Terjes suzuki garasje
#341
Posted 19 February 2008 - 01:06
Eksosgranrøret viklet inn i 10mm brannsikkert tau som tåler 1000 grader
Nye bunnpanna
Hun tar mye av min tid men det betyr ikke noe
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#342
Posted 19 February 2008 - 11:35
Terje dere har mye å se fram til. Bare pass på å lære henne til å kjøre suki.
#343
Posted 19 February 2008 - 13:31
Kjører ikke i skogen med jenta før eg har fått skikkelig bur.
Maximaèn jeg har hører man verken motor eller dekksus,så hun sovner kjapt iden.
Fikk bensintrykksregulatoren idag ENDELI etter 4 uker venting
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#344
Posted 19 February 2008 - 20:39
Noen gummioppheng til eksos
Og så har eg hatt en grinete sjef oppi nakken min ikveld.
Motivasjonen er på bunn i dette øyeblikket
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#345
Posted 20 February 2008 - 17:39
kjekk motor når du har kjørt i stykker den du har nå
http://suzukird1.com...;products_id=57
#346
Posted 20 February 2008 - 18:44
Gleder meg til å se dette skyte fart utti skauen...
#347
Posted 21 February 2008 - 01:15
Bilder og film kommer imorgen...Stress skrudd i 6 timer for å få bilen heim idag.
Gidder ikke å gå 4 kilometer på jobb.
No må eg bare bestille meg tenningsforskyver
kjekk motor når du har kjørt i stykker den du har nå
http://suzukird1.com...;products_id=57
Det er jo slik min er nå
Nesten iværtfall
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#348
Posted 22 February 2008 - 19:27
#349
Posted 22 February 2008 - 19:54
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#350
Posted 22 February 2008 - 21:11
Jeg har ikke penger eller kunnskap jeg heller,og vette har jeg mistet for lenge siden
Jeg finner ikke laderen til kamera mitt
Kjørte med 0,6 bar trykk idag....justerte wastegaten feil vei....DU SYKE TID KOR DET GIKK
Men det var bare for ett pådrag
Skal prøve å filme litt med mobilen ikveld/morgen
Motoren går mer stille/ventiltikking no en før.
Kan hende motoren bråkte mer pga hull i orginalmanifoilden
Har et lite klipp fra oppstarten...tatt med mobil
http://s61.photobuck...nt=MOV00339.flv
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#351
Posted 22 February 2008 - 21:25
Du har i alle fall bygget om en motor til turbolading uten å kjøpe et ferdig sett. Du har laget egen eksosmanifoil osv.
Jeg synes det er mye mer morro å følge med på ditt prosjekt enn de som leverer en bil til AT og får den tilbake ferdig ombygget og trimmet til mange hundre hester.
Det som fenger meg med sukimiljøet er at et er ikke en gjeng duster med feit lommebok som kjøper seg ferdig ombyggede biler de kan kjøre rundt og brife med. Sukifolk bygger sjøl sin egen bil, ofte av de utroligste delene.
Dette er hva ekte entusiasme handler om og ikke en masse ferdigkjøpte blingbiler fra blingbilverksteder.
Stå på Terje. Kjempeprosjekt.
#352
Posted 22 February 2008 - 21:33
Jeg synes det er mye mer morro å følge med på ditt prosjekt enn de som leverer en bil til AT og får den tilbake ferdig ombygget og trimmet til mange hundre hester.
Det som fenger meg med sukimiljøet er at et er ikke en gjeng duster med feit lommebok som kjøper seg ferdig ombyggede biler de kan kjøre rundt og brife med. Sukifolk bygger sjøl sin egen bil, ofte av de utroligste delene.
Dette er hva ekte entusiasme handler om og ikke en masse ferdigkjøpte blingbiler fra blingbilverksteder.
Stå på Terje. Kjempeprosjekt.
Takker
Jeg liker ikke "pappagutter" som pøser ut med både penger og biler.
Kansje jeg bare er litt sjalu?!nææææ....liker følelsen at det jeg har er det jeg som har sliti med å klare.
Nå lurer jag på hva jeg skal gjøre med sukin nå da...kansje få bilen sveisa og lakka?
Kansje bestille hevesett og ny kalæsj?
Begynner å bli mangel på utfordringer
Kansje kjøre innom BT å få godkjent bodyliften,men først bygge om et eksosbend som jeg kan bytte ut turboen når jeg skal dit.
Turbogasseren kan kjøres på uten turbo
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#353
Posted 22 February 2008 - 23:45
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#354
Posted 23 February 2008 - 01:36
Elendig kvalitet....skrudde ned turbotrykket til 0,3 og stilt tenninga skikkelig.
Skal få testa den med sån måler jeg får låne av en som driv med trimming
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#355
Posted 23 February 2008 - 03:07
Drit tøft terje!!!
Tlf :97143334
Suzuki SJ410 (Standard 2008)
Valen i Kvinnherad
Kvinnherad Offroadklubb!!!
Gud Være med deg... Nei ellers takk eg går sjøl.
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Member of Team Oops
-Oops...
#356
Posted 24 February 2008 - 12:14
87 Toyota Land Cruiser BJ75
#357
Posted 24 February 2008 - 18:38
Vet det ikke er det sunneste for turboen men pytt pytt
Har nå kjørt 110 km etter montering og ingen tegn verken på plugger eller oljenivå at motoren ikke har tålt dette til nå.
Olja e blank og fin,oljetrykk fra 2-5 bar(?) trykk
Oljetemp ligger på 70+
Bensintrykket ligger fra 0,4-0,7 alt etter turtall/pådrag
Edited by terje takras, 24 February 2008 - 18:41.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#358
Posted 24 February 2008 - 22:29
Vet det ikke er det sunneste for turboen men pytt pytt
Har nå kjørt 110 km etter montering og ingen tegn verken på plugger eller oljenivå at motoren ikke har tålt dette til nå.
Olja e blank og fin,oljetrykk fra 2-5 bar(?) trykk
Oljetemp ligger på 70+
Bensintrykket ligger fra 0,4-0,7 alt etter turtall/pådrag
det høres bra ut..
så ut som det ble litt mer punsh i bilen og..
2-5 bars olje trykke er mer enn bra nokk, er først nå du begynner å sige under 1 kilo du bør begynne og passe på..
bensintrykket er også bra, ut fra tallene du oppgir så har du 0,4 bars grunntrykk, og bensintrykket øker med 0,3 ved turbo trykk, er slik de progresive bensintrykks regulatorene funker..
har du 3bars grunntrykk, og kjører 1,5 kilos ladetrykk, viser bensintrykks måleren 4,5 bars trykk.. det er pga at det skall gi bensin nokk..
hadde det ikke vært progresivt, måtte du kjørt med nesten 1 kilo i grunntrykk, og da hadde tomgangen din blitt noe kranglete, og bensin forbruk utav en annen verden...
men det ser bra ut,.. bare og justere på en halvkilo til med trykk så blir det vell fart =)
by the way, turbo tilbakeslag kalles for turbo chatter på "fag" språket.. og spørr du meg så finnes det ikke en finerelyd i en turbo bil.. og det sliter tross alt ikke så inni helvette på turboen..
Edited by hår ball, 24 February 2008 - 22:30.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#359
Posted 25 February 2008 - 00:15
Dette er rått Terje! fins så altfor mange her inne som skryter på seg at dei skal bygge det eine og det andre og den eine ideen villere enn den andre.. Men du viser kva du er laga av, og viser oss andre kva vi kan få til med litt hardt arbeid og skikkelig innsats, og heilt sikkert grundig forarbeid og forsking.
Stå på!
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#360
Posted 25 February 2008 - 00:23