigfeste til vinsjen.
- Framme har eg også laget hurtigfeste for vinsjen og sjakkelfester med sjakkel.
- Begynnt å tilpasse pajero voltemeter, vinkelkule og oljetrykksmåler på dashen.
- kjøpt inn masse gromme sinons 3" eksosdeler, som etterhvært skal bygges. Planen er 2 rør opp bak hytta
med traktorlokk på toppen. (bilder)
- - laget hurtigfestet ferdig på vinsjdelen.

- Røde Hiluxen:

- Fått nye dekk 32.12.5 R15 (skulle hatt 33" men tomt på lager i sverige)
- Montert Sony Dvd anlegg 7" monitor på dashen, spilleren bak.
- Nytt Sete.
- Byttet oljer på motor og gearkasse.


Så venter eg på svar fra en her på forumet om kjøp a gassdempere som eg håper det blir handel på.

Så det har jo skjedd litt i garasjen, og utenfor da, men skal bli litt flinkere til og oppdatere litt oftere frammover. Men har hatt litt lite arbeidslyst i det sise. Noen som har noe arbeidslyst og selge? tongue.gif

KOMENTARER FOLKS! vad tycks?

Attached Thumbnails

  • IMG_0092.JPG
  • IMG_0096.JPG
  • IMG_0098.JPG
  • IMG_0099.JPG
  • 14052007_012_.jpg
  • 14052007_011_.jpg

Edited by offroad king, 30 May 2007 - 08:43.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#77 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 01 June 2007 - 21:32

Da var iallefall demperene betalt, så er det bare å vente smile.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#78 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 05 June 2007 - 09:57

Noen som har arbeidslyst og selge meg? Betaler godt
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#79 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 07 June 2007 - 20:00

Da var det update igjenn!

Bilder sier mere enn 1000 ord.


er litt mere plass til dekk framme nå ja tongue.gif


Mulig eg bare sletter garasjen her eller flytter den over til bilbygging.no for her er det 0 respons å få :/

Attached Thumbnails

  • Bilde042.jpg
  • Bilde039.jpg
  • Bilde032.jpg
  • Bilde041.jpg
  • Bilde040.jpg
  • Bilde043.jpg

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#80 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 24 July 2007 - 18:29

Vi prøver og oppdaterer litt her da.

Den røde Hiluxen har fått diverse små godbiter fra sist update.

Snorkel, Vinsj (hurtigfeste), rustfiks på plan og noe diverse småting inni. Her er ett bilde.

Har mista pågangsmot på den blå\svarte skogsbilen nå. Så den blir vell delebil kansje. vi for se.

Ellers har eg kjøpt enda en Hilux 86 2,4 D 4x4 som eg ikkje har fått henta enda. Har bare vært å sett på den å kjøpt den.

Den er faktisk ikje så veldig rusta. Dører og framskjermer er dårlige. Men eg har rustfrie dører liggende, så det er flott. Baklemmen er også gåen, men det er også lagervare.

Så planen er foreløbig å få bytta motor i den, siden den er gåen. Ny motor fulgte med.
Har litt lyst til og ha den helt orginal. Bare sette på noen 31".. vi for se.

Attached Thumbnails

  • Jpg_06.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8