Terjes suzuki garasje
#721
Posted 20 August 2008 - 13:20
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#722
Posted 20 August 2008 - 15:05
2500,-og da kunne eg ta absolutt alt uten ramen og balja
slår til jeg,så blir den nye akslinger og hevesett til våren
Ta og søk om akselbytte i god tid da.
Denne Samurai_akslinger_s_knad_Solvang.pdf 223.91K 503 downloads sender du bare til firmapost-vest@vegvesen.no som vedlegg.
Ferdig utfylt og skrevet søknad for deg om å bytte til Samuraiakslinger. Går ikke den gjennom skal jeg skrive anke for deg også. Men de kan egentlig ikke avslå.
Kan jeg få se de bildene også. Please.
Edited by Nöcke Gunnar, 20 August 2008 - 15:04.
#723
Posted 20 August 2008 - 17:56
Selvfølgelig Gunnar Har send deg mail nå
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#724
Posted 21 August 2008 - 01:39
byttet simmeringen på girkassa.
Fikset bremsetrommel på håndbrekket.
limt på asfaltmatter på turpedovegg og girkassehuset.
Når jeg nå trør på fra 30kmt-60kmt blir det en vibrering i bilen bak??
Hva galt har jeg gjort nå da?
noen som har peiling?
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#725
Posted 21 August 2008 - 06:56
fordelingskasa i rett posisjon?
bulker i festa/ramma der den henger?
satt sammen drivaksel slik at kryssa står rett i forhold til kvarandre/likt (viktig!)?
har du kutta BW? sjekk bilder av min på terrengbil.com
Edited by yakuza, 21 August 2008 - 06:58.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#726
Posted 21 August 2008 - 08:12
har du kutta BW? sjekk bilder av min på terrengbil.com
Det er ett kjørnemerke på enden av den delen av drivakslingen som er hannkjønn og et kjørnemerke på ringen/utsiden på den som er hunkjønn. Pass på de to merkene ellers kan du få en masse vibb.
Men som regel gir det økende vibrasjon i takt med økende hastighet. Men enig med Yakuza, verdt å sjekke.
Endret vinkel på akslingene etter heving kan også gi vibrasjon.
Eller kanskje bilen bare er så glad nå at den logrer litt når du gir på
Jeg har sett på en masse bilder men dine er faktisk de beste jeg har sett og monteringen er überbra. Jeg skal kopiere den monteringen og kuttingen 100% når jeg monterer BW. (etter at jeg har fått nye fra USA)
#727
Posted 21 August 2008 - 12:05
Hadde store problemer å få løfta bilen opp på bukken,bilen er så liten at armene kom ikke under ramma så jeg var nødd å sette en stokk på tvers av ramma og løfte i den
BW er kutta men det ble ikke like bra som din yakuza....jeg har skjert bort så mye på baksjermen bak at jeg fikk ikke brukt skrufeset som er nederst bak,så BW spriker litt mere ut.
Må lage meg en fanger bak som kommer litt lengre opp og lengre bak,så kansje det ser litt bedre ut
Flaksen vises bedre når man har skikkelig lys i hallen
Og så oppdager jeg nå at BW gnager seg igjenom den nye lakken min.....ser faktisk ut som laggen ikke er skikkelig tørr...
Edited by terje takras, 21 August 2008 - 12:33.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#728
Posted 21 August 2008 - 12:32
Med samuraiakslinger fyller du de helt ut og får en bil som er enda mer bredbent og stabil.(Du ser søknaden jeg har gjort ferdig til deg?)
Du kan jo sette på spacere først for å sjekke ut hvordan det blir seende ut. 40 m på hver side.
Du kan lage deg et feste inne i BW ved å lime fast det feste du har kuttet bort på innsiden av BW med noe montasjelim.
Det av balja som er synlig rødt inne i BW bør lakkes over med sort.
Kanskje du kunne skjøte på noen centimeter på bredden på fangeren foran.
Så kan du lage sidesteps/beskyttelse på siden av kanalen med rør som går ut jevnt med BW og lager en jevn overgang og ramme i sort nederst på bilen. Det er hva jeg har planer om.
#729
Posted 21 August 2008 - 13:19
skal lakere påinnsiden nå,og lager sidesteps når jeg kommer heim...får ikke gjort det nå pga at sveiseapparatet mitt er til utlåns ;(
Fangeren fremme blir det sveist på et rør på hver side som skal bøyes slik at det treffer BW ute på kanten,slik at hvist jeg treffer ei buske så skal ikke sjermen rives av
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#730
Posted 21 August 2008 - 15:04
Det høres ut som en god konstruksjon. Det tror jeg kan bli stilig samtidig som det vil beskytte BW utrolig godt i terrendet.
Har du samtidig sidesteps etter noe av samme ideen så vil de bakre være beskyttet samt at de fremre er beskyttet ved rygging ut av diverse elendig buskas og trær som er brettet til side under bilen.
Edited by Nöcke Gunnar, 21 August 2008 - 15:06.
#731
Posted 21 August 2008 - 20:43
Men som regel gir det økende vibrasjon i takt med økende hastighet.
Endret vinkel på akslingene etter heving kan også gi vibrasjon.
høh, dette med merkinga var nytt for meg gitt må sjekkast.
Det kan være utg. aksel på fordelingskassa som har slark i lageret kanskje? Det fant eg på mi kasse på forover no i kveld. Slitte kryss gir også vibber.
Eg brukte lamellskive på vinkelsliper og slipte forsiktig av BW litt og litt til eg vart fornøgd. Mine BW har forresten løsna litt her og der. Er usikker på om eg skal bruke mutre, sveise inn tjukkare platebiter på baksida der det trengs, eller bruke andre skruar... Ellers tåler dei en god del juling, mine "hang" på hjørnet foran når bilen datt ned frå en sånn sperrebetongkloss som er på parkeringsplasser..
Edited by yakuza, 21 August 2008 - 20:45.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#732
Posted 21 August 2008 - 21:40
Om du bytter kryss så kjøp for all del originalkryss. De koster litt mer men er utrolig mye bedre enn kopiene.
Neste gang jeg bestiller fra TT så tror jeg nesten jeg skal ta med noen slike slitedeler som er rimelige i statene men ufattelige dyre her hjemme.
#733
Posted 22 August 2008 - 02:33
så skulle jeg bytte simmeringen bak....da ser jeg at kalipteren bak leker.
Heldigvis hadde jeg en ny liggende.....som ikke passet seførgelig
De endte med at jeg måtte ta den nye og plukke den i biter og overhale den gamle med dem nye delene
Ser dere feilen på dem to?
Jævlig mye klur denne natta....starteren rauk også seff...noe med innslaget som ikke virker som den skal
monterte på trexus dekka....må ha spacere,dekka bygger så mye innover at det ser nillllllle ut
Er ikke meningen at jeg skal dra på treffet
Jeg får ta ned drivakslingen imorgen å prøve å montere den 180 grader å se om det hjelper
Nå er det natt......€%&/")&%% ikke mange timer før jeg må opp å skru igjen
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#734
Posted 22 August 2008 - 08:29
monterte på trexus dekka....må ha spacere,dekka bygger så mye innover at det ser nillllllle ut
Har du forsøkt kortslutte direkte på starteren. Bare sette en skrutrekker (som er ødelagt fra før) rett på ledningene på starteren og kortslutte på den måten) Det hender de slår inn da og da har du i så fall fått det kjente klikketiklikk sydromet og må bytte rele og ledninger ned til starteren.
#735
Posted 22 August 2008 - 10:08
god helg
snakkes på mandag.....kansje
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#736
Posted 25 August 2008 - 13:58
koste meg skikkelig der
kjørte 1467 km på tripptelleren....+10% pga store dekk.
ingen problemer foruten at clutsjvaierstrømpen smeltet opp en tunell
Litt ducktape og en 17 fastnøkkel så klarte jeg å kjøre videre
Brukte i gjensomsnitt 0,9 liter på mila,var ikke så ille det.
På gps viste kmt i timen på 4 gir:
Måtte kjøre forbi noen sinker i sverige
Noen bilder fra mobilen....kamera finner jeg ikke....ligger en plass baki rote i bilen
Denne karen hadde ingen utfordring i løypa...alt gikk som en lek....selv om ansiktsutrykket sa noe annet i noen øyenblikk
Mye tid gikk i gjørmebading og berging av biler...
Livredd pappa? hehehe....
Edited by terje takras, 25 August 2008 - 14:16.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#737
Posted 31 August 2008 - 16:09
#738
Posted 31 August 2008 - 23:16
Så lurer jeg på å ta av toppen på motoren sende den til utfresing for å få litt mindre komp.
Gruppe A pakkning 0.7 mm(koster ca 3000,-) så får jeg enda litt mindre komp.
Bestille meg en tenningsforskyver og så får jeg bredbåndlambdan neste uke.
Ny bensintank,den jeg har er rusta inngangen på påfyllingsrøret....max halv tank kan jeg kjøre med
Bytte hovedlyktene slik at jeg får H4 pærer i.
Har klyppet ledninger fremme i motoren og bytte dem(ble gjort i helga)
Ny bakfanger.
skal imorgen å få tak i rør til sidesteps som skal lages.
Akslingene fra samurai skal hentes i løpet av uka.
Tekyleres under skjermene.
Innvendig blir det rustsveising rundt handbrekket...var rusta mye der+bak sete på pasasjer siden.
Jeg blir ikke arbeidsledig på en stund nå
Skal også ta å prøve å overhale den girkassa jeg har i kjelleren,mange stygge lyder på 3 gir nå.
Sikker mere som skal gjøres...som feks 1600 med turbo;)
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#739
Posted 01 September 2008 - 11:32
Så lurer jeg på å ta av toppen på motoren sende den til utfresing for å få litt mindre komp.
Gruppe A pakkning 0.7 mm(koster ca 3000,-) så får jeg enda litt mindre komp.
Bestille meg en tenningsforskyver og så får jeg bredbåndlambdan neste uke.
Ny bensintank,den jeg har er rusta inngangen på påfyllingsrøret....max halv tank kan jeg kjøre med
Bytte hovedlyktene slik at jeg får H4 pærer i.
Har klyppet ledninger fremme i motoren og bytte dem(ble gjort i helga)
Ny bakfanger.
skal imorgen å få tak i rør til sidesteps som skal lages.
Akslingene fra samurai skal hentes i løpet av uka.
Tekyleres under skjermene.
Innvendig blir det rustsveising rundt handbrekket...var rusta mye der+bak sete på pasasjer siden.
Jeg blir ikke arbeidsledig på en stund nå
Skal også ta å prøve å overhale den girkassa jeg har i kjelleren,mange stygge lyder på 3 gir nå.
Sikker mere som skal gjøres...som feks 1600 med turbo;)
Har du sett i garasjen til Esbjen han har satt inn en vitaratank med pumpe i tanken. Det er en spennende løsning.
#740
Posted 01 September 2008 - 20:40
Tlf :97143334
Suzuki SJ410 (Standard 2008)
Valen i Kvinnherad
Kvinnherad Offroadklubb!!!
Gud Være med deg... Nei ellers takk eg går sjøl.
----------------------------------------------------
Neisj! bilen tåle nok ein tur te...
Member of Team Oops
-Oops...