Terjes suzuki garasje
#21
Posted 25 February 2007 - 00:35
Først løsna jeg staget som holder vippe armene,Dem satt jæklig fast så jeg måtte bruke slagskru jern.
der ventilen skal stå(likner på pipa mi)
og ventilan var ikke noe bedre.
Endelig ferdig med toppen.....tok ca 5 timer og da blir man i godt humør når man er ferdig
slik såg den ut før.
og sån ser eg ut etter en jobb ferdig.
Glømte å ta bilde etter jeg var ferdig å pusse ventillene:(
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#22
Posted 25 February 2007 - 00:56
Keep up the good work. Det er en fryd å følge utviklinga
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#23
Posted 25 February 2007 - 12:51
Angående suzuki, så er dei treige om det ikkje er lagervare i drammen, då må d vist komme heilt fra japan er meg fortalt...
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#24
Posted 27 February 2007 - 18:59
er noen med 6.4:1 her og det må gå veldig sakte på første lav???
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#25
Posted 27 February 2007 - 19:45
Har satt inn stempla idag men venter enda på topp boltene
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#26
Posted 02 March 2007 - 11:44
ellers s er jo dette kjempebra ut:)
#27
Posted 03 March 2007 - 21:20
skrudde alt sammen idag og starta den..kakkle kakkle kakkle....så skrudde jeg av toppdekslet å justerte ventilan igjen.
Starta opp igjen og gikk Mye bedre men har enda pitte lite sjørtebank
fordi jeg ikke Gidda å skifte selveste veivlagerene bare rådelager.
Da er det bare en ting å gjøre til høsten er å invistere i en sterkere clutsj og skifte dem veivlagera.
All oljerøyk og svidd ekoso lukt er borte
Har ikke testa om den er blitt sprekere,må jo kjøre det inn
Bilder og filmsnutt kommer senere!
Brukte ca 10 timer å montere alt sammen+iritasjon ved montering av reg reim og skjering av pakninger
Edited by terje takras, 03 March 2007 - 21:23.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#28
Posted 03 March 2007 - 23:01
skrudde alt sammen idag og starta den..kakkle kakkle kakkle....så skrudde jeg av toppdekslet å justerte ventilan igjen.
Starta opp igjen og gikk Mye bedre men har enda pitte lite sjørtebank
fordi jeg ikke Gidda å skifte selveste veivlagerene bare rådelager.
Da er det bare en ting å gjøre til høsten er å invistere i en sterkere clutsj og skifte dem veivlagera.
All oljerøyk og svidd ekoso lukt er borte
Har ikke testa om den er blitt sprekere,må jo kjøre det inn
Bilder og filmsnutt kommer senere!
Brukte ca 10 timer å montere alt sammen+iritasjon ved montering av reg reim og skjering av pakninger
Man får vel ikke skjørtebank av slitne veivlager? Det var vel ikke det du mente?
#29
Posted 04 March 2007 - 04:41
Ikke så ille som før, men den går ikke stille
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#30
Posted 04 March 2007 - 23:51
#31
Posted 05 March 2007 - 08:03
Sikkert dem illsinte ponnyene som sparker!
Jeg hadde jo alt som var bevegelig i motoren i deler og sjekka justert og bytta lager men lyden er der enda.
Kan det være selveste lageret på veiva i utgang svinghjul som er slakke?
Det virker som lyden kommer derfra,men har ikke noe spesielt vibrering i motor.
Det er ved pådrag at bankelyden kommer,ikke når den står på tomgang
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#32
Posted 05 March 2007 - 08:50
Min hadde samme lyder ved belastning jeg borret motoren opp 0,50 mm da ble det lydløst.
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#33
Posted 05 March 2007 - 13:18
Min hadde samme lyder ved belastning jeg borret motoren opp 0,50 mm da ble det lydløst.
Er det noe farlig å kjøre med skjørte bank?
Honet sylinderen men hvis det ikke hjelper må jeg borre.
Må jeg da bytte stempel?
ARG!!!! ny overhaling sikkert!
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#34
Posted 05 March 2007 - 14:23
Jeg bruker en stempelring i sylinderen starter øverst så måler jeg klaring i åpningen på stempelringen med en bladføler, så flytter jeg stempelringen nedover og måler igjen da får jeg sånn cirka slitasje på sylinder.
Ikke den beste løsningen men i mangel på skikkelig måleutstyr så er det en grei løsning.
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#35
Posted 05 March 2007 - 15:25
Er litt lei skruing i dette øyeblikket
Ska plukke ut motoren når jeg har fått krypekassa ferdig,sliter litt med å få noen til å dreie og sveise tannhjula
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#36
Posted 06 March 2007 - 21:57
Ca 3 km traktorvei+fri kjøring i område til en billig mnd pris
Var ute å testa litt terenget idag
Edited by terje takras, 06 March 2007 - 22:09.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#37
Posted 09 March 2007 - 15:02
Kosta 2285+moms for borring
Og 608+moms for stempel
DYRT!!!!
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#38
Posted 10 March 2007 - 14:39
det som skjer er at stemplet blir slitt og får mulighetern til å vri seg på krysspinnen slik at skjørtet slår i sylinderveggen... hadde det vært et lager som begynte å lage bankelyder tror jeg ikke det hadde gått lange stunden før du hadde hatt et havari....
men som Aiolos sier... det lønner seg å sjekke at ikke sylinderveggen har tatt skade av det...
#39
Posted 11 March 2007 - 12:15
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#40
Posted 11 March 2007 - 12:34
nyrebelte til skogs tur
Laget meg ei plate bak førersete for å holde på varmen i vinter
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt